Heinäkuun helteiden odottajat 2010...
Jaahas... Se oli taas potku takalistoon tänään tuolta kesäkuun pinosta joten heinäkuulle mätkähdettiin...
Tervetuloa vaan taas seuraavalle kuulle jos ei kutsu käynyt odottajiin vielä.
Sovitaanko nyt vihdoin oikeen kättä päälle että kaikki pomppaa tästä pinosta suoraan odottajiin eikä perusteta enää seuraavan kuun pinoa ainakaan samalla kokoonpanolla ;)
Yrittäjä kp 1 yk 6 (hui!!!)
Kommentit (354)
Täällä olis vielä yks jännittäjä.. Kirjottelinkin alkukierrosta tänne kun tuli potkut kesäkuisista.
Täällä alkaa jännityspäivät olla käsillä, nyt kp 28/29-31.. Tosin mitään ihmeellisiä oireita ei oikein ole. Mihinkään suuntaan. Rinnat on hieman arat ja vatsaa turvottaa mutta eipä muuta.
Viime kierrossa (jolloin siis eka yk pillereiden jälkeen) oli vaikka mitä oireita.. pah! Johtuivat ilmeisesti pillereiden lopetuksesta ja hormoneista. Nyt en anna sellaisten hämätä, päätin testata vasta torstai tai perjantaiaamuna jollei täti päätä tulla ennen sitä.
Sellaista.. toivottavasti meillä viimeisilläkin tärppää!! Ja onnea Thelmalle ja Innalle ja toivotaan että kaverit pysyy mukana! :)
Miukuli kp 28/29-31 yk2
Kiitos onnittelijoille...ja tosiaan toivotaan että pikkuset matkassa pysyy thelmalla ja minulla tällä kertaa mukana, (niin ja tietenkin kaikkilla muilla jo plussanneilla ja odottajiin jo siirtyneillä ) . Ja toivotaan niitä plussia tänne vielä lisää kaikille teille! Tulkaahan sitten kertoilee kun olette testanneet ja tuloksen saaneet.
Inna rv ?
katselin tässä huvikseni tuota lasketun ajan laskuria.. sen mukaan jos nyt oon raskautunut niin la on 2.8. Joten en varmaan tänne kuulu, tosin kuten jo aiemmin oon maininnu (ainakin muistaakseni) niin esikoinenkin synty ennen laskettua aikaa, joten tiedä sitten mitenkä seuraavassa raskaudessa tapahtuu..
Piinallisia hetkiä mennään...
Onnea kaikille plussanneille=
Maijamehi81 yk2 kp 23/28
Hei taas! Täällä ollaan edelleen, ei merkkiäkään tädistä vielä. Nyt kun alkoi miettimään mahdollisia oireita niin outoa on kyllä ihme himo viipalejuustoihin ja omenamehuun:) Jos ja kun nyt meille vielä 3 pikkuinen suotaisiin, niin varmaan syntyy hänkin viikon myöhemmin kuin la eli periaatteessa kai elokuisiin minäkin kuuluisin..
Plussatuulia ja onnea kaikille!
CelesteSebastian kp 27 tai kp 28/~28
Täällä sitä edelleen vaan odotellaan.. Ei ole tätiä kuulunut, mutta ei ole kyllä oikein mitään oireitakaan, että jotenkin meinaa olla aika skeptinen olo että tuskin oon raskautunu...No eipä auta muuta kun jännäillä!!
Nyt siis kp 32/30-35 menossa.
Tää lähtee elokuisiin. Enpä ehtiny (onneks?) edes testiä ostaa kun menkat pärähti aamulla käyntiin.
Nooh, eipä tullu yllätyksenä. On koko ajan ollu sellanen olo etten ole edes ovuloinut. Kroppa taitaa olla vielä sekaisin pillereiden jätöstä.
Ehkäpä seuraavassa kierrossa sitten! Vielä olisi jouluplussa mahdollinen joten yk3 alkakoon:)
Tsemppiä kaikille lopuille jännittäjille!
Miukuli kp1/29-30 yk3
miukuli, että menkat alkoi :( . Toivottavasti saisit iloisen jouluplussan :) .
Eveys hyvin oot malttanut olla testaamatta :) ? Eikö yhtään kutittelisi testata ?
Meillä on pidetty täällä pari päivää sairastupaa. Kaksi lapsista sikainfluenssassa. Saas nähdä millon itse sairastuu... toivon sydämestäni että en tulisi kipeäksi. Ja toki toivon, että me kaikki muut vaikka sitten taudilta säästyttäisiin, mutta taitaa olla turha toive.
