Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et ole opettaja?

Vierailija
02.10.2009 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän voit hakea noihin opettajan pedagogisiin kun sulla on korkeakoulututkinto. Ne nyt ei ole niin vaativat ja pitkät. 1vuosi keskimäärin.

Vierailija
2/14 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetettava ainekin eli kyllä siinä pari vuotta menisi, kun olen lukenut tietojenkäsittelyä + talousaineita. Tarvisin tuohon rinnalle esimerkiksi matematiikan, niin olisi realistista työllistyäkin edes pätkittäin aluksi.

Ja sinulle 10, kyllä, sopisin opettajaksi mainiosti. Minussa on rohkeutta, selkeä äänenkäyttö ja persoonaa, joita koululaitos kaipaa.:) Ainoa ongelma saattaisi olla herkkyys, kun opettajan pitää olla aika kovakorvainen ja kestää asiatontakin kritiikkiä. Toisaalta kova työelämä on opettanut tuota jo paljon.

Se vaan vaatii rohkeutta ottaa opintovapaa ja lähtee pätkätöiden kautta ihan alimmalta askeleelta. Ja palkka jäisi alle puoleen alussa. Sitä vaan haaveilee ja säätää asiaa... Nytkin olen raskaana ja taas jatkan vanhassa, koska taloudellisesti on paras lähteä tästä äitiyslomalle. Ehkä äitiysloman jälkeen anon opintovapaan hoitovapaan sijasta, saan aikuiskoulutustukea ja lähden todellakin opiskelemaan taas.

t: 9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin alaa, josta moni suuntautui opettajaksi. Minä en halunnut. Muistin kouluajoilta liian hyvin, että opettajan työ on usein enemmän järjestysmiehen tai psykologin hommaa, ei varsinaista opettamista.

Voisin olla opettajana jossakin korkeatasoisessa lukiossa, jossa kaikki oppilaat ovat hyvin käyttäytyviä ja erittäin kiinnostuneita oppiaineestani. Tämä on tietenkin utopistinen tilanne, joten en edelleenkään aio ryhtyä opettajaksi. Joudun tosin työssäni pitämään aika ajoin koulutuksia, ja niissäkin näkee, että eivät ne aikuiset työssäkäyvät ihmisetkään aina osaa kuunnella tai käyttäytyä, miten sitten lapset ja nuoret.

Vierailija
4/14 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiukasti niitä kouluarvosanoja.

Minusta tuli sitten ohjaaja. Nyt varmaan pääsisinkin jo kokeisiin, mutta olen tyytyväinen nykyiseenkin ammattiin.

Vierailija
5/14 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska aika moni näyttäisi olevan katkera opettajan lomista ja vielä uskovansa, että hoitaisi homman paljon paremmin. (Itse olen opettaja ja haluaisin ehkä sittenkin työn, jossa on inhimilliset työajat ja vastuun mukainen palkka.)

Vierailija
6/14 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oppilaiden kuritonta käytöstä. Vielä valittavat, kohtuuttomat vanhemmat siihen päälle, ehei ei kiitti mulle. Yritän olla aktiivinen vanhempi omien koululaisten kanssa, se riittää.

Vierailija
7/14 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin katselin vähän niitä opettaja korkeakoulun oppilaita ja näyttivät niin ärsyttäviltä, tekopirteiltä ja niuhoilta, että ei olisi tullut mieleenikään tunkea samaan kouluun

Vierailija
8/14 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

He, jotka osaavat - tekevat.

He, jotka eivat osaa - opettavat.

Vierailija
9/14 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä juuri siksi kunnioita opettajia, mutta silti "kadehdin" heidän pitkiä lomiaan.

Vierailija
10/14 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin loistava opettaja, tiedän sen varmaksi. Olen sosiaalinen, verbaalinen, rohkea ja avoin, ja hiukan besserwisser. Mulle on lapsesta asti kaikki sanoneet aina, että sopisin opettajaksi. Edelleen jos sanon haaveesta töissä, niin jokainen heti reagoi niin, että "sehän homma sopisi sulle täydellisesti".

Silloin abina vaan halusi koulusta mahdollisimman kauas. Opettajaksi olin aikonut aina lukion kolmoseen asti ja tuossa 23-24 -vuotiaana havahduin taas samaan haaveeseen. Ongelma oli vaan, että ehdin jo hommata yhden yliopistotutkinnon, pääsin vakityöhön ja tienaan nyt 31-vuotiaana 1,5 -kertaa enemmän kuin ikinä voisin opettajana isolla määrällä ylitunteja ja määrävuotiskorotuksilla saada kasaan.

Niin, ja joutuisin uudelleen vielä opiskelemaan hetkeksi pätevöityäkseni. Kuten mieheni sanoi: "onko järkeä ensin kituuttaa taas opiskelemassa saadakseen pienipalkkainen duuni?"

Vierailija
11/14 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremmin sopivan pestin. Et kuulosta opelta, et sitten yhtään.

Vierailija
12/14 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että opettajan ammatti olis ehkä ollut sopiva mulle. Toisaalta, en varmaankaan omaisi riittävää auktoriteettia. Nykyisessä ammatissa luovalla alalla ansiotaso ihan muuta kuin opettajilla. Tai no, jossain amiksessa voi opettajan palkka olla aika lailla sama.

Vierailija
13/14 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi alkoi kiinnostaa enemmän kuin opinnot. Tämä on varmasti se päällimmäisin syy.

Vierailija
14/14 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussa +20 kansalaisuutta ja lukuisia ns. erityisoppilaita (ei resursseja otta erityisesti huomioon opetuksessa mutta lisäävät syystä tai toisesta haasteita).

Need I say more?