Mistä voi tietää, ettei kova päänsärky ole aivokalvontulehdusta?
Tiedän kyllä mitä muita oireita siihen kuuluu, mutta silti en pääse yli hirveästä pelosta, että minulla on aivokalvontulehdus. Päätä särkee kovasti eikä lääke auta.
Kommentit (25)
Oliko teillä sairastaneilla virus- vai bakteeriperäinen tulehdus? Viesteistänne ymmärsin, että olisitte sairastaneet kotona?
Yksi selkeä merkki aivokalvontulehduksesta on se, että oireet helpottavat hieman makuulle mentäessä. Ja kuumetta pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
jos saat leuan painettua alas niin ei ole aivokalvontulehdus
Ei se ihan noin yksiselitteistä ole. Voi sen leuan saadakin rintaa vasten,riippuu kipuherkkyydestä. Mutta se niskan erikoinen jäykkyys(ei normaali niskajäyk. ja kipu) ja juuri se että kipulääke ei auta tai auttaa vain hetkeksi(esim1/2T).Myös korkea kuume käsittääkseni kuuluu asiaan. Varmuuden saa vain menemällä tk.
Jos kuolet niin se varmaan sitten oli sitä, mutta ei se sua enää vituta.
Mulla ainakin aivokalvontulehduksessa pää oli niin kipeä etten olis fyysisesti pystynyt kysymään asiasta täältä. :D Oli pientä lämpöä, niska jäykkä ja oksentelin. Ja oksentelu joka kerta pahensi päänsärkyä ja se kipu oli siis jotain aivan järkyttävää ja mulla on korkea kipukynnys yleensä. Mutta tuo kipu oli sellaista etten voinut kun maata ja itkeä.