Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi teette aina mokkapaloja?

Vierailija
13.10.2009 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hemmetin hyviä. Aiemmin aina epäonnistuin päällisen kanssa, mut sitten löysin yhden ohjeen joka tosiaan toimii. Tuhtia ja vie todellakin makeannälän!

Vierailija
2/23 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona sen sijaan en koskaan tee mokkapaloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole sittemmin oppinut leipomaan muuta.

Vierailija
4/23 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja helppoja tehdä?

Kelpais.

Vierailija
5/23 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen tein "aina" johtuen siitä että olen maailman paras leipomaan mokkapaloja...

Vierailija
6/23 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hupaisa ajatus... Pelti pellillisen jälkeen, yks vaan vatkaa ja paistaa, raahaa aineksia selkä vääränä. Kaikki huoneet täyttyvät mokkapalakasoista.

Vierailija
7/23 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyynnöstä hänen synttäreilleen. Ainoa juttu, mitä poikani toivoo. Katsos, perinteet ne olla pitää.

Vierailija
8/23 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä muista, että niitä olis yläasteen köksäntunnillakaan tehty. Ehkä tehtiin, ehkä ei tehty. Siitä on jo 20 vuotta aikaakin.

Pidän kyllä siitä, kun joskus ystävät tekee mokkapaloja. Ne on hyviä.

Jos itse tekisin niitä, tuunaisin ehkä vähän reseptiä: miten olis vaikka kuorrutteen päälle ripoteltu Marianne-rouhe? Juuh, pidän ns. ällömakeista leivonnaisista.

Vierailija
9/23 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mariannerouheella kerran ja ei ollut hyvä, vaikka makean ystävä olenkin. Ei maistunut enää mokkapalalle vaan jollekin tavalliselle suklaapiirakalle tms. ei hjyvä! Ainakaan musta...

Teen mokkapaloja ehkä kerran vuodessa, ovat minusta hyviä. Toisia suosikkeja ihan pullan lisäksi on mutakakku ja porkkanapiirakka, nam!

Vierailija
10/23 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan mokkapaloja, mutta itse en osaa leipoa hyviä.

Mokkapalat ei taida olla muodissa kun kukaan ei koskaan tee niitä. Saan siis hyviä mokkapaloja ehkä suunnilleen kahden vuoden välein.

Vierailija
11/23 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ihanaisia, missä vielä nonparelleja päällä. Jos ette jaksa syödä niitä, tuokaa mulle, syön ne kaikki :D

En itse osaa leipoa, en koskaan leivo, siksi saan mokkapaloja vaan kylässä. Ehkä pari kertaa vuodessa. Enkä koskaan kehtaa ottaa kuin kaksi palaa, vaikka voisin syödä 12 ;)

Vierailija
12/23 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä RRRRRRRAKASTAN mokkapaloja! Niitä ihanaisia, missä vielä nonparelleja päällä. Jos ette jaksa syödä niitä, tuokaa mulle, syön ne kaikki :D

En itse osaa leipoa, en koskaan leivo, siksi saan mokkapaloja vaan kylässä. Ehkä pari kertaa vuodessa. Enkä koskaan kehtaa ottaa kuin kaksi palaa, vaikka voisin syödä 12 ;)

Mä taas olen pikkulikasta saakka tykännyt mokkapaloista, joissa on kunnon kaakaota lähes 1,5 kertaa ohjeessa lukeva määrä, paljon kahvia, vähemmän sokeria eikä missään nimessä nonparelleja. Niiden pitää myös olla leivosmaisen paksuja. Nam.

Pienenä olin aina harmissani, koska kavereiden äidit leipoivat oboy-kaakaosta ja laittoivat niitä nonparelleja, jolloin mokkapalat olivat hirvittävän imeliä, mutta onneksi äiti opetti ala-asteella leipomaan just sellaiset mokkapalat, mistä itse tykkään. Nyt taitaakin sitten olla pysyvät mokkapalat lanteilla. :)

Vierailija
13/23 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä valmistettiin kotitaloustunnilla 7. luokalla

en ole sittemmin oppinut leipomaan muuta.

En tee koskaan, eikä ole tullut edes mieleen tehdä. Ehkä johtuu siitä, etten kunnolla enää muista miltä ne maistuu..?

Vierailija
14/23 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan tehnyt mokkapaloja, vain maistanut toisten tekemiä ihania herkkuja. Tai ehkä koulussa tehtiin..

Vierailija
15/23 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tärkein asia on se, että päällistä on tarpeeksi. Päälle voimme laittaa joko nompparelleja tai mariannerouhetta, ihan maun mukaan. Meillä mokkapalat leivotaan aina yhdessä pojan kanssa, ja syödään pian pois.

Vierailija
16/23 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenko joku harvinaisuus? Mieluummin teen piirakoita ja kakkuja.

Vierailija
17/23 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotitaloustunneilla en ole käynyt yläasteella....

oon varmaan outo..

Vierailija
18/23 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä teen niitä lasten synttäreille. Muuten en pahemmin leivo.

Vierailija
19/23 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen kohta 37 v.

Vierailija
20/23 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse tehty riisisuklaa :)