Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinäkuun helteiden odottajat 2010...

04.10.2009 |

Jaahas... Se oli taas potku takalistoon tänään tuolta kesäkuun pinosta joten heinäkuulle mätkähdettiin...

Tervetuloa vaan taas seuraavalle kuulle jos ei kutsu käynyt odottajiin vielä.

Sovitaanko nyt vihdoin oikeen kättä päälle että kaikki pomppaa tästä pinosta suoraan odottajiin eikä perusteta enää seuraavan kuun pinoa ainakaan samalla kokoonpanolla ;)

Yrittäjä kp 1 yk 6 (hui!!!)

Kommentit (354)

Vierailija
241/354 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... täällä ei ole nyt sit eilisen myöhäisillan aikana tullut muutaku kirkasta valkovuotoa -ei muuta. Kuitenkin on sellainen "ei raskaana" olo, eli enpä tiedä mitä kuuluu... mutta odotellaan odotellaan ja odotellaan. Rinnat on painavat - mitään muuta raskausoireita ei ole, ei nälkää vilua tai vessatusta.

Ressiä meinaa pukata työasioista ja ensiviikon saan varmaan yötäpäivää tehdä niitä, kun perjantaihin mennessä pitää olla työyhteisön kehittämiseen liittyvä päivä kasassa. Mutta nyt vielä jatkan aamulla tuota pakettipajaa ennen kuin haetaan lapset kotiin .... 1-2 lahjaa ostamatta, riippuen siitä mitä appivanhemmille laitetaan, muuten kaikki kasassa - onpa aika hyvä fiilis :) . Joskus on ollut vielä aatonaattona kaikki ostamatta ...

Vierailija
242/354 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inna, onneks tuhruttelu loppui. Tuskaista tuo odottelu kyllä on. Tsemppiä siihen!

Sullahan on joululahjat hyvällä mallilla. Mä en ole vielä hankkinut mitään. Pahimmat työkiireet helpottavat ens viikon jälkeen, josko sitten ehtis miettiä jouluakin. Korttiaskartelujen kans taitaa tulla vähän kiire, mut kyllä mä ne väkerrän jossain vaiheessa.

Memm! Mä en yhtään tiedä, mitä ultra yksityisellä maksaa, kun ei mun tarvinnut yksityisellä käydä. Kannattaa varmaan soitella pariin paikkaan ja tehdä vähän hintavertailua.

Mä yritän huomenna taas soitella neuvolaan, jos sais sen ensimmäisen ajan varattua. Yritin soittaa to, mut terkka oli possurokottamassa ja perjantainakaan en saanut kiinni.

Thelma 6+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/354 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt on menkat takana, jotka tuli sitten kuitenkin kohtuu nopeasti. Alkoivat viime sunnuntaina kun keskenmeno oli lokakuussa. Tätä tämä joskus on ja nyt vain kohti uusia tuulia, kunhan tää flunssa ensin helpottaa.

Rontsukka ja kp 8/??

Vierailija
244/354 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rontsukka, tsemppiä uuteen kiertoon! :)

Mulla on tänään huonompi olo kuin kertaakaan tähän mennessä. Aamupala ei pysynyt lainkaan sisällä, eikä oikein mikään sen jälkeen. Olo on heikko ja huono, mut kun mitään ei pysty syömään. Todella hirvittää, miten selviän tästä työpäivästä. Pakko oli tulla paikalle, kun on kurssin viimeinen kerta. Tää on oikeasti aika syvältä.

Thelma

Vierailija
245/354 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... täälläkään ei uutta taivaan alla. Voi Thelma raasu sua tuon pahoinvoinnin kanssa, en oikeataan osaa edes kuvitella kun en ole tuollaisesta pahoinvoinnista koskaan kärsinyt. Saitko varattua neuvola ajan?

