Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinäkuun helteiden odottajat 2010...

04.10.2009 |

Jaahas... Se oli taas potku takalistoon tänään tuolta kesäkuun pinosta joten heinäkuulle mätkähdettiin...

Tervetuloa vaan taas seuraavalle kuulle jos ei kutsu käynyt odottajiin vielä.

Sovitaanko nyt vihdoin oikeen kättä päälle että kaikki pomppaa tästä pinosta suoraan odottajiin eikä perusteta enää seuraavan kuun pinoa ainakaan samalla kokoonpanolla ;)

Yrittäjä kp 1 yk 6 (hui!!!)

Kommentit (354)

Vierailija
281/354 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottajien puolella on haahujen pino, joka on tarkoitettu keskenmenon jälkeen raskautuneille. Siellä suurin osa on jo loppusuoralla, mutta liityin sinne. Kaipa sinne joku muukin löytää tiensä. Toivottavasti ainakin Inna ja Pilvilinna jossain vaiheessa. :) Ja sieltä voi mun kuulumisia käydä lukemassa, ellei pino kuivu kasaan.

Itse asiassa jos ihan tarkkoja ollaan, mä en ole nähnyt sykettä, mies on ja ultraaja. Multa ultrattiin vatsan päältä ja jotenkin kohdun, ruskuaispussin ja alkion asento sekä melko varhainen ultraamisajankohta teki sen, että kun liikautin päätäni (käänsin kohti monitoria), ultrakuva muuttui ja sykettä ei näkynyt. Arvatkaa vaan, olenko aika monta kertaa varmistanut mieheltä, että näkikö hän ihan oikeasti sen sykkeen. Toivotaan todella, että Innan tuntemus siitä, että hyvin menee, pitää paikkaansa.

Thelma

Vierailija
282/354 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri kun kävin kattoo sun perustamaa uutta pinoa. Oikein kiva kun tuollainen ryhmä on :) .... ja toivottavasi siellä taas törmäämme. Mistähän se haahu -nimi tulee ? Käyn siellä lukee kuulumisia. Ja kyllä me Pilvilinnan kanssa sinne joku päivä pukerretaan tulla usko vaan.....

Mene Thelma sinne ultraan niin saat helpotusta itsellesi... jos se toisi sitä lisäuskoa asiaan. Halit. Inna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/354 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas minäkin.. Tiesin muuten kyllä, että tuollainen haahupino on jo olemassa. Olen käynyt sitä silloin tällöin lukemassa. Mutta kun siellä on kaikki vaikuttaneet olevan jo niiin pitkällä, että tuntuu ettei juttuihin pääsis samalla tapaa enää mukaan.. Siks uusi 2010 kesä-syys vaavia km jälkeen odottavat ois tuntunut hyvältä vaihtoehdolta. Vaikka mitäpä minä tätä pohdiskelen, kun ei olla ees vielä plussattu uusiks.. Tosin mukavalta tuntui lukea Innan kommenttia ja uskoa siihen, että kyllä mekin kaks vitosta haaveilevaa vielä siihen pinoon pukerramme! Käydään sitten Thelmaa moikkaamassa ja kannustamassa siellä pinossa "tällä välin".

Pilvilinna

Vierailija
284/354 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan mulla on ollut tunne että kaikki ei ole niin kuin pitää ja aamulla vessassa käydessä paperiin tuli ruskeaa vuotoa ihan reippaasti. Ei oo vielä tarvinnu sidettä laittaa, mutta kyllä nyt on vahvasti tunne että tämä oli nyt tässä. Itkettää ja ahdistaa. Ei tietty pidä mennä maalailee piruja seinille ennen kuin on käynyt ultrassa.

Eveys

Vierailija
285/354 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että täällä on taas huonoja uutisia. Toivotaan, ettei Eveysin kohdalla vuoto tarkoittais pahinta, säikyttelis vaan. Jaksuja!

Thelma

Vierailija
286/354 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... eveys. Toivottavasti sinun kohdalla asia on juuri niin kuin Thelma tuossa sanoikin. Mikä sinun tilanne on nyt ? Tsemppiä ja voimahaleja ja peukutuksia nyt sinulle.

