Heinäkuun helteiden odottajat 2010...
Jaahas... Se oli taas potku takalistoon tänään tuolta kesäkuun pinosta joten heinäkuulle mätkähdettiin...
Tervetuloa vaan taas seuraavalle kuulle jos ei kutsu käynyt odottajiin vielä.
Sovitaanko nyt vihdoin oikeen kättä päälle että kaikki pomppaa tästä pinosta suoraan odottajiin eikä perusteta enää seuraavan kuun pinoa ainakaan samalla kokoonpanolla ;)
Yrittäjä kp 1 yk 6 (hui!!!)
Kommentit (354)
Thelma aloititko siis ihan ensimmäisestä vuotopäivästä ? Siis jo tiputtelupäivästä? No ei sillä nyt väliä jotain 5 viikkoa tässä ehkä pitäisi nyt kuitenkin kasassa olla muutaman päivän vajaa tai tasan tai yli :) ...
Jokohan tuo la näyttäisi niitä 3+ viikkoja? Vai pitäisikö odottaa sunnuntaille ? Koska edellise pe näytti sen 1-2 ja sit tän viikon ma sen 2-3 ?
Entäs Eveys ja CelecteSebastian joko tälle aamua testin teitte :) ?
Mukavaa torstaipäivää Inna
ja yhä ilman merkkiäkään tädistä. Testejä ei minulla täällä siis ole yhtäkään ja kun en eilenkään hakenut sitä yhtäkään apoteekista. Tänään olis kyllä toinen mahdollisuus päästä apteekkiin kun mennään minun vanhemmilleni iltapäivällä käymään, jossa ihan lähellä olis kyllä apteekki. Itse asiassa kaksikin ja niistä olen näiden molempien murujen plussa testit hakenut:)
Mitä testiä suosittelisitte? Itse kun en ole testannut 4-5 vuoteen mitään, niin on tää ala taas kehittynyt eteenpäin. Jostain digitaalisesta kovasti puhutte, mikä se on? Onko varma ja herkkä? Entä hinta apteekissa? Yleensä kun olen aina testannut sillä apteekin omalla testillä ja hyvin on näyttänyt ja oli ainakin silloin joskus vain sen 4-5e, jos en ihan väärin hintaa muista. Paljonkohan se nyt on? Tosin ei sillä nyt niin väliä ole euron sinne tai tänne. Mutta laittakaan tuoretta hintahaitaria ja kokemuksia testeistä:)
Ihanaa päivää kaikille! Minä alan täällä siivoamaan..
CelesteSebastian kp 29 tai 30 Hui, noinko paljon jo laskinko oikein?! /~28
Inna, aloitin laskemisen siitä, kun runsaampi vuoto alkoi eli en laskenut paria tiputtelupäivää.
Mä ajattelin kyl testata la. Jos näyttää vasta 2-3, niin pakko on sit testata vielä ens viikollakin. :)
CelesteSebastian: Digitaalinen testi, josta Innan kans puhutaan, on ClearBluen. Niitä on kahdenlaisia: toinen näyttää vaan tekstin raskaana tai ei raskaana ja toinen näyttää lisäksi arvion siitä, kuinka kauan on kulunut hedelmöittymisestä. Toi viikkotesti maksaa reilun kympin ja toinen toinen vähän alle. Niissä on se hyvä puoli, että ei tarvi tihrustaa, onko viivaa vai ei, jos siis ei vielä tule selkeää plussaa.
Kyllähän ne muutkin testit on ihan hyviä. Ilmeisesti apteekin oma ei ole herkimmästä päästä, toisin kuin noin ClearBluet.
Mitäs Innan sairastupaan kuuluu?
Thelma (ja tadaa 5+0)
... Eli siinä tapauksessa noi pitäisi aika hyvin kaikkineen paikkansa noiden mun juttujen ja testien kanssa ja miten ajattelinkin ja tänään sit olisi viikkoja tuo 5 tasan tai 5+ . Kun ei ihan ensimmäisistä tiputtelupäivistä laske tuota kiertoa, vaan jos ottaa e. siitä kun rask. mat. tuli eka kerran ulos.
ClesteSebastian minusta nuo perinteiset apteekin testit on aina toiminut hyvin. Nyt vain oon jotenkin ihan höpertynyt tähän yltiöpäiseen testaamiseen. Edellisessä keskenmenneessä oli niin epävarma olo koko ajan ja siksi testaili ja en tiedä heijastaako se sitten tähänkin raskauteen.
Tämä aamu muuten harvinaisen vähäoireinen edellispäivän ällötystä ei ole ilmassa (?) . Sairastuvassa harvinaisen virkkuja lapsia kuumeet alle 38 kaikilla sairailla. Kuumelääkkeet varmaan vielä vaikuttaa ja jos nuo tamiflut alkaisi puremaan hiljalleen myös.
Ei kun vaan odotellaan ja jos vaikka testaillaan sit la (taas) :) Inna
moikka..
eilen tein testin illalla ja nega sieltä tuli jälleen.. ei ole tätiä kyllä edelleenkään näkynyt, mutta eiköhän se sieltä kohta tule. Luulis ainakin että se näkyis jo jos oisin raskaana vai mitä ootte mieltä? tai ainakin jotain oireita varmasti olis jo?
nyt siis kp 34/30-35
Tuossa mun edellisessä viestissä on vähän virheellistä tietoa. Tänään kävin apteekissa testiostoksilla. Clearbluen digitestit maksoivat molemmat 12,90.
Nyt on sit viikkotesti odottamassa lauantaita. Enkä aio käyttää sitä huomenna, en en en. Tai sit sorrun kuitenkin. Toivottavasti tää on viimeinen testi, joka tarvii tehdä piiiitkään aikaan. Jos ton digitestin mukaan on viikkoja tullut, en enää testaile lisää.
Mulla on ollut tänään tosi epävarma olo tän raskauden jatkumisen kans. Alavatsa on ollut kipeä, vähän menkkamaisia kipuja ja pientä tuhruvuotoa on tullut. Arvatkaa vaan, saako noilla lietsottua jo kunnon paniikin päälle...
Mä lähden nyt vähän harrastamaan ja yritän todella unohtaa tän paniikin. Helpommin sanottu kuin tehty.
Thelma
eveys oliko sulla sit siinä edellisessä testissä haamu, muistanko oikein? entä näkykö nyt haamua ? eihän sitä vielä tiedä miten menee jos on tuon pidemmän kierron mukaan sulla hedelmöittyminen tapahtunut, niin voihan olla ettei vielä näy.
Voi Thelma, voin kuvitella tunteesi hyvin jos pientä tuhruvuotoakin on tullut. Toivotaan että se on nyt vaan sit sitä alkuraskauteen normaalina kuuluvaa tuhruttelua, jota joillakin esiintyy. *halaus*
Mulla on kanssa se sama alaselän jomotus jatkunut tämän päivää tuntuen enemmän ja vähemmän. Ällötystä ei edelleenkään ole tänään ollut. Ja ajatukset samat kuin Thelmalla (pelko raskauden jatkumisesta). Soitin tänään neuvolaan kun ne siirsivät sitä mun ultaa huomiselta ja varmistelin jotta onko siellä sitten sinä kyseisenä päivänä ultra käytössä kun uusi aika olisi. Nyt mun oma terkka oli paikalla ja tuumasi jotta on ihan turha mennä sinne ensiviikolla kun ei sillä niiden laitteilla nää ihan mitään vielä näillä viikoilla, eikä se edes ole käytettävissä silloin. Antoi mulle sitten ajan ensimmäiseen neuvolakäyntiin jossa heti ultrataan ja katsotaan näkyykö kohdussa mitä . Aika on 7.12 ja silloin viikkoja ehkä jotain 7-8(th:n mukaan 8+2 mutta mun oma ajatus olisi että 7+6 ehkä) . Arveli että syke ei välttämättä edes tällöin näkyisi heidän ultralaitteella, mutta ainakin näkisi sikiön jo silloin. Elikkäs jos kaikki hyvin jatkuu niin tuolloin olisi eka neuvola.Ja kehotti kääntymään neuvolan puoleen jos tulee nyt tällä välin problemaa niin voidaan yrittää jo kattoa mitä näkyy. Ihana terkka .
Jaa osa tekstistä hävisi matkalla. Elikkäs minäkin kävin tänään urheilee jotta sai ajatuksia hetkeksi muualle ja jotta aika menisi nopeampaa :) . Meinaatko Thelma tosiaan malttaa olla testaamatta huomen aamulla ;) hih. T: Inna
Ja edelleen ilman testiä.. en sitten saanut mentyä apoteekkiin ostoksille. Ajattelin, että jos nyt kuitenkin täti tulee heti huomenna niin turhaan testaan. Mutta sitten heti perään tietty mietin ihme tuntemuksia tässä kierrossa kuten se ihme nykimisen tunne kohdunsuulla?? ym outoja juttuja joita oli silloinkin ainakin kun tätä toista muruani odotin enkä siis silloin vielä myöskään tiennyt raskaudesta. Kyllä osaa olla taas niin vaikeata tai siis minä nyt vaan taas väännän suoran asian niin kiemuraan.. No, päätin siis vielä jatkaa odottelua rauhassa, mutta taatusti munkin hermot vielä pettää tässä testi asiassa varmaan viimeistään ma kun olis silloin jo kp 32 tai 33. Kyllä siihen mennessä on pakko tädin ollut jo tulla jo on tullakseen. Ja suht rauhassa olen täällä siis odotellut, että ei nyt voi olla mistään jännityksestäkään kiinni,että myöhässä tulis.
Kiitos testivinkeistä!
Eveykselle vielä peukkuja josko olis vaan niin aikaisessa bdbdbdb
Thelmalle ja Innalle vointeja ja tarrasukkia masuvaaveille!
Huomisiin, CelesteSebastian kp 29 tai 30/~28
... CelesteSebastian sä olet sinni :) .
Mun rintamalle ei mitään uutta...odottelua, odottelua, odottelua. Joitakin pieniä nippailua alavatsalla. Sairastuvassa on lämmöt laskeneet - alkaa näyttää jo hyvälle, mutta yskää on vielä kyllä osalla.
Miten Thelma - mikä tilanne ja vointi ? Inna
Jo tässä kirjoitin viestiä, mutta kun en ehtinyt heti sitä lähettää niin se hävisi.. Otetaas uusiksi..
Täti ei siis ole ilmestynyt edelleenkään yön aikana edes salaa:) En muistanutkaan eilen laittaa, että eilen oli välillä sellaisia ohimeneviä tätimäisiä tuntemuksia masulla, mutta aina ne vaan hävis. Ja eilen kun olin jo unta etsimässä (tosin ei minun kyllä tarvi sitä kauaa etsiä, kunhan vaan laitan pään tyynyyn niin päivän tohinat tuovat unet) niin oli taas sitä tätimäistä tuntemusta masussa, mutta ei niin mitään tänä aamuna edelleenkään.
Touhukasta perjantaita kaikille!
CelesteSebastian, jonka oli pakko vielä laskea/tarkistaa kp:t kalenterista että ettei sittenkään olisi laskenut väärin, mutta ei.. Tänään kp jo 30 tai 31/~28, paljonkohan noilla tulisi jo rv:t? 4+?
Inna, kiitos kysymästä. Tilanne on ennallaan tai sillä tavalla positiivisempi, että tänään ei ole tullut mitään vuotoa ainakaan vielä.
Ja kyllä maltoin olla testaamatta aamulla. Se tietty helpotti, kun mulla oli aika aikainen lähtö, niin en sit unisena edes muistanut testiä kaapissa. Huomenna on sit jännä aamu, kun näkee onko testin mukaan tullut viikkoja.
Mukavaa perjantain jatkoa! Tää lähtee lounaalle.
Thelma
Eipä oo täti tullut vieläkään.. Tänään taas oli sit sellaset tuntemukset mahassa että olin ihan varma että nyt alkaa, mutta eipä ole alkanut. Täähän käy jännäks!!
Inna: Kyllä mielestäni haamun bongasin,mutta oisko ollu roskishaamu..en nyt oikeen itsekkään oo enää varma. Se viimesin testi minkä tein oli se digitaalinen testi niin ei tarvinnut viivoja tihrustaa.