Se pikkuruinen tuhruvuoto näyttäisi näillä näkymin olevan ohitse... tänään ei ainakaan tähän mennessä ole tullut mitään. Oikeastaan maanantaita odotan, että sitten tietää mikä tilanne - näkyykö massussa eloa.....

Kiirettä on ollut ja on ja se on ihan hyvä niin ei jouda turhia liikaa murehtii ja miettii....

Rontsukalle tsemppiä uuteen kiertoon .

Jaksuja Inna

Vierailija
246/354 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pahoinvointi jatkunut tänään koko päivän. Yleensä se on sentään aaltoilevaa, että hetkeksi helpottaa välillä, mut tänään ei ole helpottanut. Ylös ei sentään ole mitään tullut aamupäivän jälkeen. Mä odotan vaan, että pääsen nukkumaan, jospa huomenna olis olo parempi. Työjutut hoidin vähän vasemmalla kädellä, mut sainpa hoidettua.

Tänään ehdin soittaa neuvolaan ja sain ajan ens viikon torstaille eli silloin olis papereiden mukaan se 8+2. Terkka yritti ehdottaa aamun ensimmäistä aikaa, johon totesin, että ei onnistu, kun aamulla liikkeelle lähteminen on niin vaikeata tän pahoinvoinnin kans.

Mäkin jännään Inna sun puolesta sitä ens maanantaita. Toivottavasti masussa löytyy eloa.

Nyt vois vaikka avata jääkaapiin ja kuulostella, olisko siellä mitään, mikä ehkä uppoais.

Thelma 6+6

Vierailija
247/354 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... tänään luistaa itse kelläkin ? Mulla jälleen tänään sitten tuli ihan vähän jotain tuhrua... voivoivoi tätä piinaa. Itkettää, naurattaa, toiveita herättää ja niitä menettää - kaikkea 10 kertaa päivässä. Silti jotenkin sellainen ei paniikki olo. Tää menee nyt niinku menee. Menisi vaan jotenkin ja saisi siihen jotain vastausta miten menee. Jos on mennäkseen kesken niin alkaisi jo vuotamaan että pääsisi piinasta ja asian käsittelemään ja jos on jatkuakseen lopettaisi tuhruttelun. Ihan erilaista ollut tämä tuhruttelu nyt kun silloin edellisessä keskenmenneessä raskaudessa. Voi maanantai, tule maanantai ja anna minulle lisätietoa ..... Inna

Vierailija
248/354 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, on toi piina kurjaa. Ja vielä vajaa viikko maanantaihin. Toivottavasti aika menee äkkiä ja saat mukavia uutisia.

Mulla on tänään selvästi parempi päivä kuin eilen. Toki on paha olo, mutta ei niin järkyttävä, kuin mitä eilen oli. Oon ihme kyllä ollut viime viikon ultran jälkeen aika luottavaisin mielin, vaikka mietin kyl melkein päivittäin, että vieläköhän mä olen raskaana ja vieläköhän pikkuisen sydän lyö. Aargh, on tää piinaavaa. Odotan vaan sitä, että liikkeet alkaa tuntumaan, jotta on helpompi varmistua asioiden olevan kunnossa. No, enköhän mä silloinkin jonkun hysterian aiheen keksi...

Thelma 7+0

Vierailija
249/354 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Inna, miten hurjaa piinaa ollut sulla viime päivät tuhruineen. Järjettömästi peukkuja, että asiat olisivat kuitenkin mallillaan massussa. Tiedän kyllä tuon tunteen, sillä kakkosraskaudessa vuotelin välillä reippaastikin viikkokausia, vaikka vaavilla kaikki olikin hyvin. Mutta tuo syö naista..

Ja Thelma, siellä sitten kärsitään oikein olan takaa öllöällöäklötyksestä! Koetahan jollain ilveellä yrittää jaksaa vaan, kun ei muukaan auta, vaikka täältä millaiset tsempitykset yrittäisi lähettää..

