Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet laskuille maksamisen jälkeen?

Vierailija
31.12.2008 |

Eilen käytin illalla yli tunnin arkistoidessani tämän kuluneen vuoden laskuja ja tiliotteita kansioon. Samalla laitoin vuoden 2004 laskut tuhottavaksi. Eli meillä säilytetään laskuja ja tiliotteita pari vuotta. Syytä tähän en osaa sen tarkemmin sanoa kuin että kyseessä on lapsuuden kodista opittu tapa.

Eli mitä teillä tehdään laskuille maksamisen jälkeen ja miksi näin?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

todistaa maksaneesi yhtään mitään. Vain kuitista tai tiliotteesta sen näkee. Se että on säilyttänyt jotain laskua ei todellakaan kerro sitä onko se maksettu vai ei.

Kaikkia saattaa joutua joskus jälkeenpäin tarkastelemaan. Etenkin jos joku Elisa alkaa jälkeenpäin periä olemattomia laskuja, ei pelkästä tiliotteesta selviä riittävän tarkasti mitä on maksanut.

Vuoden laskut mahtuu yhteen mappiin, joten eivät ne niin paljon tilaa vie. Tiliotteita menee mappiin useampi vuosi.

Vierailija
22/29 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

todistaa maksaneesi yhtään mitään. Vain kuitista tai tiliotteesta sen näkee. Se että on säilyttänyt jotain laskua ei todellakaan kerro sitä onko se maksettu vai ei.

Ja YHDESSÄ niistä selviää tarkasti mitä on maksettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin kuukauden välein tyhjennän laatikon ja viskaan vanhat laskut roskiin.

Nehän sisältävät asiakasnumeroita yms. tietoja, joita en itse haluaisi kenenkään ulkopuolisen tietoon!!!

Vierailija
24/29 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonne laskut sujautetaan maksamisen jälkeen. Vuodenvaihteessa kerään kaikki laskut ja kuitit isoon kirjekuoreen, jossa arkistoin.

Vierailija
25/29 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en niitä mihinkään tarvitse, eihän sillä laskulla mitään voi todistaa maksetuksi. Meille tulee ihan hirveän vähän enää paperilaskuja, kun kaikki on melkein suoraveloituksessa. Eikä meille tulee enää edes tiliotteita, nekin vain sähköisessä muodossa omalla tilillä.

Vierailija
26/29 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän siitä laskusta näe onko se maksettu? Ja jos sen siihen itse kirjoittaa, niin eihän sillä ole mitään merkitystä. Minä ymmärrän, että ennen säilytettiin kuitit tai tiliotteet siksi, kun ne olivat ne ainoat tositteet maksetuista maksuista. Nykyisin kai ei sitäkään tarvitse, kun kaiken saa tarvittaessa pankista joko itse netistä tai sitten asioimalla pankissa.

Vierailija
27/29 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei mies maksa vahingossa toistamiseen. Ja n. vuoden välein laitan ne kirjekuoriin, jossa on päällä ajanjakso ja aihepiiri. Eri kuorissa siis eri aiheiset:

- asuminen

- terveys

- tv,lehdet

- puhelimet

- tiliotteet

- visakuitit

- auto

- koulut

- verotus

- palkkakuitit, työ

- omaisuus

- jne

Ja sitten heitän näitä kokonaisia kuoria n. 5v päästä roskiin eli vien työpaikan silppuriroskikseen. Esim. terveyskuoria tai omaisuuskuoria en vie lainkaan, työpapereita vien vain katsomalla kuoreen mitä siellä on, mutta muita sitten menee nopeammalla tahdilla kuorineen päivineen. Noin 5 vuotta on tallessa.

Ja meilläkin on taustalla yksi oikeusjupakka (mun avioeron ositus), jonka vuoksi kaikki ollaan opittu säilyttämään. Oikeasti pitäisi kait säilyttää ainakin 10 vuotta, mutta ei ole niin paljoa tilaa.

Vierailija
28/29 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankin sivuilta saa tarvittaessa kuitin ja näkee onko lasku maksettu.

Vierailija
29/29 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiliotteesta tosiaan näkee tarvittavan, jos tulee jotain jälkeenpäin. Ihan hullu ajatuskin.

Säästän kyllä kaikki tiliotteet, esim. luotoista (näkee paljon on jäljellä maksettavaa ja asiakasnumerot) ja maksukorteista, puhelinlaskuista yms. mutta itse laskut revin kahtia ja heitän roskiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän