Tampereen suunnalta nuoria äitejä vol 3.
Aattelin jatkaa tänne kun edellinen ei vaihteeks anna taaskaan kirjoitella pitkiä juttuj=)
Kommentit (228)
No onneks ei oo ilmennyt kuin käsi kipua=) Mulla vuoti aamulla hieman nokka,mutta nyt sekin kaikkos. Käsi on myös kosketusarka, mutta eipä se oo mun tekemisiä rajoittanut.
Siivoilin ja pyykkäsin taas vaihteeks. Pakastin pursuaa kohta kaiken maailman leivoksia ja pullia. (tosin kumpikaan meistä ei syö niin paljon leivonnaisia, tykkään vaan tehä niitä ja sitten ne joutuvat pakkaseen;) )
Heh, hedelmäsyöppöjä kumpikin näköjään ollaan. Mulla saattaa mennä kilo klementtiinejä päivässä, tarvii varmaan ruveta hillitsee hieman niitten syöntiä=)
Joo, samaa oon huomannut et monet potevat ties mitä raskauden aikana. Käyvät äitiyspolilla ja syövät joitain lisäravinteita..ja muuta vastaavaa.
Se on tää loppuraskaus mulla jok aiheuttaa pahaa oloa, kuuluu siis ihan asiaan. Suppareita on taas pitkin päivää tullut. Mä vähän niin kun toivon, et lapsivedet menis niin ei tarttis ruveta laskee viiden minuutin välein. Oon vähä laiska ton suhteen=)
Eilen tuli äitiyspakkaus :) ja olipas se iso. heh, olin kuvitellu jotenkin pienemmäksi. Nyt tekis koko ajan mieli vaan tutkia sitä sisältöö, vaikka oonkin jo penkonut sen kertaalleen.
Ihana kun alkaa ilmestyyn näitä vauva tarvikkeita kotiin, tuntuu heti todellisemmalta kaikki. kohta me jo puetaan sitä pikkusta noihin vaatteisiin.. Tosi nopeasti muuten mennyt aika, hassua että mullakaan ei ole enää kun 3 kuukautta laskettuun aikaan. ei tunnu siltä, että olisin ollut raskaana jo näin kauan.
Ootan innolla että millasia hepeneitä mun äiti tuo sieltä ulkomaan matkaltaan. sen vaate maku kun on aina ollut hiukan erikoinen :D
Eilen mulla oli jostain syystä tosi kuumeinen ja väsynyt olo, enkä jaksanut tehdä yhtään mitään. teki mieli vaan nukkua. kuumetta ei kuitenkaan ollut kun mittasin, niin en tiiä mistä se olo oikeen johtu.
mäkin tykkään leipomisesta :) harmi vaan etten oo siinä kauheen hyvä, vaan yleensä menee aina jokin juttu hiukan pieleen, vaikka olisin tehnyt saman asian sata kertaa. esim kakkuja en osaa koskaan koota nätisti, vaan niistä tulee aina vinoja johonkin suuntaan :D
Oiskohan ne johtunut ne sun oireilut siitä piikistä? Mun kaverille nousi kuume ja sen olo oli kyllä aika poissa oleva. Mulla itsellä on toi käsi ruvennut onneks paranee jo=)
Eikös ne vaatteet ookki TOSI pieniä? Mä tykkään siitä haalarista. Se on jotenkin sulonen=)Muistakaa ostaa muuten sitten niitä ensi myssyjä ja pieniä "tumppuja" paljon. Niitä mitä käytetään vastasyntyneillä. Kynsiä kun ei saa leikata vielä pitkään aikaan niin pikkuinen ei pääse sitten raapimaan itseään ja myssy siksi ettei se palele (oli vuoden aika mikä vaan).
Sanos muuta...alku ja keskivaiheet menee nopeasti, mutta musta tuntuu että tää loppu matelee. Tuun hulluksi kun lasken joka päivä laskettua aikaa=) Pitäisi olla miettimättä, mutta en malttaisi.
Oon jo luopunut käynnistyksestä kun viimeks siivosin koko kämpän lattiasta kattoon ja silitin monta tuntia pyykkejä niin ei mitään illalla. Seksiä ollaan lisätty, mutta ei sekään näytä auttavan. Vauva vaan tahtoo pysyä sisällä...plääh :)
Sen takia mä en leivokkaan täytekakkua vaan teen yleensä rahka tai juustokakkuja=) kokeile=) ne on aivan taivaallisia. Mietinkin tässä että vois sellasen tekasta isänpäiväks vaik mies ei ookkaan isukki viel..heh
aattelin kans et saatto johtua rokotteesta se paha olo, mutta en sitten tiiä. ainakin se meni ohi. käsi oli kyllä yllättävän kauan kipee. vasta tänään huomaan että on parantunu kokonaan.
Joo, ollaankin jo saatu lahjaks paljon erilaisia myssyjä ja sukkia. noita lapasia ei vielä taida olla, mutta on kyllä hankinnassa :)
Mä oon yrittäny perehtyä tohon vauvan vaatetukseen muutenkin tässä aika paljon, kun se on tätä ennen ollu mulle ihan vieras juttu. aluks en ees tienny miten noita bodyja kuuluu käyttää :P mutta eipä ne asiat nyt niin vaikeilta vaikuta, ja kokemuksestahan sen sitten oppii.
Käytiin tänään ostamassa vaunut :) ostettiin tommoset brion happy vaunut. oli vielä tarjouksessa. myyjä oli kyllä tehokas, se olis myyny meille vaikka koko kaupan samantien..
seuraava hankinta on sitten varmaan sänky.
heh, mä lueskelen aina lehdistä kaikkia leipomus ohjeita, ja mietin että olis ihana toteuttaa ne joskus, mutta ongelmana on sitten yleensä saamattomuus, ja se että meijän keittiö ei oo mikään ihanteellinen ruuanlaitto keskus. lättyjä tykkään paistella useemmin, se on niin helppoo ja taikinasta on kiva tehdä erilaisia muunnoksia :)
Kyllä sitä pikku hiljaa oppii tietämään vauvojen pukeutumisesta. Itse oon kans miettinyt et mitä ottaisin mukaan vauvalle sairaalaan, kun tullaan kotiin. Oon varmaan sata kertaa pakannut ja purkanut laukun, heh=)
Mistä liikkeestä kävitte ostamassa ne vaunut? Kyllä ne myyjät osaavat olla aika tehokkaita. Mäkin meinasin sortua moneen tuotteeseen,mut onneks oli ukko mukana niin se hillitsi mun shoppailu intoa=) Kaikki ne ihanat vauvan tavarat pistävät pään niin pyörälle.
Mimmosta sänkyä ootte miettinyt? Itse kuolaan sellasta verho-juttua siihen sängyn yläpuolelle, mutta en vielä raaski hankkia sellasta..toisaalta sellasen voi tehdä itsekkin, jos siis jaksaa=)
Omaa napaa voisin sen verran sanoa, että supistukset ovat palanneet taas viikon tauon jälkeen. Välillä kipeinä ja välillä silleen etten tiedäkkään, että supistaa.
Sain kuulla, että mun pikkuveli on kuumeessa ja me eilen käytiin porukoilla. Toivottovasti ei ole possutautia. Veikka on vasta 11, mutta nythän on samalla liikkeellä myös toi normi flunssa ja kuume. Mä toivon että se on sitä. Jätkällä on tapana mennä pihalle t-paita takin alla ja ilman sukkia, et toivon mukaan se on silleen tullut kipeäks. Isä lupasi seurata kuumeen nousua. Kamalaa tommonen kun joku ihan läheinen sairastaa (ehkä). Sitä ei osaa odottaa että joku tutuista saattaisi joutua..hyi..
