Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURperhekuumeilijoiden tammikuu 2009 :)

01.01.2009 |

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille! Tästä se alkaa, meidän tämän vuoden ensimmäinen pino! :)

Mun vauvakuume yltyi eilen ihan hurjasti kun näin kaupassa jopa kaksi tuttua isoine masuineen. Kateushan siinä iski! ;) Ja arvatkaas, menkatkin alkoivat heti uuden vuoden "kunniaksi"! Ensimmäiset piiiiiitkään aikaan. Nythän kaikki ois taas mahdollista! ;)

Lisää paremmalla ajalla. Nyt pienet nukkumaan ja illaksi pulkkamäkeen koko pesueella!

Omppis kera viiden lapsen ja unelman :)

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannaleena, toivottavasti miehesi on pian samoilla linjoilla sinun kanssasi - harmi ettei se kuume aina mene samassa tahdissa - mutta toivoa on - kärsivällisyyttä ja sinnikkyyttä!

Puuhapete - kyllä sinun vain on haettava se testi:)

Joissain kaupoissakinhan nykyään kuuluu valikoimiin raskaustestit (ja jos kaapista löytyy ovistestejä, niin nehän näyttää plussaa jos on raskaana!) ymmärrän kyllä hyvin tuon pienen paikkakunnan vitsauksen. Täällä sama juttu, mieluummin netistä kuin apteekista, jossa kaikki tuntee kaikki..

Pakko äkkiä kertoa teille kun mies sai minut NIIIIIIIIN ILOISEKSI;)

Juteltiin lapsista ja sitten kysyin häneltä postia selatessani --- oli vauvalehden tilaustarjous postista tullut... ---että vieläkö meille vauvoja mahtuu? Mies sanoi että sullahan on vauva tuolla vaunuissa (päiväunilla). No sanoin että lisää siis? No kivaa keskustelua oli, ja lopputulos oli että vauva saa tulla jos on tullakseen, mutta ei tekemällä ruveta tekemään:)

(öööö----kukahan niitä ovistestejä juuri tilasi netistä )

Vähänkö olen onneni huipulla!!!!

Nyt sitten galluppia kaikille lapsenkuumeisille ---aiheena lastenvaunut!

Millaiset menovankkurit teillä on ollut ja mitkä on nyt, mitkä on kaikista mieluisimmat? Onko siis rattaita ja vaunuja?

Voisin itse aloittaa vastaamalla..

Elikkäs:

Kierrätysvaunut esikoiselle ja tokalle (ei enää käytössä)

oran tuplarattaat -''- (ei enää käytössä)

serkkujen vaunut kolmoselle (päiväunivaununa)

brion ponyt -''-

phil&ted'n tuplat kolmoselle ja neloselle

+ vanhat käytössä päiväunivaununa

nyt ihan menopelikuume iskee tämän vauvakuumeen lisäksi:)

(miehelle en puhu mitään tästä kuumeesta)

Vierailija
102/133 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut taas kaikille plussanneille...

täällä minä itse juhlin niitä sunnuntaina alkaneita Menkkoja. Kuopus vasta kaksi kuukautta vanha, joten aikaisin tässä päästiin taas touhuun :-)

Ovistestejä en itse tarvitse, kun kivut keskellä kiertoa kertovat kyllä ajankohdan. Ja tietysti lämpö, jolla saa aika vaivattomasti tietää kierron.

Mies on kyllä ihan "äimänkäkenä" että mitenkä tässä vielä seitikkoa tekemään ja juuri nyt! Ei siis ole ikinä ollut vastaan sitä, päinvastoin on sanonut, että ok, jospa nyt viimeisellä kerralla saataisiin se "Enso Albertti". (onko vinkkejä, miten niitä tehdään?) Mutta että jo nyt tekemään sellaista....hullua.

Niin, ja taloon tulee uusi koira reilun parin viikon päästä. Sellainen hopea villakoira, toy mallia. :-)

Menopeleistä:

Emmaljunga yhdistelmät vuonna 94,

Emmaljunga tuplarattaat (sellaiset, joissa sisko istui päällä ja vauva siellä alhaalla) vuonna 96,

Teutonia Mistral vuonna 99, ja

Teutonia rocky vuonna 03,

Gesslein pieni yhdistelmä 07,

Phil & Ted Vibet vuonna 08 marraskuussa. :-)

Eli aina olen hommannut uudet vaunut.

