Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuettu loma - asia jota minä en ymmärrä!

Vierailija
14.10.2009 |

Siis kuka sen oikein maksaa? Veronmaksajatko? Miksi jollakin muka on oikeus sellaiseen??

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne sellaisille jotka niitä tarvitsevat, eipä ole multa pois.

Vierailija
42/113 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu Ylläksellä RAY:n rahoittamalla erityislasten luontolomalla, vaikka on hyvät tulot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. täältä

Kuin myös lapsellinen:)

http://www.lomakotienliitto.fi/lomat.htm

Vierailija
44/113 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on oikeus hakea lomia, googlatkaa tuetut lomat, ja tulee pitkä rivi järjestöjä jotka näitä järjestää.

Meillä hyvät tulot, 7 henkinen perhe, yksi erityislapsi, ja aina olemme saaneet kun olemme anoneet.

Lomakkeessa kysytään, taloudelliset perustelut, muut perustelut, sosiaaliset perustelut yms. Se on vain omasta mielikuvituksesta kiinni, minkälaisen anomuksen saa aikaan. Lapsiperheen arki on rankkaa, ja saahan siihen laittaa vaikka, että kaikki hajos taas kerralla... :) yms. yms.

Meillä vaikeavammaisen lapsen kanssa arjen pyörittäminen on fyysisesti ja henkisesti rankkaa, joten olemme hyvällä omallatunnolla nauttineet lomastamme.

Kiitos vain Ray:n !

Vierailija
45/113 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh-opiskelija, joten ihan mielettömiä lomaelämyksiä ei pysty aina tarjoamaan. Eikä ole edes sukulaisilla mökkiä, jonne voisi mennä.

Niitä tuettuja lomia saa ilmeisesti suht isoilla tuloilla, sillä 6-henkinen sukulaisperhe sai viikon kylpyläloman, vaikka heillä oli varaa mennä etelään myöskin omin rahoin.. Iloinen heidän puolestaan, mutta en oikein ymmärrä ton perusteella sitä tulologiikkaa..

Vierailija
46/113 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh-opiskelija, joten ihan mielettömiä lomaelämyksiä ei pysty aina tarjoamaan. Eikä ole edes sukulaisilla mökkiä, jonne voisi mennä. Niitä tuettuja lomia saa ilmeisesti suht isoilla tuloilla, sillä 6-henkinen sukulaisperhe sai viikon kylpyläloman, vaikka heillä oli varaa mennä etelään myöskin omin rahoin.. Iloinen heidän puolestaan, mutta en oikein ymmärrä ton perusteella sitä tulologiikkaa..

Vierailija
47/113 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh-opiskelija, joten ihan mielettömiä lomaelämyksiä ei pysty aina tarjoamaan. Eikä ole edes sukulaisilla mökkiä, jonne voisi mennä. Niitä tuettuja lomia saa ilmeisesti suht isoilla tuloilla, sillä 6-henkinen sukulaisperhe sai viikon kylpyläloman, vaikka heillä oli varaa mennä etelään myöskin omin rahoin.. Iloinen heidän puolestaan, mutta en oikein ymmärrä ton perusteella sitä tulologiikkaa..

Minä sain ainakin yh-äitinä, pienituloisena työssä käyvänä. Mutta oli muitakin asioita, jotka varmasti vaikuttivat, että saimme loman. Perheemme oli noihin aikoihin kokenut monia menetyksiä.

Vierailija
48/113 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun laiskoja paapotaan tuolla lailla...[/i

Tervetuloa tutustumaan meidän perheen arkeen, niin näet kun "laiskotellaan..."

Vierailija
49/113 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun tarvitse ymmärtää. Minusta on hienoa, että sellaiset ihmiset jotka ovat vähävaraisia tai joilla on muita syitä, saavat tällaisen loman. Esim. vähävaraiset lapsiperheet ja yksinhuoltajat jne.

Eihän ne mitään ilmaisia ole tuen jälkeenkään...

Vierailija
50/113 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun tarvitse ymmärtää. Minusta on hienoa, että sellaiset ihmiset jotka ovat vähävaraisia tai joilla on muita syitä, saavat tällaisen loman. Esim. vähävaraiset lapsiperheet ja yksinhuoltajat jne. Eihän ne mitään ilmaisia ole tuen jälkeenkään...

ja minä alle 200, joten ei mene puolet ja puolet

Vierailija
51/113 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko tämä preventiivinen sosiaalityö sitten tutkitusti kannattavaa? Vai tekeekö se asiakkaillensa ennemminkin karhunpalveluksen? Mielestäni on varsin ristiriitaista valittaa, että "asuntolaina on liian iso, emme pääse lomalle". Niitä lainoja hakiessa kun kannattaa laskea tulot ja menot oikein ja elää sitten sen mukaan. Jos laskut menivätkin pieleen ja rahat on loppu, niin kannustaako se muka ihmisiä hoitamaan asioitansa tulevaisuudessa paremmin, jos joku muu maksaa lomat? Olen hieman liian yksinkertainen uskomaan, että kannustaisi.

Meillä ei ole oltu tuetuilla lomilla, mutta ollan kyllä muuten saatu maksuvaikeuksiin yms. tukea. Meillä ongelmana nimenomaan se että meillä on iso asuntolaina jota vaikea saada tässä elämäntilanteessa maksettua. Toivomme tottakai tilanteen kohenevan, nyt sitä odotettu vuoden verra. Pian jos muutosta ei tapahdu on pakko myydä meidän ihana remontoitu unelmien omakotitalo. Ja nyt varmaan kysyt miksi ostettiin liian kallis talo. No eipäs kaksi vuotta sitten tiedetty että mies jäisi tyttömäksi. Kaikki oli hyvin ja oli vakituinen hyväpalkkainen työpaikka, laskimme että meillä on varmaa velkamme maksaa vaikka minä olenkin lasten kanssa kotona. Sitten mies ensin lomautettiin ja sen jälkeen irtisanottiin työstään. Tottakai hän on tässä vuoden aikana tehnyt kaikenlaisia pätkätöitä mitä mahdollista ollut saada, mutta silti tulot eivät ole lähellekkään samat. Minä olen myös etsinyt töitä, mutta koska kouluni jäi kesken esikoisen syntyessä yllätysvauvana ja en ole ikin valmistunut vaikka lasten välissä olenkin opiskelujani aina jatkanut, ei ole oikeastaan minulle tarjolla mitään kovin korkeapalkkaista töytä. Olen muutaman lyhyen pätkän tehnyt siivoushommia ja ollut huoltoasemalla töissä. Mitään pitkäaikaista en kuitenkaan ole saanut.

Joskus vaan sattuu sellaisia yllättäviä asoita mhin ei voi itse vaikuttaa mitenkään, vaikka kuinka laskisi tulot ja menot lainaa ottaessa niin että varmasti pärjää.

Vierailija
52/113 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken mittapuun mukaan ilmeisesti vähävaraisia. Mies lomautettu, minä kotihoidontuella ja kaksi pientä lasta. On asuntolaina sekä muut elämiseen kuuluvat laskut. Siltikin olemme pystyneet säästämään rahaa niin että pääsemme lomailemaan. Tänäkin kesänä teimme kaksi Särkänniemen reissua ja kylpyläreissun (yövyimme yhden yön hotellissa). Siksi en ymmärräkään, miksi jollakulla ei olisi rahaa tehdä edes pientä lomareissua (ja ei, emme ole joutuneet pihistelemään kauheasti, koska esim. vaatteet ostamme muutenkin käytettynä jne.). Minuasta esim. 20e kuussa sivuun ei ole paljoakaan ja tekee vuodessa jo aika paljon. Toki tiedän että jotkut eivät pysty tuohonkaan (olen itse köyhästä perheestä, jossa äiti joutui tekemään itse vaatteet koska rahaa ei välillä ollut edes ehjään sukkapariin).

En nyt silti lähtisi tuomitsemaan jos joku tuota kautta lomailee, mutta hiukan pisti kuitenkin silmään se, että joillakin olisi varaa kustantaa lomailu itse, mutta siitä huolimatta hakee tuettua lomaa. Ei muuten, mutta minusta se on pois sellaisilta, jotka eivät muuten minnekään pääsisi.

Vierailija
53/113 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksikin varmasti moni niille hakee.

Esim. perhelomilla on välillä omaa ohjelmaa vanhemmille ja omaa lapsille.

Vierailija
54/113 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut lomamuisto lapsuudesta on se kun päästiin siskon kanssa ratsastusleirille viikoksi. Tämä oli tuettu loma/sosiaalitoimiston maksama.

Muistan kun mietin, että ajatteleekohan muut meistä huonoa kun pääsimme tuetulle lomalle, olemmeko jotenkin pohjasakkaa, tms.. Mutta kaiken kaikkiaan tämä jäi mieleen juuri siksi kun se oli ainut loma jonka olen lapsuudessa kokenut. Ilman alkoholin kanssa läträämistä ja tappelua.. Ja sai syödäkin tarpeeksi, ei tarvinnut syödä makaronia tai paistinpottuja koko viikkoa!

Joten kyllä ne on lapsille tärkeitä. Idiootteja ne jotka on kateellisia ja haluaisivat ottaa tämän mahdollisuuden joltakin pois.

Vierailija
55/113 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka katkeria ja kateellisia ihmisiä on!!!!! Että jos on arki köyhää ja ankeaa niin halolla päähän vaan?? Ei niitä tuettuja lomia mihinkään thaimaaseen saa. Voiko joku oikeesti olla niin tunnevammainen ettei käsitä että JOKAINEN ihminen tarvitsee elämäänsä myös jotain hyvää, arjesta poikkeavaa, iloista. Tuetusta lomasta tulee olo että sua TUETAAN. Saa lepoa, moninkertaisesti voimia, osaa usein olla kiitollinenkin. Ja jaksaa taas sitä arjen köyhyyttä. Sille jonka asiat on kurjasti, nimenomaan kuuluu tuki ja apu.

Itse olen ollut kerran ammattiliiton tuetulla kuntolomalla (eikä perustunut tuloihin), ja sain sieltä voimavaroja, jotka muuttivat monta asiaa elämässäni. Oli ihanaa kaiken arjen työn ja väsymykset keskellä saada jotain itselleen; joku huolehti sun hyvinvoinnista ja oli itselläkin aikaa keskittyä omaan hyvinvointiin. Lapset saivat paremman, hyvinvoivamman äidin, työssä jaksan paremmin jne.

Surkea kohtalo ihmisellä joka ei ymmärrä että kaikki me tarvitaan tukea ja lomaa. Ja vähäosaisimmat kaikkein eniten.

Vierailija
56/113 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo homma käytännössä tapahtui? Huomaako muut hotellin käyttäjät että olet tuetulla lomalla yms? Joskus ollaan käyty uimassa ikaalisissa ja siellä iso porukka (aikuisia ja lapsia) kulki laput rinnassa tai jossain kohtaa vaatteita roikkumassa. Merkataanko siis nuo tuetut lomalaiset jotenkin?

Joo loman ekana päivänä jokaisen otsaan tatuoidaan "köyhä luuseri"

Vierailija
57/113 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sen lopulta maksavat veronmaksajat. Vaikka liitot ym. tukisivat näitä lomia, he taas saavar tukiaisia valtiolta kun tällaista hommaa tekevät. Vaikka silti ihan hyvä asiahan tämä on, kyllä niitä verorahoja pistetään niin paljon turhempiinkin, kuin esim desingn torkkupeittoihin arkadianmäelle...

Vierailija
58/113 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tukija on RAY ja mahdollista saada joka toinen vuosi. Omavastuu toki on ja matkat pitää maksaa ynnä jos jotain lisähoitoja haluaa.

Eri alojen amm liitoilla kuin yrittäjillä ja maanilveilijöillä on omat tukijansa mutta ei se tuki kyllä kateutta herätä, varsinkaan kun itse kerran sellaisella lomalla olen ollut.

Vierailija
59/113 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun laiskoja paapotaan tuolla lailla...

Vierailija
60/113 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etu koituu koko yhteiskunnalle. Kelatkaa nyt vähän...Voi kettu, että on yksinkertaisia ihmisiä:((

kun laiskoja paapotaan tuolla lailla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi