Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampereen suunnalta nuoria äitejä vol 3.

09.10.2009 |

Aattelin jatkaa tänne kun edellinen ei vaihteeks anna taaskaan kirjoitella pitkiä juttuj=)

Kommentit (228)

Vierailija
21/228 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. mäkin oon ihan sekasin ton sikainfulenssan kanssa. ensin se oli vakava, sitten taas ei, ja nyt siitä on taas ihan hirvee vouhotus, kuinka kymmeniä tulee kuolemaan jne. en tiedä ollenkaan pitäiskö sitä rokotetta ottaa vai ei, kun sitten on aina se riski että siitä rokotteesta aiheutuu jotain.. ja mitä jos se sairaus ei ookkaan lopulta niin ihmeellinen. Kysyin siitä neuvolassa tossa viimeks, mutta sieläkään ei osattu sanoo oikeen juuta eikä jaata asiaan. terveydenhoitaja vaikutti oikeestaan aika välinpitämättömältä sen asian suhteen, ja anto vähän semmosen kuvan ettei se rokote oo niin välttämätön. en sitten tiiä :/

Tänään ilmotin työpaikalle tästä raskaudesta, ja kyselin samalla miten mahdolliset sairaslomat hoidetaan, ja miten käytännössä kaikki menee.. en tullu kyllä senkään asian kanssa yhtään viisaammaks, ymmärsin että pitää vaan marssia kelaan ja kysellä sieltä.

Mäkin oon miettiny etten imettäs, mutta saas nyt nähä. en tiiä onko hölmöö olla imettämättä vaan siks että pelkään että se sattuu, ja että rinnat menee pilalle, ja muutenkaan ajatus ei houkuta, kun pulloruokinta antais myös enemmän vapautta.

heh. tulipas epätoivonen kirjotus :D tänään en tiiä mistään mitään.

Vierailija
22/228 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo viel kysyny ja eikä neuvolassa oo kukaan puhunu koko rokotteesta et saa nyt nähä mitä tapahtuu. Hieman hämmentäväähän koko influenssa on=(

Kyl sä sen verran viisastuit kun nyt tiedät et kehen ottaa yhteyttä. Meet joku kerta kelaan ja kysyt sieltä että mitenkä pitäisi toimia. Kysymällähän ne asiat selkiää=)

Mulla on se peruste että en imetä kun joudun kuitenkin vieroittaa vauvan nopeasti rinnoista kun ja jos saan palata koulun penkille ja sekin että kun muutkin saavat syöttää vauvaa jos mulla tulee jotain menoa. Mut tosiaan..sen näkee sitten.

Mulla tuli tänä aamuna n.2ruokalusikallista lapsivettä. Menin ihan paniikkiin kun ei supisteluja tullu ja se vuoto lakkas kuin seinään. Soitin neuvolaan niin sielt sanottiin et siel saatto olla pieni reikä joka normaalisti umpeutuu itsekseen,mutta jos sattuu että vuoto jatkuu tai tihkuu niin pitää soittaa TAYsiin. Nyt illalla on ilmennyt supistuksia, mikkä eivät ole olleen kauhean kipeitä ja ne on ollu todella epäsäännöllisiä. Rupee hieman pelottaa tää tietämättömyys. Kun en oo ihan varma siitäkään et millanen on oikea supistus. Hyvä etten hypi seinille..saa nähä mitä yö tuo tullessaan.

Viikkoja on täl hetkel 36+2 eli se saa syntyä jos se syntyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/228 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä varmasti tosi jännittävää kun synnytys alkaa lähestyyn, kun ei voi varmasti tietää että mitä oikeen tapahtuu ja mikä on ns. "vakavaa" ja mikä ei. mikäs tilanne siellä on nyt? toivottavasti kaikki on ok :)

Mä ihmettelen että miten mä voin olla jo näin vaivanen tässä vaiheessa. tai ei muuten, mutta liikkuminen tuntuu tosi vaivalloiselta. kävelen hitaammin kun jotkut mummot.. tuntuu siltä kuin painaisin 100 kiloo, ja että iho ratkee. millastahan on sitten kun maha on oikeesti iso, ja painoo tullu enemmän :D vai onko tää vaan joku väli vaihe..?

Mä oon aatellu et voisin ottaa sen rokotteen. muuten panikoin koko ajan että mitä jos saan sen taudin ja se onkin tosi vakava ja tapahtuu jotain jne. ja kun kaikkialla vakuutellaan että se rokote on turvallinen, niin kai se on pakko vaan luottaa siihen..

Vierailija
24/228 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on nyt ihan hyvä. Ellei lasketa pahaa oloa ja pieniä vihlovia kipuja nivusissa tossa lantion kohdalta. Supistuksia on ilmennyt aika usein ja jotkut ovat olleet todella kivuliaita, mutta eivät silleen että sairaalaan pitäisi lähteä vielä. Lapsivesi pussi on ilmeiseti mennyt itsestään umpeen kun ei ole tullut vuotoja enää sen jälkeen. Mutta päivät ja illat ovat ovat ihan hirveitä kun tuntuu että mikään asento ei ole hyvä=(

Usko pois, sun olos muuttuu vielä tukalemmaks et se on alkuvaihetta=) eli ihan normaalia. sitten kun se maha kasvaa niin tuntuu et se on tiellä melkien koko ajan ja et pääse helposti ilman tukea ylös jos kellahdat lattialle=) kirjoitan näin hätäisesti kun joudutaan lähtee asioille.

Rokotuksen mäkin aion ottaa jos kerkiän ja ellei tuu lähtöä sairaalaan. nehän rupee jakaa niitä vasta marraskuun alusta??

Vierailija
25/228 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulehdessä tais olla ne ajat, koska niitä rokotuksia aletaan jakamaan, ja muistaakseni se oli kans joskus marraskuun alussa, eli joskus viikon-parin päästä?

Kyllä mä vissii otan sen rokotteen, vaikka mies on ollut hiukan epäileväinen sen suhteen, ja mun äitikin sanoi ettei se kyllä ottais.. no, pakko on joku päätös kuitenkin tehdä.

Kävin eilen porukoilla, ja nyt alko ilmeneen jo hiukan innostuksen merkkejä, eikä ne vaikuttanu enää vaivautuneilta kun puhuttiin vauvasta :) Mä hiukan vinkkasinkin niille että kannattas alkaa innostuun, etteivät jää miehen sukulaisten jalkoihin kun lapsi syntyy. heh.

Mä oon nyt ruvennu oikeen kunnolla ilmeisesti mellastaan unissani.. tässä yks yö olin yhtäkkiä alkanu silitteleen ja taputteleen miehen päätä, ja kun se oli menny mua karkuun niin mä olin menny vaan perässä :D ja sit oon alkanu myös kuorsaan kuulema.

Voi että sulla on synnytys lähellä :) mäkin ihan jännitän täälä että koska se tapahtuu.

Vierailija
26/228 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kyl tulee Aamulehti, mut en oo varmaan katsonut sitä kunnolla. Tarvii uudestaan vilkaista. Voi olla, että en välttämättä kerkiäkän saamaan sitä rokotetta.

Ihanaa, kun porukkas vihdoinkin rupeavat pikku hiljaa lämpenemään asialle. Veikkaan, että ne on ollut hissukseen siks koska ne ovat kenties pelänneet sitä et saatat saada keskenmenon, mutta nyt kun oot ylittänyt ton riskiajan ja mitään ei oo tapahtunut niin ne voivat ruveta iloitsemaan asiasta=) Hyvä juttu. Mullakin äiti oli kauhean huolissaan kun soitin sillo aamulla lapsivedestä. Se soitti hetken päästä uudestaan ja kyseli mitä neuvola sano ja sitten se soitti viel seuraavanakin päivänä=) Sit ku käytiin niillä lauantaina niin kauheasti se oli tohkeissaan kun suuniteltiin kastemekkoa. Juu, tiedän että liian aikaista, mutta kun äippä oli innoissaan niin en viitsinyt sit pahoittaa sen mieltä=)

Oho, mikä unihirviö susta on tullut "nauraa". Kuorsaamisen mä ymmärän, mutta toi unissaan liikkuminen ja touhuaminen..heh. No kai ne on jotain yksilöllisiä hormoneja.