Mutta eihän siinä vielä mitään, mutta kun auto käy pieneksi!!!

Tällä hetkellä meillä on Chrysler Town & Country 05 mallia. MUTTA kun penkit eivät enää riitä matkustajille!!!

Kukahan meistä ajaa sen C-kortin että saadaan kuorma-auto tähän taloon :-) meikäläisen ABE- yhdistelmällä ei vielä pitkälle päästä...blääh!

Mutta kertokaa minulle, kuinka tehdään niitä pikku-kalleja ja villejä? Villi-kalleja!

Pusut kuonoon taas.

Kakku uunissa ja sumpit tulella!

Riesa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kävin hakeen sen testin ja teinkin sen ja negahan sieltä pätkähti. No en ole vielä ihan kirvestä kaivoon heittänyt. Niin kauan kun menkkoja ei näy on toivoa.

Menopeleistä.:

esikolla oli jotkut perintovaunut mun pikkusiskon vanhat.

kakkoselle ostettiin uudet briot-99 ja ne on olleet kaikilla lapsukaisilla. Tosin siinä lisänä on olleet emmaljungan tuplahuskyt-00. Noi briot lähti vielä miehen veljen lapselle kiertoon ja noi tuplat hajos alkusyksystä niin nyt on kuopuksella brion race rattaat.

Me ollaan kans katottu uusia autoja ja ollaan ihan yllätytty kun osaa 11 paikkasia autoja saa ajaa B-kortilla. Tosi epäselvä on se raja millä saa ajaa ja millä ei. Voi olla sama auto toista saa ajaa ja toista ei.

Jaahas nyt tuo kuopus tuli tuhon haiseen niin tarvii mennä vaihtamaan vaippa.

puuhis

Vierailija
104/133 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niin kuin sanoit, toivoa on vielä....

Onko sulla Sinuvi muuten jo menkat alkaneet? Noista ovistesteistä vaan tuli mieleen. Mulla ei ole näkynyt merkkiäkään kuukautisista, vaikka imetyskin loppui jo reilu pari kk sitten. Toisaalta mulla tämä hormonitoiminta on aina ollut niin outoa, että en ihmettele ollenkaan, vaikka nuo alkaisivat ensi jouluna!

Vaunuista sen verran, että eskoinen makoili joissakin ikivanhoissa kierrätyskärryissä. Tokalle ostin uudet yhdistelmät, mutta merkki oli joku outo. Kolmas nukkui tuttavan vanhoissa Brion kärryissä ja neloselle ostettiin uudet Briot. Mä olen ollut tosi tyytyväinen näihin vaunuihin, mutta haluaisin ostaa Emmanjungan rattaat sitten kun vaunuikä menee ohi ;). En siis tahtoisi käyttää näiden yhdistelmien ratasosaa, vaan pistää kärryt kiertoon ja hankkia uudet rattaat :).

-Meriutu

Vierailija
105/133 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuvi, MAHTAVAA! Tuulettelen täällä sun kans!! Ovistestit tulee sittenkin tarpeeseen!! :0) Yritys alkakoon! Vaikka pikkuisen mieheltä salassakin. Antoihan se kuitenkin vauvalle luvan tulla jos on tullakseen! :)

Älä vielä Puuhis luovuta! Katsotaan alkaako ne menkat.. ja jos alkavat, ei muuta kuin uutta yritystä kehiin! Yrittänyttä ei laiteta! :)

Meillä on ollut uusia ja käytettyjä vaunuja. Uudet on ostettu jos entisistä on ehditty luopua. Pikkutyttöjen kans vaunuillaan nyt kolmirattaisilla tuplilla. Keveät ja hyvät. :) Ne ostettiin uutena, mutta eivät ole kalleimmasta päästä.

