Heinäkuun helteiden odottajat 2010...
Jaahas... Se oli taas potku takalistoon tänään tuolta kesäkuun pinosta joten heinäkuulle mätkähdettiin...
Tervetuloa vaan taas seuraavalle kuulle jos ei kutsu käynyt odottajiin vielä.
Sovitaanko nyt vihdoin oikeen kättä päälle että kaikki pomppaa tästä pinosta suoraan odottajiin eikä perusteta enää seuraavan kuun pinoa ainakaan samalla kokoonpanolla ;)
Yrittäjä kp 1 yk 6 (hui!!!)
Kommentit (354)
Täällä tänään kp 24 tai kp 23.
Kyllä ajattelin odottaa nyt ihan rauhassa ainakin oletetetun tädin alkamispäivään saakka, jos sitten vaikka viikonloppuna testaisi jos niin pitkälle päästään.. tai jos maltan.. huiii:)
Jänniä nippailuja on kyllä edelleenkin ollut esim. tänään suihkussa ollessa shampoo tippui lattialle kun olin jo ottanut shampoota niin alavatsalla nippaisi sen verran lujaa että jätin suosiolla shampoon lattialle. Pesin ekaksi ja sitten vasta nostin purkin rauhassa kun ei enää nipannut..
Joo pidetään vaan yllä ja onhan CelesteSebastian meidän kanssa jännäämässä. Mullakin oli aluksi sellainen varma ja seesteinen olo. Eilen sitten jostain syystä tuli pelko sydänalaan ja tunne että onkohan kaikki kuitenkaan hyvin...ja se pelottaa ja siitä tunteesta yritän päästä eroon. Ja sitten niitä ei ainakaan helpottanut nuo 1-2 viikkoa lukemat :( ! Yritän pitää itseni ja mieleni valoisalla mielellä.Ja olla liikaa ajattelematta asiaa ja toivoa vaan parasta.
Mulla olisi ultra ensi perjantaina en usko että ne vaan oman kunnan ultralla )kun on sellainen vatsanpeitteidenpäältä katsottava) ihan mitään näkee.... mutta katotaan laittaako ne lähetettä sitten eteenpäin...
Raskausoireita on sen verran että vähän äklöttää ja rinnat on turvonneet. Superväsymystä EI ole ollut ja sitä olen ihmetellyt vähän.... Jotain nippailua alavatsassa ja kolotusta alaselässä.
Tulehan CelesteSebastian sit kertoo kuin sinun kävi...
t. Inna4
En oikeen tiedä kuulunko tänne vai elokuisiin.. Jos nyt olis tärpänny ni la todennäköisesti sit on kyl vasta elokuun puolella (oliskohan se sit 2.8.), mut ku esikoinenkin aikoinaan on syntynyt ennen laskettua aikaa.. tosin vaan päivää ennempää..
Maijamehi81 yk 1 ja kp 19/28
Kaikki muut on varmaan jo testannu, mutta mulla olis testipäivä vasta ens viikolla. Olis mulla mahdollinen laskettu aikakin vasta 28.7 eli aivan loppukuusta. Tärppi voisi sitten hyvinkin syntyä elokuun puolella, mutta kuka noista tietää.
Eli täällä siis mukana edelleen ja olotilaan ei kuulu kummempia. Alkuviikon ruokamyrkytyskin on taakse jäänyttä elämää ja oireilu kesti onneksi vain yhden illan.
Rontsukka
Kiva, että meitä tässä ketjussa vielä muutama on. Toivotaan, että ne, jotka eivät ole vielä testanneet pääsisivät siirtymään Innan ja mun kans odottavien puolelle heinäkuisiin.
Mä olen onnistunut olemaan ajattelematta aluillaan olevaa raskautta ja keskenmenon pelkoa oikeastaan koko illan. Kävin töiden jälkeen kampaajalla. Heti piristyi koko olemus. Sen jälkeen käytiin ruokaostoksilla huomisia pikkujouluja varten ja nyt olenkin koko illan leiponu huomisiin illanistujaisiin. Kovasti tekis mieli jo maistaa pipari-suklaakääretorttua. Parmesan-keksejä jo vähän maistelinkin. :)
Mukavaa viikonloppua!
Thelma
kun meitä täällä kuitenkin jokunen vielä pyörii :). Viime yönä heräsin niin kamalaan nälkään että oli pakko mennä syömään viiden aikaa hiukopalaa (banaani) kun heikko olo jo ovella kolkotti. Elikkäs hormoonitoiminta vissiin hyvässä vauhdissa kun nälänkin keskellä yötä tekee kun yleensä ei aamullakaan heti herätessä nälkä ole. Rinnat on tulleet aiempaa aremmiksi myös että josko tämä tästä - toivotaan :) .
Kuulostaapa herkulliselle Thelman leivonnaiset, slurp. Ja Tosiaan kiva kun Rontsukkakin on vielä mukana. Kesähelmissäkihän oltiin yhtäaikaa ...? Kaikille oikein mukavaa lauantai aamua, täällä ihana aurinkoinen aamu ja pieni juoksulenkki ja saleilu siihen päälle odottaa tekijäänsä.... eli mars matkaan... t. Inna
Mukavaa lauantaita kaikille! Innan reippailusuunitelmat kuulostavat hyviltä. Itsellä ei ole ollut ihan hirveästi energiaa treenata viime päivinä, vaikka normaalisti urheilenkin päivittäin. Mies lähtee just salille, mutta mä jätän väliin, kun sain sen possupiikin tänään. Täytynee ottaa aika varovaisesti.
Inna: toivotaan, että sullakin on sen verran oireita, että voi uskoa olevansa raskaana, vaikka mitään 24/7 oksuoloa ei kukaan haluakaan. Kuulostaa ainakin siltä, että toi nälkä ja heikko olo on ihan selkeä oire. Mä en ole muuten heränny nälkään, mutta jos oon yöllä heränny vessaan, mun on tosi hankala ruveta nukkumaan, kun on nälkä ja huono olo.
Mulla on jemmassa jokunen netistä tilattu halpistesti ja ajattelin, että kokeilenpa tänä aamuna, toimiiko ne edes. Kyllä siihen ilmestyi varsin nopeasti kaksi selkeää viivaa. Ei todellakaan tarvinnut tihrustaa, onko viivaa vai ei, vaikka testiviiva hieman kontrolliviivaa himmeämpi olikin.
Mä taidan ruveta valmistelemaan iltaa varten kaikenlaista sapuskaa, kun meille tulee kavereita viettämään pikkujoulua. Jos vaikka ehtisi ottaa päikkäritkin, että pysyn hereillä vielä kahdeksan jälkeenkin.
Thelma ilmeisesti 4+2
Eilen illalla tuli joku oikosulku ja tein testin. Tulos oli harvinaisen selkeä nega. No turhaahan toi vielä oli, kun oli kp 24/35, mutta tulihan tehtyä. Jos ens viikolla ottais uusiksi :)
et taas on täti kylässä täällä. Olin jo ihan innoissani kun oli muutaman päivän täti myöhässä, eilen tein testin ja nega tuli, tänään aamusta sit jo täti saapuikin. Eli yk 5 alkakoon
Pikku3 yk 5 kp1/28
...pikku3:nen :( , tsemppiä uuteen kiertoon. Rontsukka, se on se malttamattomuus mikä meidät saa testailee ihan "hupsuinakin" aikoina :) .
Mua jännittää ja pelottaa vessassa käynnit joka kerta. Tutkailen oireita ja oireettomuuta - yritän olla ajattelematta raskautta ja keskenmenon pelkoa, mutta onnistun siinä huonosti. Tekisi mieli tehdä uusi digitaalinen testi heti nyt huomen aamulla mutta ei noissa testien tekemisissä jatkuvasti oo mitään järkeä... pitäisi vaan ajatella että kaikki menee hyvin ja jos ei niin ei se testin tekeminen sitä pientä sinne massuun kiinnittä sen enempää. Sitä paitsi turhaa paniikkia vaan jos viiva ei olekkaan tummunut niin paljoa kun ajatellut tai viikot ei näytä mitä mielestään pitäisi. Jotenka mikähän tässä hyvä olisi :). Olisi ihana kun olisi sellainen rauhainen odottava olo.
