Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on paras/ tehokkain pölynimuri? Uuden hankinta edessä kun vanha hajosi

Vierailija
01.01.2009 |

Kertoisitko myös hintaluokan.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vaikka parista liikkeestä...

Vierailija
2/25 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus sitten riippuu ihan siitä !

Itse pidän Voltasta monestakin syystä (12 m ulottuvuus, S-bagejä saa mistä vaan, kulkee tasaisesti isojen takapyörien ansiosta, lisäsuulakkeet kulkevat parhaiten kannen alla, moottoroidun mattosuulakkeen liitäntämahdollisuus, kevyt käyttää). Mutta tämä on vain minun mielipide. Tosin imureita on meillä kokeiltu jos jonkinlaisia - miehen mielestä liiankin monta :)

Volta Maximus U7540 eur 249,-

Edellisiä kokemuksia

Electrolux Oxygen+ Z7350 (hinta oli n. eur 350,-) Tässä oli hyvää pitkä ulottuvuus, S-bagit, kaunis ulkonäkö. Sitten huonoa: suulakkeet eivät pysyneet kyydissä imurin varressa olevissa pidikkeissä. Tyttären pitkät hiukset takertuivat inhottavasti imurin perussuulakkeen pyöriviin harjaksiin. Suulake oli työläs puhdistaa. Muoviosat hajosivat melko helposti, mm. pidike, jolla varren sai pysymään pystyssä imuriin liitettynä. Pölypussin vähänkin täyttyessä imuteho huononi oleellisesti.

Dyson (mallia en muista) hinta oli noin eur 450,-. Imuteholtaan paras. Jopa liiankin tehokas ! Eteisen kurasieppari-matosta lähti säiliöllinen karvaa irti, kun tällä imuroi. Ääni oli kova. Ulottuvuus huomattavan lyhyt verrattuna noihin kahteen edelliseen. Pölypusseja ei tarvittu, mutta pölysäiliön tyhjennys oli inhaa hommaa, joka piti tehdä vieläpä lähes joka imuroinnin jälkeen, koska pölyt eivät saaneet siellä säiliössä pyöriä tietyn merkkitason yläpuolella ollenkaan. On meillä nykyään autotallikäytössä ja on siellä paras mahdollinen. Kotiin en suostu enää ottamaan pölypussitonta imuria.

Miele (mallia en muista) hinta oli noin eur 250,- . Pieni ja näppärä. Ulottuvuus heikko. Imuteho hyvä. Ongelmaksi koin sen, että kolme pientää pyörää eivät pitäneet imuria vakaasti kulkevana, vaan se heilui kuin ilmapallo perässä. Mielen varmaan ostaisin, mutta jokaisessa Mielen mallissa on tämä sama vika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan osta Electroluxin ergospacea. Kaatuu koko ajan joka mutkassa. Pitkä johto, mutta ei hyvä. Sitä ennen oli Volta, joka oli tosi hyvä, miksiköhän en ostanut toista Voltaa.

Vierailija
4/25 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksista!

Mulla oli Electroluxin Clario tai on edelleenkin.

Otan selvää jos sitä voisi korjata.

haluaisin ennen kaikkea hyvän imutehon ja hiljaisen äänen

ap

Vierailija
5/25 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut vika siinä oli että pölypussia ei ollut vaihdettu. Mutsilla on toiminut loistavasti monta vuotta.

Joskus mietin että montakohan imuria senkin edellinen omistaja on heittänyt pois kun ne on 'rikki'. ;-D

Vierailija
6/25 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se tarkoittaa tässä yhteydessä??

Miten Dysonin pölysäiliötä tyhjennetään? Roskiksen yläpuolellako? Osuuko kaikki sinne, vai meneekö paljon ohi joka puolelle??

T: Dysonista haaveileva

Vierailija
7/25 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se matka, miten pitkälle ulottuu imuroimaan. Eli johdon pituus + imurin letku = yhteensä joku metrimatka. Meillä esim. tuo 12 m Voltassa riittää siihen, että pystyn imuroimaan koko talon vaihtamalla pistorasiaa vain kerran. 10 m ulottuvuudella (eli johto on lyhyempi) joudun vaihtamaan pistorasiaa kaksi kertaa.

Dysonin säiliö tyhjennetään kippaamalla sisältö muovipussiin / roskakoriin. Siitä lähtee aika pölähdys ylöspäinkin ja se jos joku oli minusta inhaa. lisäksi kaikki pöly ei lähtenyt ihan vaan kippaamalla, vaan joutui jonkin verran koputtelemaan sitä roskakoria vasten, jolloin pöly senkuin lisääntyi :( Lisäksi säiliötä pitäisi vedellä huuhdella välillä, että kaikki pienetkin pölyt lähtisivät. Sen jälkeen kuivateltiin hyvä tovi sitä säiliötä.

t. 4

Vierailija
8/25 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

verrattuna sellaisiin tavisimureihin! Meillä ollut sellainen nyt kolmisen kuukautta. Ja olen ollut todella tyytyväinen, himosiivooja kun olen... Ja siihen on olemassa erilaisia suulakkeita esimerkiksi parketille, matoille, patjoille jne. Saimme tarjouksesta Dysonin monenlaisilla suulakkeilla hintaan 399 e. Kannattaa katsoa tarjouksia. Meillä Dyson dc 20 stowaway. Kannattaa myös tutustua dysonin nettisivuihin.

Niin, ja se säiliö on helppo tyhjentää pussiin ulkona, esimerkiksi roskiksen vieressä. Ei kai sitä kannata sisällä edes tyhjentää, koska muuten imuroitu pöly pöllähtää ilmoille! Koska imuroitaessa dyson imee sisäänsä tehokkasti pölyt. Eikä sen huuhtelu ainakaan minulle mikään ongelma ole. Enkä tosiaan joka kerralla huuhtele sitä....