Olo itsellä odottava :) ... ei oikein mitään suuria uusia tuntemuksia - ehkä vain vähän tasaantuneet fiilikset ton eilisen testin jälkeen. Nyt vain odotellaan, katsellaan ja toivotaan parasta ja nopeasti lisää viikkoja :) .
Rauhallista tiistai iltaa kaikille, ainiin Thelma oletko malttanut olla testaamatta digillä ;) ... ?
t. Inna
Otsikko kuvaa mun fiiliksiä. Mä olen aivan kuoleman väsynyt. Nyt on aika rankkaa töissä ja lisäksi teen opintoja yhdellä kurssilla niin, että rankkaa olis muutenkin saati nyt. Tänään on ollut enemmän ja vähemmän sellainen fiilis koko päivän, että purskahdan koska vaan itkuun. Mä nyt muutenkin itken aika helposti, mut nyt itken kyllä kaikkea mahdollista Afrikan nälkäisistä lapsista sotkuiseen keittiöön.
Inna: Kurjaa, että teillä sairastetaan.
Oon malttanu olla testaamatta viikkotestillä, kun en ole sellaista ostanut. En malttais jos sellanen polttelis kaapissa. Meidän kylän apteekista niitä ei saa, mut töistä kotiin lähtiessä voin sellaisen ostaa. Tänään vähän syyhytti ostaa, mut päätin, että ostan vasta to ja testaan vasta la. Silloin pitäis olla se 3+.
Hyvä, että Innan fiilikset ovat hieman tasoittuneet eilisen testin jälkeen. Toivotaan, että pari viikkoa menis äkkiä, että olis jo vähän enemmän viikkoja.
Eveys: Koska meinaat testata?
Leppoisaa tiistai-iltaa! Mä kurkkaan vielä pari työjuttua.
Thelma
Edelleen täällä ja ilman tätiä, olisi fiksu täti kyllä jos hoksaisi pysyä poissa masukkaan tieltä:) Hiukan jotain pahaa oloa, mutta voihan olla että sekin on vain tädin tepposia..
Tänään olisi mahdollisuus päästä apteekkiin tai sen lähelle pyörimään, kun tuossa mennään päivällä hakemaan esikkoa terapiasta.. mutta saa nyt nähdä kuinka hyvin pystyn vastustamaan kiusausta. Toisaalta voisin ihan hyvin vielä olla testaamatta ja odotella. toisaalta olisi kyllä niin ihana tietää:) Miehelle en ole kyllä vielä hehkuttanut mitään, mutta haluaisin kuitenkin että hänkin tietää jos testiä teen, kun onhan se meidän 3 yhteinen pikkuinen, jos on tulossa ja näin ne 2 muutakin on testattu että molemmat tietää. Toisaalta voisi varmaan olla kiva yllättää plussalla..mutta että ei sitten kuitenkin olisi liian iso yllätys miehelle? mm tätä täytyy miettiä.. Kuinkas muut ovat tehneet?
CelesteSebastian kp 28 tai kp 29/~28
CelesteSebastian: testaa nyt ihmeessä, kun me muut jännätään täällä sun puolesta. :)
Meillä edellinen (keskenmennyt) raskaus testattiin yhdessä. Eli mies tiesi, että käyn testin ostamassa ja sit olisko ollu lauantaiaamu, kun yhdessä jännättiin.
Nyt tää toinen meni niin, että kuulostelin ensin oireita ja kerroin miehelle, että vaikuttais siltä, että on tärpänny. Sovittiin, että testataan viime viikon pe. Mut mulla oli testi kaapissa ja se poltteli sen verran viime ke, että testasin ja lähetin testituloksesta kuvaviestin miehelle, joka oli työreissussa.
Mulla karmea väsy ja univaikeudet jatkuvat. Teen tänään kotoa töitä ja olisin saanut nukkua klo 8 asti, mutta heräsin sit 5.45, enkä saanut enää unta, vaikka olen ihan tolkuttoman väsynyt. Ei siinä auttanut muu kuin nousta ylös syömään aamupalaa ja lukemaan lehteä. No olin sit jo ennen kahdeksaa korjannut nipun opiskelijoiden tehtäviä. Nyt on sit jo ihan hirveä väsy ja olen aivan valmis päikkäreille. Yritän kuitenkin vielä vähän sinnitellä.
Thelma
... yhdyn Thelmaan CelesteSebastian ja kannustan testaamaan :) . Itse olen testaillut molemmilla tyyleillä eli kertonut isännälle aikomuksesta ja sitten testannut tai testannut ja sit tuloksen näyttänyt :) . Jos kerran yhteistuumin vauvaa on tehty niin eiköhän se ole ihan odotettu "yllätys" miehelle eikä siten liian iso, vai mitä..?
Mulla on kanssa vähän väsyä (ei kuitenkaan lainkaan niin voimakasta mitä siinä keskenmenneessä - ja sitä vähän ihmettelen) , mutta mitä voi laittaa tän alullaan olevan raskauden piikkin ja mitä tämän sairastuvan pyörittämiseen niin en tiedä. (Tänä aamuna kolmas lapsi sairastui ja kohta lääkäriin ) . Niin ja toisaalta nyt kun tän viikon ollu kotona niin on pystynyt torkkuu aina kun siltä on tuntunut jos lapset on myös torkkuneet. Ja kuvotusta on olemassa - sitäkään en tiedä minkä piikkiin laittaa. Koko ajan sellainen olo että jotain pitäisi syödä ja sit ku syö niin tuntuu että tulee siitäkin huono-olo. Paitsi hedelmät ovat ihanan raikkaita.
Mutta CelesteSebastian marssihan vaan apteekin kautta ;) ....
Thelma: koeta jaksaa väsymyksen kanssa ! Sehän on vain hyvä merkki ;) ...teitkö muuten sen perustestin tänä aamuna ? Aiemmin ku siitä puhuit.... Mä oon aatellu että en testaa enää mitään! Mutta saa nähdä... :)
t. Inna
Inna, kyllä sä varmasti vielä testaat.... ;)
Mun oli tosiaan tarkoitus tehdä tänään aamupissasta se perustesti ja katsoa, josko viiva olisi yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Mä heräsin tolloin ennen kuutta ja kävin vessassa. Ajatuksena oli, että menen takaisin nukkumaan, joten en tehnyt testiä tuolloin. Tein sen sit myöhemmin aamulla niin, että edellisestä vessakäynnistä oli reilu 1,5 tuntia ja oikein selvät viivat tuli. Testiviiva oli kyl hieman vaaleampi kuin kontrolliviiva. Mies nauroi mulle, että mitä mä nyt enää testaan... Mut kyllä mä sen viikkotestin hankin huomenna töistä tullessa ja teen sen la. Ehkä saan vähän mielenrauhaa, jos testi näyttää viikkoja kertyneen.
Mä en oikein tiedä, kuinka paljon mun väsymys ja univaikeudet johtuvat stressistä ja kuinka paljon raskaudesta. Varmaan molemmilla on osuutta asiaan. Aamullakin valvotti se, kun oli vähän paha olo ja sit rupesin miettimään työ- ja opiskeluasioita.
Mä olen tällä viikolla jopa sortunut konkreettiseen haaveiluun. Tiedän, ettei vielä kannattaisi kauheasti, mutta kyllä mä olen vähän miettinyt asioita eteenpäin.
Thelma
Thelma sun juttu :) . Tosi ihana. Minä tosiaan yritän olla testaamatta ;) .
MUTTA mulla on pari päivää nyt juilinu alaselkää sillain jomotellut ja muuta aivan ku menkat olisi alkamassa.... saapa nähä miten tässä käy.... muutoin kyllä oireita/oireettomuutta niin ku sanoinkin tossa....
On se ihana vähän haaveillakkin tulevasta vauvasta - itse en siihen vielä ole oikeastaan uskaltautunut ainakana suuremmalti - toki jotain pientä ;) .... Inna
Ihan hassua kun pitää täällä nyt koko ajan käydä lähes yhtä usein kuin wc:ssä tarkistamassa asia;) Sain vielä itseni pidettyä poissa apteekista, lähinnä taisi olla kyllä tuo huono ilma joka auttoi asiaa.. en viitsinyt mennä piemmän kautta sateessa apteekkiin vaan menin lyhintä reittiä hakeen pojan, vaikka ei se mitään auttanut.. kastuin kuitenkin:/
Hiukan jotain nippailua tai jotain ajoittaista tuntemusta alavatsalla, mutta mitä lie sitten on. Ja öklö olo tuntuu välillä olevan.
CelesteSebastian edelleen kp 28 tai 29/~28
CelesteSebastian, kauanko aiot pitää meitä jännityksessä? ;)
Mun kans täytyy tulla tänne vähän väliä. Ehkä mä nyt vaan jännään muiden puolesta, kun omalla kohdalla on odottelun makua. Ja sit kun Innan kans ollaan kohtalotovereita, niin kiva kuulla, miten menee. Toivottavasti voidaan tehdä joukkoloikkaus odottavien puolelle heinäkuisiin.
Mä otin tänään päikkärit, mut sit koira tuli herättämään. Sen tunki jotain lelua mun naamaan ja murisi ja ulvoi. Kiva.