Mitäs teille Thelma ja CelesteSebastian ? Ja kaikki muutkin ketkä täällä pyörii ?
t. Inna
Voi kurjuus pikku3. Tsemppiä uuteen kiertoon!
Rontsukalle pitkää pinnaa otollisemman testausajankohdan odotteluun.
Inna: Mulla on vähän samat fiilikset kuin sulla. Ei ehkä ihan niin jännitä ja hermostuta, mutta kyllä mullakin nää fiilikset menee laidasta laitaan. Välillä on tosi seesteinen olo ja välillä taas paniikki, että kesken tääkin menee.
Mä kävin ottamassa eilen possupiikin. Ensin ei tuntunu missään, mutta illan aikana kipeyty käsi niin, ettei sitä saanut kunnolla nostettua ja yöllä nousi lämpö. Nyt on vaan sellainen nuutunut ja tukkoinen olo, mutta käsi alkaa olla parempi.
Muuten olo on aika karmea. Meillä oli eilen kavereita viettämässä pikkujoulua ja mua väsytti jo aika aikaisin, mut sinnittelin hyvänä emäntänä hereillä melkein kahteen asti. Nukuin sit huonosti kipeän käden ja lämmön takia ja nyt on sellainen olo, että mulla on vuosisadan krapula, vaikka tietenkin olin ihan täysin mehulinjalla. Täytynee vissiin alkaa tosissaan vaalia yöunia tän raskauden takia.
Se on kyllä jännä, miten sitä olis koko ajan testaamassa. Mä olen antanut itselleni luvan käyttää kaapissa olevat halpistestit pois ja ajattelin loppuviikosta kokeilla sellaisella digitaalisella viikkotestillä, mitä se näyttää. Loppuviikosta pitäis olla jo siinä testissä 3+. Kai se jotain kertoo siitä, että asiat on ok, kun on HCG noussu.
Neuvolaan soittelen tosiaan vasta seuraavalla viikolla, kun tulee 6 viikkoa täyteen ja pyydän, jos pääsisin alkuraskauden ultraan. Missä vaiheessa sykkeen pitäis näkyä ultrassa?
Kohta lähdetään anoppilaan syömään. Luulevat varmaan, että mulla on krapula, kun oon niin kalpea ja vaisu. Olkoot siinä luulossa, kun ei ihan vielä haluta kertoa.
Mukavaa sunnuntaita kaikille!
Thelma
että siinä 6+ viikoilla pitäisi jo sykkeen näkyä, jos se alakautta ultrataan. En kyllä tiiä tarkkaan.
Ällö olo ollu koko päivän - sellainen ettei oikein tiedä mikä tää olo on. Mutta pian ulos ja lenkille jos se raitisilma auttaisi tähän asiaan.
Onneksi meidän paikkakunnalla ei apteekki ole auki sunnuntaisin, sillä muuten mulla olisi jo digitaalinentesti kaapissa odottamassa huomisaamua varten ;) ... sit ku teen sen testin (jos loppuviikosta minäkin katsoisin olenko saanut viikkoja lisää kun niitä oli oletettua vähemmän siis viimeksi) ... mutta en uskalla kyllä itse katsoa sitä testiä vaan saa isäntä sen tehdä :) . Pelottaa niin. Jospa siinä olisi sitten edes se 2-3.
Mutta nyt yritän taas tyhjentää pään villeistä ajatuksista. Palataan.
Inna
Yritetään Inna malttaa mielemme ja tehdään ne digitaaliset viikkotestit vasta loppuviikosta. Mä ajattelin, että tekisin sen lauantaina, sit pitäis ainakin näyttää enemmän viikkoja ja testauksen välissä on 1,5 viikkoa. Mä voin ehkä tehdä sitä ennen yhden netin halpistestin kaapista ja katsoa, olisiko testiviiva jo yhtä tumma kuin kontrolli. Jos sen tekis vaikka ke.
Nyt sit pitäis vaan keksiä kaikkea muuta ajateltavaa, ettei testit pyöri mielessä. Mulla on kyllä aika hektistä elämä työ- ja opiskelujuttujen kanssa, mut silti ne kiireet eivät onnistu viemään ajatuksia täysin muille raiteilla. On tää niin piinaavaa aikaa.
Palataan
Thelma
Mulla alkaa olemaan jännät ajat käsillä. Ei oo kyllä sit minkäänlaisia oireita, että jotenkin on sellanen olo että ei tainnu tärpätä vielä. Maha oli tän viikon alussa melkein koko ajan vähän erikoinen..tuntemukset oli sellaset että ihan kuin ois pientä mahatautia tai täti ois tulossa käymään. Toistaseks tätiä ei oo kyllä kuulunut kylään. Tänään tuli tehtyä yks testi heti aamulla, mutta negahan se oli..tai tais siinä toooodella haalea viiva olla tai sitten mä vaan kuvittelen kun niin kovasti toivon pikku kolmosta. Nyt on siis menossa kp 30/30-35?
No ei auta muuta kun odotella. Laskettu aikahan ois muuten elokuun puolella varmaan jos myöhään ois tärpännyt, mutta heinäkuussa varmasti syntyyy kun esikoinen syntyi laskettuna päivänä ja kuopus 2 viikkoa etuajassa.
olikos täällä muuten muita enää jännäämässä? Ahkeraan käyn kyllä lukemassa, mutta nyt tuli muistikatkos :D
Eveys: Taitaa täällä muutama olla vielä jännäämässä ja sit Inna ja mä roikutaan täällä, kun molemmat raskauduttiin viime kierrosta, mutta molemmilla meni kesken alkuunsa, joten ei olla vielä uskallettu siirtyä odottavien puolelle.
...juu Thelma täytyy se loppuviikkoon odottaa ja tekee sit jos tekee. Kattelee vähän noita oireitakin. Mulla olisi pe päivällä se lääkäriaika, niin jos tekisi sit pe aamuna jos tekee sen testin niin voi sit lääkärille kertoo tuloksesta jos tarve vaatii.
Eveys kyllä se hyvälle sinunkin tilanne näyttää jos haamuilee :) ... vahvistumista vain sinunkin viivalle. Minusta täällä jännäili ainakin Maijamehi (?) ja CelesteSebastian ja oliko se Rontsukka myös... ?
Täällä minäkin jännäilen edelleen teidän kanssa, viikonloput yleensä vaan olen aika hiljainen kun olen silloin lähes aina töissä ja arjet kotona:) Possupiikit käytiin tänä aamuna hakemassa minä ja lapset kun kuulutaan riskiryhmään. Minua vaan kovasti mietityttää, että eihän tästä nyt ole vaan vaaraa mahdolliselle masukille.. Näin pitäisi kyllä olla, mutta silti tietysti mietityttää..
Nippailuja ollut edelleen koko viikonlopun silloin tällöin alavatsalla, eipä muita oireita ole oikein. Parempi kyllä niin, niin en ala turhia kuvitella. Odotellaan rauhassa.. Ke tai to 21 tai 22.10 tuli viimeinen täti eli kai huomenna ti tai ke täti ehkä kurvaa jos tulis normaali 28 päivän kierto. Mullakin saattaa siis päivän pari heittää pidemmäksi, lyhyemmäksi ei oikein koskaan. Nyt siis tänään kp 26 tai 27. Oon kovasti miettinyt, että oliko se nyt silloin ke vai to kun täti tuli viimeksi ja mielestäni taitaa toi to ehkä olla, vitsit kun ei muista edes noin pitkälle:/ Muisti menee aina vaan entistä huonommaksi kun muruja on enemmän, vai onko se tämä vilske vaan vaikka näitä nyt vasta 2 vilkasta lapsukaista onkin..:)
CelesteSebastian kp 26 tai 27/~28
...siis enhän minä malttanut. Jouduin tänään asioimaan apteekissa muissa asioissa ja tarrautui sieltä jo mukaan digitaalinen testi perjantai aamua varten, MUTTA en malttanut odottaa sinne perjantai aamuun ja ku pari tuntia oli pissa rakossa seissyt niin päätin testin käyttää (salaa itseltä ja salaa isännältä) ja nyt siihen tuli sit jo ne seuraavat viikot eli 2-3 :) . Elikkäs näyttäisi että raskaushormonit nousussa on . Jipii. Toivottavasti näin myös jatkuu. Nyt täytyy mennä sairaita lapsia hoitaa. t. Inna :)
Täällä yhä vain.... Ei ole minkäänlaista oloa suuntaan eikä toiseen. Nyt jäin miettimään, että kun multa otettiin työterveyden toimesta verikoe (kolesterolia, tulehdusarvoja jne..jne..) niin voiko tossa olla mukana raskaustesti? Siitä ei kyllä ollut mitään mainintaa. No, ainahan voin vedota keskenmenoon, vaikka eihän se enää pitäisi vaikuttaa. No, huomenna on lekuriaika ja sit kuulee mitä on mitattu ja millaisia tuloksia on tullut.
Joku kyseli possupiikistä. Sehän on suositeltu kaikille raskautuneille je he taisivat saada sen heti terveyshenkilökunnan jälkeen.
Rontsukka ja testi odottaa yhä kaapissa
Pidetään me Inna4 tätä ketjua yllä vaikka kahdestaan, sillä mä en kyllä uskalla vielä mennä odottajien puolelle. Edellisessä raskaudessa tein noita viikkotestejä ja alkuun ihmettelin viikkoja, niin kävin sit tutkailemassa, miten toi HCG nousee. Ja siinä on niin isot vaihtelut just näillä alkuviikoilla, että toi digitaalinen testi voi hyvinkin näyttää vääriä viikkoja (just 1-2 sen sijaan että näyttäis 2-3). Mä ajattelin joskus ens viikon loppupuolella tehdä tollaisen digitaalisen viikkotestin. Silloin sen pitäisi olla joko 2-3 tai 3+.
Mä oon ollu ihan tolkuttoman väsynyt. Eilen lähdin ajoissa töistä, kun väsytti ja ajattelin, että jatkan hommia vielä illalla kotona, niin eipä tullut jatkettua, kun nukahdin sohvalle joskus viiden aikaan. Eilen oli tosi huono olo. Tänään vähän parempi. Toki sellainen tasainen ällötys vallitsee nytkin. Saa nähdä uppoaako lounas kohta.
Psyykkisesti mulla on itse asiassa aika hyvä olla. Oon jotenkin tosi seesteinen. En ole kauheasti intoillut sen keskiviikon testin jälkeen ja toisaalta ihan hirveää keskenmenon paniikkiakaan ei ole. Ennemminkin olen toiveikkaana odottavalla kannalla. Miehenkin kans aika varovasti asiasta puhutaa ja joka yhteydessä mainitaan, että jos tää raskaus jatkuu.
Mä ajattelin soitella neuvolaan vasta parin viikon päästä ja pyytää josko pääsisin sen keskenmenon varjolla alkuraskauden ultraan, jos tää raskaus nyt jatkuu. Jos en pääse kunnalliselle, menen yksityiselle. Kyllä mä haluan tietää niin pian kuin mahdollista, löytyykö syke.
Hyvää perjantaita kaikille! Mä olen vielä muutaman tunnin töissä ja lähden sitten kampaajalle. Kaipaan jotain piristystä mun lookiin.
Thelma