Tapaamiseen näyttäis olevan valmis aika moni äippä! Laitetaanko idea hautumaan? Jos kesällä jossain nähtäisiin? :))

Me oltiin tyttärien kans koko päivä kaupungilla. Oli korvakontrollia ja kampaajaa. Sitten syötiin hyvin ja kierrettiin kauppoja. Vanhin tyttö sai uudet kengät ja pienemmät jotain muuta. Poikiakaan ei unohdettu. :)

Riesa kyseli pojanteko-ohjeita... Hm... Meillä nuo pojat on kaksoset ja loput lapset on tyttöjä. Ollaankin tultu siihen tulokseen, että jos meille halutaan poikia, on tehtävä kaks kerrallaan! ;) Ja yksi päätelmä on myös tämä: Pojat tehtiin tekemällä! Oli pakko raskautua ja yritystä oli ja oli! Tytöt on kaikki kolme saaneet alkunsa kertalaakista ja puolivahingossa. Eli tässä "tosi" hyödyllisiä vinkkejä Riesalle! ;) Pidän sulle peukkuja pojan suhteen!! Miten TE olette "tehneet" tyttöjä? Ehkä minä kuitenkin sen neljännen prinsessan vielä tahtoisin... Tai sitten sen pikkumiehen. Molempi hyvä. :)

Torstaista sunnuntaihin meidän katon alla on 9 lasta. Hyvä ystäväni tulee lapsineen vierailemaan. Touhua ja tohinaa luvassa, mutta myös antoisaa juttelua ja mukavaa yhdessäoloa. Yritän siis olla stressamatta siivosta ja muusta. Niin harvoin kuitenkin nähdään. Ehkä 3-4 kertaa vuodessa.

Nyt iltapalaa pöytään ja sauna päälle. Sais toukat nukkumaan ja sais hetken kelailla itsekseen. Mies yllätti minut eilen 9 kuukautta lehden paristakin. Naureskeli vaan! :)

Öitä!

Omppis

Vierailija
106/133 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostettiin esikoiselle Brion yhdistelmät uutena ja sitten hankittiin perussateenvarjorattaat autoon (kiinteällä selkänojalla). Kakkosta kun rupesin odottamaan hankittiin uudet Oran Duolettot ja kahdella kantokopalla että saa helpommin myytyä tuplaperheille. Kakkosen synnyttyä ostettiin käytetyt Carenan matkatuplat vierekkäisillä istuimilla autoon kaupunkikäyttöä varten. Noh, sitten rupesin odottamaan oikeasti tuplia niin myytiin nuo Briot pois ja ostettiin toisiksi vankkureiksi ABC:n kolmipyöräiset tuplat. Tämä siksi, että lenkkeilimme todella paljon ja piti saada kaikki lapset (3- ja 2v sekä kaksosvauvat) mukaan.

Kun muutimme tänne maalle ja lenkkeilyt jäi möin Orat pois ja samassa rytinässä hajosivat käytetyt matkatuplat jotka korvattiin uusilla vastaavilla. Viitoselle hankittiin vastaavat Brion kombit kuin esikolle aikanaan ja tässä matkan varrella on tullut ostettua Carenan perusmatkarattaat autoon, semmoisen joissa saa selkänojan vaakatasoon.

Nyt meillä on siis autossa Carenan tuplat ja yksösmallit sekä perinteiset sateenvarjorattaat, kotona ABC:n kolmipyörät ja Briot. Vaunuja en mielelläni vielä täältä mihinkään, koska ovat ulkokäytössä ja navetalla joten haiskahtavat vähintään hevoselle! Nuo kolmipyörät ovat kohtuullisen turhat tällä hetkellä, mutta koska niistä ei saa mitään eikä kukaan tuttu tarvitse (selkänojat on ratkottu ja ommeltu pesua varten) niin saavat rojottaa. Että jos joku haluaa, niin postareita vastaan voi kysellä... ;) Muuten ovat siistit ja uudenveroiset. Säädettävä etupyörä takaa senkin, että ei puolla jos on eripainoisen lapset kyydissä. Toinen ovat nuo sateenvarjorattaat jotka voisin antaa pois.

Vierailija
107/133 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, enhän minä lähde täältä kulumallakaan, kun on näin hyvää juttuseuraa=) Ekan neuvolan sain vihdoin varattua ja olikin jo ensi viikolle. En voinut olla kuulematta terkan syvää huokaisua, kun ilmoitin tarvitsevani itsellenikin ajan (tilasin samalla kahdelle lapselle aikaa) vauva-asioissa... alkaa verenpaine nousemaan, kun on juuri sille naiselle pakko mennä... pieni paha tässä hommassa. Mieskin sanoi plussan jälkeen, että nyt otat sitten rauhalisesti, kun joudut meneen sinne neuvolaan...