Mä yritän avittaa vauvaa maailmaan. Äsken konttasin tuolla kyppärissä kuuraamassa saunaa ja koko huonetta. Sit kantelin 10kilon painoja vaatekomeroon. Harkitsen vielä jos roudaan joitain romppeita varastoon. Eiköhän se sillä pitäis käynistyä=) Kun kerran on ihan hirveitä liitoskipuja ollu mulla. Ja iltasin supistelee ettei oo mitään rajaa,mutta vieläkin ne on niin epäsäännöllisiä..äääh..ei niin ku jaksais enää

Vierailija
27/228 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin äiti jo suunnitteli että ristiäiset sitten pidettäis niitten luona, ja kun ne on menossa nyt loma matkalle niin se sano tuovansa sieltä tuliaisiks vauvalle jotain :) ääni on siis muuttunut kellossa. toisaalta se sitten sano että jonkun on hyvä pitää jalat maassa, ettei kaikki sukulaiset intoile niin hirveesti. heh.

Viime yönä en meinannu saada unta millään kun vaavi pyöri ja potki niin hirveesti. lopulta se sitten rauhottu kun kävin vessassa, ja sen jälkeen sain sitten taas unta jossain vaiheessa.

Liikkeet tuntuu nykyään jo niin kovaa, että joskus ihan pelästyn kun se yhtäkkiä alottaa riehumisen :)

Mun pitäis kans tarkistaa ne rokotus ajat, alko hämään että koskas ne nyt taas olikaan. ilmeisesti sinne neuvolaan voi vaan kävellä sinä päivänä rokotettavaks.. vai tarviikohan varata aika tms?

Vierailija
28/228 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla kun äites on noin positiivinen jo=) Niin kuin aikaisemmin sanoin, paras ystävä tällä hetkellä on oma äiti jonka kanssa voi jakaa raskausasiat ja yleensä äidit ovat kyllä aika otettuja jos niiltä kysyy neuvoa. Tietääkö vanhempas että kumpaa sukupuolta ne on teille arvioinut?

Heh..siitä ne yövalvomiset alkaa, että tervetuloa porukkaan=) Muista sitten viikonloppuna nukkua univelat pois aamusin jos ei yöllä pysty. Et oo sit ihan kävelevän zombin näkönen.

Ens maanantaina tosiaan alkaa rokotusten antaminen. Mulla kun oli tänään neuvola niin siel sanotiin vaan, että marssii sisään läheiseen neuvolaan eli varmaankin ihan omaan ja siel on kai joku jonotus systeemi. Mullekin varattiin varmuuden vuoksi se aika, mutta jos vauva syntyy ennen sitä niin en kuulu enää riskiryhmään.

Sen verran kipeitä suppareita ja nivuset arkoja, että hyvä kun pystyssä pysyy. Eilenkin oli hyvä etten porua vääntänyt kun yritin illalla liikkua. Laskeskelin jo supistukisen tiheyksiä ja meinattiin lähteä jopa sairaalaan, mutta nukahdin sitten ja aamulla ei enää ollu suppareita. Nyt ne on taas alkanut ja kun maha on ihan kivi kova niin vauvan potkut sattuu. Tuntuu kuin kylkiluut oisivat ihan mustelmilla=( Sais jo syntyä=)

Vierailija
29/228 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kerrottu porukoille että kumpaa sukupuolta meille on veikattu. jossain vaiheessa aateltiin kyllä että pidettäis salaisuutena, kun sitä ei voi varmasti tietää, mutta ei sitä sitten pystynytkään olemaan hiljaa asiasta :)

Käytiin tänään kelassa selvittelemässä noita tukia ja muita.

se kelan työntekijä oli tosi nuori, ja myönsi ettei itsekään tajua ihan täysin niitä systeemeitä. tuntu että menin siinä vaan enemmän sekasin, mutta sainpahan kuitenkin jätettyä sen lapun sinne, ja vielä oikein täytettynä ilmeisesti :P

Heh, nyt on tosiaan yö valvomiset alkanu, viime yönäkään en meinannu saada unta. tuntuu muuten inhottavalta nukkua kyljellään kun vauva potkii sielä jossain sänkyä vasten. tuntuu että se litistyy mun alle! vaikka ei nyt sentää :D toisaalta selällään nukkuminenkaan ei oo kivaa.

Toivottavasti teijän vaaveli jo pian näkee päivänvalon :)

Vierailija
30/228 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, muistan että meidänkin piti pitää se salaisuutena, mutta ilo oli niin suuri niin menin möläyttämään pariin otteeseen muutamille, niinpä sitten päätettiin et kerrotaan vaan kaikille=)

Hyvä, et saitte hoidettua asian kelassa ja kyllä ne soittaa sit sielt jos jotain jäi uupumaan. Mä taas sain tänään päivärahan kelalta?? Hieman ihmettelin, mutta sit muistin että mullahan meni umpeen se 25päivää kun olin saikulla. Aika nopeata toimintaa sieltä=)välillä näinkin päin=)

Sitä suositellaankin et pitäis nukkua kyljellään, kun jos nukkuu selällään niin se painaa jotain isoja verisuonia ja on haitaksi vauvalle. Piti ottaa selvää, koska mä rakastan nukkua selälleen niin oli jotenkin uutta nukkua kyljelleen. heh.

Mäkin toivon et se syntyis jo. Tänä aamun atuli taas pieni määrä lapsivettä ja pahaolo mikä normaalisti alkaa illalla alkoikin jo heti aamusta ja supparit kovenee koko ajan. Eli lähtö saattaa olla jo tänään jos loputkin lapsivedestä tulee.Oli viime yö jo kolmas uneton yö meikäläisellä=(

Vierailija
31/228 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelin kans, että oon joskus kuullut että selällään nukkumista ei suositella raskaana. heh, miten semmosenkin muistaa sillon kun pitäis nukkua, ellei sitten tunnu pahalta.

On kyllä tosi jännät paikat teillä siellä. kauheeta kun ei oo mitään semmosta selkeetä merkkiä siitä koska se synnytys alkaa tai koska pitäis lähtee sairaalaan. pitää vaan odottaa ja arvailla..

Ootko käyny tutustuun sielä sairaalassa etukäteen, että minne pitää mennä? tyhmää että sitä synnytysvalmennusta ei enää järjestetä, vaan pitää katsoa ne asiat netistä. ihan kuin se olis sama asia..

Kai ne tosiaan ottaa yhteyttä sitten sieltä kelasta jos on jotain epäselvää. se virkailija oli ainakin tosi mukava, ja vakuutti että asiat hoituu.

Ens viikon maanantaina saa sen rokotuksen vissiin. mua on alkanu nyt hiukan hirvittään se tauti, kun joka paikassa on niin paljon puhetta siitä kuinka se on niin vaarallinen, ja muutamia on kuollukkin..

Vierailija
32/228 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin sit loppujen lopuks eilen TAY:ssissa. Käyrlle pistivät ja tekivät sisätutkimuksen. Ei ollut mitään poikkeavaa. Olo oli hieman helpottunut ja sain jopa nukutuksi jonkun verran yöllä=)Meinasin saada sydärin kun sinne huoneeseen tuli nainen jolla oli kovat supparit. Se rupes huutaa siellä ja oksentaa. Aattelin kyllä, että toi saattaa vaan liioitella,mutta mistäs sitä tietää et mimmosia kipuja meillä sit ilmenee=) Mut oli se pelottavan kuulosta.

En oo käynyt aikaisemmin synnytyksen takia. Mun isä oli leikkauksessa tossa vuos sit niin se oli samas talossa missä oli synnäri niin tavallaan tiedettiin et mihin mennä eilen=)

Ottaa ne yhteyttä kelasta. Ne ei jätä mitään epäselväks kun on kerran rahoista kyse.

Saat sitten samaan aikaan kun mäkin sen piikin. Mua ei itteasiassa enää pelota kun oon kuunnellu noilta muilta äiseiltä kekkä sen on ottanut, että ei ollut muita sivuoireita kuin pieni mustelma ja ehkä se puoli kyljestä kipeytyi mihi käteen piikki pistetään. Kuume on harvinainen tapaus ja sekin ilmeni vain vanhemmilla odottajilla. Et ihan huoleti saadaan olla=)

Vierailija
33/228 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käyny taysissa vaan ihan pari kertaa, enkä muista siitä kyllä mitään. sielä on niin paljon eri paikkoja ja sisäänkäyntejäkin, että mun täytyy käydä kyllä katsastamassa se synnäri jossain vaiheessa.

Mä pelkään että mulla on sen verran ahtaat paikat, että synnytys tulee sattuun ihan tajuttomasti ja repeen varmaan tosi pahasti.. hyvä ainakin varautua pahimpaan, niin voi huokasta helpotuksesta jos asiat meneekin helpommin. neuvolalääkäri sano jossain vaiheessa että mulla olis sen verran kapee lantio, että saatetaan joutua tekeen sektio sen takia. hassua, koska mun mielestä mun lantio on ihan normaalin kokonen, mutta kai se lääkäri sitten epäili sitä luuston tms perusteella.

Viime yönä en taas saanu vaihteeks unta, kun kyljissä on hirveitä kasvukipuja, ja lisäks tuntu siltä kuin vauva olis ollu mahassa sivuttain, tai jotenkin muuten ihan ihmeellisesti.

Ens kuussa aateltiin mennä katsomaan vaunuja. oon yrittäny kattella jotain nyt netistä, mutta mä en tajua niiden ominaisuuksista mitään. liian teknistä mulle :P onneks mies on enemmän vihkiytyny asiaan.

Vierailija
34/228 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä katsomassa ainakin et mistä ovesta sinne mennään=) niin ei oo ihan ulapalla sit.

Kai nyt paikat viel löystyy sulla...pitäis ainakin jonkun verran. Sektiota mä tässä pelkään aika paljon, mut mulle ne sano ettei huolta. Äiteni synnytti kaks vikaa sisarusta sektiolla ja mä olin ainoa joka syntyi normaalisti siks oon hieman kyselly et mikkä riskit mulla o. Toivotaan että ne arviot muuttuu sun kohdalla. Kipulääkkeitä ja puudutuksia ne kyllä pistää kehiin. Jos tehdään sektio ja ei oo pahempia ongelmia ollu niin ne pitää sairaalassa n.4päivää ja alatiesynnyttäjiä n.2päivää=)

Oooi=) näyttää siltä että teidän vauvanne tulee olee aika vilkas tapaus. Hyvä vaan. Jokku on joutunut vähäväliä herättelee ja tökkii mahaa että asukki liikkuisi hieman=)

Olin mäkin aluks hieman pihalla vauvuista, mutta sellaset on hyviä joissa on isot renkaat ja kevyt työntää, kun loppujen lopuks joutuu miettii et kuka niitä vaunuja pääsääntöisesti joutuu käyttämään..sinä=) ja pienenä ihmisenä ei isoja vaunuja työnnellä. Me ostettiin noi Cresentin-vaunut ja ne tuntuu hyviltä käsissä. Sit on gessleinin ja Brio mikkä ovat kans hyviä merkkejä=) Netistä ei kannata tilata jollei itse ole käynyt paikan päällä katsomassa niitä ensin. Käykää vaikka yhdessä Vauva Popissa, Vauvatalo JOhannassa, Muksutallissa tai Lastentarvike liikkeessä. Noitten nettisivuilta ei oikein näy kunnolla että mitä vaunu tarjontoja on=)

Vierailija
35/228 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin äiti on synnyttäny sektiolla pari kertaa, ja sillä tais olla raskausmyrkytyskin pari kertaa. mua on sen takia kans mietityttäny, että mulla saattaa olla joku riski kans noihin molempiin. mutta ei kai sitä kannata vielä stressata, kun mitään poikkeevaa ei oo ilmenny vielä. muutenkaan en oo jaksanu ajatella vielä synnytystä hirveesti.

Öisin vaavi kyllä tykkää liikkua yleensä, päivisin on sitten aina hiljasempaa. joskus tulee semmonen olo että onko se sielä ollenkaan kun ei mitään kuulu, mutta illalla sitten jo toivois että olis jo paikallaan välillä :)

Heh, on kyllä aika huvittavaa jos meidän lapsesta tulis kauhee rasavilli, kun me ollaan molemmat miehen kans aika rauhallisia :D miten me pysyttäis sen perässä.

Ootteko muuten päättäny jo vauvalle nimen? Me ollaan ilmeisesti saatu päätettyä etunimi tytölle, mutta toisten nimien kanssa on sitten ongelmaa. poikien nimiä ei olla vielä hirveesti katteltu. kauheen vaikeeta toi miettiminen kun kummallakin ihan eri maku.

Vierailija
36/228 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän muuten tietää, että millon on tuo raskausmyrkytys? Siis silleen ite...Ja ihan hyvä vaan jos et aattele synnytystä piitkään aikaan. Sit vasta kun oot viikolla 32 eteenpäin=)

Heh..siitä tulee yökukkuja=) No ei vais. Samoja liikkeitä on myös täälläkin suunnassa, paitsi että mä oon aika vilkas meistä kahdesta että jos muksusta tulee yli aktiivinen niin se on mun geenit perinyt..heh. Nykki se tossa masussa pukkaa peppuansa ulos mun kyljestä. Välillä on vaan niin koomisen näköstä kun toinen puoli mahasta pömpöttää soikiona=D

Ollaan nimet jo päätetty siis tyttöjen osalta. Ei me kauheasti poikienkaan nimiä olla katseltu, mutta me sovittiin et jos se on poika niin otetaan miehen suvussa kulkeva nimi ainkain yhdeks nimeks. Perinteen vuoksi. Meillä on kans ihan eri maku nimissä, mutta jostain kumman syystä nää nimet osu kummallekin korviin hyvin=)

Onko mitään kipuja kuten liitoskipuja tai pahaa närästystä ilmennyt sulla? Turvotusta?

Vierailija
37/228 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten kans tiedä mistä sen raskausmyrkytyksen tunnistaa.. mun äiti sanoi että sillä oli sillon ainakin koko raskauden ajan korkee verenpaine, ja sen perusteella siihen osattiin kai hiukan varautaua etukäteen, mutta en sitten tiiä muista oireista. joskus oon kyllä ettiny tietoo netistä, mutta mieleen ei jäänyt kyllä mitään kummallista.

Mulla ei oo taas vaihteeks ilmenny mitään kipuja tai muutakaan.

Välillä on semmosia lieviä kipuja alavattassa ja kyljissä, jos tekee jonkun nopeen yhtäkkisen liikeen. selkäkipua on ollu pikkusen, mutta sekään ei oo mitenkään normaalia pahempaa.

Eilen tosin olin ihan hirveen paha olo, enkä tiedä johtuko se sitten siitä että olin syöny huonosti, vai oliko se raskauspahoinvointia. kuvittelin jo että mulla on sikainfulenssa x) Sit oon muuten huomannu ittessäni ihan uuden piirteen. en tiä voiko se johtua jostain hormooneista, mutta mun on pakko tarkistaa aina kun lähtee ulos tai menee nukkumaan, että kahvinkeitin ja hella on pois päältä ja ettei tietokoneen johto oo seinässä :D ennen en miettiny tommosia.

Vierailija
38/228 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh..toivotaan ettei kummallekkaan meistä ilmene tota myrkytystä. Mulla on ainakin verenpaine pysyny tosi alhaalla.

Hyvä, et oot voinut hyvin. Mulla on kans hyvä olo taas pitkästä aikaa, mutta närästys taitaa vaivata. Mun täti ehdotti (lääkäri) että todella löysää puuroa pitäis syödä niin se rauhoittaa limakavolja kurkussa. Mä kyl söin yhteen aikaan puuroa, mutta lopetin. Pitäis varmaan ruveta uudestaan syömään niin pystyy yöllä nukkumaan paremmin=)

Sellanen hajamielisyys kuuluu raskauteen, että ihan normaalia on juosta välillä kattomassa että onko kaikki sähkölaitteet pois päältä=)

Hieman jännittää huominen neuvola käynti kun on se rokotus samalla. Saas nähä saadaanko me millasia oireita rokotuksen jälkeen. Jokku sano, et niitä alkoi huimata. Mua vähä pelottaa se kun oon kävellen liikkeellä. Siis eihän tonne neuvolaan oo kauheasti matkaa, mutta matkaa kuitenkin. Toivottovasti ei nouse kuume tai rupea kesken matkaa pyöryttää. Kirjoittelehan vointias sit kun oot saanut rokotteen. Mulla on se aika yhdeltä

Vierailija
39/228 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sen rokotuksen tossa hetki sitten, huhhu, meni kaks tuntia siihen jonottamiseen. mulle tuli kaikenlisäks jossain vaiheessa niin paha olo, kun jännitti, että meinasin pyörtyä sinne odotushuoneeseen. onneks jossain vaiheessa pääsi istuun, eikä tarvinnut ihan koko aikaa seistä. itse rokotus tapahtu onneks nopeesti :) Nyt on hieman käsi kipee, ja tuntuu että hartiatkin olis pikku hiljaa kipeytymässä. toivottavasti ei tuu muita oireita, kun oon ihan kohta töihin lähdössä. Mites sulla meni rokotus, onko tullut jotain oireita?

Mullakin on verenpaine ollu koko ajan tosi alhanen, melkein liian alhanen kuulema. joten sen perusteella ei ainakaan olis ennakoitavissa sitä raskausmyrkytystä. toivottavasti ei myöhemminkään tuu mitään. loppuraskaudessahan se vissiin iskee.

mun pitäis käydä ostamassa noita raskausvitamiineja taas kun ne on loppu. en oo nyt pariin viikkoon syöny niitä, ja panikoin koko ajan että saankohan nyt tarpeeks kaikkia vitamiineja. en oo sitten saanu kuitenkaan aikaseks tehdä asialle mitään :/ laiska.

Vierailija
40/228 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho...olipas pitkät jonot :o. Meidän neuvolassa ei noin isoa jonoa ollu tai sit porukka oli ollut jo amusta jonottamassa.

Ei mulle oo minkaanlaisia oireita ilmennyt. Kyl th varoitteli että jotain flunssan tapaista oireilua ja käsikipua saattaa ilmetä. Seurailaan nyt tilannetta, mutta olo on ihan hyvä nyt=)

Hae nyt ihmeessä jotain vitamiineja!! Ellet sit halua kuunnella kun th räpättää sulle vitamiinen puutoksesta=) ja määrää jotain kallista.

Mua sattu ihan sikana kun kävelin neuvolaan niin toho nivusiin. Kotio kun pääsin ja istuin, hyvä et pääsin ylös ilman hikikarpeloita=( sattuu niin sikana kävely nykyään ja sitten alapäässä on ilmennyt pientä jomotusta. Vauva on kuuleman tosi alhaalla.

Muuten kaikki oli hyvin. Th kehui koko ajan mun mahaa ja vauvan kasvua=) Tuli kauhean ylpeä olo..heh. Mut hyvää työpäivää sulle. Ite aattelin mennä hieman huilii, jos kipu lähtis vaik pois=)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä