Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko teillä varaa käydä töissä?

Vierailija
05.10.2009 |

kuinkahan moni on laskenut

töihin menon kannattavuutta? jos on kaksi päiväkoti-ikäistä lasta, menee hoitomaksuihin jo n.440 €, jos vaikka ip kerholainen niin 100 e päälle, työmatkoihin voi mennä useampi sata euroa (mulla 300e) eikä usein saa edes matkavähennyksiä niin en minäkään saisi. eli käytännössä en voisi bussia käyttää kun päiväkoti siellä mihin ei bussit mene mut pakkohan lapset on sinne viedä ja hakea ja bussimatka kestää muutenkin vaihtojen kanssa 3 h suuntaansa mutta se ei oikeuta verovähennysoikeuteen.

eli mun tilanteessa kotihoidontuki + kuntalisä on suurempi summa kuin mitä jäisi käteen töissä käydessä. laskin että jos palkka olis 2000e olisi kulut +- nolla eli silloinkaan ei olis järkeä käydä töissä. kaikkia palkat alle 2000e on tappiolle.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos hoidan lapset kotona, saan käteen 400 euroa kuntalisineen ja jos meneen töihin, kolmen lapsen tarhamaksujen ja työmatkakuljen jälkeen käteen jää 2500.

Visaisempi pulma.

Vierailija
2/44 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työ on mulle muutakin kuin rahaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella hyvä palkka nro 2. sitten jo kannattaakin käydä töissä.

Vierailija
4/44 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla työ lasten edelle?

Vierailija
5/44 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tosiaankaan usko että mun työssäkäynti on lapsilta pois. päinvastoin.

sulla työ lasten edelle?

Vierailija
6/44 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten maksut 233 e ja 75 e, työmatkat 150 e. Jää kyllä reilusti plussan puolelle. Ei tarvitse ihan joka asian hankintaa miettiä kun tulot tuplaantuivat mentyäni töihin.

Vierailija
7/44 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki hyvätuloiset vastaa tähän... höh!

toivoin että alle 2000 e tienaavat vastailisivat. suurin osa tuntemistani ihmisistä kuitenkin tienaa alle 2000. itse olen tradenomi ja viimeksi olin isossa yrityksessä johdon sihteerinä kokopäivätyössä ja palkka oli tesin mukainen 1700E.

Vierailija
8/44 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on opettaja ja hänellä on sama tilanne kuin sinulla ap. Palkka pari tonnia ja kolmen lapsen hoitomaksut haukkaavat siitä ison osan.

Vierailija
9/44 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä tyyppistä työtä teet että se on sinulle tärkeää? en ole vaan itse koskaan ollut työssä joka olisi minulle tärkeää.

ap

Vierailija
10/44 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en jaksa enää olla kotona. Hoidan kaikki kotityöt ja lomia ei ole. En voi ostaa itselle mitään kun ei raaski. Töihinmenon toivon tuovan kotitöiden jaon perheeseemme, iloa ja sisältöä elämään, eläkettä, mahdollisuuden tuhlata itseeni yms. Ja luulen, että säästöä tulee kun en enää "tuhlaile" ja kuluta aikaa ostoskeskuksissa ja napostele pitkin päivää herkkuja T. Kolme lasta ja palkka alle 2000e.

Vierailija
11/44 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos nuorin on jo yli 3-v niin mitä vaihtoehtoja on? Kyllä kai työ sitten aina jossain määrin kannattaa! Jos mä jäisin nyt kotiin niin ansiot olisivat 0 €. Nyt yrittäjänä saan edes jonkinmoista ansiota, vaikka ansioni onkin tällä hetkellä pieni... Just ja just kai jään plussan puolelle.

Mutta olen myös sitä mieltä että työ antaa mulle enemmän kuin pelkän palkan. En mä haluaisi olla pelkästään kotona vuosikaudet!! Putoaisin varmasti kelkasta.

Miksei kukaan kysy niiltä miehiltä että pitävätkö he työtä tärkeämpänä kuin lapset?

Vierailija
12/44 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin kotona niin tulot 0 e, silloin kun oli alle 3-vuotiaita lapsia niin 200-300 e/kk. Töissä käydessä käteen jää 2500 josta menee hoitomaksuihin 177 e.

Puhumattakaan siitä että koulutettu ja älykäs ihminen kaipaa työtä ja on onnellinen sitä tehdessään.

Vierailija
13/44 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen jää n. 1400e ja vaikka kahden lapsen hoitomaksut vie nelisen sataa,jää silti palkasta tonni käteen. Lapsia meillä on 3, esikoinen koululainen. Siihen päälle lapsilisät lapsista ja miehen palkka (1600e nettona). Jäljelle jäävällä kolmella tonnilla pärjätään ihan hyvin,vaikka asuminen nieleekin 1000e kuussa.

En voisi mitenkään ajatella, että mulla ei työnteko kannattaisi vaikka pienituloinen olenkin.

Vierailija
14/44 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kolme päiväkoti-ikäistä lasta ja minun palkka olisi bruttona vähän päälle 2000€

Työmatka suuntaansa 8km ja julkiset ei kulje.

Käteen ei palkasta jäisi juuri mitään

Vierailija
15/44 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdesta lapsesta pk-maksut alle 100e/kk... juu kannattaa mennä töihin ihan oman mielenterveydenkin kannalta

Vierailija
16/44 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla käymättä töistä vuositolkulla

ei emotionaalisesti, ei urakehityksellisesti, ei kansantaloudellisesti, ei koulutuksellisesti, ei rahallisesti

Vierailija
17/44 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että bruttopalkka on 5300 €/kk, joten melkoiset sosiaalipummituet pitäisi saada että kannattaisi kotona lösöttää. Työpäivä alkaa kahdeksalta ja olen lasten kanssa kotona noin 15.30, joten kyllä siinä jää aikaa perheellekin. Olen tyytyväinen.

Vierailija
18/44 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki hyvätuloiset vastaa tähän... höh!

toivoin että alle 2000 e tienaavat vastailisivat. suurin osa tuntemistani ihmisistä kuitenkin tienaa alle 2000. itse olen tradenomi ja viimeksi olin isossa yrityksessä johdon sihteerinä kokopäivätyössä ja palkka oli tesin mukainen 1700E.

Onko tuo nyt brutto tai nettopalkka??

Sillä tavallisesti johdon assari tienaa n. 2700e-3300e/kk bruttona.

Vierailija
19/44 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarpeeksi iso ikäero niin on vaan aina kerralla yksi päivähoidossa ja vaan yksi päivähoitomaksu maksettavana.

Vierailija
20/44 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolmosen maksu 42 euroa, siis täysi maksu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä