Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stubb ei tiedä, mikä on mangusti, Kenian pääkaupunki tai viisi potenssiin kolme

Vierailija
15.01.2024 |

Tuo ukkohan on täydellinen imbesilli.

Ensimmäisenä kysytään Kenian pääkaupunkia.

- Mä näen sen edessäni, olen käynyt siellä. Nyt mulla on blackout, en muista, Stubb myöntää. Oikea vastaushan olisi ollut Nairobi.

Seuraava kysymys kuuluu, kuinka paljon on viisi potenssiin kolme. Kysymys vetää Stubbin hiljaiseksi.

- Mä oon tosi huono matikassa. 75? presidenttiehdokas veikkaa. Oikea vastaus on 125.

- Tiedättekö arvoisat kansalaiset, että tasavallan presidentti ei tiedä kaikkea. Ei esimerkiksi sitä, mikä on mangusti, Stubb päättää puheenvuoronsa ja saa nauravaiset koululaiset hämilleen.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/17363be0-1db0-4a7f-a585-d2e0ab5…

Kommentit (244)

Vierailija
1/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysymys oltaisiin esitetty ruotsiksi, niin olisi tiennyt

T. Kokoon päämaja

Vierailija
2/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti Stubb ei siis ole nähnyt Leijonakuningas-elokuvaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään tiedä kuin mangustin 

se on teinien. In juttu niinkuin cabybara 

tiktoktiktok kysymyksiä 

Vierailija
4/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on keikan pääkaupunki 

en tiedä 

Vierailija
5/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minäkään jonkun Kenian pääkaupunkia. Mitä sillä tiedolla edes tekee. 

Vierailija
6/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku ei voi tietää mangusteja? Tämä tekee surulliseksi :(

Vierailija
7/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä mä ainakin tiesin noi asiat. Mutta toisaalta en olekaan pressa-ainesta.

Vierailija
8/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää katsomassa Stubbin vaaliohjelma niin ymmärrätte, että hän ymmärtää maailmasta selvästi enemmän kuin muut ehdokkaat vaikka nyt ei jokaista pikku trivialiteettia tiedäkään. Mangustit eivät varsinaisesti liity presidentin tehtävien hoitoon. 

Vierailija
9/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ilmeisesti olla vähän yksinkertainen halutakseen presidentiksi. No sellainen pressa minkä kansa ansaitseen. Ylimielisen typeryksen. 

Vierailija
10/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kyllä mä ainakin tiesin noi asiat. Mutta toisaalta en olekaan pressa-ainesta.

Olet varmasti Haaavisto.

Vierailija
11/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tiennyt Nairobin koska olen käynyt siellä ja samalla reissulla näin mangusteja. Laskutoimitukseen olisi mennyt hieman aikaa, en olisi osannut ns. heittää lonkalta mutta olisin kyllä päässälaskenut oikein. 

Vierailija
12/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenian pääkaupunki on Hollenkolle, 5 potenssiin kolme on 15 ja mangusti on eräänlainen huilu, jolla muinaiset kivikauden ihmiset ajoivat pois pahoja henkiä, sillä mangustin soitto kuulosti ihan luolakarhun kiimavihellykseltä jonka uros päästi kutsuessaan naarasta parittelemaan

Vierailija
13/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti Stubb ei siis ole nähnyt Leijonakuningas-elokuvaa?

On voinut nähdä ruotsiksi tai englanniksi, eikä siten tiedä eläimen suomenkielistä nimeä.

Vierailija
14/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyksekseni tiesin kaikki kolme vaikken ole tohtori . Yleissivistys on katoava kansan laji , katsotaan netistä ....

Vierailija
15/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin tiennyt Nairobin koska olen käynyt siellä ja samalla reissulla näin mangusteja. Laskutoimitukseen olisi mennyt hieman aikaa, en olisi osannut ns. heittää lonkalta mutta olisin kyllä päässälaskenut oikein. 

Stubb on käynyt siellä myös, mikä lie muistihäriö hänelle vaan tuli. 

Vierailija
16/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan tiennyt, jos kysymykset olisi esitetty ruotsiksi tai englanniksi?

Vierailija
17/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli magnustista heti mieleen alppimurmeli, joita olen nähnyt, mutta sitten hoksasin, että se onkin se laihempi kaveri Afrikan reissulta. 

Vierailija
18/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuitenkin, että kaikentietävät vauvalaiset pystyvät vastaamaan ihan koska vaan montako sinfoniaa Beethoven sävelsi, milloin solmittiin Pähkinäsaaren rauha tai miten pitkä on Suezin kanava. 

Joo, monet asiat kuuluu yleissivistykseen tietynlaisena harvoin tai ei koskaan tarvittavana nippelitietona, mutta ihan tilannekin saattaa tyhjentää pään. Veikkaan, että olisin itsekin munannut noista Kenian pääkaupungin jos sitä oltaisiin tultu kylmiltään vaikka jossain kadulla kysymään, varmuudella oikein olisi mennyt vain tuo potenssilasku :)

Vierailija
19/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut oisiin osannut vastata, mutta kenian pääkaupunkiin olisin vastannut hyvin epäröiden, että tämä on nyt jo melkein arvaus, mutta jostain syystä haluan sanoa nairobi.

Vierailija
20/244 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubbihan vaikuttaa olevan tyhmä kuin saapas: ei omaa minkäänlaista yleistietoa, eikä edes alkeellista päässälaskutaitoa. Perin huolestuttavaa, jos tuollainen henkilö päästetään tekemään koko kansakuntaa koskevia ratkaisuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan