Miksi isä sanoo pojalleen että "Sä olet vain klimppi räkää, joka on tullut mun kasseista"?
Lisäksi hokee pojalleen että tämä on täysi nolla. Poika on nyt 8v. Ja että susta ei tule koskaan mitään! Poika on nyt alkanut hokea itsekseen "mä en ole mitään" ja muu puhuminen on vähentynyt melkein nollaan. Itseään ja omia saavutuksiaan mies kehuu vuolaasti. Miksi isä puhuu pojalleen näin? Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Poikamme on ainoa lapsemme.
Kommentit (55)
Mies asuu poikamme kanssa eri asunnossa mutta samassa kaupungissa. Olen kyllä sanonut että lapselle ei saisi puhua noin, mutta hän vain vastaa että pidä suus kiinni juoppohuora, sun suusta ei pääse ikinä mitään järkevää ja että sun puhees on pelkkää paskaa mulle tajuatko sä sen!Siis kun yritän sanoa hänelle että kohtelisi poikaamme paremmin. Mikähän miestä oikein vaivaa kun pitää puhua ainoalle lapselleen noin?
AP
nyt heti yhteyttä lastensuojeluun, saat lapseen ainakin yhteishuoltajuuden. Kun lapsesi on sun luona, alat puhumaan koko ajan lapselle kuinka tärkeä ja upea hän on ja kun selität sossun tädeille asian, he ohjaavat eteenpäin.
Et katsele tota sekuntiakaan.
Tiedätkö, tätä sanallista mollaamista voi verrata lapsen kannalta hyvin lyömiseen. Mitä jos miehesi löisi joka kerta sen sijaan että puhuu noin, tekisitkö jotain ? Sitä minäkin.
Olen itsekin pahasti masentunut ja ahdistunut, koska mieheni hakkasi ja potki minua ennen eroamme todella raa ´asti. Ja uhkasi tappaa minut useaan otteeseen. Ulkopuolisille osaa esittää todella vakuuttavaa tarvittaessa ja on toissä johtotehtävissä. En tiedä tekeekö hän samaa pojallemme, kun olen kysynyt pojalta sitä, hän menee ihan hiljaiseksi.
AP
vaan vaatia tutkimuksia, Ilmoita kouluun. lastensuojeluun ihan mihinkä vaan.. teitkö sinä aikanaan miehestä pahoinpitely syytteet? meinaan selkin painaa kyllä jos mies on niin toiminut.. Ja eihän sinun tarvitse vaatia lasta itsellesi vaanvaadi lapsi huostaan otettavaksi. sekin on parempi, kuin paskan isän kanssa asuminen.
Ihan oikeasti en ymmärrä äitiä, joka vaan av:lla ihmettelee, että isä haukkuu lastamme ja en tiedä hakkaako jne. Tuo on mielestäni tilanne, jossa pitää toimia! Vaikka itse olisit ollut tai olet sairas niin yritä edes!! Kyseessä on kuitenkin oma lapsesi! Anteeksi nyt, mutta en vaan pysty ymmärtämään. Tiedän, että maailmassa on pahuutta ym. Ja kaikkialla ei ole elämä ruusuilla tanssimista, mutta omia lapsiani puolustan kyllä henkeen ja vereen.
Oletko itse päässyt eroon alkoholiongelmastasi. Vaikea valita kumpi vanhempi olisi parempi. Juoppo äiti vai narsisti isä. Sinä ilmeisesti tahdot kuitenkin lapsen parasta, eli sinun on pakko päästä kuiville jos haluat lapsestasi kehittyvän jotain muuta kuin jonkun hullun kouluammuskelijan.
yhden ystäväni miehen, joka puhuu poikapuolelleen todella rumasti ja muutaman kerran olen avannut suuni, vaikka asia ei minulle kuulukaan...
kenellekään. Eli ei minulla ole mitään näyttöä mistään, mies aina sanoi kun olimme yhdessä, että jos soitan poliisin niin hän raapii kasvonsa verille ja sanoo poliiseille että minä olen käynyt hänen kimppuunsa, vaikka minä en ole lainkaan väkivaltainen. Sitten tulikin ero ja mies sai yksinhuoltajuuden minun alkoholinkäyttöni takia.
AP
mutta olen varma että tämä on provo. Ei voi olla noin idiootteja äitejä olemassa että antaisi lastansa kohdeltavan noin!
[ivalitettavasti näin on]
olet tuhonnut omasi ja poikais elämää. Kannatti juoda eikö niin
jotta saamme varmistettua, että äiti lopullisesti rusentuu eikä saa haettua lapselleen tämän selviytyäkseen tarvitsemaa apua. Eikö niin?
En ole pystynyt lopettamaan juomista
AP
Sinulla ei ole merkitystä, ja varsinkaan isällä ja tämän motiiveilla ei ole minkään valtakunnan merkitystä.
Lapsella on vielä EHKÄ mahdollisuus ihmisen arvoiseen elämään. Jos pystyt sivuuttamaan teidän aikuisten ongelmat ja hakemaan lapselle avun, saat itsellesi paljon paremmat lähtökohdat kuiville ponnisteluun.
Lapsi ensin, sinä sitten, isä EHKÄ joskus uudestaan teidän elämäänne mutta nyt mahdollisimman kauas.
uskoivat tai eivät, sinun on yritettävä. ja ehkä he uskovat poikaasi kun haastattelevat häntä. sinulla ja pojallasi on vain voitettavaa jos teet lastensuojeluilmoituksen. et voi menettää mitään, huoltajuuttahan sinulla ei edes ole. voit saada yhteishuoltajuuden tai poikasi sijoitetaan muualle. auta poikaasi.
ja mitä musta tuli; kroonisesti masentunut persoonallisuushäiriöinen kenties loppuelämän ainakin osittain työkyvytön.
Eli TEE jotain ja ÄKKIÄ lapsesi hyväksi!
Sä olet vain klimppi räkää äidin irtoavan nuppineulanpäässä. Isällä on räkää päässä.
Jos on, niin HAE ÄKKIÄ APUA! Sanot asiat niin kuin ne ovat, kyllä niiden täytyy uskoa. Mutta toivon sydämestäni, että joku vaan huvikseen kirjoittelee. Ei olisi pitänyt tätä kyllä lukea, aivan kamala olo tuli. Kyllä ihminen voi olla hirveä lasta kohtaan :(