Tuun taas huomenna ilmottelee et missä mennään. Ja lukemaan miten teillä muilla menee :D
Ei oo tätiä tullut tännekään vielä ja toivottavasti olisikin eksynyt ainakin 9kk kauemmaksi:)
Mitkäs päivät eveys sinulla nyt jo onkaan? Innan ja thelman päivät kun ainakin kulkevat minua edellä.
Pidetään toiveet edelleen ja peukut pystyssä!
CelesteSebastian
.... CelesteSebastian ja eveys jatkaa jännäilyä :).
Mitenkäs Thelma - mitä näytti viikkotesti ? Millaisia raskausoireita sinulla ilmassa ?
Itse en ainakaan tälle aamua sitä tehnyt (en ole edes ostanut) ja yritän kyllä edelleen olla tekemättä ja sitä mieltä se tuo isäntäkin on, jotta mitä tuota tekemään, se menee niin kun on tarkoitus mennä (ihailtavaa realiteettia, ilman hätäilyä ) . Jos nyt vain yrittäisi luottaa että kaikki hyvin etenee. Mutta uskalla en vannoa, ettenkö tekisi testiä enää kun koko ajan käyn itseni kanssa kamppailua tästä asiasta. Aika vähäoireinen näyttää tämä raskaus olevan, mutta niin mulla on ollut kaikki (jopa tuplaraskauskin) ... tai sit en vaan muista :) - ällötystä silloin tällöin , rinnat turvoksissa ja kahvi ei oikein entiseen tapaan maistu.
Mukavaa lauantaiaamua kaikille, innolla odottelen teidän kaikkien kuulumisia ! Inna
Mä tein sen viikkotestin tänään ja vähänkö on helpottunut fiilis. Testiin tuli 3+ (eli hedelmöittymisestä on ton verran ja viikoja siis kaks enemmän)! Jee! :) Mun laskujen mukaan viikkoja pitäis olla 5+2 ja toi testi nyt osoittaa, että jotain mun kropassa tapahtuu. Mulla oli ajatus jättää testitulos valmistumaan ja mennä pariksi minuutiksi sänkyyn vielä, mutta laskin testin lavuaarin reunalle ja pesin kädet, niin siihen oli jo 30 sekunnissa ilmestynyt tulos. Ihanaa! :)
Seuraava mieltä rauhoittava vaihe on sit varhaisultra, johon yritän päästä ei ens mut seuraavalla viikolla. Sit kun näkee sykkeen, voi ehkä oikeesti jo vähän relata. Tosin kyl toi aamuinen testi mielialaa nosti aika lailla.
Inna, jos siltä tuntuu, tee se testi. Mulle se oli ainakin tosi tärkeää mielenrauhan kannalta nähdä, että HCG on noussut.
Mä oon yllättynyt melko vähäisistä oireista. Mä tunnistin kyllä jo viikko oviksen jälkeen oireita ja olin ihan varman, että olen uudestaan raskaana, mut aika lievää tää on, onneks. Univaikeudet on yks selkeä oire. Iltapäivällä ja illalla olen aivan tolkuttoman väsynyt, mut sit heräilen etenkin aamuyöstä ja aamulla. Yleensä mä en herää ennen kellon soimista, nyt niin käy käytännössä joka aamu. Rinnat on turvoksissa ja arat. Mitään järkyttävää nesteturvotusta mulla ei ole, niin kuin oli siinä keskenmennessä. Toki pari kiloa on tainnut paino nousta. Pahoinvoinnista laitoinkin jo tossa joku päivä, että siinä keskenmenneessä mulla oli koko ajan ällö olo ja sit närästi. Nyt paha olo on aaltoilevaa. Välillä on hyvä olo, mut välillä saa nieleskellä, kun meinaa ihan tosissaan oksu tulla. Kahvi uppoaa vähän nihkeästi ja kalan haju ällöttää välillä, mikä on vähän hankalaa, kun mä en syö lihaa, vaan kasvis- ja kalaruokaa.
