Eilen oli taas teiniäiti puistossa
Ainakin tosi nuoren näköinen tyttö lävistykset naamassaan. En osaa jutella hänen kanssa mistään, koska hän näyttää itsekin ihan lapselta.. Tuskin on lapsen isä enää kuvioissa mukana, kun aina yksin käy puistossa.
Tuntuu jotenkin hullulta, kun lapset tekevät lapsia. Tämä tyttö jäi erityisesti mieleeni :(
Kommentit (65)
Rintamaito taas on lapsen luontainen ravinto. Jos äidillä on niin pian kiire pois lapsensa luota, pitäisi ehkä lastentekoa miettiä myöhemmin uudestaan.
Onko sulle mahdollisesti käynyt mielessä että kaikille ei imetys onnistu?Oli ikää se 20.v tai 40.v??Mä olisin imettänyt mutta ei onnistunut,joten minkäs teet??Ja lapseni ovat kyllä saaneet rakkautta ja huolenpitoa siitäkin huolimatta.Olin omien kanssa kotona 9.v,ja ikää mulla oli tosiaan vasta se 21.v saadessani esikoisen ja ammattikin oli takataskussa..
mulla on kaksi lasta ja näytän todella nuorelta etenkin ilman meikkiä. Harvoin voin edes viinipulloa ostaa alkosta ilman että kassa kysyy papereita.
Voin hyvin kuvitella, että ap:n kaltainen ihminen mulkoilee minua puistossa, jossa käyn usein yksin lasten kenssa ilman miestäni.
ap, osaako nuoret äidit mielestäsi mitään oikein? harmittaako sua, että mulla on kolme maailman ihaninta lasta ja elämämme ilman heitä olisi tyhjää, kovin tyhjää.
satuin muuten imettämään vuoden ikään asti mutta nyt tietty voit sanoa että se taas on jo liian pitkään.
minulla on aikaa olla kotona lasteni kanssa sen hetken kun he ovat lapsia, ei ole ura tullut ykkössijalle.
ja voi, vielä sekin että minulla on maailman paras mies ja isä lapsilleni, sitoutunut isyyteensä vaikka nuori onkin. ei se sitoutuminen tai vastuuuntunto ikää kyllä kysy...
Ap on joko kasvanut pumpulissa ja elämän isot kolhut eivät ole häntä vielä kolhineet (kun ne tulee, hajoaa koko maailma) tai sitten niinkuin joku jo mainitsikin, on nuorena ollut kamala hupakko eikä osaa nähdä asioita muunlaisten ihmisten kannalta.
Täällä kanssa yksi "teiniäiti". Mullakin on lävistyksiä, tatuointeja ja kiljuvan punainen tukka, näytän niin nuorelta, että edelleen kysyvät aina tutussa lähikaupassakin papereita jos vaikka sen yhden saunakaljan ostan. Ja ikää on kuitenkin se 25v eli en ihan teini enää koe olevani. Lapsi on jo 5v ja ihan suunniteltu on. Hyvin olen kasvattanut, terveenä pysynyt hyvätapainen nuorimies. Ikinä ei mistään ole negatiivista palautetta saanut. Oma asunto on hyvällä alueella ja vakituinen työ, niin ja se mies myöskin!
Ja elämänkokemuksesta: Itse olen vanhempieni ongelmista johtuen 14-vuotiaasta saakka joutunut käydä kesätöissä, heti yläasteen jälkeen ammattiopintojen ja iltalukion ohessa paiskia töitä kaiken vapaa-aikani jos olen jotain itselleni halunnut, vaatteita, meikkejä, mitä vaan. 17-vuotiaana olen muuttanut omilleni, omistusasuntoon! Ja töitä on tehty, vähän siinä ohessa juhlittukkin ja sitten rauhoituttu lapsen kanssa kotona olemiseen. Ja hyvin menee, eikä rahasta tai rakkaudesta ole puutetta!
Ja luojan kiitos, olen nuori äiti, minä jaksan lapseni kanssa touhuta aamusta iltaan vaikka välillä vuorotyöstä johtuen untakin kerkeää saada vain muutaman tunnin yössä! Enpä usko, että samalla tavalla jaksaisin kymmenen vuoden päästä!
että yleensä nuoret äidit sopeutuvat paremmin äidiksi kuin vanhempi. Vanhempi äiti on jo ehtinyt tottua "yksinäiseen" elämään ja muutos on rajumpi. Näin ainakin moni vanhemmalla iällä äidiksi tullut on kertonut.