Tänne sitten tätsykkä parkkeerasi viime pe, joten tärppiä ei sitten tullutkaan. Ei sinänsä pahasti harmittanut, kun olin aiemmin täysin asennoitunut km:n "tasoittavaan" välikiertoon. En vaan voinut arvella tasoittumisen tarkoittavan moista määrää kummia oireita. Olen kyllä nyt lukenut, että muillakin ollut vastaavaa km:n jälkeen (helpottavaa, en olekaan ihan outo..). Joten uutta matoa koukkuun vaan ;o) Jos vaikka päätätte jossain vaiheessa perustaa uuden km:n jälkeen raskautuneiden pinon - ja täällä onni potkaisisi piankin - niin sielläpä sitten vois jälleen jutut jatkua. Käyn kuitenkin vointejanne täälläkin seuraamassa.

Kaikkea hyvää ja onnea matkaan tylleröt,

Pilvilinna

Vierailija
250/354 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, Pilvilinna tsempityksestä! Tsemppiä uuteen kiertoon! Toivotaan, että sulla tärppää seuraavasta.

Tänään on keskiviikko. Inna, maanantai lähestyy päivä päivältä. Mä täällä jännäilen sun puolesta. :)

Mä yritän kärvistellä ja odotella ensi viikon torstain neuvolaa. Jospa saisin ultra-ajankin piakkoin tietää. Arvatkaa, tekiskö mun mieli käydä vielä ennen joulua yksityisellä varmistamassa, että pätkä on matkassa. Yritän olla menemättä. Mies varmaan pitäis mua täysin kajahtaneena. On sitä veronpalautuksille parempaakin käyttöä kuin ultrassa ravaaminen, etenkin kun meillä on edessä auton vaihto, jos tää meidän perhe tästä kasvaa. Testisekoilu oli vielä halpaa, kun digitestistä pulitti reilun kympin, mut se tulee kalliiksi, jos käy jatkuvasti ultrassa varmistamassa... ;)

Pilvilinna, toi vois olla hyvä idea perustaa uusi pino keskenmenon jälkeen raskautuneille. Kävin esittäytymässä heinäkuisten pinossa, mut en ole sinne muuten kirjoitellut. Tuntuu, että siellä on ihan vierasta porukkaa, kun täällä on viime aikoina tullut aika pienellä porukalla jutusteltua. Ja eiköhän me Innan kans tätä pinoa pidetä pystyssä. :)

Jaksuja Innalle ja tsemmpiä Pilvilinnalle uuteeen kiertoon!

Thelma 7+1

Vierailija
251/354 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..oon yrittäny monena päivänä kirjottaa ja saanutkin pitkät jutut kirjoitettua kunnes tekstit on hävinny kuin pieru saharaan..

mulle ei ihmeempiä kuulu. odotan et pääsis jo ultran vaikka sitä ei oo edes varattu vielä.. mutta haluis nähdä, onko siellä oikeesti jotain elämää.

inna4: minäkin jännään sun ultraa. tuut sit maanantaina heti kertoo ne hyvät uutiset :)

Thelma: kurjaa toi sun pahoinvointi. itellä ei oo onneks koskaan ollu pahemmin mitään pahoinvointia raskauksissa, että on vaikee kuvitella kuinka kurjalta olo tuntuu kun joka päivä on paha olo. toivotaan et pian helpottais sun pahoinvointi ja pääsisit kunnolla nauttimaan raskaudeta.

Eveys

Vierailija
252/354 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että säkin olet vielä täällä. :)

Mäkin todella toivon, että pahoinvointi helpottais. Nyt ei kyl paljon nauti raskaudesta.

Thelma

Vierailija
253/354 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... tänään päivällä ei ole tullut taas mitään, mutta tuossa tovi sitten taas tuli ihan verta pyyhittäessä ja vähän siteeseen eli ei todellakaan hyvälle näytä.... en voi kun todeta saman kun aiemmin eli tekisi nyt liikun johonkin suuntaan tämä homma.