Se vaunu liike oli lielahdessa, sen nimi tais olla muksutalli tai joku vastaava, en oo ihan varma muistanko oikein. se oli eka liike jossa käytiin. piti kierrellä vielä muitakin, mutta mies oli sitä mieltä että se tarjous oli niin hyvä että ostettiin sit samantien. olis jo kiva päästä kyllä testaan noita :P
Ei olla vielä hirveesti tutustuttu noihin sänkyihin, varmaan ens kuussa sitten aletaan sitä hommaan. mäkin haluun semmosen verho jutun :D ensin aattelin että mitä turhia, mutta ne oli kyllä niin sööttejä sielä kaupassa kun näin ne. tietty jos ne on hirveen kalliita niin saattaa jäädä ostamatta.
Mulla oli eilen neuvolalääkäri. oli kyllä nopee käynti, lääkärillä tuntu olevan hirvee kiire muutenkin. mun piti kysyäkkin siltä jotain, mutta en sitten siinä tohinassa ehtiny. hiukan se varotteli siitä raskausmyrkytyksestä, kun se voi olla perinnöllistä, mutta mitään merkkejä mulla ei kuitenkaan ollu siihen, ja kaikki oli hyvin :)
Munkaan kellään tutullla ei oo vielä ollu sitä possutautia. toivottavasti se tulee sit lievänä jos tulee. tuntuu et nyt on vaan kuullu noita kauhutarinoita, vaikka eihän se aina oo niin vakava. ei oo kyllä kivaa jos joku joutuu sairaalaan tms :/
Muksutallissa on kyllä ihania noi myyjät. Me ostettiin sänky sieltä=)En usko että ne verhoy nyt niin kamalan kalliita ovat. Muistaakseni se tanko maksaa vain 10e tai on sillä nurkilla. Ja verhot voi tehdä itse jos ne maksaa aivan liikaa:)
Kai jokaisella on kiire kun on tää possutauti liikkeellä, mutta silti pitäisi olla aikaa kuunnella odottavaa äitiä. Mut pääasia on että sulla ei oo niitä raskausmyrkytys oireita esiintynyt=)
Kyselin veljen vointia niin kuume on vieläkin korkea ja poika oli oksentanut. Isä sano, että aikoo viedä huomenna sen TAYSiin jos kuume ei laske. Mä toivon kovasti, että se laskee.
Mulla on huomenna normi neuvola käynti ja huomenna tulee täyteen 39viikkoa. Maha on hieman laskeutunut, mutta ei niin ku vielkään oo merkkejä et tää syntyis=( Pitäisköhän mun ruveta lakata miettimästä et millo se syntyy? Ei aika menis niin hitaasti=)
Eihän sulla oo enää kun pari viikkoo laskettuun aikaan, kyllä se sieltä syntyy aika pian :) koita olla hermoilematta. mäkin oon kyllä tossa vaiheessa varmaan koko ajan ihan jännittynyt, ja lasken päiviä.. mut kyllä se siitä :)
Toivottavasti veljelläs on kaikki hyvin, eikä oo sikaflunssaa. tai jos onkin niin toivottavasti menee nopeesti ja kivuttomasti ohi.
Mä kävin ostamassa housut, kun vanhat ei yhtäkkiä enää menneetkään kiinni kunnolla. tais olla jotain turvotusta sillä hetkellä. ostin h&m:ltä tommoset äitiyshousut, tarviin niihin kyllä vyön, kun ne on sen verran isot. pienempi koko sit taas oli liian pieni, olis pitänyt olla joku siitä väliltä. toivottavasti ne sitten sopivoituu jossain vaiheessa :P
Nyt oon ollu hirveen väsynyt, en saa oikein yöllä unta. en tiedä missä asennossa sitä pitäis oikein nukkua, kun kyljellään vauva riehaantuu ihan täysin, ja tuntuu siltä kun nukkuisin sen päällä. selällään nukkumista sit taas ei suositella, mutta se olis kyllä mulle se paras asento..
No siis 6päivää laskettuun aikaan. Neuvolassa kyllä sanottiin eilen ettävauva on tooosi alhaalla, että lähtö on ihan pian, mutta jos ei tyttö halua tulla pihalle tän viikon aikana niin sitten pitää ehkä avittaa eli maksimissaan n.3viikon sisällä. Olin että ei:En jaksais kolmea viikkoa=( mut saa nähä.
Ai jaahas=) sulla on alkanut yövalvomiset. Eikös tunnukki kivalta, no ei vais. Jos yöllä ei tunnu saavan unta, niin älä kuitenkaan nouse tekemään mitään vaan yritä maata sängyssä. Niin mulle lääkäri neuvo. En kyllä tiedä miksi. Oisko ollut sitten sitä, ettei vauvalla mee rytmi sekaisin tai jotain. Mulla on ollut apuna sellanen iso pitkula tyyny jota halailen ja nukun vähän niin kuin pikajuoksijan asennossa. Jos et yöllä saa nukuttua kunnolla niin muista sitten päivällä ottaa ne unet kii. Ei tarvitse olla supermamma liikkuja. Se on ihan normaalia kun on välillä väsynyt. Kroppa rupee tottumaan uuteen muotoos=)
Hyvän ostoksen teit housujen suhteen. Hieman isommat kuin kiereät tai just sopivat. Maha kasvaa kovaa vauhtia=)
Joo tosiaan, eihän sulla niin kauaa ollutkaan laskettuun aikaan kun mä kuvittelin :D olin vaan just kattonu raskauskalenteria johon oli merkitty viikot 41 asti, niin sekotin.
on kyllä jännää. voi vitsi, 6 päivää, tai 5 tänään :)
yö valvominen on kyllä ihanaa, viime yönä olin hereillä vielä klo 5. ja kunnolla nukahdin vasta sen jälkeen kun mies oli lähteny töihin, eli joskus klo 7. ei kivaa. mutta onneks se ei sinänsä haittaa, kun mulla ei tosiaan oo mitään hirveen vaativaa työtä tms.
Huomasin tossa yks päivä muuten, että mun rinnoista on alkanu vuotaan semmosta läpinäkyvää nestettä. ilmeisesti valmistautuu imetykseen. jollain tavalla se oli pelottavaakin, kun yhtäkkiä huomaa tämmösiä uusia isoja muutoksia vartalossaan.
Siis sehän on plusmiinus kaks eli vauva voi syntyä kaks viikkoa ennen tai jälkeen lasketun ajan ja mä veikkaan et tää neiti vetelee kenties yli=( Pitäisköhän oikeasti ruveta jumppaamaan et se syntyis? Kyykkyyn ylös ja alas liikkeitä?
Mulla on ollut kans vähä sama juttu ton nukkumisen kanssa. Ekan kerran kun herään vessaan, siinä 1-2 aikoihin niin silloin saan vielä unta,mutta kun meen 4-5 aikoihin vessaan niin silloin tulee valvottua melkeinpä siihen asti ku mies on painunut töihin. Sillo uni rupee maistuu. Johtuiskohan se siitä et sänky jää silloin kokonaan mun käyttöön? =)
No niin no niin...vai on nestettä ruvennut tulee=) Tässä tapauksessa matkin mun TH:ta: Hienoa, imettäminen ei pitäisi olla ongelmana sulle, kun nyt alkavat rinnat tuottamaan ns. alkumaitoa=)
Mulla on ilmennyt sellasta "kovaa" maitoa eli vähä kökkömäistä mutta ne tulee vain kun oon suihkussa. reagoi jotenkin lämpimän veden kanssa. Aika outoa.
Vitsi kun rupee entistä enemmän väsyttää nää päivät. Alapää tuntuu olevan todella herkkä (vauva kun sattuu olee ihan alhaalla). Syntyis jo!!
