Karpela lehdessä: Vauvamme on aivan enkeli
"Kaksi viikkoa sitten synnyttänyt kansanedustaja Tanja Karpela hehkuu äitiyden iloa. Perheen arki on sujunut naisen mukaan mainiosti, kertoo Iltalehti.
Kansanedustaja Tanja Karpela kertoo kaksiviikkoisen poikavauvan voivan hyvin.
– Poika on hyvin rauhallinen ja levollinen vauva. Syö hyvin ja tarkkailee suurilla sinisillä silmillään. Aivan enkeli! Karpela viestittää lehdelle.
Neljäkiloisena syntynyt potra poika on Karpelan aviomiehelle Janne Erjolalle ensimmäinen lapsi ja mies onkin aivan uuden tulokkaan lumoissa. Ennestään kahden lapsen äiti Karpela kehui raskausaikaa helpoksi, sillä hän sai paljon arvokasta tukea mieheltään."
Huh.
Kommentit (50)
joka on laihtunut raskauden jälkeen 2 kkssa vanhoihin mittoihin,
Siis joka EI ole laihtunut...
mutta mua kyllä aina huvittaa ja ärsyttää tuollaiset pariviikkoisten vauvojen äitien haastattelut, ei nyt niinkään tämä kyseinen Karpela-juttu koska hänellä lapsia jo ennestään, joissa äidit "kokemuksen syvällä rintaäänellä" hehkuttavat, kuinka helppoa vauvan kanssa on, kuinka tämä nukkuu hyvin, kulkee mukana kaikkialle.. olenko ainoa, joille tulee näistä sellainen fiilis, että odotapa vaan, kyllä se totuus sieltä tulee esiin kun lapsesi on vähän vanhempi kuin 10 päivää.. ja siis en nyt puhu Karpelasta vaan joistain julkkisäideistä, jotka antavat näitä haastatteluja vastasyntyneen esikoisensa kanssa.
Mutta se just nimenomaan pistääkin epäilemään homman kestävyyttä. Tuntuu, että ovat vielä siinä alkurakastumisen huumassa. Mites sitten sen uhmakkaan kolmevuotiaan ja kahden teini-ikäisen huushollissa hetken päästä?
Äh, en halua manata enkä todella toivo ko. perheelle kuin pelkkää hyvää! Mutta jotain realismia noihin juttuihin... Toivottavasti eivät kuitenkaan elä oikeasti tollasessa pilvilinnassa vaan jaksavat sitten niitä vastoinkäymisiäkin. Ettei taas menisi puoliso sitten ongelmien tullessa heti vaihtoon. Tätä vaan toivon.
"Että saa nyt nähdä kestääkö tämäkään avioliitto, ja oikeesti tää vauva-arki on yhtä tuskaa..", vai?
kuin kertoi (harvemmin tosin 2-viikkoinen varmaan on vielä kovin hankala. Yleensä nukkuu lähes koko ajan ja on aika "ulkona" vielä kaikesta), mutta olen samaa mieltä kuin tämä haastateltavan tuntien, että tuskin olisi voinutkaan antaa ymmärtää, että kaikki ei ole täydellistä:
ei se voi sanoa että kauhee kun parkuu pää sinisenä yötä päivää.
"On se hirveää kun joku muu on onnellinen, kun itse olen katkera ämmä".
Olen ollut äitiyden lumoissa siitä päivästä asti kun esikoiseni syntyi. Olen edelleen. Nyt kaksi lasta, kolmas tilauksessa ja esikoinen 7 vuotta. Ai niin, enhän voi kai tietää mitään äitiydestä kun en ole vielä kokenut murkkuikää!!! Niin ja mieheni kanssa olen onnellinen, takana 14 yhteistä vuotta.
"On se hirveää kun joku muu on onnellinen, kun itse olen katkera ämmä". Olen ollut äitiyden lumoissa siitä päivästä asti kun esikoiseni syntyi. Olen edelleen. Nyt kaksi lasta, kolmas tilauksessa ja esikoinen 7 vuotta. Ai niin, enhän voi kai tietää mitään äitiydestä kun en ole vielä kokenut murkkuikää!!! Niin ja mieheni kanssa olen onnellinen, takana 14 yhteistä vuotta.
tämä touhu täällä - en kiellä kenenkään muun onnea, en ole katkera, en ole onneton - eikä elinikäinen liitto ole minulle autuuden ja onneuden tae - vrt. mieheni kanssa onnellinen, takana 14 v.
Mutta Karpelan touhuiluja seuranneena on aika luonnollista epäillä kaiken kestävyyttä, ilman, että kaikki kritisoijat olisimme omaan elämäämme kyllästyneitä, katkeria ämmiä, sorry. :-) Juuri siksi tuo kommentti juuri kalskahtaakin korvaan.
Mutta asioista saa ja pitääkin olla erimieltä - silti en 'hauku' täällä niitä, jotka eivät satu olemaan kanssani samaa mieltä.
Siis mitä ihmettä sen Karpelan olis pitänyt sanoa? Mikä tossa yököttää? Ei vaan tajuu...
Siis mitä ihmettä sen Karpelan olis pitänyt sanoa? Mikä tossa yököttää? Ei vaan tajuu...
pidät tätä oudoimpana aloituksena...
ettei Kapelan suhteen kestoa olisi periaatteessa syytä epäillä. Mutta on tosi kyynisiä nää kommentit! Miksei Karpela voisi tuntea vauvaonnea? Eikös se kuulu ihan normaalin äidin tunne-elämään?
Meillä oli ihan samanlaista alussa. Menikö multa joku ohi?!
Lehtijuttujen teko menee näin: Haastateltava kertoo mitä haluaa ja toimittaja pukee sanotun kirjalliseen muotoon. Aina lopputuloksen sävy ei ole alkuperäinen.
Meillä oli ihan samanlaista alussa. Menikö multa joku ohi?!
kutsutaan enkeleiksi, se tässä ihmetyttää.. Kai tiedät mikä on enkelilapsi?
mutta mua kyllä aina huvittaa ja ärsyttää tuollaiset pariviikkoisten vauvojen äitien haastattelut, ei nyt niinkään tämä kyseinen Karpela-juttu koska hänellä lapsia jo ennestään, joissa äidit "kokemuksen syvällä rintaäänellä" hehkuttavat, kuinka helppoa vauvan kanssa on, kuinka tämä nukkuu hyvin, kulkee mukana kaikkialle.. olenko ainoa, joille tulee näistä sellainen fiilis, että odotapa vaan, kyllä se totuus sieltä tulee esiin kun lapsesi on vähän vanhempi kuin 10 päivää.. ja siis en nyt puhu Karpelasta vaan joistain julkkisäideistä, jotka antavat näitä haastatteluja vastasyntyneen esikoisensa kanssa.
No mikä "se totuus" mielestäsi sitten on? Että vauvan kanssa ei voi kulkea mihinkään ja että äitiydestä ei voi nauttia? Minusta nimittäin on juuri niin, että vauvan kanssa on sikahelppoa ja on vieläkin, vaikka on kaksi isompaa lasta.
on joskus ollut. Luin artikkelin naistenlehdessä kauan sitten jossa pui eroaan jostain tunisialaisesta, vaikutti todella lapselliselta nuorelta naiselta, en olisi uskonut että pystyisi joskus vielä jotain järkevää suustaan päästämään.
hänen miesasioitaan, niin se kertoo jo aika paljon... Mies vaihtuu vuoden välein, ja aina rynnätään naimisiin...
Itse en kutsuisi kenenkään kuollutta lasta enkeliksi. Koska ei se semmoinen ole.
Itse en kutsuisi kenenkään kuollutta lasta enkeliksi. Koska ei se semmoinen ole.
on aina aivan onnellinen ja ekstaasissa jokaisesta miehestä, ja seuraavana vuonna on jo uusi kierroksessa...
Tosi sääli niitä sen lapsia, jotka taitaa olla aika heitteillä.
Toimittaja (ja päätoimittaja) päättävät juttukulmat, otsikot, kuvaotsikot ja lööpeistä vastaa lööppitoimittaja.
Tietenkään toimittaja ei saa vääristellä totuutta, mutta monta kertaa tekstissä on jotain muuta kuin mitä haastateltava on sanonut.
Totuuden nimissä haluaisin lukea joskus julkkiksesta, joka on väsynyt, joka on laihtunut raskauden jälkeen 2 kkssa vanhoihin mittoihin, jonka mies pihtaa synnytyksen jälkeen ja jonka pentu huutaa pää punaisena joka halavatun ilta. Tulee muuten kuva, että kauniit ja rohkeat saavat "ne parhaat" vauvat.