Eilen oli taas teiniäiti puistossa
Ainakin tosi nuoren näköinen tyttö lävistykset naamassaan. En osaa jutella hänen kanssa mistään, koska hän näyttää itsekin ihan lapselta.. Tuskin on lapsen isä enää kuvioissa mukana, kun aina yksin käy puistossa.
Tuntuu jotenkin hullulta, kun lapset tekevät lapsia. Tämä tyttö jäi erityisesti mieleeni :(
Kommentit (65)
Mulla on kohta 8 vuotta kestänyt parisuhde lapseni isään (joka muuten osallistuu lastenhoitoon ja kotitöihin taatusti enemmän kuin nelikymppiset perusjampat), rahaa perittynä sellainen summa ettei vielä tarvitse vuoteen lähteä takaisin työelämään (joo voitko uskoa että olen oman alani ammattilainen ja ihan haluttua työvoimaa? :D) ja lisäksi terve, hyvin kasvatettu lapsi!
Ps. Puhun neljää kieltä, luottotietoni ovat kunnossa ja olen täysin velaton. Nyah!
Minä olin/olen nuori äiti. Silti meillä on omistusasunto, vaiktuiset työpaikat, kaksi autoa, olen imettänyt lapsiani vuoden ikään saakka ym.
Parisuhdetta hoidamme usein iltaisin lasten mentyä nukkumaan. Olemme seurustelleen 10-vuotta josta naimisissa 3 vuotta.
Olemme onnellisia ja lapsemme ovat tasapainoisia. Ikä ei ole tae lasten ja parisuhteen hyvinvoinnille.
Propvosoit ihan tahallasi. :(
Mitä enempi kirjoitat, sitä enempi näkyy itseasiassa miten sulkeutunut olet omaan ajattelumaailmaasi, joka ei ole kovin avara eikä niin kokenut kuin annat ymmärtää.
Ei äitiys tarvitse kovin paljoa. Puistoa, ruokaa, vaatetta ja huolenpitoa. Kaikki nämä tuo äiti ilmeisesti antaa!! Ei se ole VAATIVAA elää arkea.
Ja ihan sairas olet jos ei poika kelpaa parinkympin huippeissa lapsenvahdiksi. Miksei? Moni saa lapsen nuorena.. ;)
Itse olen ikäisesi perheellinen nainen. En ollut teini saadessani esikoiseni, mutta en koe mitään ylimielisyyttä asiasta, ei äitiys minusta vaadi mitään kummempaa elämänkoulua. Mieheni äiti oli 16- vuotias saadessaan esikoisen, presidentin luvalla meni naimisiin. On yhä naimisissa mieheni isän kanssa.
Jokunen vuosikymmen taaksepäin, niin ei ollut juurikaan meidän ikäsiä esikoisen saaneita, vaan lapsia saatiin monesti alle 20- vuotiaina, kuin kymmenen vuotta myöhemmin.
Itsekään en mene puistoon mieheni seurassa. Pitäisikö?
Ja ulkoilla saa vaikka lapset olisivat kipeitä, jos ei ole tuju pakkanen. Ulos siitä! Ainakin mamma lähtee kun ukko kotiutuu.
Vaatetus on taas henkilökohtanen, joku VIIHTYY tiukoissa farkuissa ja vihaa mitä sinulla on päällä. Jälleen: mitä sitten?
Miten se on sinulta pois miten joku tykkää pukeutua? Jos hän haluaa tiukat farkut, niin silloin ne on ihan passelit.
Lävistyksiä on monella yli 3- kymppiselläkin, ilman että olisi joku kapinahenki! Mistä sun ajatusmaailma tulee?
Työkaveri (synnyttänyt nainen) hankki tatuoinnnin täyttäessään 50. Ai kamala!
ap:llä on jotain traumoja,koska hän jaksaa pohtia noin paljon nuoren äitin tilannetta.Ehkä hän kokee äitiyden niin rankkana,että ihmettelee,miten nuori jaksaa kun hänkään ei jaksa.
tiedoksi vaan ap:lle,että oma äitini oli aika nuori (19v) kun synnyin ja hoiti minut oikein hyvin.Kyllä jotkut hänenkin ikäänsä mulle ihmettelivät. Nykyään hän tienaa hyvin ja asuu isossa ostamassaan talossa ja minulle itselleni tuli eka lapsi vasta 30-vuotiaana.
yh:ksi, kun mäkin käyn aina yksin puistossa. Mies on nimittäin töissä ja kun ei ole, tehdään jotain muuta kun puistoillaan. Ei ole varmaan kertaakaan käyty yhdessä puistossa - pitäisiköhän näyttäytyä yhdessä joskus. Loppuisi se halveksiva tuijotus:)
mutta ei tällaista kannata edes tosissaan ottaa ;) Muakin kaikki ap:n tapaiset mammat varmasti mulkoilee ja luulee teiniäidiksi ja kuvittelee etten "elämänkokemuksen puutteen" vuoksi osaa kasvattaa lapsiani niin kuin pitäisi. En polta ja esikoista imetin 1,5v, mutta olen tietenkin huono äiti sillä näytän ikäistäni nuoremmalta :D Ja ikääkin on oikesti jo 26 ja lasten parissa työskentelin yli 5v ennen omien lasteni saamista. Kivaa viikonloppua ja hauskaa puistoilua kaikille nuorille ja vanhoille, ap voisi vaikka hankkia elämän.
ja hän näyttää 17 v.