Mutta. IUIU:lle hillittömät onnittelut myös plussasta ja toivottavasti saadaan puuhapetekin joukkoon mukaan. Kovin puuhiksen oireet kuulosti siltä samalta kuin minunkin oireeni; palelua ja väsymystä pukkasi. Ja haalean plussan tein vasta kp 45, kolmen päivän kuluttua siitä vasta kunnon plussan. Ja yksi kierto oli ennen sitä (imetyksen jälkeen) tullut.

Meillä onkin pitkä historia vaunuista. Esikoiselle ostettiin (meni miehen kaikki kesälomarahat=)) Teutonian oliskos Countryt ja kaikilla on olleet samat yhdistelmät. Viime kesänä ostin kalliilla melkein uudet Emman kolmipyöräiset matkarattaat alaslaskettaville selkänojilla. Niihin pitäisi saada syksyksi jonkinlaiset pussit tehtyä/ostettua. Teutoniaan ollaan uudet renkaat ostettu, liikkeessäkin ihmettelivät, kuinka ne voi olla vielä ehjät?

Meillä mun vanhemmat asuu n. 10 km:n päässä keskustassa. Sitä pidetään tukikohtana, jos on neuvoloita, kerhoja yms. Mutta tulee äitini meillekin paapomaan, jos pyydetään. Omia menoja ei hirveästi viitsi järjestää.

Riesa kysyi pojanteko-ohjeita. No, meille kakkosesta lääkäri vihjasi poikaa. Olimme nimenomaan kieltäneen kertomasta sukupuolta, joten sanoi, että: "teillä on tainnut olla kirves sängyn alla?" Mies ei ollut ikinä kuullut tällaista uskomusta, joten tokaisi, että kyllä siellä taisi olla kissa! Oli lääkärin ilme näkemisen arvoinen... Meille on myöhäistä kysäistä vinkkejä, yleensä olen aika aikaisin itse tiennyt sukupuolen. Poikaolo on alustavasti, mutta tytöstäkään en pistäisi pahitteeksi=)

Ja Sinuville ihania jännittämisen päiviä!! Siitä se lähtee!!!!!!!!!!!

Kas, esikoinen tuli koulusta. Hetki vielä, niin kuopuskin herää päiväuniltaan.

*Kitta75 kp 7 ja jotain*

Vierailija
108/133 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppuäippä: Täälläkin kyllä tuo raskautuminen onnistuu aika vaivatta...ertalaakista ja puoli vahingossa...tosin aina on yritystä ollut pelissä mukana ja ajankohta kalenterista laskettuna...ja niin niitä tyttöjä vain tulee.

Että jatkakaa vain samaan malliin sitä tyttöjen tekoa. (tosi hyviä neuvoja täältä suunnasta :) )

Kitta: Me kysyttiin sitä jo sairaalassa tätä viimeistä tehdessä että onko kätilöllä mitään vihjettä poikien tekoon.. sanoi samalla tavalla kuin teille se ultralääkäri, että joku työkalu sinne sängyn alle niin eiköhän se siitä...

Mies tokaisi siihen, että ei riitä vasara tai kirves, pitää olla koko työkalupakki että jotain syntyy...

Mikä tulee sitten tähän tyttöjen tai poikien tekoon, niin syy taitaa löytyä tuosta miehestä ja sen kuudesti laukeavasta :-)

Eipä muuta.

Riesa taas.

Vierailija
109/133 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten nyt en uskalla leikkiä asialla,kun en alta vuoden ikäeroa halua kuitenkaan.Kyllä mulla haaveessa olisi se kevät kesä vauva ja ens kesän lopulla vois yritellä=)

Vaan eipä meillä muutakaan ehkäisyä ole kuin kumit=)

Ja täysimetys,menkattomuus ja vauva alta 6kk=)Ja nämähän on ne 100%ehkäisykeinot=)=)=)

Mulla kanssa on ollut aina uudet menopelit vauvoille.Esikolle tais olla kahdetkin uudet yhdistelmät.Mulla on ollut varmaan kaikki maailman vaunut,tuplat,matkarattaat=)

Nyt mulla on janen tuplat(peräkkäin)

Carenan tuplat,vierekkäin

Ja emman yhdistelmät.Kaikki uusina ostettu nyt tän nuorimman syntymää ajatellen.