Tuo teidän "uusipino" ajatus kuulostaa kyllä erittäin hyvälle...

Mutta :( :( :( .... Inna

Vierailija
254/354 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sua nyt koetellaan. Me pidetään täällä kovasti peukkuja, että vuoto säikäyttelis vaan ja pikkuinen jatkaa vuodosta huolimatta kasvuaan. Aivan varmasti hirveää tuskaa tuo epätietoisuudessa odottaminen.

Mulla on nyt elämä vaan jotenkin tasaisen tappavan tylsää. Paha olo latistaa aika hyvin fiilistä ja vie intoa kaikesta. Ei jaksa lähteä jouluostoksille, kun tulee kuuma ja ahdistus. Ei viitsi lähteä jumppaan, kun oksu saattaa tulla. Jne. Onneksi syksyn hektinen työtahti helpottaa vähitellen ja ensi viikolla voi olla jopa aikaa jouluvalmisteluihinkin. Odottelen kovasti torstain neuvolaa, se kun on mulle uutta ja ihmeellistä. Jospa sit sais sen ultraajankin tietää, kun onhan mulla neuvolapäivänä papereiden mukaan 8+2. Yhä edelleen kyllä harkitsen, että käyn yksityisellä ennen joulua vielä varmistamassa.

Mukavaa torstaita kaikille!

Thelma 7+2

Vierailija
255/354 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin sitten lopettamaan työt tänään!! Seuraavan kerran takas joskus 2 vuoden päästä!! Mä teen siis metallitöitä ja meillä joutuu hengittelemään haitallisia kaasuja, mitkä on sikiölle vaarallisia. Tiesin että jossain vaiheessa tässä joudun jäämään pois, mutta en ois arvannu että samana päivänä kun soitan työterveyteen, tulee käsky jäädä heti kotia. Huomenna aamulla sitten kelaan erityisäitiyshakemusta viemään. mä oon ihan ällikällä lyöty. Ihan mielenkiinnolla odotan, että mitä neuvolassa huomenna laitetaan mun papereihin lasketuksi ajaksi kun kierto oli niin hirvittävän pitkä.. No mutta se siitä oma napa osastolta..

Inna: Toivotaan todellakin että pikkuinen nyt pysyy matkassa ja tuo vuoto ois ihan harmitonta.

nyt täytyy mennä.. palaillaan taas :) Eveys

Vierailija
256/354 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kannattaako enää yksityiselle ultraan mennä :) ? Siellä pienellä varmasti kaikki hyvin kun sykkeet olette jo nähneet. Luota nyt että luontoo hoitaa teille nyt pienen kotiin :) . Tuo on sitten sitä normaalia "Äidin huolta" kun ei liikkeitä tunne vielä ja raskaus sen takia niin epätodellinen. Toki jos se sille tuntuu niin mene ihmeessä käymään, mutta toisaalta kyllä siinä sitten ehkä ihan ihan vähän raha menee jo "hukkaan " . Mutta toki se oma mielenrauha voi olla sen arvoinenkin :D . No sinä teet niinkuin hyvälle tuntuu ja minä mielellään kuulen kun ultrassa olet käynyt mitä ne siellä sanoo... :D . Oletteko muuten meinanneet kysyä kumpi siellä on sitten kun sen aika tulee, että näkee ?

Mulla varsinaista verta ei eilisen jälkeen ole näkynyt ja ilman suojaa olen pärjännyt, nyt taas töiden jälkeen kun kävin vessassa niin tuli jotain tuhrua pyyhittäessä. Oon ruennu miettii kun on niin erilainen tää vuoto nyt ettei tää olisi vaan kohdunulkoinen raskaus (vaikka jotain rask. mat. siellä kohdussa olikin th näkevinään silloin 7+1 viikolla) vai mitä tämä on ?? Jotain aivan outoa...ja kuluttavaa. No pian on maanantai ja TOIVOTTAVASTI saan joitakin vastauksia. Hiivatinvatti :( .