Eilen olin pitkästä aikaa kuntopiirijumpassa, jossa tehdään vuorotellen sellaisilla laitteilla ja vuorotellen sit on jotain muuta liikettä. Mä kyllä väsyin aika äkkiä, mutta toisaalta olihan mulla 4 päivää lämpöä siitä possurokotteesta eli se saattoi vaikuttaa. Sit kun yhdessä liikkeessä syke nousi korkealle, tuli huono olo.
Voi CelesteSebastian, miten sä pystyt olemaan testaamatta? Mua jännittää niin kauheasti sun puolesta. Ja Eveys myös sun puolesta täällä jännätään.
Inna, kiva kun sä ehdit tänne kyselemään meidän muiden kuulumisia. On kiva tulla kertomaan uutisia ja fiiliksiä, kun täällä niitä jo kaivataan.
Mukavaa lauantaita kaikille!
Thelma
Eipä oo näkyny tätiä täälläkään. Kp ois nyt sitten jo 36/30-35. Teen testin huomenna aamulla jos ei tätiä edelleenkään kuulu. Mua jännittää kovasti tämä tulos myös sen takia, kun ois ensi viikon perjantaina työpaikan pikkujouluristeily, jossa on yleensä aika kostea tunnelma. Mä olen jo ilmottautunut sinne, mutta jos olen raskaana niin en kyllä lähde reissuun..siinä ois meinaa selittämistä miks en juo lainkaan.. :)
CelesteSebastian: millon meinaat tehdä sen testin? :D sullahan on kyllä lupaavasti myöhässä menkat. Onko ollu raskausoireita? Jännätään me nyt täällä sitten vielä vähän aikaa.. :D
... Thelma, oikein lupaavalle näyttää sinun tilanteesi kyllä :) . Etköhän tuota voi jo suuremmalta osalta rueta nauttii raskaudestasi ! Hienoa kerrakseen.
Arvaa vaan rupesiko polttelee tehdä itsekkin testi. Mutta teenkö sen sit tänään vai huomenna vai maanantaina ?? Kun se oli viime pe se 1-2 ja sit tän viikon ma se 2-3 elikkäs olisikohan mahdollista jo tulla 3+ ?? Ja sit jos ei tuukkaan niin itseni tuntien on paniikki päällä :( ... ja jos nyt testin ostan niin se ei mulla säily siellä edes huomiseen elikkäs sit se menisi jonnekkii ensiviikkoon kun apteekki ei täällä auki ole su... mutta edellistäkään (2-3) en tehny kyllä aamupissasta että liekko tuo sit tarpeen siitä tehdä nytkään ? Vai...?
Vautsi Eveys sulla kanssa jo hyvä kierto :) t. Inna
Kyllä kaiken järjen mukaan sullakin olis mahdollista tulla se 3+, kun sähän teit jo sen ekan plussan ennen mua. Ja onhan maanantaista jo 5 päivää eli melkein viikko. Voihan se olla, että kun ei tee aamulla pitoisuudet on selvästi alhaisemmat ja näyttää sit alakanttiin. Tosin vois kyl ihan hyvin sulla tulla 3+ päivälläkin. Jos mä olisin sä, mä hakisin sen viikkotestin huomisaamua varten ja käskisin miehen piilottaa sen niin, ettei pääse tänään tekemään. :)
... eli hain testin ja sit tein :( . Pissa ollut rakossa noin puoltoista tuntia ...ja viikot tuli 2-3... elikkäs ei päästy ylös päin, mitä kyllä vähän arvelinkin jo tekemään ryhtyessä kun päiväpissasta kyse eikä edes kauaa rakossa ollut.
No uus testi jo kaapissa (hullu ! ) ja sitä en tee tänään , no entä huomenaamuna (polttelee) maanantaiaamuna (olisi ehkä järkevää...) huoh.
Muuten ilamssa - kuvotusta....ja uupumusta....
No sellaista tällä erää .... Inna
ilman punaista tätiä:) Väsy on jo kova viime yönä kun esikko näki painajaisia koko yön.. Tuun taas aamulla ilmoittamaan tilanteesta, nyt nukkumaan kuin pikku possut:)
Pitäkäähän peukkuja!
Onnen säteitä lähetän teille kaikille kunkin tilanteeseen:)
CelesteSebastian kp 28 tai 29/~28