Tuettu loma - asia jota minä en ymmärrä!
Siis kuka sen oikein maksaa? Veronmaksajatko? Miksi jollakin muka on oikeus sellaiseen??
Kommentit (113)
Mäkin tykkään nähtävyyslomista, mut jos on väsy- täysihoito ilman mitään nähtävyyksien perässä juoksua on kuule tosi kiva!
Kirjoitin alunperinkin, että jos korpihotellilomalle haluaa, on varmasti oikeasti loman tarpeessa, ja jos on kovin väsy, sellainen loma varmaan onkin ihan sopiva.
erään yhdistyksen kautta.
Ihan tavallisia ihmisiä ollaan. Tulot meillä on kai aika hyvät, tienataan molemmat about 3500 eur /kk. Tosin mä olin tuolloin hoitovapaalla.
En muista kysyttiinkö edes tulotietoja. Loman perusteena oli ihan muut seikat.
Noin viikko oltiin täysihoidossa lomakylässä. Käytössä mökki järven rannalla, ruoat läheisessä hotellissa 3 kertaa päivässä. Omavastuu taisi olla tuosta viikosta noin 300 eur.
Lomanvietto ei mitenkään eronnut siitä, että olisimme vuokranneet itse mökin kyseisestä lomakylästä. Vapaaehtoista ohjelmaa ja pientä lastenhoitoa oli kyllä järjestetty yhdistyksen puolesta.
luksusmökissä. Vanhemmat ja kolme lasta. Upeat puitteet kertakaikkiaan.
Pelkkä majoitus maksaisi normaalisti tuolla 1825€ viideltä vrk:lta. Siihen päälle vielä viisihenkisen perheen ruuat yms.
Aamiainen, lounas ja päivällinen kuuluivat loman omavastuuhintaan, sekä päivittäiset tunnit, joihin vanhemmat ja lapset saivat halutessaan osallistua (mm. urheilua ja leikkiä sekä retki joulupukin luokse..). Kylpylän ja kuntosalin vapaa käyttö. Suihku ja sauna tietysti myös omassa mökissä.
Me maksoimme koko lystistä 240€.
voi olla vaan ollut niin paljon hakijoita että kaikille ei mitenkään voi tarjota lomaa.
vaikka kumpikin olemme töissä. Mutta olemme pienipalkkaisia ja ei ole ollut varaa viedä lapsia koskaan lomalle (vanhin 15v). Lapsista 2 kroonisesti sairasta. Joten elämä on arjessa tosi tiukkaa ja jopa ruoasta olemme joutuneet toisinaan kiristämään.
Haimme tuettua lomaa ja emme saaneet.
Eli ne saavat nähtävästi ne, jotka muutenkin elävät tuilla ja eivät maksa veroja. Veroja maksava pienituloinen lapsiperhe ei ole oikeutettu niihin.
Eli jos heittäydyt tukien varaan, kaikki kannetaan kultalautaselle eteesi. Tässäkin oli kyse viikon lomasta hotellissa täyshoidolla Kalajoella.
Ei noita tuloja kovin kummoisesti ole meilläkään, mutta en kyllä ikinä lähtisi tuetulle LOMALLE! Huhhuh. Mutta kukin tyylillään. Vois neki rahat käyttää paremmin, vaikka niille joilla ei ole kylliksi edes ruokaa... Ja ihan täällä Suomessa.
Millainen on ihminen joka puhtaalla omallatunnolla lähtee tuetulle lomalle, vaikka kuinka olisi pienituloinen??? Kun kaikilla ei tunnu riittävän raha ruokaankaan mitä uutisia kuuntelee...
[quote author="Vierailija" time="14.10.2009 klo 16:42"]
katsonut tuettujen lomien omavastuuta niin ei meillä vaan ole ollut varaa sellaisia hakea. rikkaiden touhuja!
[/quote]
Me olisimme lapsen sairauden takia päässeet, mutta tulimme siihen tulokseen, että saamme omaehtoisen loman järkättyä halvemmallakin, eikä ole määrätty minne voi mennä.
Jos hakee kovin suosittuun paikkaan ja heinäkuun parhaalle viikolle, ei niin helposti saa kuin johonkin muualle. Eli samoilla tuloilla ja muilla kriteereillä joku saa, toinen ei, riippuen siis em. seikoista. Itse olen ollut kerran ns. kuntoremonttilomalla, jonne haettiin oman liiton kautta. Myös mieheni pääsi mukaan. Minulla oli pienipalkkainen työ ja miehelläni oli ollut työttömyysjakso sen vuoden aikana. Tykkäsimme kovasti! Sen jälkeen ei olla haettu, koska perheemme tulotaso parani miehen työllistyttyä. Nyt olen jäänyt eläkkeelle ja aion hakea liiton kautta eläkeläisten lomalle. Ne ovat erikseen.
ei sovi nimeksi tuettu loma , kun siitä kerta pitää maksaa . olen työkyttömyyseläkeläinen . eläke alle tonnin. tuettu loma muka """ ! toista sataa pitää maksaa .
Mun tuttu hankki 6 lasta ja irtisanoutui vakityöstäön, kun lapset ei muka voi mennä hoitoon. Nyt elävät köyhyysrajalla miehen palkalla. Hakevat mm. näitä tuettuja lomia. Törkeää touhua, koska tuo köyhyys on itse järjestettyä. Lisäksi vaativat jatkuvadti kyläilemäön, kun heillä on niin tylsää keskellä korpea. Mihinkään ei ole varaa mennä tuollaisen lapsilauman kanssa ja harrastuksia ei juurikaan ole. Eläkööt miten tykkäävät, mut turha odottaa muiden maksavan heidän lorvimisen tai pitävän heille seuraa.
Minä ihmettelen sitä kuka sinne yleensä pääsee. Olen pienituloinen mies ja etävanhempi yhteishuollossa olevalle lapselle. Palkastani ei ole jäänyt pakollisten menojen jälkeen sellaisia summia, että olisin voinut lähteä edes talvilomalla lapseni kanssa esim. viikoksi kylpylään tms. Tuettuja lomia olen hakenut monena vuonna tuloksetta. Samaan aikaan jotkut kehuskelevat olleensa tuetulla lomalla usena vuonna perättäin. Käsitykseni mukaan perättäisinä vuosina tuetulle lomalle ei pitäisi edes päästä. Kaipa ne on sitten tarkoitettu vain yh-äideille.
En oo kade jos joku köyhä saa tuetun loman lapsineen. Itse en tarvi tuettuja lomia.
Sukulaiseni omistaa kolme asuntoa ja jotenkin vielä pääsee tuetulle lomalle.
Pienituloinen yh lapsineen saa helposti tuetun loman mutta ei samasta paikasta joka vuosi. Sitten on olemassa pienperheyhdistys yh jonnekin päin Suomea saa lapsineen muutaman pvän täysihoidon.
äitisi kanssa oli tylsä= "korpihotellilomat" ylipäätään ovat tylsiä?? Kyllä on avara maailmankatsomus:D Mun korpilomakokemus oli todella antoisa, äitini kanssa en ikinä lähtis lomalle, enkä kenenkään kanssa tennislomalle. Mäkin tykkään nähtävyyslomista, mut jos on väsy- täysihoito ilman mitään nähtävyyksien perässä juoksua on kuule tosi kiva!