Muuten hei, kerroin sillon sulle mun veljestä niin se on parantanut ja samoin mun isä. Molemmilla oli parin päivää korkea kuume ja flunssaa, mutta nyt ne on terveitä, ellei sitä nuhaa lasketa. Pääsivät siis TODELLA helpolla. Kun taas kuuntelee mitä muille on käynyt. Media kyllä hieman paisuttelee tota possutautia..huhu
en oo varmaan koskaan ollut näin väsynyt :/ en taas saanut koko yönä unta, ja sen takia on ollu koko päivän ihan hirveen pahaolo, päätä särkee, eikä mitään jaksa tehdä. oon yrittänyt nukkua päiväunia, mutta en nukahda sillonkaan.. saispa sitten ees ens yönä unta.
Toivottavasti sun raskaus ei mee ainakaan kauheesti yli, oot jo niin pitkään ootellu synnytystä että olis aika tuskaa varmasti joutua odotteleen vielä. Oon joskus lukenu noita vinkkejä, millä sais synnytyksen käynnistyyn, niitähän tuntu olevan kaikenlaisia, saunomisesta teen juontiin :) kannattaa varmaan testata semmosia, jos olis jotain hyötyä.
Hieno juttu että sun veli ja isä on parantuneet, eikä tullut mitään pahempaa :) media kyllä tosiaan paisuttelee.. aamulehtikin oli tänään taas täynnä possuflunssaa, kohta ei enää jaksa lukee niitä uutisia ollenkaan.
Voi...mä ymmäräm todella miltä susta tuntuu. Väsymys ei ole kivaa ja toivottovasti se menee pian ohi sulta. Jokainen kokee jossain vaiheessa raskautta ton kamalan väsymyksen tunteen.
Sitä me kaikki toivotaan, ettei tää mee yli. Siinä on riskinä se, et vauvasta tulee iso. tosin mä hieman epäilen...mies on aika pieni itsekki siis luuston rakenne ja enkä mäkään oo iso niin kuin oon aikaisemmin maininnut=) Mutta jotenkin kauhulla pelkään, että entäs jos vauva onkin nelikilonen?? Tosin, hoitaja ois sen varmaan ilmoittanut mun mahan koosta jos niin kävis.
Saunomista me ollaan todella paljon harrastettu ja maha on mennyt kovaksi,mutta ei ne supparit oo ollu kipeitä. Silleen harmittaa. Yrttiteetä en uskalla ruveta juomaan kun luin vauvakirjasta, että jotkut yrtit eivät ole hyväks vauvalle ja jos aikoo juoda yrttiteetä niin siitä pitäisi tiedustella neuvolassa, että minkalaisia yrttejä saa käyttää. kai sitä pitää ruveta jumppaamaan ;D
Kattelin tosta odotus palstasta niin moni jolla on ollut laskettu aika samaan aikaan kuin mulla niin ne on jo saanut vauvan. Hiemanko oon ollut katkera, mutta kuitenkin oon ollu iloinen niitten puolesta. Harmittaa oma tilanne vaan. Mutta toisaalta niillä on ollut takana jo pari synnytystä, et tavallaan sen ymmärtää=)
Luin tänään vauvakirjasta senkin että ensisynnyttäjällä saattaa mennä 8:kin päivää yli sen lasketun ajan joka on normaalia. Eli ei silleen paniikkia=)
Väsymys jatkuu.. ja nyt täällä talossa on alotettu joku remonttikin, joten heräsin kauheeseen poraukseen ja hakkaukseen joskus klo 8. Alkuraskaudessa mulla oli kans väsymystä, mutta se oli hiukan erilaista, kun se ei johtunut unettomuudesta.
Mä kans pelkään että vauvasta tulee iso, koska pelkään syöväni liikaa sokeria.. nyt on vielä joulu tulossa ja se tietty houkuttelee herkutteleen vielä enemmän.. täytyy vaan pitää ittensä kurissa :)
Oon kans lukenu että yrttiteetä ei sais juoda raskaana, ja koska en tiedä mikä aina luokitellaan yrttiteeks ja mikä ei, niin oon jättäny teen juonnin nyt oikeestaan kokonaan. ennen saatoin juoda teetä monta kuppia päivässä.
