Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanko oikeasti lapsen nukuttaminen makaamalla vieressa on curling-vanhemmuutta?

Vierailija
06.10.2009 |

Meilla ei ole koskaan ollut ongelmia lasten nukkumaan saannin ja nukahtamisen suhteen. Iltapalan ja pesujen jalkeen lapset sankyyn, halit ja pusut ja vieressa kollottely, tahan menee ylivilkkaina paivina noin 10 minuuttia, hyvina paivina pari minuuttia kun lapset ovat unessa. Kaikilla hyva mieli ja ei stressia.

Olen toki kokeillut sita arvostettua tapaa saada lapset nukkumaan itsekseen, mutta meikalaisen hermot ei siihen riita. Tuntikaupalla sangyssa vaantelya, ja pyorimista, kikattelua, valitusta, itkua ja pois tuloa milloin millakin verukkeella. On jano, pissahata, kuuma jne. Itse kasitan taman lapsen tarpeena huomioon ja laheisyyteen. Ja mielestani tama on ihan normaalia, on omasta mielestanikin kivempi nukkua miehen kainaloon kuin yksin. Lapsella tama tarve on varmaan viela suurempi.

Joten kai tassa sitten ollaan curling-vanhempia, kuin koitetaan tehda illoista mahdollisimman tyynia ja rauhallisia ja ennen kaikkea helppoja. Mielestani kuitenkin kaikkein tarkein asia on, etta lapsi saa riittavan maaran unta, kaikki kitinaan kuluva aika on siita pois.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat 5v. ja 7v. Yhdessä olon hetki ja silloin luetaan, rapsutellaan tai hierotaan.

Teen sitä niin kauan, kuin jaksan.

Lapsille ihana hetki.

Toisinkin voi tehdä, mutta ei nukuttamisesta voi ainakaan syyllistää.

Minua ei nukutettu pienenä ja monesti oli ontto olo, kun olisi halunnut nukahtaa turvallisen vanhemman kanssa.

Vierailija
82/87 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

resurssiensa mukaan. Itse olen nukuttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on 11-kuinen. -2-

Meilläkin alle vuoden ikäinen nukahti tuosta vaan mutta kun vuosi ja rapiat pamahti päälle niin homma muuttui ja aika radikaalisesti.

Meillä lapset alkoivat nukkua itsekseen ja läpi yön parikuukautisina. Vanhempi täyttää kolme juuri ja nuorempi on 14kk.

Kuultiin alusta asti, että kohta rupeavat heräilemään taas ja eivät nukahda itsekseen mutta so far so good. Olen samaa mieltä, että jos oppivat alusta asti nukahtamaan itsekseen, pysyvät siinä. Muuten voi olla aikamoinen rumba myöhemmin siinä opettamisessa.

En tosin myöskään pidä mitenkään pahana viereen nukuttumista. Lapset varmasti pitävät siitä ja itsellekin voi olla tosi mukavaa. Meillä vain on mennyt näin ja lapset rakastavat omia sänkyjään ja nukkumista.

Vierailija
84/87 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvoja nukahtamisen helpottamiseen. Miten toimin, että lapseni oppisi nukahtamaan iltatoimien jälkeen itse???

Vierailija
85/87 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 26 kaipaa konkreettisia neuvoja nukahtamisen helpottamiseen. Miten toimin, että lapseni oppisi nukahtamaan iltatoimien jälkeen itse???

Googleta ihmeessä! Ei kaikkia ohjeita voi tällaiseen tilaan kirjoittaa.

Vierailija
86/87 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän toimia niiden periaatteiden mukaan. Katsopa viestini (nro 26), niin ymmärrät. Haluaisin mielipiteitänne siitä, mitä teen väärin. Itse en enää huomaa virheitäni tuossa asiassa ja olen todella väsynyt tilanteeseen.

Nro 26 kaipaa konkreettisia neuvoja nukahtamisen helpottamiseen. Miten toimin, että lapseni oppisi nukahtamaan iltatoimien jälkeen itse???

Googleta ihmeessä! Ei kaikkia ohjeita voi tällaiseen tilaan kirjoittaa.

Vierailija
87/87 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on 11-kuinen. -2-

Meilläkin alle vuoden ikäinen nukahti tuosta vaan mutta kun vuosi ja rapiat pamahti päälle niin homma muuttui ja aika radikaalisesti.

Tätä samaa olen kuullut viimeiset 7 kuukautta: "Kyllä se kohta muuttuu..." No, odotellaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi