Heinäkuun helteiden odottajat 2010...
Jaahas... Se oli taas potku takalistoon tänään tuolta kesäkuun pinosta joten heinäkuulle mätkähdettiin...
Tervetuloa vaan taas seuraavalle kuulle jos ei kutsu käynyt odottajiin vielä.
Sovitaanko nyt vihdoin oikeen kättä päälle että kaikki pomppaa tästä pinosta suoraan odottajiin eikä perusteta enää seuraavan kuun pinoa ainakaan samalla kokoonpanolla ;)
Yrittäjä kp 1 yk 6 (hui!!!)
Kommentit (354)
Kävin lekurilla ja käytiin läpi koko stoori pikaisesti... Törkittiin ultralla ja pähkäiltiin pikaisesti. Todetuksi tuli että ei näy mitään endoa ja munasarjat on ihan ok. Irronnut oli munasolu tuossa maanantaina bongatussa oviksessa (siis ovis plussa joten varmaan tiistaina oli irronnu)
Kyselin ja tivasin sitä liian lyhyttä aikaa oviksen ja mensujen välissä ja hän siihen eitti keltarauhashormonireseptin jota kokkeillaan nyt muutaman kierron ajan josko jeesaa... Mulla tässä kierrossa esim 7 päivää mensuihin ja aiemmissa parissa tikutetussa olis ollu 8 päivää ja se kun ei riitä.
Seuraaviin kiertoihin vaan.....
Oon hetken aikaa pitäny hiljaiseloa täällä, viimeks varmaan kirjotellu toukokuisissa...
Nyt tuli vaan sellanen olo, et teki mieli tulla kirjottelemaan jotain :)
Täällä kovin toivotaan ettei tätiä näkyis, isäntäki innoissaan, on nyt menossa kp36, normaalisti n kp30.
LA olis sopivasti heinäkuun alussa, täyttäis mun oma äiti samana kuukautena 50 v, mikä parempi lahja ku ensimmäinen lapsenlapsi :)
Onko tässä pinossa vielä ketään siirtyny odottaviin? En oo ihan kaikkee käyny lukemassa, ku on ollu töissäkin niin kiire. Mut jos on, ni onnea :)
Katzu kp36
Oletko sä pystynyt koko 6 päivää olemaan testaamatta? Hatunnoston arvoinen suoritus! Millä pystyt pysymään "housuissas" etkä juokse suoraa päätä apteekkiin ja ennenkaikkea miten pystyt olemaan erossa tästä palstasta. Kaikki vieroituskonstit otetaan avosylin vastaan :D
Mulla on yksi testi pyöriny kaapissa jo pari kk enkä ole sitä vieläkään päässyt kuluttamaan ja meinaan vielä venyttää ensi sunnuntaille asti josko siihen saakka tarvii odotella :(
-
Mun torstainen roskishaamu varmistui perjantaina haaleaksi plussaksi. En malttanut odottaa yhtään pidempään :) Heinäkuun alussa on la jos kaikki menee hyvin.
Toivottavasti minulla alkaisi nyt olemaan asiaa tämmöisille sivuille! :)
Eli kp 18 olisi menossa, ensimmäinen yrityskerta ja esikoinen, pillerit jätetty pois 3 viikkoa sitten eli omasta kierrosta ei hajuakaan. Oon varmasti vainoharhainen ja liian innokas, mut tuntuu olo jo niiin raskaalta! :D Mahassa on ollu kipuja, väsyttää, nännit on turvonnu ja todella kipeät, mitä minulle ei ole aiemmin tapahtunut.
Itsehillintä on niin huono, että pakko testata viikonloppuna, jos jotain näkyisi! :) Mutta täytyy sanoa, vaikka sitä pettyisi ihan älyttömästi jos menkat alkaa, niin on tämä yrittäminen silti ollut ihanaa aikaa! Miehen kanssa ollaan oltu kuin paita ja perse, ihana tunne.
Oikein paljon onnea Orkidea08 plussasta!:) Tääl ihmetellään,et mitä ihmettä. Menkkojen olis pitänu ovulaation mukaan alkaa 28.10....no eivät onneks alkaneet!:) Eivät oo vieläkään alkaneet. Pientä nipistelyä välil tuntunu ja vatsaa turvottaa edelleen,mut ei mitään muuta. Sunnuntaihin asti jaksoin malttaa ja sit testailin aamulla...mut NEGA! Ei ymmärrä! Esikoisesta testasin vahvan plussan jo samana päivänä ku olis pitäny menkkojen alkaa! Oonki miettiny,et jos ei sitä ovulaatioo tapahtunutkaan sillon,ku oli ne ihanat ovulaatiolimat?!? Jos se onki tapahtunut myöhemmin. Jommin kummin,hyvä kuitenki ettei oo menkat alkanu!:D Ei vaan malttais enää odottaa...alkais sit ne menkat tai tulis ees haamu!
Onnea täältäkin Orkidea08:lle! Täällä on itsellä nyt menossa kp1, oli äsken ylipitkä kierto ja ehdittiin jo isännän kanssa innostua et nyt on meen vuoro, mut pyh!
Oon kyl kade niille kenel on kierto vajaa 30 pv, ku ittel meni taas 37, ni on vuodessa vähemmän mahkuja raskautua.
No mut menkkojen jälkeen alkaa sit sellanen puksutus isännän kanssa et oksat pois :D Oli meinaa hänellekki iskeny oikee kunnon kuume ku oli ollu kylässä mis oli pari pientä muksua :)
Salsa, toivotaan et se plussa tulee sieltä kun oikeen kunnolla toivotaan ja toimitaan :)
Katzu kp1
Onnittelut plussaajille ja tsemppiä elokuulle siirtyneile!
Itellä tulee huomenna 2 viikkoa keskenmenosta ja nyt juilii silleen sopivasti alamahasta. Onneksi on noita myöhasiä työaamuja tällä viikolla niin voi lasten tarhaanviennin jälkeen koittaa olisko tuuria :) No, vasta toinen yrityskierto menossa ja ekassa yrityskierrossa tuli jo osuma vaikka kesken menikin.
Rontsukka
Hei taas aika pitkästä aikaa. Olen koittanut pysyä taustalla kun alkoi tämä yrittämisen epätoivo ottamaan päähän. Yk 6 on menossa (vai onkohan jo 7?). Muuten taustoista sen verran että ikää on jo 30:n ehtoopuolella, joten tärppääminen ei ole ihan niin yksinkertaista kuin 15 vuotta sitten olisi ollut. Kuitenkin saimme elämäämme pikku prinsessan 02/09. Pikkukakkosta ollaan yritetty siitä asti. Konstit on ollut monet, kun on pissitty ovistikkuihin, juotu yhdessä kierrossa greippimehua, notkuttu niskoillaan sesion päätteeksi ja aina vaan pettymystä kovasta yrityksestä huolimatta.
Sitten otsikkoon. Päätin sitten käydä gynellä ja ihan eka kertaa arpomalla sellaiselle kohtuullisen iäkkäälle yksityisen puolen miehelle. Kun rutisin tästä tärppäämisen vaikeudesta, hän oli aivan ihanalla asenteella liikkeellä. Sanoi, että kun kerran on yhden jo maailmaan saanut, kyllä se toinenkin tulee. Pitää vaan lopettaa ovulaatiotestit, ettei tule ylimääräisiä suorituspaineita. Sanoi, ettei suosi hormoonihoitoja tässä vaiheessa, koska niissä on suuri monikkoraskausriski. Pitää kuulemma harrastaa seksiä kuin parikymppinen, joka tulee tiineeksi lähes vahingossa ja se johtuu kuulema siitä, etteivät he ajattele raskautumista. Mulla on ollut kierron pituus 25-28 synnytyksen jälkeen ja gyne sanoi että harrastat seksiä pariin otteeseen kp 14-18 välisenä aikana. Nähdään sitten parin kuukauden päästä ultrassa. Jos ei pääsiäiseen mennessä tärppää, niin autetaan sitten keltarauhashormoonilla. Kaikki oli kunnossa kopeloinnin ja kurkistelun perusteella (ei ultrattu) ja vielä antoi mulle erikseen luvan tulla raskaaksi :))
Oli muuten suupielet korvissa kun sieltä lähdin. Hymyilytti koko päivän. Koitettiin heilutellä peittoja kp:t 13, 15 ja 17 (kerran kiellon päälle...)ilman mitään niskojen kiusaamisia ja tikkujen tiirailuja ja nyt on kp30/25-28. Tänään hain apteekista raskaustestin ja jos yöllä ei tule ikävää yllätystä, pissitään sitten aamulla tikkuun. Arvatkaapa jännittääkö???
Plussatuulia meille kaikille toivova Jaana
Niin onnea plussanneelle ja jänniä paikkoja varmaan meillä muilla?
Jaana> Mä haluun ton noitatohtorin pakeille myös ;)
Tällä emännällä on nyt ekaa kertaa mensut päivän myöhässä eikä tiputteluvuotoja :D Joku vois innostua jo mutta syy on ihan vaan lugesteron. Pienet viiriäisenmunat näköjään toimii ja ovat saaneet venytettyä kiertoa ainakin päivän.
Innostuin jo hetkellisesti kun on lämmöt koholla mutta paluu arkeen tuli kun google kertoi sen johtuvan noista hormooneista :( Murrrr!
Ovis oli maanantaina viikko sitten joten pian olis 10 päivää dpo kasassa. (lasketaanko muuten ovispäivä dpo1 vai dpo0??) Sunnuntaina isänpäivän kunniaksi meinaan pistää masennustestin käyttöön jos ei monsuunit iske sitä ennen.
oireita:
- Armoton selkäkipu ja polttelu
- jumalaton aknepaise kulmien välissä
- lämmöt korkeella
- pumppu ryskyttää epätahtiaan enempi
- pissin kuin pieni eläin
syyt:
- huono työergonomia
- uus puuteri
- lugesteronin sivuvaikutus
- olen vähentänyt beetasalpaajia
- juon kahvia kuin kameli
Peukkuja kaikille!!! Ja mielenrauhaa jo plussanneille!
Yrittäjän juttuja on hauskaa lueskella! Toivottavasti sun oireet osoittautuu oikeiksi!
Mulla oli ovis kanssa viime viikon maanantaina, joten samoissa dpo-päivissä mennään (ei mullakaan tosin hajua miten laskeminen aloitetaan..) Mulla taitaa tosin olla vähän pidempi kierto kuin sulla, joten en vielä sunnuntaina testaile. Ajattelin, että jos malttais ens viikon lopulle (ellei menkat tuu ennen ja pilaa taas kaikkea..)
Eilen otin viimeisen terolutin. Nyt sitten jännääkin, että jos tämä kierto menee taas päin mäntyä, että minkäpituinen seuraavasta tulee. Oon nyt syönyt 3kk teroluteja, joten toivon että ne olis tehnyt jotain pysyvää muutosta.
Alkaa pikkuhiljaa käymään tosi raskaaksi(!) tämä yrittäminen, parisuhde on hetkittäin aika lujilla! On vaikeaa kannatella miestä ja hänen pelkojaan, kun on omatkin fiilikset melko maassa. Ihmettä soisin tapahtuvaksi ennen vuodenvaihdetta..
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti, piinaviikko alkakoon!
pienimyy kp 26/32
Onnittelut Orkidealle plussasta! Yrittäjä, pidetään peukkuja, että olisit väärässä noiden oireiden syistä...
Olen tuolla esikoishaaveilijoiden puolella kirjoitellut ja käväisin myös odottavien puolella kesähelmiketjussa, mutta se ilo loppui lyhyeen. Ajattelin nyt sit tännekin kirjoitella, kun toivo heinäkuisesta elää vielä.
Mulla oli keskenmeno (viikkoja tod.näk. 6) kolmisen viikkoa sitten. Kohtu tyhjeni itsestään ja yllättävää kyllä kierto käynnistyi heti, kun bongasin oviksen viime viikolla (tosin ilman testejä, ihan fiiliksen perusteella). Nyt sit yritän kovasti kehittää itselleni raskausoireita ja odottelen ensi viikon loppupuolta, että voin testata.
Thelma: Tsemppiä ja toivottavasti se juttu pitää paikkansa että keskenmenon jälkeen olis melko hyvät mahikset tulla uudestaan nopeasti paksuksi....
Tänään on jo ehkä kymmenen kertaa tullut mieleen mennä tekemään se testi joka tuolla kaapissa polttelee.... Ei vaan pysty mitenkään hillitsemään ajatuksiaan, vaikka melko varmasti tulee kylmää vettä niskaan... Tuossa juuri mies kysyi kun huomasi että olen taas "näillä sivuilla" että onko sellanen olo että olisin paksuna... Noooh... pakko vastaus sinisin silmin että ei kyllä yhtään jotta en nyt toisen toiveita menis turhaan nostamaan...
On tää tällasta... jotenkin kuitenkin niin naisten hommaa... En osaisi juoruta ja höpöttää innostustani ääneen hänen kuullen. Ehkä pitäisi mutta ei vaan raaski toisen hermoja koetella. Sääli kun ei ole kaveripiirissä ketään yrittäjää...
Yrittäjä: toivotaan, että olis tosiaan niin, että mahikset olis hyvät ja vielä, kun sais tarrasukkia matkaan.
