Mistä voi johtua verenvuoto seksin aikana?
Oon nyt parin seksin kerran jälkeen huomannut verta alapäässä, sitä ei ole tullut lakanoille asti mutta pyyhkimällä huomaa ja miehen vehje on myös vähän verinen. Seksi ei tee kipeää. Eikä kuukautiset ole lähelläkään. Mistä voisi johtua? Voisiko johtua "liian vähästä käytöstä" tai miehen heikohkosta alapäähygieniasta?
Kommentit (19)
Mitä se sitten voisi olla?
Tämä on siis sattunut kaksi kertaa. Veri ei ole "tavallisen" punaista vaan hieman ruskeansävyistä. Kai tätä voi vielä jonkin aikaa seurata, ettei tarvitse heti gynelle mennä?
Käytän Yasmin ehkäisypillereitä...
Sanoi, että joillakin vaan on verekkäämpi limakalvo kohdunsuulla. Sitä voi kuulemma operoida jotenkin polttamalla, muttei suositellut sitä, jos raskauksia vielä toiveena eikä hirveästi haittaa elämää.
Sanoi, että joillakin vaan on verekkäämpi limakalvo kohdunsuulla. Sitä voi kuulemma operoida jotenkin polttamalla, muttei suositellut sitä, jos raskauksia vielä toiveena eikä hirveästi haittaa elämää.
Sulla on siis kokemusta tästä? Olisikohan mahdollista että olisi vaan verekkäämpi limakalvo kohdunsuulla, kun mulla tämä ongelma on tosiaan ilmennyt vasta nyt?
Jos ei, niin sen voisit käydä ottamassa...
parin vuoden aikana. Tosin saattaa olla herkät limakalvot vielä, viimeisimmästä synnytyksestä kohta 2 v aikaa.
Mutta en kyllä koskaan ees oo siitä huolestunu. Kierukka on ja papa ok. Kuvittelisin kans et paikat vaan aukee hinkkauksesta sen verran että verta pääsee tihkumaan ja näyttää rusehtavalta kun sekottuu valkovuotoon....
kalu hankasi kierukkaan ja siksi verenvuotoa.
ei ollut hiivassa oireita muuta kuin tuo että seksin jälkeen tuli verta, kävin gynellä ja ei tosiaan muuta löytynyt kuin hiiva, ja se parani parissa-kolmessa päivässä kun ostin hiivalääkkeen.
Mun onkin tarkoitus noin kuukauden päästä mennä käymään lääkärillä että saan uusittua e-pilleri reseptin, siinä samallahan ottavat papan. Musta alkoi kyllä tuntua että oisko tää mulla jotain hiivaan liittyvää sitten... Mutta kiitos kovasti vastauksista!
joko yhdynnän aikana tai heti sen jälkeen, saattaa olla oire kohdunkaulansyövästä.Itse asiassa ko. syövän ainoita varhaisvaiheen oireita. Ja siis saattaa olla, ei välttämättä ole. Mutta mene papaan mielenrauhasi takia.
Raskaana ollessa limakalvot kuivuvat ja emättimen alueen verenkierto lisääntyy, joten pieniä haavoja voi tulla tosi helposti. Voisikohan limakalvot kuivua sulla jostain muusta syystä? Rusehtava verihän on "vanhaa", eli saattaa olla, että emättimessä on joku vanha naarmu, joka hankautuu aina seksin aikana uudelleen auki...
pap muutoksista.
Eli yhdynnän jälkeen tuli aina pestessä/pyyhkiessä vähän verta. Välillä punaista välillä rusehtavaa.
Papa otettiin oli luokka 3, tehtiin tähystyt, ei löytynyt mainittavia muutoksia, luokka putosi 2:seen.
Siitä 3 kuukauden kuluttua papa oli jo normaali.
Veren tulo loppui.
Aikaa tästä 10-12 vuotta ja sen jälkeen ollut papa aina puhdas.
mutta siis voi olla merkki kohdunkaulan muutoksista. Kannattaa se papa ottaa.
pillerit lopetin helmikuussa, eikä tällaista ole aiemmin ollut. Joka kerta tulee hieman ruskeaa vuotoa, jonka näkee pyyhkiessä paperiin. Yhdyntä ei kuitenkaan mitenkään satu ja on enemmänkin kuin liukasta.
:/
Ongelmana sama. Verta tullut pari kertaa niin paljon että huomattiin ihan yhdynnän aikana. Oli mennyt ihan lakanoille asti. Kaipaan kipeesti apuja!!
Ihan sama ongelma minulla! Nykyisen seksikumppanini kanssa ensimmäisellä kerralla tuli verta ja aika paljon, mutta heti seuraavana päivänä näimme taas ja yhdynnän jälkeen ei tullut kuin ihan vähän rusehtavaa verta, johon ei kiinnitetty sen enempää huomiota. Mutta nyt meillä oli melkein kolmen viikon tauko ja eilen yhdynnässä verta tuli melkein yhtä paljon kun menkoissa (menkat loppuneet viikko sitten) ja veri oli enemmänkin punertava. Verenvuoto loppui heti kun lopetimme mutta mistä tuo voi johtua? Hän on siis ainoa seksikumppani mikä minulla on ollut...
Hänellä on iso vehje, mutta yhdyntä ei kuitenkaan satu, tuntuu kyllä mutta ei satu...
Voi johtua isosta kalustakin, jos sillä osuu liian syvälle, mutta tämä kyllä sitten tuntuu todella kivuliaalle.
Myös hormonaaliset ehkäisyt aiheuttaa limakalvojen kuivuutta/herkkyyttä. Tähän auttaa apteekista saatava vagisan tms voide.
Vuodan seksin aikana ja jälkeen usein verta vaikka kuukautisia ei olisi. Mistä voisi johtua? Harrastan säännöllistä seksiä, kumppanilla saman kokoinen kuin edellisellä ja lämmittelytkin tehdään.
vuosi sitten. Ei aina ja verta tuli vain hiukan, mutta kerran äkkäsin ja mies vaan sanoi, että hiukan on ollut verijäämiä hänellä silloin tällöin. Ei ollut aikaisemmin sanonut sitä ja pelästyin pahasti. Voi olla tulehdus tai kuivat limakalvot. Veikkaan mulla olleen ensimmäisen, mutta se loppui siihen ja myöhemmin gynelle mainitessa vaan kohautti olkapäitään, kun kerran asia ei enää ollut akuutti.
Kannattaa mennä silti gynelle, että suljetaan pois vakavammat vaihtoehdot.