Gallup pk:n työntekijöille... jos uskallat vastata rehellisesti.
Oletko koskaan ollut vastuussa laittoman suuresta lapsiryhmästä? Tiesikö johtaja mutta ei asialle mitään tehnyt?
Kommentit (28)
jonkun muuan alan koulutus mut ois mahdollista tehdä keikkaa (ja on esim. opekokemusta, vaikkei pedagokista pätevyyttä sinnekään)? Eli kandeisko soitella päiväkoteihin?
Mutta en ollut edes työntekijä, vaan yläasteikäinen tet-harjoittelija. Parikin kertaa olin yksin ulkona koko pienten ryhmän kanssa. Se oli tosi pelottavaa!!! Nyt vasta aikuisena olen alkanut ajatella, mitä kaikkea olisi voinut sattua. Onneksi mitään onnettomuutta ei kuitenkaan tapahtunut.
Tämä tapahtui Helsingissä, vuonna 2002.
Ja meillä kyllä otetaan vuosiloman sijaisia. Että lienee kuntakohtaista. Turha tätä on täällä vääntää, kun teillä ei ole muuta tartuntapintaa kuin omat kokemukset (vanhempana), kyllä nämä on ihan lakisääteisiä juttuja.
eli syysloman, joululoman, hiihtoloman aikaan ja kesällä tietysti. Siksi vanhemmilta kysytään ajoissa hoidontarve, että pystytään suunnittelemaan henkilöstön lomat ja henkilökuntaa on tarpeeksi silloin, kun toimita pyörii täysillä. Jotkut vanhemmat vain eivät tätä ymmmärrä, että työntekijätkin ovat oikeutettuja lomaansa.
Ja meillä kyllä otetaan vuosiloman sijaisia. Että lienee kuntakohtaista. Turha tätä on täällä vääntää, kun teillä ei ole muuta tartuntapintaa kuin omat kokemukset (vanhempana), kyllä nämä on ihan lakisääteisiä juttuja.
Minä olen ollut iltapäivän 23:n lapsen kanssa yksin. Näistä kaksi oli vaativia erityislapsia. Laittari kävi kaverina silloin tällöin, mutta paljonpa auttaa.
Että kyllä niitä sattuu...
Minä olen ollut iltapäivän 23:n lapsen kanssa yksin. Näistä kaksi oli vaativia erityislapsia. Laittari kävi kaverina silloin tällöin, mutta paljonpa auttaa. Että kyllä niitä sattuu...
Haloo! Jos tuollainen on jokapäiväistä niin nosta hyvä ihminen haloo - ja suuri! Minä en ainakaan tuohon suostuisi. Ja pk:ssa olen itsekin töissä.
Minä olen ollut iltapäivän 23:n lapsen kanssa yksin. Näistä kaksi oli vaativia erityislapsia. Laittari kävi kaverina silloin tällöin, mutta paljonpa auttaa. Että kyllä niitä sattuu...
Haloo! Jos tuollainen on jokapäiväistä niin nosta hyvä ihminen haloo - ja suuri! Minä en ainakaan tuohon suostuisi. Ja pk:ssa olen itsekin töissä.
alaa kohtaan syvä. En suostukaan ja siksi hain ja sain töitä toisesta paikasta.
joten silloin ryhmästä puuttuu yksi hoitaja. Sairaslomien takia otetaan sijaisia jos saadaan ja yleensä ei sille aamulle vielä tule.
Myös kesken päivän lähtee joku sairaslomalle.
Tuota olen työntekijänä ihmetellyt miksi ei vuosilomilla sijaista, kun kuitenkin saa ottaa sairaslomiin. Syksyllä, talvella ja kesällä ei saa sijaista vaikka lapsia on kuitenkin paljon, kesälomien aikaan ymmärrän.
Elokuussa kun toimikausia alkaa niin jo muutaman viikon kuluttua alkaa lomia ihmiset pitämään, ei kaikkea kesällä. Ryhmän arki rikkoontuu, näin on mm. esikoulunkin puolella, vaikka en sitä toisaalta hyväksy että ope on viikon poissa noin alkuun vielä.
Sitten ryhmästä on kohta puoliin toisen hoitajan vuoro jäädä lomalle, ei siis sijaista koska on vuosiloma. Useilla kunnan työntekijällä on täydet lomat, niitähän riittää otettavaksi pitkin vuotta.
Saan itsekin, mutta olenkin sitä vastaan ettei saa sijaista, mieluimmin vielä kiertävää joka olisi tuttu lapsillekin, niin esim. esikoulu sujuisi lähes normaalisti.
Vuosilomilla ei ole lainmukainen henkilökuntamäärä ryhmässä josta joku lomalla.
Talossa on yhteen laskettuna kaikki ja varmaan onnettomuuden sattuessa katsotaan johtajakin paikallaolijaksi vaikka teki töitä toimistossa.