Mulla on jännät paikat. Oviksesta on noin viikko. Viimeksi rupesin epäilemään raskausoireita 1,5 viikon kuluttua oviksesta, kun en oikein tiennyt, mitä odottaa. Nyt kun viime kierron oireet ovat selkeästi mielessä, tunnistan kyllä joitain oireita jo nyt. Muutaman päivän paleli tuossa kunnolla ja epäilin, että olisin tulossa kipeäksi. Vessassa ramppaan ihan koko ajan, rinnat ovat arat ja on ollut parina päivänä vähän valju olo. Äsken en saanut milläään lapioitua keittolounasta suuhun, kun rupes ällöttämään koko soppa. Ja lisäksi olen turvoksissa kuin ilmapallo. Nyt vaan täytyy peukuttaa, että tää olis sitä, miltä tää tuntuu... Ensi viikolla sit testataan.
Hui, kun aika menee äkkiä. Kovin kauaa ei varmaan tämä ketju ole pystyssä, kun osa siirtyy odottajien puolelle ja osa elokuisiin. Toivotaan, että mahdollisimman moni pääsis odottajien puolelle jatkamaan juttua.
Thelma kp 22/?
Hermoja raastavaa piinaa...ovulaatio-oireiden perusteella olis kp39/30! Viime sunnuntain jälkeen en oo uutta testiä tehny,hyvin oon malttanu. Ei siis vieläkään menkkoja. Pieniä nipistelyjä ja ponnistaessa välil ottaa nivusista,mut ei mitään merkkejä,et menkat olis tulossa. Turvottaa edelleen ja vessas täytyy käydä yölläkin kerran. Tosin tulee täälläkin kahvia lipitettyä ihan riittämiin!:/ Posket helottaa koko ajan ja välil tosi kylmä ja toises hetkes taas kauhee hiki! Otsa täynnä finnejä ja huuleen näyttää tulleen yskänrokko,mitä ei oo koskaan ennen ollu! Hui! Kuvittelenko ja stressaanko vaan niin paljon!? Mut isänpäivänä testataan uudelleen ja toivottavasti sit ei tarvii enää pettyä!
Itse lähden taka-alalle nuolemaan haavojani,kp 25(norm27-30) muuttui kp 1:si ja mieli on erittäin matala sillä emme jatka nyt yritystä....Ensi kesänä sitten taas uudelleen,kai...
Paljon onnea matkaan teille kaikille ja seuraavaan kuuhunkin!!!!!!!!!!
Kiitos ja kumarrus!
Jos keskenmenon jälkeen alkaa kierto normaalisti niin nyt olis ollu alkuviikosta ovis... mutta nyt tuli hieman verta valkovuodon mukana. Samanlainen kiinnittymisvuoto oli tässä keskenmenneessä. Voihan tää toki olla jotain muutakin, mutta alkoi silti jännittää. Kummastakaan pojasta en aikanaan mitään kiinnittymisvuotoja huomannut.
Rontsukka
Niin onko sulla Rontsukka tai kenelläkään muulla tietoa, miten se kierto keskenmenon jälkeen alkaa tai mistä lasketaan? Itse kokenut km:n lokakuun alussa ja mietin jotta missä tässä mennään :) .... t. Inna4 viidettä lasta toivova
Inna4: Tuota olen minäkin miettinyt. Mulla tyhjeni kohtu itsestään eli ei tarvittu kaavintaa tai lääkkeitä ja 2 viikkoa keskenmenosta bongasin ovisoireita, joten olen nyt laskenut kiertopäivät niin, että keskenmenovuodon alkupäivä on kp1. Uskoisin, että noin menee oikein.
Tuon keskenmenneen kanssakin olin hukassa laskujen kanssa. Kun lopetin minipillerit, mitään vuotoja ei tullut ja mietin, miten lasken kiertopäiviä ja sit raskausviikkoja. Neuvolan täti sanoi, että lasketaan raskausviikot sillä oletuksella, että eka pilleritön päivä on kp1 siitä lähtee raskausviikot ja tarkistetaan sit ultrassa. Tällä laskutavalla viikot oli kyl väärin eli tolla laskutavalla KM oli viikoilla 7, mut veikkaisin, että viikkoja oli yks vähemmän, koska kierto ei varmaan käynnistyny heti pillereiden lopettamisen jälkeen.
Taidanpa minäkin ängetä tänne. Eli meillä yritetään ensimmäistä kertaa (minulla 7-vuotias poika entuudestaan, miehelläni ei yhtään)ja eilen alkoi hedelmällinen jakso, toivon todella että tärppäisi laakista :D arvioitu ov-päivä olisi 2.11. ;)