Autoonkin meillä kyllä mahtuisi se yksi vielä.Paikkoja on kymmenen,mersun vito!

Kamala pyykkivuori odottaa,mentävä!

Leanna kera 7:n kullanmurun ja haave siitä vihoviimeisestä kasista

Vierailija
110/133 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanpa me ahkeria,ihanan vilkas pino meillä!!!!!!!!!

Vierailija
111/133 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunuista.. Kolme ensimmäistä taidettiin lykkiä mun vanhoilla emmaljungilla, sen jälkeen saatiin hommattua uudemmat emmaljungat nuille parille seuraavalle. Kaksostenrattaita on parit, toiset jotku nimettömät ja toiset emmaljungat. Gragon yhenlaiset matkarattaat on ollu kaupunkirattaina ja sit on auton perässä parit minimatkarattaat sekä yhet navetalla. hmm..onkohan vielä muita. Tahtoo vaan hajota nuo rattaat aina aika ajoin ku käytöllä ovat :) Nyt ois taas kaksostenrataskuume ku vaunuliikkeessä joku aika sitte kävin. Aivan ihania kärryjä ne nyt tekeeki :)

Poikia tehessä muistaakseni oli niin että taisin oikeen oviksen sillon tuntea ja isännällekki sanoa et onko ny ihan varma et haluu uuden vauvan ku nyt tärppää jos touhuillaan :) Sen kummemmin ei oo vasaroita tai kirveitäkään tarvinnu sängyn alle laitella. Tytöt on tullu sitte vähä "tietämättä". Se tosiaan taitaa olla vähä nuista ukoista kiinni mitä tulee ;) Toisissa paikoissa ku on niitä seitsemiä veljeksiä ja toisissa taas täys akkavalta vaikka lapsia ois heti useempiaki :) Kyllä ne lopen yhtä ihania on molemmat vaikka toista saattas alussa toivoakki. :)

Touhutoukka tais kysellä missä meillä on lapset ku ollaan navetassa. Sillon ku meillä oli vaan pari muksua niin saatiin appivanhempia ammaksi navetta-ajoiksi vaan nyt pitäs taas yrittää kunnallista pph:ta saaha kotiin kahta kertaa päivässä et navettaan selviäis. Vanhimmalla ku alkaa sitte syksyllä eskariki nii siinä sitä ois souvia jos joutus kirkolle muksuja ees taas kuskaan vuoropäiväkotiin yhteensä 5x/päivä. Ei haloo mitään järkiä. Eli siis aamunavetta vienti+haku, sit tyttö eskarista haku ja taas illalla vienti+haku.. Toivottavasti saadaan hoitaja kotiin. Ei tuota rumbaa kukaan jaksa ku matkaa suuntaansa aina 20km. Hakupaperit sisällä mut saa nähä miten käy. Sikälihän se on "helppo" ollu ku oon ollu paljo äitiyslomalla niin ei oo tarvinnu nuita ammahommia niin paljo navetta-aikoina miettiä mut aina se on sama ihmettely eessä ku äippäloma alkaa oleen lopussa.

Mut ny pitää alkaa selvitteleen nuita taisteluja tuolla. Tahtoo isommat alottaa villiämisen niin pienemmät sitte perässä. Palaamisiin taas..

Vierailija
112/133 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii jos joku tietää nuista autoista et mitä nuista isommista, yli 9hengen autoista saa ajaa vielä ihan normi ajokortilla niin mäkin haluun tietää. Mulla tahtoo taas autokuume nousta vaikka kyllä tuohon entiseenki vielä hyvin mahutaan ja on vielä 2 tyhjääki paikkaa siinä. Se on vaan vähä ahas ku joka paikka vaan istumia täynnä. Joku asuntoautoksi rekisteröity ois mukava (verojen kannalta) :)

No joo, ny pimahtaa nuorin. Touhua riittää :)

Vierailija
113/133 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoista:mun mies oli just autokaupoilla kyselemässä.Meidän auto kun on tosiaan aikanaan(04) rekisteröity 10:lle hengelle.Mutta vuoden alusta kun tuli laki muutos että b kortilla ei saa ajaa kuin 9 hlön autoa.Ja oltiin ihmeissämme mitä sillä 10:nennellä penkillä tehdään jollei sitä saa pitää lain mukaan(kuuliaisia kun ollaan=))

