Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko raskaudesta pakko kertoa lapsen isälle?

Vierailija
15.10.2009 |

Olen raskaana idiootti-exälleni ja haluan todella synnyttää vauvan,mutta en halua olla missään tekemisissä sen äijän kanssa. En tarvitse elareita tms. vaan pärjään kyllä omillani vauvan kanssa.

Kysymys: onko olemassa jokin laki,joka velvoittaisi minut kertomaan äijälle hänen isyydestään vai voinko pitää asian omana tietonani? Entä jos se kusipää saa jotenkin tietää minun olevan raskaana ja osaa laskea olevansa siittäjä,voiko mies tunnustaa isyytensä "väkisin" tai vaatia jotain isyystestiä, huoltajuutta tms?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana idiootti-exälleni ja haluan todella synnyttää vauvan,mutta en halua olla missään tekemisissä sen äijän kanssa. En tarvitse elareita tms. vaan pärjään kyllä omillani vauvan kanssa.

Kysymys: onko olemassa jokin laki,joka velvoittaisi minut kertomaan äijälle hänen isyydestään vai voinko pitää asian omana tietonani? Entä jos se kusipää saa jotenkin tietää minun olevan raskaana ja osaa laskea olevansa siittäjä,voiko mies tunnustaa isyytensä "väkisin" tai vaatia jotain isyystestiä, huoltajuutta tms?

Vierailija
2/18 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä isä voi ilmoittaa että epäilee olevansa isä ja haluu testin.annan vinkin.muuta kauvemmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut isä voi vaatia isyystestin.

ja jos et kerro, niin elareita et saa. tai jos kerrot myöhemmin ja haluat elareita, tulet todnäk saamaan minimin.

Vierailija
4/18 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein ite virheen siinä.

Lastenvalvojalle voi sanoa ettei "muista" tai tiedä jne.

Kaverillani on kaksi eri miehen kanssa joiden isää ei ole kertonut vaikkka kuinka kyselevät, hän saa elatusmaksut kunnalta ja kaikki on OK.

Minä tosiaan missasin kun aloin odottamaan ex-miehelle sovintoa tehdessä ja uutta elämää aloittaessa - turhaan kylläkin, ei asiat muuttuneet.

Aiemmalle lapselle isällä ei ollut tapaamisoikeutta, ei saanut ja uskalsin kuitenkin hänenlaisen kanssa yrittää vielä. Oli hyvä vakuuttelemaan.

Mutta kerroin asian eteenpäin viranomaisille ja mieheni ei mennytkään tunnustamaan, oli kuulema yhteiskunnalle velkaa ettei uskaltanut näyttäytyä..arvaa sainko kunnalta elatustukea? En saanut koskaan isältä enkä kunnalta muuta kuin sen ensimmäisen lapsen kohdalta. kunnan elatustuen.

Olisinpa tajunut silloin sanoa etten tosiaan nyt muista kun tapasin yhden, ja...olisin saanut elatustuen koska isää ei ole tiedossa.

Raskaus oli aivan alussa kun tein päätöksen ettei yhdessä tule mitään hänenlaisensa kanssa.

Mies ei ollut tahallisesti kirjoilla missään ulosheittoni jälkeen ettei kirjeitä viranomaisilta menisi.

Olimme olleet avioliitossa, joten "isättömälle" lapseni sukunimi tuli mukanani samaksi kuin toisellakin oli ja itselläni.

Vuosien kuluttua kun yritin saada elatustukea järjestymään, sanoi lastenvalvoja että samalla tehdään minusta huoltaja. Mitä, en ollut tajunut ettei 4-vuotiaalla lapsellani ole huoltajaa, eihän miehen kanssa kyllä oltu missään virastoissa sopimassa ja kertomassa lapsestakaan, niin ymmärrän.

Huvitti tuo huoltajuus, sillä kyllä minä olen lapsen vienyt aina aina lääkäriin jos tarve, ruokkinut j antanut kodin jne. Pidin itseäni huoltajana koulun aloittaessaankin, eikä kukaan sitä epäillyt, virallisesti kai en ollut.

Kun olin löytänyt uuden elämänkumppanin, avioitunut uudelleen ja tätä elatustukea toisen miehen lapselle hain sitten, niin lastenvalvoja pläjäytti kaavakkeen lukiessaan - No tämähän on teidän nykyisen miehenne lapsi kun nyt avioonkin menitte. Jätin kokonaan hakematta, en pennin hyrrää ja uusi mies on elättänyt, onneksi on pystynyt.

Tuntuu vain niin oudolta tuo johtopäätös kuka on isä, sillä tottakai nykyinen mieheni olisi ottanut nimilleen oman lapsensa. Jäi vahvistamatta huoltajuus ja saamatta elatustuet.

Älätosiaan kerro viranomaisille tai miehellesikään , sano että kun olit matkoilla Euroopassa, niin ...

Vierailija
5/18 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos ei halua, vaikka lapsen olisi yksin saanutkin. Meinaan jos periaatteesta on kyse (ei halua elareilta mieheltä kun ei halua häntä elämäänsä ja pysyy itsekin huolehtimaan lapsensa elatuksesta).

Vierailija
6/18 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä "isä-epäily" ei riitä syyksi isyystesteihin, jos äiti ei halua, eikä tunnusta miestä isäksi.

Muutenhan kuka tahansa mies vois mennä vaatimaan ventovieraita raskaanaolevia naisia isyystesteihin vaikka vaan kiusallaan.

Vierailija
7/18 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman vuoden päästä tule tänne tilittämään kun mies ei halua nähdä lastaan eikä maksa elareita. Teidänlaisten naisten kannattas tosissaan harkita aborttia. Ei ole lapsen edun mukaista evätä lapselta tietoa hänen isästään. Hävetkää jos osaatte.

Vierailija
8/18 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäkää kortsua

Vierailija
9/18 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun näitä juttuja lukee. Te siis olette valmiit kieltämään lapselta oikeuden tuntea biologinen isä ja aiotte vielä valehdella viranomaisille ettette muista kenen kanssa ootte muhinoinu jotta saatte meidät muut maksamaan teidän lasten elarit. Voi v*ttu sanon minä. Kyllä se isyystesti pitäis saada pakolliseksi myös miehen niin vaatiessa. Menis meidänkin veroeurot sitte vaikka vanhuksille.

Hienoa toimintaa naiset, hitto ku mua rupes inhottaan.

Vierailija
10/18 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei ole lapsen etu, että isä on virallistettu. Itse sanoin lastenvalvojalle, että tiedän kuka isä on, mutta en aio sitä kertoa, koska en halua sitä papereihin. Yritti puhua lapsen edusta ja perimisoikeudesta (eipä sieltä mitään koskaan tulisi...), mutta hyväksyi lopulta että jää "isättömäksi".

Kehoitti kuitenkin antamaan isän tiedot jollekin lähisukulaiselle, jos minulle sattuisi jotain, niin että lapsella olisi mahdollisuus isona saada isästä tietoja halutessaan.

Vierailija
11/18 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en halunut isän tapaavan lastaan joka oli syntynyt avioliitossa - oli nääs huono isä ja sain järjestettyä niin että isällä ei ollut tapaamisoikeutta, eikä ihmeemmin halunutkaan. Hän ei maksanut avioliiton aikana syntyneestä lapsestaan , kunnalata sai tuen. Toisesta lapsesta en saanut ja kirjoitinkin kuinka lopulta jätin hakematta eikä huoltahjuusvahvistusta.

Muutimme toiselle puolelle Suomea kun avioiduin uudelleen. Nykyinen mieheni on elättänyt exän lapset ja meillä kaikki OK. kunhan saatiin olla rauhassa biologisesta isästä. Ei perään kysellyt.

Huom. - Enkä ole valittanut enkä tule valittamaan tänne sitä että entinen mies ei ole halunut nähdä lapsia tai ei ole maksanut, enhän sitä oikeutta hänelle suonutkaan avioero-oikeudenkäynnissä, ja nyt lapset ovat jo aikuisia.

Vierailija
12/18 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus turvallisuuden kannalta on parempi ettei isä ole kuvioissa mukana. Mutta ilmeisesti ette ole katsonut maikkarilla pyörivää sunnuntaisin tulevaa kadonneen jäljillä ohjelmaa... Jokainen siinä ollut ihminen on kaivannut omia juuriaan. Eiköhän se lapsi edes aikuisena ole oikeutettu tietämään isästään jotain ja tekemään itse päätöksen haluaako tavata. Tämän mahdollisuuden te haluatte estää lapselta jonka isän nimeä ei edes viranomaisilla ole tiedossa.

Vierailija
13/18 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä valitetaan että miehet ei kanna vastuuta lapsesta. Kun ei miehellä edes ole oikeuksiakaan.

Vierailija
14/18 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä aina lapsen molemmilla vanhemmilla on oikeus tietää. Ainoa poikkeus, jos lapsen isä on vaaraksi sinun/lapsen terveydelle. Muussa tapauksessa on jopa törkeää , että ei ikinä saisi mahdollisuutta tutustua omaan lapseensa , vaan riistetään se pois. 

Vierailija
15/18 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankkiuduit paksuksi. Kyllä aikuisen pitäisi huolehtia ehkäisynsä .

Vierailija
16/18 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä aina lapsen molemmilla vanhemmilla on oikeus tietää. Ainoa poikkeus, jos lapsen isä on vaaraksi sinun/lapsen terveydelle. Muussa tapauksessa on jopa törkeää , että ei ikinä saisi mahdollisuutta tutustua omaan lapseensa , vaan riistetään se pois. 

Juuri noin on asiat.

Vierailija
17/18 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko että lapsesi vihaa sinua isompana kun et antanut hänen tuntea isäänsä?

Vierailija
18/18 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei sitä saa päättää tunteeko lapsi isänsä vai ei.

Kuka suojelee lasta jos äiti on lapselle vaaraksi? Mikä hemmetin oikeusistuin nainen on joka voi päättää kuka on huono isä ja kuka ei?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi