Olen shokissa! Tsekatkaas tämä asusteiden määrä!
Kommentit (313)
Minusta harrastus on sitä mistä saa itselleen mielihyvää ja minkä tuntee omakseen. Kehitti se tai ei.
Tykkään nyprätä ristipistoja, nurkat täyttyy langoista ja töistä. Mitä hyötyä niistä on, ei yhtään mitään muuta kuin oma mielihyvä. Voisihan niistä bloginkin tehdä vai olisinko sitten kenties hullu?
Jos jollain on rahaa ja aikaa hankkia lapsilleen mieluisia vaatteita niin hankkikoot. Se joka saa siitä slaagin hankkikoot elämän, ihan oikean elämän.
tätä av-mammojen kateutta aikaansaavia ihmisiä kohtaan. Nöyrtykää siihen, että toisilla oikeasti voi mennä paremmin, ei se aina ole kulissia, vaikka miten haluaisitte niin itsellenne vakuutella.
Itsekin pidän kaikesta kauniista, mutta laiskuus, työt ja täällä palstalla luuhaaminen saavat aikaan saamattomuuden esim. sisustamisen suhteen.
"Meillä ei ole "kun halvalla sai vaatteita"
mutta pipojen suurta määrää puolustelee mm. sillä, että on löytänyt näitä kahden euron pipoja ;)..
lapsista,todella suloisia.
Kyllähän noita vaatteita kertyy,usein ihan huomaamatta.
Mitäs pienistä.
Antaa no-life kateellisten mammojen vaan piipittää jos se heille terapiasta käy.
n Ananan blogia ja tykkään visuaalissti siitä, vaikka moni asia edustaa eri maailmaa kuin omani.
Pipomäärässä ei ole mitään pahaa. Laskekaa vaikka omanne! Ja laskekaa vaikka alushousunne, ei niitäkään oikeesti tarvitse kamalasti ja maksavatkin ruojat! Mutta silti niitä vain kertyy.
En mitenkään voisi ajatella lapsilleni esim. 2 pipoa mieheen, vaikkei niitä ehkä ihan 40 kpl ole, tosin en ole laskenut=)
että kun kohun myötä olette rakkaat kateelliset kanssasisaret Ananan blogia selailleet, alkaa syrämmessä vihloa; ihania kuvia, ihananoloinen koti, kauniit lapset puettuina kauniisiin vaatteisiin. Jonkin verran vapaa-aikaa, energiaa tarttua toimeen, tehdä ekskursioita ympäri pääkaupunkiseutua. Kateus on naiset perisynti, eikä sitä voi puolustella sillä, että "kun se sitä ja se tätä ja niitä pipojakin on ainakin 40!". Temmatkaahan lastenne pipot vaikkapa nyt kahden vuoden ajalta riviin. Kaikki pipot, hop hop! Minäkään se en ole minkään sortin lastenvaateblogisti, mutta ihmeesti niitä pipoja tuli 33 kappaletta - ja kuvitelkaa, poikalapselle! Olen ilmeisesti matkalla samaan hourulaan kuin Anana. Siellä meidät asusteidenhamstraajat sitten mestataan nuukien Av-mammojen hurratessa vieressä.
Valtaosa tämän ketjun kommenteista on niin ala-arvoista kamaa, etteivät ne oikeasti ole ansainneet minkään sortin huomioita keneltäkään täysipäiseltä ihmiseltä. Koska nyt Ananan kodinkin perusteella on ilmiselvää, että niitä pipoja ostellaan mammat ihan omilla rahoilla - ei ole asustevimma teidän toimeentulotuista pois - niin sovitaanko että kyseinen blogisti tekee osansa hiilijalanjäljen pienentämisestä toimittaessaan nämä kohuasusteet sun muut tamineet kirppiksille seuraavaa loppukäyttäjää varten? Aika siistiä, että ensi kaudella joku teidänkin pirpanoista melskaa hiekkiksellä kohupipossa!
Kommenteissa jotkut mainitsevat sellaisesta..
miljoona asustetta. Kiitos taas vauva palstalle, että sain käydä ihailemassa hänen blogiaan.
Voi kunpa saisin tietää, että mikä kello Ananalla oli kädessään siinä kuvassa missä hän piti kameraa kasvojensa edessä. Mäkin haluaisin sellaisen.
Olisin itsekin hullaantunut neulemekkoihin jos minulla vain olisi tyttö :)
On vain useampi poika siunaantunut.
ainoat järkevät kommentit tulivat taas kerran, Melbalta.
Mainitsit että bloggaat taloudesta? Haluatko täällä julkisesti kertoa blogisi osoitteen; täällä olisi lukija tulossa;-)
ja teille muille, hyvää ja kaunista yötä!
Antakaa tän asian jo olla, please...........
<a href="http://fi.wikipedia.org/wiki/Interventio" alt="http://fi.wikipedia.org/wiki/Interventio">http://fi.wikipedia.org/wiki/Interventio</a> Siis väliintuloa tuohon vaatehulluuteen, sitäkö blogin pitäjä tarkoittaa?
olen ananaa lukenut. Tykkään kuvista, en tykkää tyylistä. Enkä siitä kuinka lapset ovat julkista riistaa blogissa. Musta valokuvablogit joissa on rehellisia omakuvia on paljon kiinnostavampi.
Mä olen myös huomannut tuon ristiriitaisuuden, että ei ole "kun halvalla sai"-vaatteet ja toisaalta 2e pipot. Toisin sanoen, en tunne, enkä ymmärrä bloggaajaa yhtään. Tykkään katsoa hänen valokuviaan, mutta padme ja lastenvaatteet evvk.
Enkä kommentoi Ananalle itselleen blogissa, kun hän ei pidä henkilökohtaisista ja ikävänsävyisistä kommenteista. Vaikka ei hajoa kritiikistä. (taas yksi pieni epäjohdonmukaisuus). On varmasti ihana ihminen, mutta blogistaan en sitä löydä.
Pari kysymystä lastenvaatebloggaajille:
Kuinka vaikeaa teidän julkisesti bloggaajien on ymmärtää, että kun kerrotte julkisesti kuvin ja tekstein blogissanne elämästänne, se voi herättää keskustelua?
Vai aloititteko blogin pitämisen sillä oletuksella, että teitä, elämäntapaanne ja ostostottumuksianne tullaan vain ja ainoastaan varauksetta kehumaan?
Siinä tapauksessa suosittelen suljettua blogia, jonne pääsy on vain toisilla samanhenkisillä. Siellä salasanojen suojassa voitte ringissä kehua toisianne ja ylläpitää sitä käsitystänne, että täysin överiksi mennyt yli oman perheen tarpeiden shoppailu on tervehenkinen "harrastus".
Jos keräät jotain kallista astiastoa tai muuta astiasarjaa, niin se on ok.
Jos juokset ulkomailla monta kertaa vuodessa, se on ok.
Jos ostat itsellesi kaapin täyteen kauniita ja kalliita vaatteita, se on ok.
Jos panostat omaan hyvinvointiin käymällä kalliissa hieronnoissa, kasvohoidoissa yms. ja panostat laadukkaisiin meikkeihin, se on ok.
Jos kulutat aikaasi urheillen ja ostat urheiluun viimesen päälle hyviä varusteita, se on ok.
Jos tupakoit, niin sekin on ok.Mutta auta armias jos pidät kauniista lastenvaatteista ja puet lapsetkin kauniisti ja tilanteen/säänmukaisiin varusteisiin, niin voi kun se on NIIN KAMALAA!!
En vaan ymmärrä, surullista..
Taitaa nämä arvostelijat olla itse vaan kateellisia ja omata sen tyhjiön elämässään, kun pitää täällä päivitellä.
_Mikään_ näistä listaamistasi ei ole ok liiallisuuksiin vedettynä!
Esim. kun vedät 40 röökiä putkeen, siinä voi tulla jo nikotiinimyrkytys!
Se että pukee lapsensa kauniisti on ihan tavallista. Siinä että ostaa lapselleen 40 pipoa, juoksee ympäri kaupunkia metsästämässä täydellisiä lastenvaatteita ja valokuvaa ja kirjoittaa niistä loppupäivän on jotain hyvin hyvin FRIIKKIÄ.
Moi !
Mä olin eilen jo unten mailla kun sain linkin tähän keskusteluun ja sain ihanat naurut kun joku kirjoitti että tuusis taitaa olla ainoa joka tajuaa olevansa ihan pöpi (tai jtn vastaavaa). Kyllä; mä olen mielestäni pöpi, ihan oikeasti. Mutta pakko sanoa että mielestäni monet kommentit fanaattisista bloggaajista ei osi ainakaan muhun tai mitä ananaa olen pari krt nähnyt niin häneenkään, tai moneen muuhun bloggaajaan, mulla on ainakin sen verran kiirettä oikeassa elämässä etten ehdi kuvailla vaatteita kun 5minuuttia, kuvistakin sen varmaan näkee, mä isken kirppis tai ostokasseista lattialle ja nappaan kuvan, iskin kameran piuhaan ja lataan ne, alle 5min kyllä. Joskus kirjoitan pidempäänkin mutta se on ihan miltä tuntuu: olen oikeassakin elämässä armoton höpöttjä ;)
Jokaista kommenttia en jaksa puolustella, mutta olen ihan varma että ne muutamat blogistit joita tunnen eivät elä blogin takia, vaan jos mä käytän auton pesulassa, hoitelen asioita yms en bloggaa niistä, vaan bloggaan siitä kun matkalla kävin Lindexillä.. eli esiin tuodaan se asia mistä itse tykkään, joten kyllä blogin perusteella tottakai tulee ajatelleeksi sen pyörivän lastenvaatteiden ympärillä, totta, se pyöriikin, SE on BLOGI, eli elämä ei pyöri, jokainen aikuinen ja viisas blogeja lukija käsittää varmasti ettei ehditä bloggaamaan jokaisesta arki-asiasta, eikä haluta, monen blogi on lastenvaatteita käsittelevä enimmäkseen ja ei niin henkilökohtainen. Jokainen valitsee tapansa, niin blogatessaankin.
Mä en itse ikinä ehdi lukea edes tuota vaate ja lastentarvike palstaa mitä ennen luin, sen ajan minkä olen koneella, yleensä juttelen kavereiden kanssa ja bloggaan ja luen blogeja, se on ihan kivaa, ja mikään hinku ei ole koneella tehdessä olla juuri muuhun, se on valintani.
Mutta juu, enempää puolustelematta haluan sanoa että, kyllä, ainakin minä olen friikki. Olen myöntänyt sen alusta saakka: lastenvaatefriikki tuusis. Tosin pidin lastenvaatteista jo ennen blogia joten ei ehkä voi väittää että siksi niitä ostan että saan niistä blogata, tai no voi aina väittää mutta...
Elämä ei ole näin vakavaa mielestäni että ananan 40 pipoa oikeassa maailmassa olisi näin järkyttävää, mutta ehkä tämä av on eri maailma, kuten blogimaailmakin jne...
Kuitenkin kaikille, hyvää jatkoa =)
lastenvaatefriikki tuusis (tuusannuuska), entinen pitkäaikainen vauvalehden lastenvaate ja tarvikkeellä oleilija, sittemmin hetken täälläkin blogannut, ja nyt tuolla.
sokkiin menet, kun toisten ihmisten asusteiden määrästä. Tuskin se sinulta on pois jos jollakin toisella on jotain enemmän kuin sinulla.
Hih, hyvä Tuusis!
Sulla on aina pokkaa tulla omalla nimellä esiin.
Kaikki ei halua kuitenkaan olla niin 100% esillä, vaan haluaa ntaa paloja itsestään. Julkisuuteen voi antaa sen minkä haluaa, kun ei ole mikään valtakunnan julkkis. Siihen on sitten lukijoiden tyytyminen eikä siinä ykleensä mikään ongelma olekaan.
Tottakai kritiikkiä voi tulla, kun julkisetsi bloggaa, mutta kritiikki kertoo kritisoijasta itsestään enemmän kuin objektista. Jos saa SHOKIN pipoista, ei se kerro kuin shokin saajasta itsestään. Samoin jos lukee blogia joka ainoastaan ärsyttää, on lukijan syytä katsoa peiliin. Mikäli kommentti on anonyyminä: "HULLU!", onko se varteenotettavaa kritiikkiä?
Uskon että lastenvaateblogistien lapsille ei merkkaa vaatteet sen enempää, vaikka äideille merkitsee. Kun on asianmukaiset varusteet ja kauniit vaatteet, niiden kinuamiseen ja haluamiseen ei mene turhaa energiaa. Näin ainakin meillä. Ostamme tarpeeseen, mutta aina kunnollista ja hyvää. Minusta 40 pipoa ei ole järkyttävän paljon, saattaapa jopa itselläni olla lähellä sitä.
Mikä on paljon ja vähän, se on täysin subjektiivista eikä siitä oikeastaan kannata kinastella.
Nostan sinulle hattua: myönnät rehellisesti friikkiytesi, etkä yritä naamioida touhuasi tervehenkiseksi harrastukseksi.
Mielestani kyse ei todellakaan ole kateellisuudesta vaan elamanarvoista, joita haluaa valittaa omille lapsilleen. Epaasiattomat kommentit voi tietenkin jattaa omaan arvoonsa, mutta miten vaikeata on ymmartaa puhdasta kritiikkia. Ei voi myoskaan leimata toisinpain, etta kaikki, jotka antavat negatiivista palautetta olisivat kateellisia. Nain ei todellakaan ole. Mielestani Ananan ostokayttaytyminen on edesvastuutonta nimenomaa luonnon kannalta. Han nayttaa esimerkkia etenkin kahdelle lapselleen, kuin myoskin monille lukijoilleen. Toivottavasti Anana miettisi jatkossa tarkemmin ekologista vastuutaan!!!
Eli kertoo ainakin sen, että ostovoimaa perheellä on ;).
Ja mielestäni esim. tuo juttu noista Tutan kengistä, joita kiersi kaksi päivää metsästämässä, kertoo tosiaan tästä arvomaailmasta jotain.