Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan ehtii viemään ja hakemaan tarhasta??

Vierailija
05.10.2009 |

Jos pääsee kasiksi töihin, pitäisi lähteä tasan neljältä että on hakemassa ipanaa viideltä. Lapsi siten tarhassa 10h... hirveitä päiviä! Ja miten tehdä palavereiden kanssa, jotka alkaa viideltä, tai jopa kuudelta! Hirvittää alkavat työt.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muu auta

Vierailija
2/49 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmilla eri työajat tai sitten lyhennetty työaika... muuten se on tuota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen saatoin mennä palaveriin seitsemäksi aamulla ja usein työpäivä jatkui 17 tai 18 asti. Iltatöitäkin tuli usein tehtyä.

Nyt sitten vain sanon kaikille että työpäiväni pitää mahtua lasten hoitopäivän sisään ja se on 7.30-16.30. Ei ole mitään jouston mahdollisuutta. Kukaan ei ole tullut jurputtamaan asiasta kun tämä nyt vaan on näin. Piste.

Itse asiassa lapset ovat aika hyvä tekosyykin pitää työaika aisoissa.

Eihän tämä tietenkään kaikissa työpaikoissa käy, mutta ennen lapsia luulin että tämä ei onnistuisi minunkaan työssäni.

Vierailija
4/49 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä jos toinen tekee virka-aikaa ja toinen vuorotyötä, niin lapsilla ihanteellisen lyhyet hoitopäivät.

Vierailija
5/49 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotoa, 7.20 tarhalta ja 8.00 töissä - hyvällä kelillä (27km ruuhkassa). Kotiin livahdan 15.50 ja olen tarhalla n 16.40. Ilmoitin jo työhaastattelussa että työpäiväni päättyy klo 16.

Vierailija
6/49 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi vielä kun sain tänään tiedon että lapset joutuvat ERI päiväkoteihin!!!!

Aivan eri suunnilla ovat päiväkodit..

Mies kyllä vie ja hakeekin mutta ei tietenkään

joka päivä.

Eli jos menen 8 töihin, joudun viemään toisen lapsen 6.30 ja toisen 7.. sitten kiidän töihin ruuhkassa jotta ehdin klo 8 sorvin äärellä..

Sitten pääsen klo 16, ja olen 17 hakemassa toista ja toista 17.30.. Kotona ollaan sitten vähän vaille kuusi.. Nukkumaan klo 19.30..

Onneksi on vkl vapaat!!

Kotihoidon tuella ei ole millään varaa olla kotona, miehellä kun ei mitkään huippu tulot..

Eikä tuo 400€ kotihoidontuki auta mitään

Vierailija
7/49 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta monella se on just tuota! Ettekö voisi mitenkään muuttaa lähemmäs töitä? Tai lyhentää työaikoja?

Kyllä monella on just tuollaista että hyvä jos ehtivät hakea lapsen klo 17... Esim. eräät tuttuni paiskivat töitä usein vielä myöhempäänkin. Isovanhemmat sitten hakevat lapsen koulusta tai ip-kerhosta ja vanhemmat tulevat sitten joskus 18-19 aikoihin kotiin. Ei jää paljon yhteistä aikaa perheelle!

Vierailija
8/49 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta meillä sama juttu. Eikä edes kannata muuttaa lähemmäs työpaikkaa, koska molemmilla on määräaikaiset työsuhteet, eikä voi tietää, onko vaikka vuoden päästä enää samassa työssä (tai töissä ollenkaan).

Ennen kotiäitinä mielessäni syyllistin joitakin vanhempia ylipitkistä hoitopäivistä. En syyllistä enää! Kyllä jokainen vanhempi lopettaisi työt mieluusti aikaisin ja menisi lapsen kanssa kotiin.

Vierailija
9/49 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnkuvaani muutettiin semmoiseksi, että voin tehdä säännöllistä työaikaa. Aika monilla on ilta- ja viikonlopputöitä mutta tällä hetkellä jätän ne hommat muille. Samoin uralla etenemisen tms saa unohtaa muutamaksi vuodeksi eli monta vuotta tulee tehtyä ihan rutiinitöitä. Minulle on nyt tärkeintä että arki sujuu hyvin, katsotaan sitten vaikka 10 vuoden kuluttua uudestaan :)

Vierailija
10/49 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6.30-14.30

7.45-15.45

8.30-16.30

9.00-17.00

Ja se lapsen pk on 6.30-17 auki.

Vierailija
11/49 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6.30-14.30 7.45-15.45 8.30-16.30 9.00-17.00 Ja se lapsen pk on 6.30-17 auki.

Eikö muita ärsytä se että normi pk on auki vain 17 saakka?? Eikö löydy joustoa näissä ollenkaan??

Vierailija
12/49 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi vielä kun sain tänään tiedon että lapset joutuvat ERI päiväkoteihin!!!!

Aivan eri suunnilla ovat päiväkodit..

Mies kyllä vie ja hakeekin mutta ei tietenkään

joka päivä.

Eli jos menen 8 töihin, joudun viemään toisen lapsen 6.30 ja toisen 7.. sitten kiidän töihin ruuhkassa jotta ehdin klo 8 sorvin äärellä..

Sitten pääsen klo 16, ja olen 17 hakemassa toista ja toista 17.30.. Kotona ollaan sitten vähän vaille kuusi.. Nukkumaan klo 19.30..

Onneksi on vkl vapaat!!

Kotihoidon tuella ei ole millään varaa olla kotona, miehellä kun ei mitkään huippu tulot..

Eikä tuo 400€ kotihoidontuki auta mitään

mitä? ainakin olet hyvä tuloinen. mun ei meinaa kannata mennä töihin kun saan kotihoidontuella enemmän käteen kuin että menisin töihin. päivähoitomaksuihin menee 443 e, ip:kerho 100 e, bensat 300 e kk jne. eli ei mitään järkeä mennä töihin. Eli ei ole varaa käydä töissä kun palkka alta 2000 e.

Vierailija
13/49 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä lasten mukaan.

Vierailija
14/49 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä lasten mukaan.

ajattelin et perustaisin nettikaupan, millainen firma sulla on? olen ihan lastenvaatehullu joten nettikauppani voisi liittyä vaikka merkkilastenvaatteisiin. eikä niitä hirveästi olekaan vielä suomessa.

Vierailija
15/49 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

YH:na ei auta edes se, että "toinen" vie ja "toinen" hakee kun on itse molemmat.

Se on vaan ihan julmettua venymistä, myöhästelyä joka paikasta, lapsille törkeän aikaisia herätyksiä ja muuta ikävää. Onneksi loppuu aikanaan...

Vierailija
16/49 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten palaverit VOI alkaa vasta klo17 tai 18? Millaisia päiviä muut työpaikalla oikein tekee?

Vierailija
17/49 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi on isovanhemmat!jotka hakevat myös joskus niin ei tule joka päivä niin pitkäaika hoidossa.

toinen vie ja toinen hakee, niin se on tehtävä.

ja sitten vielä lohdutuksen sana; alku on hirveää mutta sitten se alkaa sujumaan ja tottuu:)

Vierailija
18/49 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkisinkin tulee pitkiä päiviä meillekin välillä, ei onneksi aina. Molemmilla vanhemmilla vuorotyöt (7-22 välillä) ja kun toisella iltavuoro on toisella oltava aamuvuoro ja toisinpäin.. ja itselläni vapaita viikolla myös välillä, joten sekin helpottaa.

Tällä hetkellä pystyn onneksi tekemään n.50% normi työajasta, sumplitaan niin, ettei kuopus tarvitse ihan vielä mennä tarhaan, sitten vasta kun täyttää 3v. Sitten se rumba alkaa, kun eskarilainen pitää viedä toiseen paikkaan..melkoista logistiikkaa vaatii!

Päiväkodeissa on aika usein virallisissa tiedoissa että "tarpeen vaatiessa pk auki 17.30 (tai jopa 18)asti". Käytännössä esikoisen ollessa tarhassa "oli pakko" hakea klo.17 mennessä, mutta netissä esim. kaupungin sivuilla oli tuo maininta että voivat sopimuksen mukaan olla myöhemminkin auki..sitä vain ei kukaan "kehtaa" vaatia..?

Kaikkialla ei ehkä näin, mutta muistan omalta kohdalta lukeneeni tällaista..

Vierailija
19/49 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin menon kannattavuutta? jos on kaksi päiväkoti-ikäistä lasta, menee hoitomaksuihin jo n.440 €, jos vaikka ip kerholainen niin 100 e päälle, työmatkoihin voi mennä useampi sata euroa (mulla 300e) eikä usein saa edes matkavähennyksiä niin en minäkään saisi. eli käytännössä en voisi bussia käyttää kun päiväkoti siellä mihin ei bussit mene mut pakkohan lapset on sinne viedä ja hakea ja bussimatka kestää muutenkin vaihtojen kanssa 3 h suuntaansa mutta se ei oikeuta verovähennysoikeuteen.

eli mun tilanteessa kotihoidontuki + kuntalisä on suurempi summa kuin mitä jäisi käteen töissä käydessä. laskin että jos palkka olis 2000e olisi kulut +- nolla eli silloinkaan ei olis järkeä käydä töissä. kaikkia palkat alle 2000e on tappiolle.

Vierailija
20/49 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehdannut pitää lasta yli 17 vaikka pk silloin meneekin kiinni... lain mukaan kello 18 asti eikä mua sureta pitää klo 17 jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi