Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Ennenaikaiset supistukset - milloin alkoivat ja milloin vauva syntyi?

Vierailija
02.10.2009 |

Minulla alkoi ajoittainen supistelu jo 14.-15. viikolla. Nyt olen 18. viikolla ja otan lääkärin ohjeesta tavallista rauhallisemmin. Lepo hillitseekin supistelua.

Kuinkahan todennäköisesti tässä päästään lähelle laskettua aikaa, vai onko odotettavissa että vauva tulee etuajassa?

Kertokaapa kokemuksianne!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeät, avaavat supistukset rv 23, vauva syntyi 37+2. Tosin meinasi tosissaan tulla jo rv 27 maailmaan ja 34+ viikolla luulin jo synnytyksen käynnistyneen kun oli niin kipeetä, mutta onneksi loppuivat muutamassa tunnissa.

Vierailija
22/25 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

supparit toisen lapsen kanssa, ja rv 17 ne olivat muutuneet niin kivuliaiksi että niiden takia piti pysähtyä. Ultratessa kohdun sisäsuu oli lähtenyt hiukan avautumaan. Mitään bakteeria ei löytynyt mutta olin googlaillut mikä auttaisi ja pyysin paikallisen antibioottikuurin, jonka sainkin koska lääkäri tuumasi että aina kannattaa yrittää.Lääke auttoi 3 viikkoa ja supistukset palasivat. Olin niiden takia sairaslomalla rv 17-34 ja luin netistä kaiken mahdollisen keskosista ja heidän hoidostaan. Rv 34 supparit loppuivat mystisesti ja sitten rv 40+2 syntyi syöksysynnytyksellä suloinen poika 4kg. Kyllä tuo kokemus jätti sellaisen pelon, etten taida enää kolmatta uskaltaa yrittää.

Koita siis rentoutua! Olen kuullut monia samanlaisia tarinoita, eli rv 34 on jokin maaginen raja eikä ennakoivat supistukset aina merkitse ennenaikaista synnytystä. Onnea loppuraskaudelle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) vko 23/s 36+1

2) vko 19/s 36+1

3) vko 14/s 36+1

4. vko 10/s 33+3

Vierailija
24/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi lasta molemmista alkanut supistettu jo viikolla 15 toisesta meinasin joutua kuukaudeksi sairaalaan liikkumiskiellon vuoksi ja kummatkin syntyi viikolla 37 painoi 2565g ja 2570g olivat terveitä

Vierailija
25/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kaksi lasta molemmista alkanut supistettu jo viikolla 15 toisesta meinasin joutua kuukaudeksi sairaalaan liikkumiskiellon vuoksi ja kummatkin syntyi viikolla 37 painoi 2565g ja 2570g olivat terveitä

Kohdunkaulan oli lyhentynyt 40% ja kohdunkaulan oli pehmentynyt

lapsi oli vielä poikittain viikolla 24 kun kävin ultrassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan