Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi tietää, ettei kova päänsärky ole aivokalvontulehdusta?

Vierailija
12.10.2009 |

Tiedän kyllä mitä muita oireita siihen kuuluu, mutta silti en pääse yli hirveästä pelosta, että minulla on aivokalvontulehdus. Päätä särkee kovasti eikä lääke auta.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 06:13"]Oliko teillä sairastaneilla virus- vai bakteeriperäinen tulehdus? Viesteistänne ymmärsin, että olisitte sairastaneet kotona?
[/quote]

Virus. Kävin lääkärissä kääntymässä ja sain tujut kipulääkkeet ja kotiin. Jos olis ollut bakteeriperäinen olisin joutunut osastolle. Isä otti töistä pari viikkoa palkatonta lomaa ja jäi hoitamaan mua, kun en ois pärjännyt ainakaan ensimmäistä viikkoa yksin. Olin 16 kun sairastin sen. Oli silloin 2010 täällä Oulussa varsinainen epidemia.

-19

Vierailija
2/25 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli just virusperäinen aivokalvontulehdus. Pää ja niska kolme päivää järkyn kipeät. Virusperäiset on suht yleisiä ja vaarattomia. Siihen ei ole lääkettä, kärsittävä on.

Bakteeriperäinen aivokalvontulehdus on hengenvaarallinen tila, jossa yleiskunto romahtaa parissa päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin sairaalassa 2 viikkoa kun täällä tuppukylässä oli niin pahasti ruuhkaa että ne ei saanut labrasta tuloksia aiemmin että onko virus vai sittenkin se bakteeriperäinen. Ja ne ei aluksi tienneet että onko aivokalvontulehdus vai jotain muuta niin otettiin magneettikuvatkin ja aivokäyrä jne. Sain nestettä ja kipulääkettä tipassa ja aloittivat myös lääkityksen sitä bakteeriperäistä vastaan jo pari päivää etukäteen varmuuden vuoksi, ennen kuin saivat selkäydinpunktion tulokset labrasta. Virus oli sitten kuitenkin mutta vissiin todella ärhäkkä, minkä vuoksi ne alottivat sen lääkityksenkin etukäteen. Pääsin sitten kuitenkin kivasti just joulun aatonaattona kotiin.

-22

Vierailija
4/25 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saat leuan painettua alas niin ei ole aivokalvontulehdus

Vierailija
5/25 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin niskajäykkyydestä + silmät voi olla valonarat. Nyt on kyllä flunssakausi, että sekin voi oireilla kovana päänsärkynä tai joku siihen liittyvä sairaus esim. poskiontelon- tai korvatulehdus. Kannattaa varmaan mennä lääkärille jos ei mene ohi.

Vierailija
6/25 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saat leuan painettua alas niin ei ole aivokalvontulehdus

Vierailija
7/25 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissä olen käynyt, ei ole jälkitauteja.

Ehkä tämä sitten menee tuon flunssan piikkiin. Tosi kurja olo. :(

ap

Vierailija
8/25 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. monta kertaa lääkäristä pois. Oli aivokalvontulehdus. Selvisi. Kiitos korkealle!

Vierailija
9/25 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

häiriöt. Lisäksi voi tulla verenpurkaumia iholle. Joku kysyi että kuuluuko niskajäykkyys aina; no, siis periaatteessa kyllä kuuluu, mutta eihän se ole kirkossa kuulutettu että ei voisi tulla sellaista aivokalvontulehdusta jossa niskajäykkyyttä ei olisi... Mutta, se on kyllä epätodennäköistä, kyllä se niskajäykkyys on päänsäryn ja kuumeen lisäksi se tyypillisin oire.

Vierailija
10/25 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kolme viikkoa sitten flunssa(tms) jossa oli elämäni pahin päänsärky 3 päivää. Ei lääkkeet auttaneet. Ei tullut nuhaa eikä kuumetta, mutta karmiva päänsärky ja kurkkukipu.

Vierailija
11/25 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kuume ja onko yleensä pientä lämpöä vai ihan korkeaa kuumetta ja onko kuume siis tyypillistä taudille? t. ei ap.

Vierailija
12/25 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä minulla ollut tippaakaan kuumetta! Kova päänsärky, niskajäykkyys ei muita oireita.

Vierailija
13/25 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä saatin varmuus aivokalvontulehduksesta. T. Nro 12, kuumeeton potilas

Vierailija
14/25 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on joutunut kovien päänsärkyjen kanssa sairaalaan, kun kipu ollut niin kova, että mies on melkein tajuton. Joka kerralla on otettu punktio aivokalvontulehduksen poissulkemiseksi ja magneettikuvat lisäksi. Mitään ei ole koskaan löytynyt, joten migreenin piikkiin menee kivut sitten.

Vierailija
15/25 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen ottanut 2 g parasetamolia ja 800 mg ibuprofeenia. Kohta otan taas tuota ibuprofeenia. Edellisestä parasetamoliannoksesta on vasta kolme tuntia aikaa ja taas alkaa särkeä. Tai ei se oikeastaan ole koko aikana kadonnutkaan, vaan lääke tuo aina pienen helpotuksen. Ihan hirveää tällainen särky. Eilen oli vähän pahempi päivä, en pystynyt päätä kunnolla liikauttaa.

Vierailija
16/25 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi eilen yollä sattua päähän otin lääkkeen ei auttanut niskakipua ei ole mutta hartiat ovat vähän kipeät auttakaa tarvitseeko minun huolestua?

Vierailija
17/25 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin.

Vierailija
18/25 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti huolettaa niin mene hyvä ihminen lääkäriin. Itselläni aivokalvontulehduksessa niska ei liikkunut mihinkään suuntaan, kuumetta lähes 40 astetta ja se päänsärky ei ollut sitä että olisin voinut palstailla vaan se oli sellaista, että makasin kaksi viikkoa peiton alla pimeässä ja mut piti kantaa vessaan ja söin pillillä mehukeittoja kun huimauksen ja päänsäryn takia en voinut edes istua tai nostaa päätä tyynystä ilman että siihen vaikutti iskeytyvän purkupallo. Sen jälkeen kun flunssassa on niska kipeytynyt oon ollut lähes paskahalvauksen partaalla, että taasko, se oli niin hirveää etten toivo sitä pahimmalle vihamiehellenikään.

Vierailija
19/25 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös ollut ihan järkky päänsärky, ei ole koskaan ollut migreeniä, ei kuumetta saati niska jäykkyttä, ei niska-hartia jännitystä eikä nuhaa tms.
Lekuri oli sitä mieltä että mulla olis vaihdevuodet alkamassa ja ikää mulla on 43 :O

Labraan menen aamusta, verenkuva ja kilppariarvot otetaan (mulla on vajaatoimintaa ollut jo 20v)

Vierailija
20/25 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vielä lisätä että kipulääke vie vain pahimman terän kivusta

20

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän