Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinäkuun helteiden odottajat 2010...

04.10.2009 |

Jaahas... Se oli taas potku takalistoon tänään tuolta kesäkuun pinosta joten heinäkuulle mätkähdettiin...

Tervetuloa vaan taas seuraavalle kuulle jos ei kutsu käynyt odottajiin vielä.

Sovitaanko nyt vihdoin oikeen kättä päälle että kaikki pomppaa tästä pinosta suoraan odottajiin eikä perusteta enää seuraavan kuun pinoa ainakaan samalla kokoonpanolla ;)

Yrittäjä kp 1 yk 6 (hui!!!)

Kommentit (354)

Vierailija
261/354 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kiva kun on perjantai :) . Ja päivä on kehitytty työyhteisöllä ja oikein oli antoisa päivä. Viikonloppu aika ohjelmoitu - tai no ainakin osittain, mutta kyllä huokastakkin kerkee onneksi.

Luovutusmieli on jo, en usko että meille vauvaa tulee - mutta neuvola maanantaina..... vuotoa ollut tänään ehkä aiempaa enemmän... Inna

Vierailija
262/354 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan silti että vuodosta huolimatta kaikki ois hyvin. Jatkuuko vuoto edelleen?

Mä kävin eilen neuvolassa pikaisesti selvittämässä että mitä arvotaan lasketuksi ajaksi. Mulla ois sen mukaan raskausviikkoja nyt 8+1, mutta sehän on ihan mahdottomuus. Kyllä se siitä viikolla tai kahdella siirtyy eteenpäin kunhan pääsen ultraan. Mikäli tuolla mahassa nyt jotain elämää on.. on edelleenkin hirmusen skeptinen olo. Mulla muuten iltaisin on ruvennut maha pömpöttämään niin hirmuisesti että luulis että ois raskaus aika paljon pitemmällä.. Ollaan jouluksi menossa mun äidin luokse. Pitää varmaan laittaa jotain telttaa päälle ettei kukaan illalla ihmettele mun mahaa.. :)

Nyt täytyis ruveta laittamaan pikku neitiä ulos nukkumaan ja sit alkais siivous..kauheesti ei nyt kiinnostais se jälkimmäinen.

Palaillaan taas.. Eveys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/354 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä NIIN pidän peukkuja sun puolesta! Mikäs on tilanne? Tiedän, ettei pätkääkään sun tämän hetken tunteisiin helpotusta tuo, mutta mulla siis oli aiemmassa raskaudessani n. 6 viikkoa liki päivittäistä vuotoa ja juilintaa.. Ja vuotoa tuli välillä reilustikin. Kaikki kuitenkin oli ok. Eli ei se aina pahinta tarkoita. Paljon voimia sulle. Ja tsemppejä myös Thelmalle & Eveykselle.

Pilvilinna

Vierailija
264/354 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun parasta toivotte. Vuotoa on tullut jokapäivä vähän - pikkupöksyllä olen tähän mennessä pärjännyt siteisiin ei ole tarvinnut vielä siirtyä.

Kuinka toivoisinkaan Pilvilinna, että minulle kävisi juuri niin kuin sinulle. Jotenkin ei vaan jaksa uskoa, kun koskaan ei mitään eikä minkäänlaisia vuotoja ole raskauksissa ollut. Mutta ainahan kaikki on mahdollista - ei vaan haluaisi kamalasti mahdollisia turhia toiveita elätellä. No huomenna iltapäivällä on aika neuvolaan ja jos silloin jotain selviäisi - kun ultralla kurkataan mitä näkyy - epäilen että nyt saan sitten lähetteen tarkempaan ultraan, mutta mene ja tiedä. Jotenkin olisin ymmärtänyt jos sitä vuotoa olisi ollut vaan parina päivänä, mutta nyt sitä jatkunut jo viikon ja ajoittain esiintynyt alaselässä menkkamaista jomotusta - suhteellisen voimakastakin.... :(.

Kuinkas Thelma ja Eveys jakselee ?

Kivat olisi jo viikot jos kaikki hyvin olisi (8+3) mutta mutta.... Inna

Vierailija
265/354 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin täällä jaksellaan. Piti sit käydä vielä yks digitaalinen testi ostamassa ja melkein heti ilmestyi teksti raskaana 3+... Jee!

Tänään kävin viimeset joululahjat ostamassa ja voi huokasta helpotuksesta kun on nyt hommattu kaikki mitä pitikin.

Mä nyt vaan lyhyesti kirjottelin tähän väliin kun pitää lähteä viemään tyttöä sporttikerhoon.

Inna: Ilmottele huomenna mitä ne siellä ultrassa näkyi.. Tsemppiä!! :)

Vierailija
266/354 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei kuulu mitään ihmeellistä. Olen tosi väsynyt ja jotenkin ollut apealla tuulelle viime päivinä. Tuntuu, että ultrasta on kulunut ikuisuus ja vähän väliä on tosi epävarma olo. Kauheasti haluaisin mennä ultraan vielä ennen joulua varmistamaan, että kaikki on hyvin, mut yritän hokea itselleni, että se on vaan rahan hukkaa. Torstain neuvolaa odotellessa. Kauhulla just kävin vaa'alla aamulla ja totesin, että pari kiloa on jo tullut lisää. Ei vaan kauheasti voi kiinnittää huomiota siihen, mitä syö, vaan on syötävä sitä, minkä uskoo menenvän alas ja pysyvän sisällä.

Inna, me peukutetaan kaikki kovasti, että ultrassa tulis huomenna hyviä uutisia. Tule sit heti kertomaan. :)

Jaksuja kaikille muillekin.

Thelma 7+5

Vierailija
267/354 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin katsomaan joko Innalla ois uutisia meille, mutta ei vissiin ihan vielä..

Ollaan oltu sitten melkein koko päivä kotona kun on niin hirmusen kylmä. Päivä on tuntunut todella pitkältä, kun ei oo pystyny oikeen ulos menemään ja herättiin pienimmän kanssa jo ennen seiskaa.

Mulla alkaa jo kärsivällisyys olemaan lopussa. Tekis mieli varata aikaa jo yksityiseltä jos pääsis ennen joulua ultraan tai edes tän vuoden puolella. On vaan niin outo olo, kun ei ole mitään oireita ja en sitten pysty olemaan stressaamatta että onko kaikki ok. Sais sitten lasketun ajankin kohdalleen. En ihan usko siihen että ois kohta 9 viikkoa täynnä..tai sehän on täysi mahdottomuus kun testiin tuli plussa niin myöhään.

Eveys

Vierailija
268/354 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... elikkäs näkymä sama kuin puolitoista viikkoa sitten - istukkaa joo ja kohtu suurentunut selvää sikiökaikua ei. Tuulimuna epäilynä huomenna päivystykseen tarkempaan ultraan yliopistolliseen sairaalaan... Huoh. Inna

Vierailija
269/354 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää Inna, että ei tullut tänään varmuutta tilanteeseen. Ja kurjalta tuo epäily tuulimunasta tuntuu. En tiedä, mitä sanoisin. Toivotaan vielä, että huomenna tulis parempia uutisia. Jaksamisia Inna!

Ei ole hirveästi tehnyt mieli ulkoilla tänään, kun on niin kylmä. Kaksi kertaa on käyty koirien kanssa lyhyehköllä lenkillä. Nekään ei oikein viihdy ulkona tällä pakkasella. Mä oon ollut tänään taas jotenkin tosi väsynyt. Jaksaiskohan sitä raahautua illalla vähän treenaamaan salille.

Thelma 7+6

Vierailija
270/354 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

....tällaisiin tilanteisiin taida aina sanoja löytää... tiedän kuitenkin Thelma, että sinä ja myös muut kyllä "hengessä" mukana olette ja myötäelätte tätä tilannetta.

En oikeastaan edes odota parempia uutisia - kyllä se näin on ettei mahassa mitään kasva (tuulimuna? kehitys lakannut varhain? ) kun ei näillä viikoilla näy ja kun on tuota vuotoakin. Tänään rt näytti neuvolassa vielä plussaa kun tehtiin, mutta niinhän se tietenkin tekee.

Pääsisi nyt vaan sitten "äkkiä" ja "nätisti" eroon tästä tilanteesta - ei ole voimia oikein mihinkään kun on henkisesti aika uupelo tämän asian kanssa nytten ollu. Ihan heti en halua raskaaksi uudestaan tulla. Täytyy antaa itsensä mielen ja elimistön levätä hetki. Sitten jossain vaiheessa jos kerran vielä kokeilee ja jos sit käy huonosti, niin sitten meidän perhekoko jää tähän - ei tätä kovin montaa kertaa jaksa.

Heti aamulla suuntaan yliopistolliseen sairaalaan- päivystyksenä. Saapa nähdä mitä edessä sitten, jos ja kun siellä saadaan lopullinen varmuus tästä tilanteesta ja tuulimunasta (?) - lääkkeellinen tyhjennys vai kaavinta (jota en halua jos mahdollista) ... ? Vai laittaako ne vaan odottamaan että ulos tulee... voivoivoivoivoi.... No se nähdään taas huomenna. Itkettää. Inna

Vierailija
271/354 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin pahoillani Inna! Oliko sulla muuten tavalliset raskausoireet? Mä vaan mietin tätä omaa tilannetta kun on niin erilainen raskaus verrattuna aikaisempiin.

Ei kyllä nyt oikeen muuta sanottavaa..veti vähän hiljaseks nuo uutiset

Eveys

Vierailija
272/354 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan tavalliset raskausoireet - jossain vaiheessa nälkä ja pissatus hävisi. Mulla aiemmat raskaudet olleet hyvinkin oireettomia - niin en niistä niinkään hätkähtänyt. Rinnat edelleen turvoksissa, samoin maha iltaisin. Edellisen keskenmenneen aavistin, että kaikki ei hyvin. Tästä en varmuudella osaa sanoa mikä oli pelkoa, mikä aavistusta ja mikä toivoa mikä mitäkin. No nyt se on näin ja sen mukaan elellään nyt.

Millälailla erilainen sulla raskaus on nyt verrattunua aiempiin ? Raskaudethan voi olla erilaisia ja varmasti sulla kaikki hyvin (digitestikin sen todistaa :) ) niin mä sain noin 6 viikolla siitä vain viikot 2-3 ....

Nyt saunaan, kauheen kylmä ...hyrr. Inna

Vierailija
273/354 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Inna huomiselle ja tuleville päiville. Tule kertomaan, mitä huomenna selviää, kunhan jaksat. Voimahaleja!

Thelma

Vierailija
274/354 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tässä raskaudessa kun ei ole niitä oireita. Oon tosi uupunut kyllä ja maha pömpöttää iltaisin, mutta siinä ne oireet olikin. Aikaisemmissa raskauksissa ollut rinnat heti tosi kipeet heti hedelmöityksen jälkeen ja mahassa on ollut heti tuntemuksia.. Joo ja tosiaan tiedän että raskaudet voi olla hyvinkin erillaisia, mutta silti on jostain syystä vähän varovainen olo..ettei uskalla olla onnellinen ennen kuin on käynyt ultrassa. Mulla on 2 tyttöä, joten voishan tää täysin erilainen raskaus vaikka merkata poikaa.. (pientä toivetta pukkais pojan suuntaan) :)

Mutta Voimia sulle Inna! Harmittaa kovasti että sä et tuu nyt meidän kanssa odottajien puolelle. Toivon kuulevani vielä sulta jossain vaiheessa raskausuutiset ja että kaikki menis sillä seuraavalla kerralla hyvin. Varmasti et pysty ajattelemaan hetkeen uutta raskautta, mutta sitten kun se on ajankohtaista, toivon kaikkea hyvää :)

Vierailija
275/354 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja valtavasti voimia tulevaan sulle Inna toivottelen! Olipa raastavaa lukea noita uutisiasi. Mutta niin minä kuin Thelmakin tietänemme valitettavan omakohtaisesti miten raskaita hetkiä siellä nyt eletään. Ja yritetään antaa virtuaalitukea.

Mitenkä muuten se aiempi km, oliko se tm vai kkm vai? Aattelin vaan, miten kohtalon ivaa, jos vaikka kaks tm peräkkäin. Vaikka kyllähän näitä sattuu.

Elän kans jotenkin voimakkaasti mukana noissa sun tunnoissasi siitä, että jos joskus myöhemmin vielä kerran yrittäisitte ja sekin menisi kesken, niin sitten perheenne lapsiluku jäisi tuohon neljään. Ihan samaa täällä olen pyöritellyt. Että jaksaisinkohan enempää kolmea km tässä tilanteessa, kun kuitenkin meillä jo neljä ihanaista olemassa. Eri asia taatusti, jos vain yksi tai ei lainkaan lapsia. Eräs ystäväni joutui kokemaan 6 perättäistä km ennen kuin onnistui ja ekan lapsen saivat!! Ja ainokaiseksi jäi, voimia mahd. vastaavaan ei enää heillä ollut. Huh, menihän vähän synkäksi, mutta mikäs ihme se noita viestejäsi luettuani on..

Haleja,

Pilvilinna

Vierailija
276/354 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inna, surullista lukea tuollaista. Oma kohtaista kokemusta km:stä ei ole mutta tuntuu todella pahalta sun puolesta. Toivotan paljon voimia ja jaksamista tulevaan. -Memm!-

Vierailija
277/354 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... aamulla menin siis sairaalalle. Siellä todettiin keskenmenon alkaneen ja oletettavasti tuulimuna, kun ei sikiötä näkynyt eikä kaikua antanut. Viime yönä minulla alkoi suurempi vuoto ja supisteluja ja niitä sitten lääkkeillä vielä lisättiin, jotta kaikki materiaalipoistuisi kohdusta. Jonkin verran materiaalia tulikin sitten niiden tuntien aikana kun sairaalassa olin seurattavana. Nyt sitten tämän ja huomisen sairaslomalla - sitten paluu arkeen. Viiden viikon päästä pissanäytteet tk:hon varmistukseen vielä että negatiivinen on tulos.....

Näin päättyi minun matka heinäkuun odottajissa - toivon teille muille hirveästi onnea matkaan! Seuraan teidän matkaanne kuitenkin täältä taustalta. Nyt keskityn joulunviettoon ja pieneen huiliin ja ehkä sitten kevät puolella jossain vaiheessa voisi ajatella (vielä kerran) kokeilla josko sitä tärppäisi ja kaikki hyvin menisi....

Terkuin Inna

Vierailija
278/354 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiva, kun kaikesta huolimatta jaksoit tulla tänne heti kertomaan tilanteestasi. Olen tänäänkin jo näillä seuduin pyörinyt katselemassa josko jotain kuulumisia olisi tullut.

Toisaalta varmaan helpottavaa, että jos näin oli pakko käydä, niin kunnon vuoto sitten tuli näinkin pian tiedon vahvistumisesta. Pystyy aloittamaan surutyön (ainakin itse koin asian näin).

Kaikkea hyvää joulunne viettoon ja tulevaan. Toivottavasti kevät tuo aikanaan iloisempia uutisia.

Lämmöllä,

Pilvilinna

Vierailija
279/354 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jo aiemmin katsomassa, josko olisi jo tullut uutisia. Nyt kun luin sun viestin, niin itkuhan siinä mullekin tuli. Voin vain kuvitella, miten pahalta tuntuu toistamiseen kohdata se tosiasia, että kesävauvaa ei olekaan tulossa. Jotenkin tää kolahtaa vielä kovempaa, kun ollaan täällä pienellä porukalla kirjoiteltu ja tutustuttu ja ollaan oltu samassa veneessä keskenmenon jälkeen raskautta yrittämässä.

Iso lohdutushali! Hyvää ja rauhallista joulunaikaa! Ja jos keväämmällä siltä tuntuu, toivotaan, että kuulisimme sulta plussauutisia!

Thelma

Ps. Taidan perustaa tuonne odottajiin keskenmenon jälkeen raskautuneiden ketjun. Mä olen suunnattoman iloinen niiden puolesta, jotka osaavat nauttia odotuksesta (helpompaa se varmasti on, jos alla ei ole keskenmenoa) ja olla murehtimatta, mutta itse en siihen pysty. Mulla päälimmäiset fiilikset on kuitenkin huoli ja ahdistus.

Vierailija
280/354 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... lämpimistä ajatuksista ja myötäelämisestä. Omat tunteet menee ylös alas - yhtä äkkiä purskahdan itkuun ja toisena hetkenä taas osaa ajatella valoisammin.

Thelma - siellä uudessa pinossa on minunkin helpompi seurata sitten teidän juttuja "pienessä piirissä". Niin ja kyllä sinulla Thelma varmasti hyvin menee - muista se pieni syke minkä olet jo nähnyt ja jotenkin tunnen niin vain luissani. Sua Thelma mun tulee erityisikävä kaiken tämän yhteisen kokemuksemme ja jakamisen jälkeen. Kuinka osaankaan luopua tästä ? Voikaa hyvin. Inna