Sullahan onkin laskettu aika jo huomenna, vai muistanko taas väärin :) Toisaaltahan se on ihan hyvä ettei vauva synny etu ajassa, niin se ehtii sitten kehittyä ainakin tarpeeksi. se on tietty sitten pelottavaa jos menee paljon yli, mutta muutama päivä ei tosiaan haittaa. Ehkä sun tosiaan kannattaa koittaa sitä jumppaamista :)
Hitsi, mä en malta oottaa sitä että mäkin pääsen synnyttään! vauva tuntuu niin suloselta kun se mukeltaa tuola masussa, että olis ihana päästä ottaan se jo syliin.
Hmmm...mä veikkaan et ne saattaa lykätä sulle ne samat piikit ja pillerit mitä ne mullekin anto. Eli B-vitamiini ruiskut ja siihen kyseiset pillerit. Entäs rauta-pillerit? Ookko niitä saanut? Mulle ne sano että niitten pitäisi auttaa olemaan pirteämpi ja energisempi. Voithan sä kysästä neuvolassa ens kerral et mikä auttais sun väsymyksees? Veikkaan vahvasti et sulta puuttuu toi B-vitamiini myös.
Joulu on kyllä paha aika raskaus mielessä. Mä taas tuskin maltan odottaa, että pääsen mässäilemään kaikkea niitä herkkuja=) Ja valkkaria tai edes pieni siemaus baylies juomaa jäitten kera..aaah=) tai kaloja mitä ei saanut syödä raskaus aikana. Apua, tässähän herahtaa ihan vesikielelle=)
Mä oon juonut tota kofeiinitonta teetä eli: Nordqovistia ja Afrikka rooibos merkkiä. Siinä ei pitäis olla mitään vaarallisia aineita vauvalle ja se on viel kaiken lisäks hyvää=)
Jep, huomenna pitäis olla laskettu aika. Mulla oli neuvola tänään ja kerroin siellä, et eilen lähti limatulppa ja viime yönä oli puol tuntia todella kovia suppareita. TH kuunteli vauvan sydäntä ja sanoi, että synnytys on tosiaan jo ovella kun vauvan sykekin on niin matalalla ja olkapäät tuntuvat mun lantion kohdalla hyvin. Eli musta voi tulla jo öiti ehkä tällä viikolla=) jos ei jo tänä iltana. TH sanoi kans etten saa heittäytä selälleni vaan pitäis tehä kotihommia ja liikkua normaalisti, muuten synnytys prosessi pysähtyy. Ehkäpä otetaan se kyykkyyn ylös alas liike mukaan ihan tosissaan=)
Sanos muuta. Mäkin aina silittelen masua kun tunnen et siinä on vauvan jalka tai käsi=)
hui että, missähän sä nyt oot, onko synnytys kenties käynnistyny :)
Mulla on tähän mennessä ollu noi rauta arvot ainakin kunnossa, ja sit oon syöny noita raskausvitamiineja, kun niitä jossain vaiheessa mulle suositeltiin. täytyy sit ens kerralla kysellä josko tarvittisin vielä niiden isäks jotain muuta.
Miehelle iski eilen ilmeisesti possuflunssa, ja tuola se nyt makaa kauheessa kuumeessa. se alko tosiaan niin yhtäkkiä, etten tiiä voiko se olla mitään tavallista flunssaa. Mä oon tässä ravannu kaupassa ja apteekissa sen puolesta, ja nyt tuntuu siltä että mullakin heittää päästä, ja on tosi hutera olo. pelkään että tuun kipeeks siitä rokotteesta huolimatta. Aattelin etten sitten mee tänään töihin, varmuuden vuoks, ja eipä tarvii miehenkään sairastaa täälä yksin. sekun ei jaksa tehdä itse oikeen mitään :/
Kaikki merkit kyl viittaavaat siihen että synnytys ois jo ovella. Viime yönä heräsin yhden jälkeen ja enpä sen koommin ookkaan nukkunut kuin torkkuen. Oli niin kamalia supistuksia et hikikarpelot nousi oikein pinnalle. Puoli tuntia aina tuli säännöllisiä supistuksia, mutta sitten ne hajaantui pitkin yötä. Limasta vuotoa tulee koko ajan et oon joutunut pitää aika paljon siteitä ettei housut kastu. Ja aamusta asti on tullut lähes kymmenen minuutin välein supistuksia, mutta eivät ole kestäneet sitä 45sekunttia, vain pari minsaa, mutta ihan pirun kipeitä ovat aina olleet. Saas nähä et mitä tänään kerkiää vielä tapahtua.
