Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ravinnonsaannista huolehditaan synnytyksen aikana?

Vierailija
12.10.2009 |

Aina verrataan synnytystä maratoniin ja itse en jaksa lyhytääkään urheilusuoritusta, jos ei ole vesipulloa vieressä...

Siispä laitetaanko synnytyksessä tippaletkulla ravintoliuosta suoneen vai voiko siinä tuskien lomassa muka jotain syödä ja juoda (haluaisin ottaa mukaan tetrakaupalla pillimehuja...)?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin noin 16h syömättä synnytksen aikana (ei tehnyt mieli + kielsivät syömästä synnärillä)

Synnytksen jälkeen olin kyllä aika puhki ja tankkasin mehua enne kun pääsin edes sängystä ylös.

mutta jos synnytys mitenkään normaalin keston rajoissa siitä selviää kyllä syömättä.

Vierailija
22/30 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yökin ja oksensin useammin kuin kerran!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista synnytys kesti n.7 tuntia.Kyllä minä söin aamupala sämpylät ja teetä, lounaaksi mannapuuroa ja mehukeittoa, tosin ne tuli ylös myöhemmin kipulääkkeen ja vahvan yskänlääkkeen takia.Mutta kyllä mulle ainakin tarjottiin ruokaa.Kamalaahan se olis vuorokausi syömättä olla.Eri asia jos ei pysty syömään.

Vierailija
24/30 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesti mullakin synnytys melkein 24h kaikkineen, eikä ollut edes nälkä ennen kuin vauva oli maailmassa. Kyllä oli mukavaa sitten, kun sai voileipää ja teetä ja jugurttia.

Vierailija
25/30 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ajattelin että sit jaksaa. No heti ilokaasun jälkeen ne oksensin ulos. Ja kesti vain 5 tuntia kun lapsi syntyi.

Vierailija
26/30 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tällainen käytäntö, ettei annettu ruokaa. Tai edes juomaa. Siis juuri tuon sektiohomman takia.

Mun synnytys oli aivan normaali, kesti 8h, välillä laski sikiön sydänäänet mutta sitten taas normalisoitui. Että oisko sitten sen vuoksi jättäneet antamatta mulle mitään syötävää/juotavaa, jos vaikka joudutaan leikkaamaan. Tiedä tuota, ei kyllä itselle ois mieleenkään tullut syödä mitään siinä kaiken keskellä, vaikka olin 12h ainakin ollut syömättä.

Tippa mulle tosin laitettiin.

Ja synnytyksen jälkeen sai ruokaa, joka ei edes mulle maistunut, olin niin pihalla ja horkassa ettei tosi (vaikka kaikki menikin normaalisti ja hyvin).

Vierailija
27/30 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen tarjottiin kaksi vaivaista voileipää, joiden kanssa meinasi itku tulla, kun mulla oli ihan kaamee nälkä jo. Oli ilta ja kanttiinit kiinni, joten ruokaa sai lisää vasta aamulla. Ei ollu kivaa olla koko yö kamalassa nälässä ennen kuin sai ruokaa. Eli kannattaa ottaa omia eväitä mukaan.

eikö teidän sairaalassa saanut osaston jääkaapista hakea pikkupurtavaa??? olen itse synnyttäny kahdessa eri sairaalassa ja aina on jääkaapista saanut hakea jugurttia ja voileipää. ja mehua saanut tehdä itselleen kannullisen. nälässä ei ole ikinä tarvinnut kitua.

Vierailija
28/30 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödä ei saanut

Vierailija
29/30 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi oksensin sairaalaan tullessa joten maha oli tyhjänä. Minulle ei tarjottu edes juotavaa ???? Minulla verensokeri laskee tosi helposti ja sen jälkeen tulee todella paha olo ja päänsärky. Jaksoin juuri ja juuri ponnistaa lapsen ulos. Sen jälkeen en tiennyt maailmasta enää mitään. Pyörryin ja seuraavaksi heräsin lääkärin poskelle taputukseen. Sen jälkeen sain nopeasti nesteitä ja myöhemmin ruokaa. Minua kuskattin pyörätuolissa loppupäivä. Osastollakin sain kovaa ääneen pyytää ruokaa kun ei meinannut pystyssä pysyä (siis minun olisi pitänyt pystyä hakemaan ruoka pitkän matkan päästä kärrystä neljän tunnin päästä synnytyksestä). Onneksi isä oli koko ajan paikalla, että edes joku nosti vauvan välillä tissille. Kun minä yritin toipua. Kahden vuorokauden päästä olo "palautui" ja pääsin hoitamaan vauvaa.

Vierailija
30/30 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aiheutti osaltaan totaalisen uupumuksen ja huonon synnytyskokemuksen.