Todellisuudessa on 25, ja joutuu näyttämään paperit joka paikassa.
kuinkahan meidän työministeri Anni Sinnemäen tytär nyt voi, kun Anni sai hänet vain 16-vuotiaana?
Nyt äkkiä joku keräys, niin saadaan tytär kuntoon ja pelastettua!
Hän on varmaan ihan onnellinen valinnastaan, uskoisin.
Toiseksi, minunkin mielestä 2kymppiset näyttää ihan teineiltä, vaikkei sitä todellisuudessa ole. Itsekin olen babyface, sain esikoisenin 26-vuotiaana ja monet kerrat minua tytöteltiin ja katsottiin säälien tai halveksuen, teiniäidiltä kun ilmeisesti näytin minäkin vaikken teini ollutkaan. Ja hei, teiniäiti tai ei niin ei minunkaan mies tule viikolla puistoon mukaan, hän katsos on töissä.
minäkin käyn lasten kanssa puistossa yksin, vaikka minulla onkin mies. Joka käy töissä, joten ei ole yleensä edes kotona silloin kun puistoon lähdetään.
Ja ärsyttää myöskin juuri sinun laisesi ihmiset jotka katsovat minua kuin halpaa makkaraa vain sen takia että näytän nuorelta. En tosin ole kuin vasta 25 mutta se nyt ei vissiin liity äitiyteeni mitenkään! Toivottavasti kukaan ei tule sinulle kertomaan kuinka pahalta tuntuu nähdä noin vanha akka äitinä!
-elättää lapsensa?
-selvittää parisuhteen ongelmat?
-kasvattaa lapsestaan terveen aikuisen?
Noihin kaikkiin kun tarvitsee elämänkokemusta...
Ja mitäs sitten, kun se elämätön nuoruus alkaa taas houkutella?
ap
Mikset sä mummeli voi pitää vain huolta omista asioistas!!!
Ei se tarkoita jos on nuori ei olisi elämänkokemusta. Et voi tietää mitä tämä kyseinen ihminen on voinut käydä läpi elämässään!
Ärsyttää tommoset jotka saa esikoisensa 40 + ja sitten on niin kokenut ja tietää kaiken lapsista ja elämästä ja toisten elämästä!
Ei luoja!
-elättää lapsensa? -selvittää parisuhteen ongelmat? -kasvattaa lapsestaan terveen aikuisen? Noihin kaikkiin kun tarvitsee elämänkokemusta... Ja mitäs sitten, kun se elämätön nuoruus alkaa taas houkutella? ap
Missä on sanottu että me yli kolmekymppiset
automaattisesti selvitään noista??
Ei se iästä kiinni ole!!
Minulla on oma asunto, vakituinen työpaikka ja isyyteensä sitoutunut aviomies.
Luulen tietäväni, mistä puhun. Nuorena lapsensa tehneet ovat tutkimustenkin valossa heikommilla tulevaisuudessa. He mm. ovat huonommin koulutettuja, eroavat todennäköisemmin, imettävät lyhyemmän ajan ja käyttävät päihteitä raskausaikana (eniten tupakoi nuoret odottajat).
ap
-Millä sä elätät lapsesi?
-Millä sä selvität parisuhdeongelmasi?Niitä ilmeisesti on jos olet kotonakin tuollainen..sori vaan..
-Kasvattaa lapsesta terveen aikuisen?Ei se ikää katso millainen lapsesta kasvaa vaan se kuinka suhtautuu elämään ja muihin ihmisiin,tänne maailmaan mahtuu kaikenlaisia ihmisiä ja ainakin minä opetan lapsilleni että kaikenlaisia ihmisiä tulee kohdella tasapuolisesti,ikää,kokoon,väriin tai muuhun katsomatta.Aikas ahdasmielistä arvostella ja tehdä johtopäätöksiä jostain vain ulkonäön perusteella...
T.21.v esikoisensa saanut
-käymällä töissä
-parisuhdeongelmia ei "aikuisetkaan" osaa selvittää
-samalla tavalla kuin kaikki muutkin
Ja ei, mihinkään noista ei tarvita elämäkokemusta vaan tervettä maalaisjärkeä.
Nuoruus voi ruveta houkuttelemaan vielä kuuskymppistäkin riippumatta siitä kuinka paljon tuli rilluteltua aikoinaan.
Minä puolestani säälin sinua ketjun aloittaja. On surullista, että jollakin on noin kapeutunut ajatusmaailma. Toivottavasti omat lapsesi oppivat hiukan avoimemmiksi mieleltään.
Kaiken maailman olettamukset kannattaa jättää tekemättä kun et tiedä asioista ja niiden taustoista. Ja mitä sitten vaikka olisikin yh ja -voi kauhea- vielä teinikin?
-Ensimmäistään odottava, 29 v.