Kysy ihmeessä et mikä saattais auttaa sun väsymyksees!! Eihän tollanen oo kivaa et on kokoajan mieli maassa ja ei jaksa tehä mitään.
Toivottovasti miehes sairastaa sen sit todella lievänä. Pysyttelee lämpimässä ja älä säkään rehki liikaa. Saat viel sydänpussi tulehduksen tota menoo. Otatte kumpikin lämmintä juotavaa ja katotte yhdessä vaikka lehvaa=)
Mitenkäs siellä menee? vai ootko enää ruudun ääressä.
luulis että jo pian syntyisi, ihme jos vielä kauan joudut odottelemaan noilla oireilla :)
viime yönä sain onneks nukuttua kerrankin kunnolla, vauva ei mesonnu ihan koko yötä :) en oo tänään sitten ollut niin väsynyt. Tänään pelästyin oikeesti että mäkin tuun kipeeks, kun alko keuhkoissa tuntuun ihmeelliseltä, ja tuli semmosta kuivaa yskää, mutta se meni sitten ohi, eikä nyt oo ollut muuta.
Mies on edelleen tosi kipee, vaikka eilen illalla se voi jo paremmin. kävin vuokraan meille sit yhen leffan :P onnistuin välttään karkki hyllyt ja ostin kilon mandariineja. nää on kyllä niin hyviä..
Meille syntyi tuo pikku neiti eilen aamulla. Kuus tuntia lasketusta ajasta=) aikas täsmällinen neiti, heh. Pituus oli 47cm ja paino 3250g ja pipo 34.
Hyvä kun oot saanut nukuttua. Unta sä tarviitkin täl hetkel.Paljon hedelmiä kehiin ja raskauden loppupuolella kannattaa "jotain makeata" syödä. Se pitää verensokerin sopivan korkealla. Niin mulle sanottiin.
Älä sit rehki liikaa vaikka joudutkin välil hoitaa miestäs. Taukoja ja taukoja aina välillä sit=)
Jonot oli joo pitkät, ihmettelen että kuinka aikasin ne ihmiset oli ollu sielä jonottamassa, kun mäkin menin sinne ennen kahtatoista, jollon ne rokotukset alotettiin. Eilen illalla toi käsi tuli lopulta niin kipeeks, etten pystyny tekeen sillä enää mitään. Yöllä oli hiukan vaikeuksia löytää hyvää asentoo, eikä toi kipu ole vieläkään mennyt pois, hiukan lieventynyt ehkä. kai tää tästä päivän mittaa vielä helpottaa. Jep, täytyy käydä ostaan noita vitamiineja. lähin apteekki on vaan niin kaukana, ettei sinne ikinä muista/jaksa lähteä. Tuleepahan ainakin syötyä nyt paljon hedelmiä jne. kun pelkään etten muuten syö tarpeeks terveellisesti.
Mulla on olly kyllä ihmeen vaivaton raskaus tähän mennessä. Joillain tuntuu olevan hirveästi erilaisia ongelmia jo alussa.
Pitäis olla ilonen, mutta jotenkin vaan odotan, että koskahan mullekin tulee jotain pidempi aikasia vaivoja. no, toivottavasti kuitenkin menis loppuun asti yhtä hyvin :)
Toivottavasti sunkin olos tosta paranee, ja lapsi syntyis, kun se niin kovasti on sieltä tulossa :)