Nyt en muista mitä Eveys tuossa aiemmin kirjoitteli ? Joko sulla oli neuvolat varattu tai ultra tiedossa? Oletko menossa yksityiselle ?

Jaksujapaksuja kaikille.... Inna

Vierailija
257/354 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sitä virallista ultraa, etten mene sitä ennen yksityiselle. Tai voi olla, että saan vielä ennen joulua äkkipaniikin ja on pakko käydä varmistamassa.

Me ollaan puhuttu, että haluttais kyllä tietää lapsen sukupuoli etukäteen. On se jotenkin kiva varautua, kun tietää, kumpi on tulossa, vaikka ei sillä mitään väliä ole, kumpi tulee. Te, joilla on jo lapsia, oletteko tienneet sukupuolen ennen syntymää?

Eveysillä alkoi sit pitkä loma. On se hyvä, ettei tarvi tehdä töitä, jossa on riskejä, mut on varmaan aika yllättävää melko yhtäkkiä kuulla, ettei huomenna sit enää mene töihin.

Jaksuja kaikille. Inna, kyllä se maanantai pian on.

Vierailija
258/354 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo todellakin tuntuu oudolta ettei tarvii mennä huomenna töihin. Etenkin kun oli ihan normaali päivä tänään ja lääkäri soitti mulle vasta neljältä ja sanoi ettei töihin saa enää mennä. Kyllä menin ihan hiljaseks vähäks aikaa. Sitten piti soittaa pomolle pieni shokkiyllätys että raskaana ollaan ja en voi enää töihin tulla. Nyt vaan yrittää tajuta että nyt alkoi piiiitkä "loma".

Inna: Mulla ois ens keskiviikkona neuvola, mutta pitää kyllä huomenna käydä hakemassa lappusia sieltä. Ja ultraa pääsen varailee sitten kun oon neuvolassa ekan kerran käynyt, että meniskö se tammikuulle..

Palaillaan taas :)

Vierailija
259/354 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pomppas sulle eveys pitkän loman ! Oltiin kirjoiteltu niin samaan aikaan vissiin etten aiemmin tuota sun juttua nähnyt. No siinäpä sitä sitten on odotusta kerrakseen ja miettimistä miten mukavasti päivänsä täyttää - ei lienen ongelmaa näin joulun alla :) .

2 eka raskaudessa kun massussa oli vain 1 vauva en kysynyt - minusta kiva saada tietää sit synnytyksessä ja sitte yhdelle on helppo laittaa neutraalit vaatteet. Mutta tässä viimeisessä tuplaraskaudessa kysyin, kun ajattelin että voi sit laittaa sukupuolen mukaan vaatetusta :) .

Omanapa......... ????

Inna

Vierailija
260/354 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä suunnittelen lähtöä töistä kotiin päin. Ihanaa kun pahimmat kiireet ovat helpottaneet ja ehtii vähän enemmän relata ja jopa valmistella joulua. Eilen kävin vähän jouluostoksilla, ja muutaman kivan lahjan löysinkin. Huomenna olis tarkoitus jatkaa jouluostoksia ja pipareitakin ajattelin leipoa.

Mun napaan ei kuulu mitään ihmeellistä. Pahoinvointi on ihan siedettävissä mitoissa tänään. Tosin kyl aamupalasta tuli puolet ylös, mutta sen jälkeen on ollut ihan kohtuullinen olo, mikä mun mittapuussa tarkoittaa pahaa oloa, mutta ei sitä, että tuntuu koko ajan, että oksu tulee. Toivottavasti olo ei pahene, kun olen ilmoittautunut illalla jumppaan. Jospa nyt jaksais vähän enemmän panostaa liikuntaharrastuksiinkin.

Mukavaa perjantaita kaikille!

Thelma 7+3