Autokaupassa sanoivat että se laki koskisi lähinnä uusia autoja,jotka lain astumisen aikaan rekisteröity.Mutta jos vanhempia auto,esm entinen koululaistaxi jossa vaikka 13:sta vyöt,saat kyllä ajaa sillä b kortilla ja kuljettaakin 13:sta lasta,varsinkin omiasi.Mikään laki ei sitä kiellä!Eikä penkkejä tarvitse alkaa poistamaan jos niitä enemmän kuin sen 9!

Vierailija
114/133 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti meriutulle vastaan - sehän tässä niin huvittavaa onkin, että mamma on tilannut r-testeja ja o-testejä netistä (tänään tuli:)) --- vaikka menkoista ei ole mitään tietoa..

Kun vauva on vielä alle 6kk, osittain imetän, eikä menkkoja kuulu - se lienee tosi hyvää ehkäisyä --->> eli mitään testejä edes tarvita aikoihin:)

mutta kun on se kuume...

vaunuasiaan vielä että meilläkin oli jossain vaiheessa ihan perusmatkarattaat myös - hajosivat.

palataan linjoille

Vierailija
115/133 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottepa olleet ahkeria kirjottajia.... Yritänpä minäkin pistää korteni kekoon.... On vaan flunssa ollut iskemässä päälle pari päivää ja on ihan vetämätön olo. Illalla oli hiukan kuumettakin, nyt vaan jäseniä kolottaa ja väsyttää. Harmi, kun alkaa tuo kierto ilmeisesti olemaan puolivälissä ja näin tautisena ei jaksa ees puuhastella, joten taisi tää kierto jäähä väliin. Rintaakin pakotti ja kauhulla jo ajattelin että taasko rintatulehdus (sairastin elämäni ensimmäisen sellaisen joulukuussa ja olin kyllä TOSI kipeä). No, poika on imutellut siitä rinnasta ahkerasti ja ei oo ainakaan pahempaan suuntaan mennyt.

Minä taidan olla tosi poikkeus tällä vaunurintamalla...meillä on ollut VAIN yhdet vaunut koko ajan eli esikoiselle hankittiin aikoinaan uudet Brion yhdistelmät ja ne on ehjät ja kunnossa vieläkin...eli ovat 10 vuotta vanhat ja nyt nelosella käytössä. Lisäksi myös on esikolle ostettu Gracon matkarattaat ja nekin toimii vielä ja on ehjät (kangas tosin aika haalistunut). Niistä meni pyörä mutta aikoinaan mies bongasi rivarimme roskiksesta samanlaiset ja otti siitä vararenkaat talteen. Ne on kyllä jo aika kovia kokeneet, ovat olleet lentokoneen ruumassakin kolme kertaa, joten ihme että ovat niinkin hyvin säilyneet.Saas nähdä jos nyt raskautuisin pian (toivon sitä kovasti) niin jotkut tuplat oisi pakko hommata. Meillä kun on kuitenkin nuo lapset sen verran isoilla ikäeroilla että seisomalauta vaunuihin on riittänyt.

Mutta...kuten jo aiemminkin oon mainostanut, meillä tää lapsenteko ei todellakaan oo ollut niin helppoa kuin teistä monilla, joten luulen että meikäläisen plussaa saa odottaa. Ekaa raskautta ootettiin vuosi, sit sain keskenmenon, sitten taas tehtiin seuraavaa yli ½ vuotta. Kolmas sai alkunsa 5 kk:n yrityksen jälkeen, neljäs raskaus sai alkunsa ekasta kierrosta mut se meni kesken. Tätä viimistä vauvelia tehtiin puolisen vuotta. Vähän pelottaa taas tuo keskenmeno, onneksi molemmilla kerroilla on viikkoja ollut alle 10. Mutta silti, kyllä se kummasti rassaa mieltä.

Meillähän on 3 poikaa ja yksi tyttö...minäkin haaveilen pikku prinsessasta vaikka toki poikakin vastaan otetaan jos sellaisen vielä saisi....

Meillä minun vanhemmat asuu alle 2 km:n päässä. Isä on vielä työelämässä , äiti kotona mutta on pyydetty lapsenlikaksi kyllä vain jos on ollut pakollista menoa molemmilla. Äitini selkä ja jalat ovat vähän huonona ja olisäksi sydänvika. Vauvaa ei oikein jaksa nostella ja kantaa, meidänkin jässikkä kun jo painaa yli 8kg. Isompien kanssa kyllä jaksaa-nyt itse asiassa vein juuri meidän 5-vuotiaan mummille yökylään. Saapahan aikuisen jakamattoman huomion. Vanhempainiltoihin yms on aina osallistunut vain toinen. Kahdestaan ei juuri käydä missään, nyt nelosen synnyttyä ei vielä ollenkaan. Kun lapsia oli vain 3, viime kesänä, oltiin kahdestaan miehen kanssa Riikassa 3 yötä. Se oli kyllä hieno reissu.

Mutta vielä vauvahaaveista...tänään juttelin äidin kanssa jolla on 2 viikon kuluttua laskettu aika. Ihana vatsa!! (Vaikka kyllä muistan viime keväänä vannoneeni että ei enää ikinä, kun oksensin joka päivä 1-5 kertaa raskausviikolle 16 asti....) Mutta jos vielä kerran....

Sinuvi, onnea miehen taivuttelun tuloksista!! Ei muuta kuin ovista metsästämään!!

Kamalaa, koulun rehtorilta tuli jo sähköpostia että palaanko syksyllä töihin ja että josko voisin jo hyvissä ajoin ilmoittaa keväällä paluustani...alun perinhän oon ilmoittanut että menisin töihin, 4.luokka siellä odottaisi, mutta en toki viitsi reksille sanoa että toivon raskautuvani että vosin hyvällä syyllä jäädä kotiin....

Mutta nyt täytyy mennä-on kyllä hiljaista kuin huopatossutehtaalla; nuorin nukkuu, mies lukee ja koululaiset (2kpl) tekee jotain omissa huoneissaan ja tää 5v on siellä mummilla!!

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

tanni kera haaveen

Vierailija
116/133 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nostelen pinoa ylöspäin, ettei tämä meidän "aktiivisuusvire" vain katoa.

Nyt se on sitten flunssa iskenyt myös minuun. Kiva kiva. Nenä tukossa ja joka paikkaa kolottaa sekä kutittaa...

Tunnin lenkin olen koirien kanssa ehtinyt tehdä ja kotiin tullessa olin hiestä märkä, kiitos flunssan...

Uusi villakoira (vanhat pöydän ja sänkyjen alla .-) ) tulee meille ensi viikon sunnuntaina, eli siis reilun viikon päästä! IHANAA!

Täytyy vain ajaa se reilut 300 kilometriä ihan tuonne Ö-Viikkiin saakka. Toivottavasti on ilma hyvä eikä sada lunta...

Nimiongelma koiralle...sama juttu aina...

Juu, ne ensimmäiset menkat viimeisen vauvan jälkeen, josta jo mainitsin aikaisemmin, siis alkoivat viime sunnuntaina, ovat siis loppuneet...kummallista...kerta kaikkiaan! Että vain muutaman päivän kestivät? Onko kellään ollut samanlaista? Vai pitääkös tässä nyt odotella että kohta alkaa menkat uudestaan...parin päivän päästä...vai kuinka...mutta kuten sanottu, ei vuotoa...ei mitään eilisen jälkeen...OUTOA!

Mitäs vielä?

Yläkertaan lähtö ja lattiamoppi matkaan.

Pitää muuten mainostaa, että kyllä tuo SINIPIIKA on vain niin hyvä keksintö että. Mulla on niitä lattialiinoja tuohon moppiin ja sillä siivous sujuu parissa minuutissa. Ei tartte olla imuroimassa koko ajan...

Jep.

Nyt menen.

Paitsi että keksikää ihmiset minulle T-kirjaimella alkavia koirannimiä.

Tippa, Tollo, Teppo ja Täti ovat jo käytössä!!! :-)

Riesa

Vierailija
117/133 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titti,Titta,Tutti,Tetti,Taata,Tate,Toppa(voiskin olla hauska puudelille),Tippa...

Kumpiko tulee,narttu vai uros?

Olisko Riesalla sielä jo uusi kyytiläinen kun kummat menkat?;)Peukut pystyssä!