Itse menin tänään kuitenki töihin kuitenki sairaslomasta huolimatta....pikkuisen on ollut särkyä, mutta särkylääkkeiden avulla selvinnyt ihan hyvin. Jos töissä ei olisi ollu niin paljon tekemättömiä töitä niin olisin kyllä jäänyt lepäämään - jos tänään olisin ollut kotona en olisi saanut perjantaina lomaa aloitettua. Ja saipahan muuta ajateltavaa.

Eilinen meni niin että vähän väliä itkuun pyrskähdin - tämä päivä ollut jo helpompi - kyllä tämä taas tästä.

Voikaa hyvin ! Inna

Vierailija
287/354 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaikka eihän tässä vielä tiedä edes että mikä se tilanne on. Maanantaille sain ultra ajan, että siihen asti pitäis olla epätietoisuudessa. Tietty jos paljonkin alkaa vuotamaan niin sittenhän homma on ihan selkee, mutta ei auta muuta kuin odottaa. Ei oo tarvinnu sidettä ja verta ei ole tullut.. sellasta rusehtavaa vuotoa tulee paperiin kun käy vessassa. Miten Inna sulla alkoi vuoto? Tuliko alkuun rusehtavaa vuotoa vai heti verta? Huomenna ois neuvola, mutta eihän ne siellä voi mitään tehdä kun ei ole ultraus välineitä meidän neuvolassa.

Eveys

Vierailija
288/354 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkoi niin, että tuli eka jotain rusehtavaa viirua valkovuodon seassa ja sitten jotain punertavaa valkovuodon seassa, sitten oli päivä ettei tullut mittään. Aluksi en tarvinnut suojia. Viikon tuhrutteli milloin mitäkin ja sitten hiljalleen muuttui ihan punaiseksi verivuodoksi aluksi niukaksi ja sitten silloin ma-ti yönä voimistui.... Saisitkohan sinä huomenna neuvolasta lähtetteen sellaiseen paikkaan missä voisi ultrata e. päivystyksenä ? Inna

Vierailija
289/354 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin esittäytymässä tuolla Haaveilijat 2010 joulukuu pinossa,joka "vasta aloitettu". Jos siellä kirjoittelua sitten jatkaisi tässä näin. Ajattelin ettei joka kuukausi tarvi sitten pinoa vaihtaa ja kyydistä tippua vaan saa samassa porukassa roikkua sitten tovin aikaa :). Tule Pilvilinna sinäkin sinne kirjoittelemaan ja tietenkin kaikki muutkin 2010 haaveilijat (eveysille toivon kyllä että saat siirtyä suoraan odottajiin ) .

Tarkistin vielä - mulla alkanut punertavalla valkovuodolla se vuoto Eveys...

Mitäs kuuluu Memm! :lle missä päin kuulumisia kirjoittelet? Kuinka voit?

Joko Thelmalla pahoinvointi helpottaa... ?

Vierailija
290/354 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sultakin tuli heti Innan perään ikäviä uutisia! Ahistaa ihan.. Valtavasti jaksuja sinne ja toivott. tilanne ei niin paha, miltä nyt tuntuis vaikuttavan!

Mullakin alkoi km silloin "verijuovalla". Välillä ei tullut mitään, sitten taas jotain pientä. Yöllä ei mitään, mutta sitten seur. aamuna hanat aukesivat. "Onneksi" meni noin nopsaan, ettei tarvinnut pitkään kärvistellä ja ihmetellä mitä tuleman pitää. Mutta sit taas toisaalta silloin aiemmassa (onnistuneessa) raskaudessani alkoi yhtäkkisesti isolla verilorahduksella ja olin satavarma km:sta, mutta ei, kaikki hyvin. Ja niitä lorotteluja tuli sitten pitkään ja hartaasti.. Ja tuolla se "lopputulos" nyt nukkuu suloisena kuin mikä!

Vai olet Inna jo Haaveilijoihin ilmoittautunut. Kiva kun muakin sinne pyytelit. Pitäis varmaan sit seurata sun jalanjälkiä, kun olis noin mukavaa ja tuttua juttuseuraakin ;o)

Voimia puhaltelee Pilvilinna

Vierailija
291/354 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mun pahoinvointi. Se muuttaa muotoaan. Jossain vaiheessa oli niin, että oli tasaisen kuvottava olo koko ajan. Nyt aamut ja illat on ihan karmeita, päivät menee jotenkin.

