Olen niin väsynyt jatkuvaan siivoon!!!
En tiedä, miksi tämä rassaa niin kauheasti. Haluaisin vaan, että kerran saatais tavarat paikallaan ja siitä olis hyvä alkaa pitää siivoa, mutta jotenkin yksin ei ehdi. Lapset sairastaa, ei pääse ulkoileen: virtaa kuitenkin sen verran, että tavarat leviävät hujanhajan. Lisäksi paljon stressiä vanhimman lapsen mahdollisesta neurologisesta sairaudesta ja oppimisvaikeuksista, taloushuolista ja tulevan synnytyksen lähestymisestä. Kun haluaisi, että paikat ovat "kunnossa" ennen kuin vauva syntyy.
Vaihtoehtoja on mielestäni kaksi: joko saada paikat kuntoon tai oppia sopeutumaan tähän sotkuisuuteen. Sotkuisuus vaan stressaa minua kauheasti :,(
Kommentit (15)
Ja ilma on täälä ainakin sopiva kipeällekin ulkoiluun! Pakkaseen, kovaan tuiskuun ei kannata viedä vaikka olis vaan rattaissa istumassa.
Mutta muuten happihyppy tekee hyvää! Taitaa olla kaikenkaikkiaan laiska mamma! :D
Odotan neljättä, käyn töissä ja koko päivä on haravoitu pihaa pekkasen kunniaksi.
Lopeta se vikinä!
meilläkään kyllä kipeänä ulkoilla. Tai riippuu kai tietysti vähän, itse en laske tavallisia räkätauteja varsinaiseksi sairastamiseksi. Mut siis silloin ku on kuumetta tai joku tulehdus niin kyllä meillä ollaan sisällä. Okeiokei, nyt oli tytöllä just silmätulehdus ja sai ulkoilla... =)
Ei tosin neuvolan ohje. Joka sanoo että kuumeilevan tai lenssusen voi viedä myös ulos maalaisjärkeä käyttäen. Vaikka käy kaupassa äidin kanssa, rattaissa istuen. Tämän just luin jostakin oppaasta.. :)
Se on nimenomaan sun pään asia ettet nyt halua viedä lapsia mukavaan syysilmaan.
Siinähän vingut turhasta!
3
Se on nimenomaan sun pään asia ettet nyt halua viedä lapsia mukavaan syysilmaan.
Siinähän vingut turhasta!3
Jos teillä on mukava syysilma se ei tarkoita sitä että kaikkialla muuallakin olisi.
Samalla olen ymmälläni. Sinä, niinkuin suuri osa täällä palstailevista, kirjoitat kuin olisit yh. Oletko? Ei kai se kodin joltisessakin siivossa pitäminen ja lasten - sairaiden ja terveiden - hoivaaminen yksin sinun asiasi ole, jos sinulla on mies ja lapsilla isä! Ja todella, apua saa, esim siivousapua.
Koti on toki joltisessa siivossa, mutta haluaisin tavaroiden olevan enemmän paikoillaan. Tässä kaikilla opettelemisen paikka. Ja joskus sitä vain on väsynyt siihen, että kouluikäisellekin täytyy lähes jokaikinen kerta muistuttaa naulakon paikka yms... Mulle on kieltämättä kasaantunut viimeaikoina paljon kodinhoidosta ja muista huolista. Mies ei samalla tavalla stressaa esim. tätä sairausjuttua, osaa ottaa sen rennommin. Siis tätä mahdollista neurologista. Minua se painaa. Yhteydenotot eri auttaviin tahoihin ja asiaa selvittäviin tahoihin vievät oman aikansa ja kuluttavat myös henkistä jaksamista.
Yleensä en tänne kirjoittele, mutta nyt vain halusin purkaa. Kiitos kaikille vastanneille!
Ai niin. Mies ei stressaa myöskään siivousjutuista niin kuin minä. Ts. häntä ei sotkut niin häiritse.
Olen niinkyllästynyt ja uupunut tähä siivoon ja tavaramäärään, ja sentakia jatkuvasti pahalla tuulella. Mies on sitä mieltä, että tavaraa ei voi laittaa kiertoon, vaan pitää säilöä nurkkiin, joihin ei mahdu. Nyt aion olaa suoraselkäinen ja saada tämän huushollin järjestykseen. Ja toisekseen saada itselle sellaisen ajan, jolloin saan tehdä yksin mitä haluan. meillä saa myös koululaista muistuttaa naulakonpaikasta, vaatteista, repusta,kaikesta.
Jo pelkästään kaiken turhan tavaran kiertoon laittaminen auttaa varmasti huushollin siistinä pitämiseen, kaikki tarpeeton kylmästi pois. Tästä minulla on omaa kokemusta ;)
Ap on joku keskenkasvunen kerrostaloasuja joka ei osaa käsittää edes mitä on siivoaminen!
Tule tänne meille katsomaan mitä on siivota omakotitaloa, 4 lapsen huushollia, pihaa ja käydä välillä töissä.
"Nyyh, kolmioni on sotkuinen vaikka kokoajan siivoan". Kohta tulee ero ja mies on narsisti, lapset hakkaa mummoja ja ap.sta tulee alkoholisti kun iltaisin tarttee ottaa pari rentoutumiseen..
taas kerran mistä näitä täydellisiä tyyppejä tänne oikeen tulee, kun yhtään ei saa mieltään purkaa tai aletaan mätkiä kuin vierasta sikaa.
Tsemppiä sulle aapee!
Myös ihmettelen herjaavia viestejä! Millaisia ihmisiä näiden ikävien, epäempaattisten viestien takana on? Toivottavasti en tunne heitä live-elämässä. Jokaisella on erilainen elämäntilanne ja erilaiset voimavarat elämäntilanteen ym. mukaan. Itselläni ei edes ole yhtä hankala tilanne kuin ap:llä, silti sotku vaivaa, koska se sotku leviää käsiin niin pian siivouksen jälkeen -loputtoman työn tulos ei siis kestä. Totta kai se jokaista täysjärkistä ottaa joskus päähän, ja jos on vielä muita erityisrasitustekijöitä, ei ihme jos menee yli. Te joilla on sata lasta ja miljoona neliötä, so what, ne olette halunneet, se ei tee meidän vähempään tyytyneiden omaa taakkaamme sen arvottomammaksi tai helpommaksi, eikä vie meiltä oikeutta valittaa niin paljon kuin sielu sietää. Itse olen (syntisen laiskana ihmisenä) heti kun menen taas töihin, tottakai ja ilman muuta, palkkaan siivojan siivoamaan näitä meidän vaatimattomia neliöitämme, ja sillä aikaa kun "ahkerat alati väsymättömät" puunaavat omiaan, otan hyvän asennon sohvalla (tehtyäni ensin pitkän juokulenkin) ja ehkä (hui kauhistus) avaan pullon kuoharia (olematta ja tulematta alkoholistiksi) ja nautin! Tee sinäkin niin ap, tai pidä tuo ainakin haaveissa ;-) Laiskuus rules! Elämä rules! Siivous sucks!
sua ap ja muitakin samassa tilanteessa olevia.
Ylimääräset tavarat roskiin tai kirpputorille/kiertoon. Kaikki mitä et ole muutamaan kk tarvinnut ja tiedät ettet tule tarvimaan heitä menemään.
Meillä aika ahas kämppä, vähän säilytystilaa. Olen vain raa´alla kädellä erotellut kamaa kiertoon.
Teen tämän useimmiten puoli salassa mieheltä ja lapsilta. Jos alkasin kaikilta kysyä saako jotain riepua laittaa naapuriin/mummolle/kirppikselle/roskiin niin aina löytyy perheestä ainakin yksi joka haluaa sen säilyttää/pitää muistona.:/// Siispä siivoilen itekseni. JA yleensä lapset /mies ei etes muista että meillä on joskus ollut niitä tavaroita.
Me saadaan tosi paljon lahjoja, tavaraa, vaatetta ihmisiltä. Tyyliin "laittakaa kiertoon jos ei kelpaa." Meitä on monta perheessä niin ihmiset haluavat auttaa. Mummi kantaa krääsää kirppikseltä, nukkejakin oli yhteen aikaan 30 meillä. Siis pienistä nukeista isoihin. Siis aivan liikaa.. JA ne vain levitettiin, läheskään kaikilla eivät leikkineet.
Vaikka tutuille ja sukulaisille sanon ettei meille tarvi tuua niin aina joku haluaa "auttaa" ja tuo.
Siis mun neuvo on: vähentäkää tavaraa. Välillä voi olla osa leluista varastossa. JA lapsia opettakaa siivoamaan.. Toistoa toistoa ja toistoa, sitähän se on.
Olen niinkyllästynyt ja uupunut tähä siivoon ja tavaramäärään, ja sentakia jatkuvasti pahalla tuulella. Mies on sitä mieltä, että tavaraa ei voi laittaa kiertoon, vaan pitää säilöä nurkkiin, joihin ei mahdu. Nyt aion olaa suoraselkäinen ja saada tämän huushollin järjestykseen. Ja toisekseen saada itselle sellaisen ajan, jolloin saan tehdä yksin mitä haluan. meillä saa myös koululaista muistuttaa naulakonpaikasta, vaatteista, repusta,kaikesta.
tilaamalla siivoojan. Onpahan ainakin pari kertaa kuukaudessa talo siistissä kunnossa. Elämä helpottui, kun oli yksi stressin aihe vähemmän.