Itse en kyllä ihan heti tosiaan halua raskautta!Vauvat on ihania ja synnyttäminen mukavaa.Mutta se raskaus...Onhan se alkuun kivaa.viimeisistä kuukausista en kyllä pidä=/

Haluan nyt keskittyä ja tutustua tähän kullannuppuun rauhassa!Antaa aikani ja sylini!

Sitten 6kk-vuoden kuluttua on toinen ääni kellossa;)Ja tosiaan yritys mietteissä.Tuleehan siinäkin tapauksessa pieni ikäero tosin...Jos niikseen sitten!

Saanko kysyä asiaa jota ei yleensä naiselta saa kysyä?;)

Minkä kokoisia suurperheen äitejä täällä on?

Onko vauvat tuoneet ylimääräisiä kiloja vai kiire pitänyt linjat sutjakoina?

Harrastatteko liikuntaa,omaksi iloksi?Vai jääkö Arjen hyötyliikunnaksi?

Palaan itse vastailemaan,nyt ruokkimaan nälkäiset!

Vierailija
118/133 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Kiitos Leanna!!

Tuo Toppa-nimi oli kyllä mukava! Juu, tyttökoira on tulossa taloon. Itse olen miettinyt Tempoa tai jopa Tamppia! :-) Tai sitten Torso, mutta kun miehen mielestä ei ole hyvä. Tai Teho, mutta ei sekään. Niin tai sitten ihan vain yksinkertaisesti Toy, kun on kysymys Toy villakoirasta.

Olet ihan oikeassa Leanna, että eihän sitä pitäisi ruveta vielä vauvakuumeilemaan, vaan ottaa ihan iisisti niinkuin sinä esim. Mutta kun on höyrypää niin sitten on höyrypää. Mutta ei usko minkään tärppäävän nyt heti vaan menee useampi kuukausi tässä odotellessa, kuumeillessa ja miettiessä asiaa. Tietysti yllätys jos sattuisi onnistumaankin heti, mikä ettei!

Minulta saa kysyä tuota viimeistäkin asiaa, että minkäs kokoinen täällä suurpers..eikun perheellinen on. Kuusi lasta siis on mittarissa ja kolme kiloa on vielä tuota "vanhaa painoa" jäljellä. Eli siis nyt on 50 kiloa puntarissa ja 47 on se meikäläisen "normaali" paino. Tiedän, että moni ajattelee, hitto sehän on alipainoa, ja niinhän se on. Mutta sille kun ei mahda mitään. Tosin treenattua tulee sen verran paljon että parempi olisi kun lihas painaisi vähän enemmän, eli olisi tuolla 48 kilon tietämissä. Meitsillä lähtee kilot pois aika äkkiä. Tyttö on nyt sen 2 kuukautta vanha ja pullo ruokinnalla. (eihän mulla ole edes maitoa omasta takaa,kun neljä vuotta sitten tein rintaleikkauksen.,,) joo, mutta itse olen sitä mieltä että kunnossa täytyy pysyä ja itsestään huolta pitää.

Muuten ei jaksa. Eikä ole hyvä olla lihava eikä liian laiha. Mutta tärkeintä että tuntee itsensä onnelliseksi ja tasapainoiseksi itsensä kanssa.

Minulle on liikunta pakkomielle, enkä voi olla ilman sitä. Parasta terapiaa on treenata. Muuten tulee stressi. Ja jos ei salille ehdi niin kotoakin löytyy jumppamatto ja iso pallo sekä käsipainot. Niillä pärjää jo pitkälle.

Lihas on parasta luun ympärillä. :-)

Nyt taas menox.

Riesa

Vierailija
119/133 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että tärkeintä ei siis ole se, että paljonko painaa vaan että MIKÄ painaa?

Tämä siis liittyen tuohon painokysymykseen, jonka Leanna esitti.

Riesa, 166 cm pätkä.

Vierailija
120/133 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt mitään ylimaallisia, mutta puolentusinaa ylimääräistä kiloa kyllä. Pituutta on niukasti alle 170cm, painoa nyt noin 65kg. Teen on ruumiillista työtä, eli kannan vesiä, lapioin p***aa, revin rehuja ja ratsastan, mutta välillä tulee noita herkkuja syötyä ihan liian kanssa... X-(