Mulla oli tänään eka neuvola. Ihan mukavalta vaikutti terkka. Sen verran se sai muhun valettua uskoa, että päätin säästää rahani ja olla menemättä yksityiselle ultraan ennen joulua. Kyllä mä varmaan saan alkuviikosta kehitettyä jonkun paniikin, mut sit on turha yrittää saada enää aikaa ennen joulua ja on pakko odottaa julkisen puolen ultraa, joka on 8.1.

Eveys, miltä tilanne vaikuttaa? Tsemppiä.

Täytyy käydä tuolla 2010 haaveilijoiden pinossa kurkkimassa Pilvilinnan ja Innan kuulumisia. Toivottavasti saadaan teidät pian tuonne haahu-pinoon.

Thelma 8+2

Vierailija
292/354 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thelma että rahasi säästyvät :) . Harmi pahoinvoinnin kanssa, lohduttaudu nyt sillä että yleensä se päättyy 12 viikon jälkeen.

Haaveilijoissa 2010 en kamalan aktiiviseen ainakaan vielä kirjoittele kun vielä on kipuilua ja tuskaa tämän vuodon kanssa ja se suurempi haaveilu ja tositoimet saa odottaa kevättä - jotta "haavat" parantuu.

Tosiaan - verrattuna edelliseen keskenmenoon on tässä kivut aika voimakkaat. Särkylääkettä ( 600-800mg) buranaa olen pariin kolmeen kertaan joutunut ottaa tänäkin päivänä ja viime yönä heräsin särkyyn neljältä enkä sen jälkeen nukkunut. Mutta jos se noilla lääkkeillä helpottaa niin hyvä... toivottavasti nyt kaikki tulee sit ulos eikä tule tulehduksia tai muita. Mun psyyke - pää - on selvinnyt aika hyvin ja aika nopeasti - se epätietoisuus oli kaikkein kamalinta ja kuluttavinta. Tuollainen epätietoisuus tilanteesta ei sovi mun luonteelle. Ja kun tilanne todettiin ja sitä päivän pois itki niin sen jälkeen on olo ollut vain helpottunut - piina päättyi....

Kuinka eveys tosiaan jakselet ? Mikä tilanne....

Tänään olisi lasten koulun joulujuhla ... pihamaalla koululla...hyrr tuolla pakkasessa.... Inna

Vierailija
293/354 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli välillä kun vessassa käydessä tulee paperiin ihan vähän vaaleaa rusehtavaa vuotoa, mutta ei kyllä joka kerta. Neuvolassa antoi tosi huonot ennusteet mulle. Sanoi että jos tulee yhtään vuotoa niin 75% varmuudella tulee keskenmeno. Itkuhan siinä tuli. Nyt sit pistin googleen hakusanan alkuraskauden vuoto niin siellä suurimmaksi osaksi oli tietoa että pieni tuhruttelu vuoto on ihan harmitonta. Ota siitä nyt sitten selvää. Ja luin myös kun jollakin oli ollut samankaltaista vuotoa kuin minulla. Hänelle neuvola täti oli sanonut että pieni rusehtava tuhruttelu alkuraskaudessa on ihan harmitonta, että ei syytä huoleen. Siinä vaiheessa vasta kannattais huolestua jos tulee verta ja ilmenee kipuja.

No oli miten oli, ei auta muuta kuin odottaa maanantaihin. Onneks se aika on heti aamulla niin pääsee maanantaina ajoissa tästä piinasta. Ellei nyt sitten ala vuotamaan oikeen kunnolla ennen sitä.

Mua nyt raastaa ehkä kaikista eniten se, että jos tää menee kesken, pitää palata töihin jossa kaikki tiettää mun raskaudesta. Pieni firma kun on niin sana leviää nopeasti. Ja just peruin lasten hoitopaikankin niin pitäis uudestaan soittaa sinne. Ahdistaa jo etukäteen.

Eveys

Vierailija
294/354 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... aika rajun arvion on kyllä sun neuvolatäti antanut. Kyllä tuo rusehtava vuoto varmasti harmitontakin voi vallan mainiosti olla. Vaikka ainahan se säikyttää jos mitään vuotoa tulee.

Kyllä se vuoto näyttää mikä on miehiään - loppuu tai runsastuu... ja näistä rajuistakin vuodoista on pieniä kuitenkin syntynyt :). Onneksi sinulla on ultra noin lähdellä... ja toivotaan parasta ja sitä että pikkuinen matkassa pysyy. Inna

Vierailija
295/354 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eveys: Kiva kuulla, ettei vuoto ole ainakaan runsastunut, eikä kipuja ilmaantunut. Ja tosiaan aika ihmeellisen kommentin se neuvolatäti sulle antoi! Olen kuullut niin tavattoman monelta alkuraskauden rusehtavasta vuodosta ja kaikki nuo immeiset ovat vauvansa saaneet. Aika ison prosentin täti heitti. Vaikka mistä opuksesta/netistä/lehdestä näistä lukee, niin kyseinen oire löytyy alkurask. oirelistasta. Esim. vau.fi kertoo :"Ajallaan alkavat kuukautiset eivät kuitenkaan välttämättä merkitse sitä, ettetkö olisi raskaana: Kuukautisvuodon kaltaista (usein niukempaa) vuotoa voi esiintyä myös raskauden aikana." Toivottavasti olisi kyseessä vain tuosta harmittomasta (mutta mieltä raastavasta) oireesta. Voimia!

Thelma ja Inna: Kiva, kun kumpikin tahoillanne vielä kirjoittelette tänne. Tää tuntuu niin "tutulta" paikalta ja sopivan pieneltä porukalta.. Kiva vaihdella kuulumisia, vaikka kaksi meistä, me "nelosmamit", ei enää plussalaisiin kuulukaan (hmm.. vaikka vauvakuume-puolella tässä kyllä ollaan..). Tuskinpa minäkään osaisin samalla tiheydellä tuolla Haaveilijoissa turista (en edes vielä listautunut). Tänne sitä vaan aina klikkailee toiveikkaana.

Thelma, olet varmaan jo kokeillut kaikki temput tuon pahoinvoinnin taltuttamiseksi. Netistä ainakin löytyy kovasti kanssasisarten vinkkejä ja kokemuksia mikä kellekin on vähänkään apua antanut. Hyvä, jos edes pientä merkkiä siitä, että edes päivisin ei olisi niin KAMMO olo.

Ja mukava kuulla Inna, että hieman on kaikkein pahin olo helpottanut (sekä kehon että mielen). Mulla jostain syystä pahin päivä oli kolmas. Varsinaisena km-päivänä ei tullut ees itku, olin jotenkin ihan turta. Mutta kyllä se paljon puhuttu aika vaan auttaa.

Vointeja kaikille teille,

Pilvilinna

Vierailija
296/354 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tilanne muuttunut juurikaan.. pientä menkkamaista jomotusta välillä ollut tänään, mutta vuoto ei ole lisääntynyt tai muuttunut. Itsellä on jostain syystä koko ajan ollu ihan varmat fiilikset siitä että kaikki ei oo hyvin ja tunne vahvistuu koko ajan vaan enemmän. Ei saa silti synkistyä vielä,kun ei oo "tuomiota" kuultu vielä. Tulis nyt jo se maanantai!!

Nyt tuo pikku neiti kitisee siihen malliin, että täytyy varmaan ruveta laittaa sitä unille. Onneks tuo pakkanen on vähän hellittäny, että voi laittaa taas pihalle nukkumaan :)

Niin ja jos tässä km tulee niin onneks mulla on täällä tuo 9kk ikäinen pieni neiti mitä voi halia pahimman vauvakuumeen kourissa. Ja yks 4-vuotias ihanuus myös. Täytyy olla kiitollinen, että on saanut ainakin kaksi lasta ilman ongelmia :)

Vierailija
297/354 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoittelen ihan nopeasti ennen kuin karkaan töistä joululomalle. Tosin kyl mun täytyy alkuviikosta hoitaa vähän työjuttuja kotoa käsin. Me ollaan tänään lähdössä mun äidin luokse joulukäynnille, kun äiti tekee vuorotyötä ja joulun töissä. En siis ole kadonnut mihinkään tai nääntynyt pahaan oloon, kun en viikonloppuna paljon kirjoittele. :)

Eveys, onneksi tilanne ei ole tuon pahempi. Munkin korvaan tuo neuvolatädin tuomio kuulosti aika kovalta. Mulla oli tässä raskaudessa noin viikon 5 paikkeilla rusehtavaa tuhruvuotoa parina päivänä. Eli ei se ehkä aina vakavaa ole.

Inna, kiva että henkinen puoli on olosuhteisiin nähden hyvällä mallille. Ehkäpä se, kun aavistelit, ettei asiat ole hyvin, sai jo osittain prosessoimaan asiaa. Toivotaan, että kivut helpottavat pian.

Pahoinvointiin olen kokeillut vähän kaikkea ja ihan avartavaa oli keskustella tuossa pari päivää sitten ystäväni kanssa, joka on kahdessa raskaudessa oksentanut 5 kuukautta molemmissa. Vaihdettiin kokemuksia siitä, mikä auttaa. Nyt kun mulla ei ole kolmeen viikkoon aikaisia aamuherätyksiä, niin ehkä tää menee. Toivon, että tammikuussa sit jo olo alkaa helpottamaan.

Ehkä me pidetään tää ketju hengissä, kun ei munkaan tule tuolla odottavien puolella kirjoiteltua. Niin heinäkuisissa kuin haahuissakin olen käynyt esittäytymässä, mutta eipä sitä muuten ole tullut sinne kirjoiteltua.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Thelma 8+3

Vierailija
298/354 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on perjantai .... ja mulla alkoi loma - lyhyt - vain 9 päivää mutta loma silti! Odotettu ja kaivattu. Nyt voisi olla nollauksen paikka !

Pää on aika tyhjä ajatuksista nyt kaikin puolin .

Hyvä Eveys ettei tilanne tai vuoto ole muuttunut runsaammaksi. Tuo on kuitenkin niin piinaavaa tuo ... mutta enää 3 yötä ja on maanantai ja sitten tiedät toivottavasti jotain enemmän.

Kamalaa olisi voida 5 kk pahoin ! Ja kiva Thelma että saat nyt pitkän pätkän lomailla ja huokaista, jos se auttaa tuon pahoinvoinnin kanssa kärvistelyä kun voi ensinnäkkin pötkähtää heti kun sille tuntuu.

Viikonloppuja kaikille - Inna

Vierailija
299/354 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on tullut sitten jo vähän vertakin, että eiköhän tää ollut tässä.. Vaikea uskoa että siellä mitään elämää olis. Itkettää Ja ahdistaa. Täytyyköhän mun sit mennä tiistaina jo töihin jos huomenna todetaan että mahassa ei oo elämää? Mä varmaan vaan itkisin siellä. Enkä kestäis kohdata työkavereita, kun aika moni taitaa tietää mun raskaudesta. Mistä sitä repis voimia? Olis isomman tytön synttäritkin ja miehen vanhemmat tulossa jouluna kylään. Miten sitä sit pystyis teeskentelemään että kaikki on hyvin?

Tuli nyt aika negatiiviseen sävyyn tää vuodatus, mut nyt tuntuu ihan hirveeltä!

Vierailija
300/354 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä Jkl:n suunnassa! :) Maanantaina starttaa vk 9 ja sit vk.lla 10 olis se jännityksen paikka eli eka ultra! :) Pahoinvointia ei oikeastaan ole enään, mitä nyt jotain satunnaista silloin tällöin. Eihän tässä auta kun odotella. Harmittaa lukea muiden keskenmenoista ym ongelmista kun niin toivois, että kaikilla menis loppuun asti kaikki hyvin. Ei voi itse edes kuvitella miltä se tuntuu ja miten se vie voimia. Toivottavasti saatte ajatuksia edes vähän jouluun ja saatte rentoutua. Oikeen suklaista joulun odotusta ja tsemppiä kaikille kanssa siskoille. -Memm!- :)