Nyt sit paleltaa väsymyksen lisäksi. Liekö yhä vähän lämpöä possurokotteen vuoksi.
Thelma (joka ei laske viikkoja, vaikka tietääkin, että niitä on 4+6)
Ei oo tätiä näkyny. Parina päivänä ollu ihan varma että ihan just alkaa menkat kun mahassa on ollu sellaset tuntemukset, mutta eipä ole täti tullu vieläkään kylään.
On jotenkin silti sellanen olo et kyllä se pian alkaa.. oisko kierto hieman sekasin kun täähän on vasta eka kierto piiiitkään aikaan.. imetyksen lopetin syyskuussa että se ei kyllä enää vaikuta hormooneihin.
Oireista: Edelleenkään niitä ei ole. Juuri siksi mulla onkin sellanen olo että en oo raskautunu. Lämmöt on koholla koko ajan ja palelee kauheesti, mutta muuten olo on täysin normaali..
Mies kävi just apteekissa että ois yks herkkä testi odottamassa...Pitäisköhän se nyt sit tehdä.. Vai odottelisko vielä muutaman päivän ja jos tätiä ei kuulu niin sitten testais vasta
Nyt taitaa olla kp 33/30-35
Minäkin käyn lukemassa vähän väliä et onko tullu lisää plussia.. Nyt muutkin jo testaamaan!! :D
... koko ajan käyn kattoo onko kukaan mitään laittanut tulemaan uusia juttuja :) .
Minä en kyllä rehellisesti edes tiedä mistä laskisin noi viikot nyt tässä tapauksessa, mutta oletettavasti jotain samaa kuin Thelmalla.
Mua jotenki taas huolettaa kaikki: kolotus alaselässä ja juiliminen alamahalla ja kaikki tuntemukset mitä on - kuvittelen pahinta. Sitten olen miettinyt myös sitä miten jaksaisi toisen keskenmenon tähän perään :( - no toivottavasti sitä ei tartte kokea. Onneksi vielä ällöttää on hyvä merkki :) .
Ja sitten joudun Thelma perumaan sanani . Sitä mun ultraa siirrettiin sitten eteenpäin joten mun on varmaan pakko testata vielä jossain vaiheessa vl - jos kaikki sinne hyvin jatkuu vain. Nyt vain Thelman sanoin odotellaan ja jännätään teitä muita ja kyllä vähän myös itseä. Näyttää olevan melkoista vuoristorataa nää fiilikset. Ja totisesti voin yhtyä Thelman toiveeseen että porukalla saadaan sitten odottajiin siirtyä.
Huomisella jatkuu meillä sairastuvan ylläpito - piti käydä reilun tunnin lenkillä haukkaa happea, että jaksaa huomisen taas sairastupaa ylläpitää.
Palataan Inna
eveys anna palaa vaan :) . Me täällä jännätään.
testaa vaan. Me täällä kovasti jännätään. :)
Inna noi sun fiilikset kuulostaa niin tutulta. Just kun olen tänne kirjoittanut, että on ihan seesteinen olo jne., niin sit tuntuu, että maailma kaatuu niskaan ja huoli ja murhe painaa päälle. Onneks sit taas olo yleensä aika pian paranee. Eilen oli katastrofipäivä, tänään parempi.
Mä olen ihan fanaattinen näiden oiredeni bongaamisessa. Siinä keskenmenneessä mulla oli tasaisen ällö olo koko ajan, nyt on enemmänkin niin, että välillä on ihan hyvä olo ja välillä on sellainen olo, että oksu tulee just. Väsymys on nyt selvästi pahempi. Nyt on myös ollut jonkun verran alavatsakipuja ja pari kertaa, kun olen esim. noussut nopeasti ylös, on tuntunu selvä repäisy.
Mä luulisin, että noi mun viikot olis noi kun tuolla edellisessä viestissä kirjoitin. Mä olen laskenut ne keskenmenovuodosta ja uskon, että ovat aika lailla oikein, koska bongasin selvästi oviksen kaks viikkoa km:n jälkeen.
Inna, mä arvasin, että sä päädyt vielä testaamaan. Tehdäänkö lauantain kunniaks vielä yhdet viikkotestit? Tsemppiä sairastuvan pyörittämiseen!
Thelma
Inna: Ihanaa, että oli siirtynyt testissä seuraaville viikoille. Ei se ainakaan huono asia ole, että raskaushormonit nousee. :)
Just ton malttamattomuuden takia en ostanut vielä digitaalista viikkotestiä odottamaan viikonloppua. Enhän mä olis malttanut odottaa. Ostan sen aikaisintaan to.
Thelma