Että tällaista palautetta minulta.

Vierailija
9/25 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita Puzer Eeva keskuspölyimuri. On tehoa ja hiljainenkin, kun sijoitat laitteen oikein.

Vierailija
10/25 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja se säiliö on helppo tyhjentää pussiin ulkona, esimerkiksi roskiksen vieressä. Ei kai sitä kannata sisällä edes tyhjentää, koska muuten imuroitu pöly pöllähtää ilmoille!

ulkona minäkin tyhjennän, mutta kyllä siitä vaan pöllähtää pölyt vaikka kuinka laittaisi suoraan pussiin. Jos sen säiliönkin sinne pussin sisään laittaan, on se säiliön pinta sitten pölyinen. Aika turhaa taiteilua on.

Vierailija
11/25 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pölypussit ovat mielestäni parempia kuin itse putsattava säiliö.

ap

Vierailija
12/25 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinuksena tulee melko kova käyntiääni. Toisaalta imuri on päällä

vain silloin tällöin.

Meillä on Mielen uudehko imuri, enkä pois vaihtaisi. Vanhaan

Phillipsiin verrattuna eroa on kuin yöllä ja päivällä.

Vierailija
13/25 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vertaa tuohon minkä vasta muutama päivä sitten ostimme kotimyyjältä. Eli merkki on Kirby Sentria. Hintaluokka on reilu 3000e. Samassa on mattojen ja sängyn patjojen pesusysteemit yms kaikkea tarpeellista!

Vierailija
14/25 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/25 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

S äiliö on aina imuroinnin jälkeen täynnä koirankarvoja, joka sitoo sen kaiken muun pölyn ja roskan. Se on helppo tipauttaa roskikseen, ei pölyä yhtään. Kopautan säiliön vastakappaleen myös tyhjäksi roskikseen. Välillä pyyhkäisen osat kostealla ja silloin tällöin pesen kunnolla. Niiden on sen jälkeen annettava myös kuivaa kunnolla ja rauhassa.

Vierailija
16/25 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli electrolux ultra silencer,oli n 150e,en muista tarkalleen. Ulottuvuus 12m,riittää hyvin kerrostalo kolmioon.

Hiljainen pitäisi olla :) ja onkin,siinä on min ja max tehot,min riittää hyvin,maxissa ääni on sit vähän suurempi.

Pyörät on hyvät,kumipinnoitetut ja itsestään sisäänkelautuva johto (IHANA).

Ai niin ja sitten on tuollaiset kulmiintörmäyssuojat :)

Vierailija
17/25 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kuukautta sitten Rasnkasta nettikaupasta, oli kai jotain 380 e. sellainen allergiaperheen malli (siellä on erikseen eläinperheille ja vaikka minkälaiseent arkoitukseen. Perusdysoneita on näkynyt tarjouksessa nyt Suomessakin, ei kyllä tuota allergiamallia. Ks vaikka allergia ja astmaliiton sivuilta, on näköjään ainoa imuri jota suosittelevat. Imuroin yleensä vaan matot ja sohvan. Tyhjennän noin kuukauden välein. Tyhjennän ulkona, ensin muovipussiin, sitten kpautan loput roskiin. Olen pessyt kerran sen säiliön. Minusta on hyvä ettei pölyä tule takaisin sisäilmaan imuroidessa.

Vierailija
18/25 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölysäiliön tyhjennys on helppoa ja kannattavaa verrattuna siihen rahaan ja aikaan, mitä menee pölypussien kanssa leikkiessä.

Kova ääni on IHANA, kun haluaa olla rauhassa kakaroitten marinalta, niin eikun vaan imuroimaan... :)

Aluksi sitä vaan järkyttyy, kuinka paljon moskaa se Dyson joka imurointikerralla saa itseensä kiskottua :)

Vierailija
19/25 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös Dyson. Tyhjennän säiliön wc-pönttöön, niin siihen on helppo suihkuttaa vettä päälle, joten pölyäminen vähenee. Ehdotan lapsi- ja eläinperheessä!

-miinuksena tosiaan lyhyt johto ja iso suulake, ei mahdu sujuvasti kaikkien huonekalujen alle.

Vierailija
20/25 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole koskaan pitänyt säiliön tyhjäämistä vaikeana tai pölyisenä puuhana - ulos vaan suoraan ulkoroskikseen ja tarpeen mukaan huuhtoa hanan alla lisäksi. Mun mielestä se on tosi kätevää, että aina on "pölypusseja talossa" (aiemmin mulla aina unohtui ne ostaa, kun oli pölypussillinen imuri).

Lisäksi oon erittäin tyytyväinen siihen, ettei Dysonin imuteho pienene, vaikka säiliö on melkein täynnä, toisin kuin pölypussillisten imurien. Joku sanoi, että säiliö piti tyhjentää joka imuroinnin jälkeen kun meni yli rajan. Hmm --- mä tyhjennän suun. kerran kuukaudessa ja kyllä olen kyllä käsittänyt, että että se raja ei suinkaan päde silloin kun imuri on päällä, vaan silloin kun se on pois päältä...! Kevyt pöly kun pyörii kuin häkkyrä siellä täällä rajan yläpuolella, vaikka säiliö olisi tyhjä ja painavat koirankarvatollot taas pyörivät aina rajan alapuolella... Kuvittelin, että sama kirjoittaja koko tyhjentämisen myös tuon vuoksi pölyisäksi, koska kippasi pölyt pois aina kun ne oli vielä lentävää irtopölyä. Kun mä tyhjään säiliön kerran kuussa, niin se on melko kiinteä pölypallo mikä sieltä säiliöstä tippuu roskikseen, eikä mitään irtopölyä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi