Miksi isä sanoo pojalleen että "Sä olet vain klimppi räkää, joka on tullut mun kasseista"?
Lisäksi hokee pojalleen että tämä on täysi nolla. Poika on nyt 8v. Ja että susta ei tule koskaan mitään! Poika on nyt alkanut hokea itsekseen "mä en ole mitään" ja muu puhuminen on vähentynyt melkein nollaan. Itseään ja omia saavutuksiaan mies kehuu vuolaasti. Miksi isä puhuu pojalleen näin? Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Poikamme on ainoa lapsemme.
Kommentit (55)
ap älä intä vastaan vaan tee se ilmoitus jo tänään, tee se selvin päin ja perustellen.
Jos rakastat lastasi, pelasta itsesi ja lapsesi. Hae apua ammattiauttajalta! mielenterveystoimisto, perheneuvola, sosiaalitoimen lastensuojelu, mikä vaan jos et halua tuhota lapsesi elämää lopullisesti (nyt olen vihainen henkisen väkivallan sallimisesta!)
Valitettavasti olet kanssasyyllinen koska altistat lapsesi moiselle ja itsesi, pysymällä tuossa suhteessa. Se on väkivaltaa.
pointti: hae apua ja anna edes lapsellesi mahdollisuus vaikka itseäsi jäisitkin kiduttamaan tuohon suhteeseen. Yksin et tule selviämään, joten rohkaisen nöyrtymään avun hakemiseen livenä.
t. siis älä kysy miksi isä sanoo, vaan kysy miksi sinä sallit sen pysymällä moisessa suhteessa, ja altistat viattoman lapsesi! Lapselle apua heti!
ja lapsesta vain takavalot. Ilmoittaisin lastensuojeluun henkisestä, kasvia vahingoittavasta väkivallasta, mitä isä harjoittaa lasta kohtaan. SAIRAS UKKO, miten sä voit olla tollasen paskakasan kanssa, hyi saamari!!
kyse ei ole idiotismista, vaan ihan jostain muusta. herää prinsessan unestasi todellisuuteen!
Suomessa kohdellaan lapsia erittäin vihamielisesti, latistaen ja laiminlyöden.
Päihdeongelmat ja itsemurhatilastot puhuvat omaa kieltään (aikuisten siis) lasten psykiatriset häiriöt ovat ylitsepursuavia! Tyhmyydestä tuskin on kyse.
Jos koet olevasi jotenkin ihmisenä parempi, niin tee jotain auttaaksesi näitä lapsia!
t. vastasin kiukulla paheksuntaasi
ja lapsesta vain takavalot. Ilmoittaisin lastensuojeluun henkisestä, kasvia vahingoittavasta väkivallasta, mitä isä harjoittaa lasta kohtaan. SAIRAS UKKO, miten sä voit olla tollasen paskakasan kanssa, hyi saamari!!
kirjoitankin mitä sattuu kun niin pistää vihaksi..
kyse ei ole idiotismista, vaan ihan jostain muusta. herää prinsessan unestasi todellisuuteen!
Suomessa kohdellaan lapsia erittäin vihamielisesti, latistaen ja laiminlyöden.
Päihdeongelmat ja itsemurhatilastot puhuvat omaa kieltään (aikuisten siis) lasten psykiatriset häiriöt ovat ylitsepursuavia! Tyhmyydestä tuskin on kyse.
Jos koet olevasi jotenkin ihmisenä parempi, niin tee jotain auttaaksesi näitä lapsia!
t. vastasin kiukulla paheksuntaasi
alku elämälle, jos äiti tajuaa itsekin tilanteen ja silti ottaa tuollaisen ukon takaisin. Sieltä sen muutoksen pitäisi lähteä eikä odottaa että joku ulkopuolinen tekisi jotain.
Oiskohan pojan isä ja miehesi täysi idiootti, joka sun kannattaisi jättää?? Poikasihan on henkisen väkivallan uhri! Ajattele oikeasti minkälaisen olon ja miten tuo vaikuttaa lapseesi nyt ja tulevaisuudessa!
Nim. henkisestä väkivallasta ja mitätöimisestä kärsinyt
tuo poika olisi pelastettava pois isältään ja myös sinulta jos olet edelleen juoppo
Voisitko jutella asiasta pojan opettajan kanssa tai koulukuraattorin tms? Jos vaikka saisit sitä kautta asiaa eteenpäin ja apua tilanteeseenne.
Lisäksi hokee pojalleen että tämä on täysi nolla. Poika on nyt 8v. Ja että susta ei tule koskaan mitään! Poika on nyt alkanut hokea itsekseen "mä en ole mitään" ja muu puhuminen on vähentynyt melkein nollaan. Itseään ja omia saavutuksiaan mies kehuu vuolaasti. Miksi isä puhuu pojalleen näin? Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Poikamme on ainoa lapsemme.
Mun mielestä toi on aivan kamalaa... ja sairasta. Kai sä suojelet lastasi?
Jos et, niin toivon että olet provo.
Mun isäpuoli aina huoneeni ohi kulkiessaan, sanoi että olet ruma, ei kannata ees meikata koska olet niin ruma ettei kukaan sua huoli jne.
No arvaapa millaista mun aikuisuus on ollut?
Kaikkein pahinta on se, jos sun pojastasi tulee kuin isänsä... on omille lapsilleen yhtä paskamainen....
jota hän yrittää pönkittää haukkumalla ja solvaamalla omaa poikaansa. Poika olisi saatava hoitoon ja mahdollisimman pian, sillä tuostahan jää elinikäiset traumat, että joku, jonka tulisi olla suurin tuki ja turva, hokee vain, kuinka huono lapsi on.
Isän käytökseen olisi myös ehdottomasti puututtava.
Oma siskoni on kokenut samanlaista käytöstä äitiltäni (tosin ei noin järkyttävällä tavalla) ja voin sanoa, että itsetunto siskollani oli pitkään täysi nolla.
sinulla on mahdollisuus olla HYVÄ ÄITI NYT. Etsi kotikaupunkisi lastensuojelun puhelinnumero, soita heti ja kerro rauhassa koko tilanne. Pyydä neuvoja ja apuja.
Pojallasi voisi olla hyvä mahdollisuus korjata tuhoja hyvässä huostaanottopaikassa. Sinä olisit hänen taustatukenaan ja kertoisit, että autat ja rakastat omaa hienoa poikaasi.
Jos olet, yritä tehdä kaikkesi! 8-vuotiasta lasta kuitenkin jo kuunnellaankin. Yritä lastensuojelun kautta. Myönnä auliisti omat ongelmasi ja kerrot, ettei sinulla ole tarkoitus mustamaalata exääsi tai kostaa tai mitään. Haluat vain suojella lastanne. Pyydä tapaamista, jossa lapsi saisi kahdestaan keskustella jonkun lastensuojelutyöntekijän kanssa. Kannusta lastasi kertomaan totuus tapaamisessa eikä isän sanomia puheita. Kannusta lastasi olemaan rohkea ja kerro, kuinka paljon häntä kaikesta huolimatta rakastat. Lapsella voisi olla paljon parempi olla jonkun sukulaisen hoivissa ja sitäkin voisit lastensuojelutyöntekijälle ehdottaa.
Voimia!
Mä luulen että sun kannattaisi nyt yrittää ensin saada jotain aineistoa miestä vastaan. Nauhoita salaa sen puheita, kirjaa ylös kaikki paska mitä se suoltaa, säästä tekstarit.
Koska ´jos nyt menet masentuneena ja alkoholiongelmaisena sepustamaan mitä sattuu minne sattuu, voit olla varma, että mies ainoastaan pitää entistä tarkemmin huolen, että hänen törkeä käytöksensä pysyy entistä paremmin vain lapsen tiedossa.
ELi oikeasti, parilla kuukaudella ei ole merkitystä tässä tilanteessa, kunhan saisit vain lapsen turvaan. Se turva ei välttämättä ole sinun luonasi, jos kerran vieläkin juot liikaa. Mutta jos rakastat lastasi, yrität edes taata hänelle turvallisen lapsuuden ilman molempien vanhempien totaalista luuseriutta.