Onko täällä vain hyvätuloisia aina paikalla=)
Näitä juttuja kun lukee, ihmettelen kovasti miten meidän perhe on näin "köyhä". Meillä kolme lasta ja itse olen hoitovapaalla tällä hetkellä, koska meidän pienin muksu on hieman hankalampi tapaus. Tarkoitan tällä sitä, että päätimme hoitaa muksua mahdollisimman pitkään kotona, että helpottaisi hoitoon vienti. Hän on sairastellut kovasti ja saa usein kovia huutokohtauksia. Mies on normaalipalkkaisessa työssä mutta joutui ottamaan toisen työn keikkaluonteisena, kun rahat eivät yksinkertaisesti riitä muuten.
Maksamme asuntolainaa ja omakotitalossa on maksuja koko ajan(vakuutukset, lämmitys, sähkö) ja tietysti autojen kulut. Asumme maalla ja pakko pitää kahta autoa. Toinen auto on juuri toimiva mutta pakolliset vakuutukset siitäkin menevät.
Pärjäämme siis kyllä mutta mitään rahaa ei jää säästöön vaan tilipäiviä odotellaan että laskut saadaan maksettua. Olisi tietysti kiva joskus jotakin extraakin tehdä=)
Siis tämän kirjoituksen tarkoituksena ei ole mitenkään provosoida mutta usein kuitenkin puhutaan lapsiperheiden taloushuolista. Täällä tuntuu tosiaan olevan vain hyvätuloisia tai ainakin useimmiten.
Kuitenkin kivoja talousvinkkejä kaipailisin..Mistä vielä voi säästää, kun rahat eivät vain tunnu riittävän?
Kommentit (26)
Anteeksi, mutta tuntuu niin uskomattomalta tuollaiset rahamäärät.
Oletteko ulkomailla vai ihan Suomessa töissä?
Oletteko perineet noin huomattavan summan, joka on sijoitettuna vai miten...
Itse olen tuon yhden ketjun 24-kirjoittaja.
Siis ketju, jossa kysyttiin, että voiko olla sellaista köyhyyttä, että lapsetkin siitä kärsisi. (jos kiinnostaa)
Itse aikoinaan ihmettelin, etä voiko jollakin olla oikeasti rahat niin vähissä, ettei edes hampaitaan voi hoitaa kuntoon. Joo, vähän nuorempana. Nyt tiedän, että se tosiaankin voi olla rahasta kiinni. En voisi todellakaan haluaisi kuvitella tilannetta, jossa joutuisin hammaslääkätiin ja kolmas osa ruokarahoista menisi hammaslääkärilaskuun. No yritän pitä hampaistani huolta...
Käsin rahapulassa luovuttamassa munasoluja, kun siitä sai 500 euroa korvauksia. Toisaalta en olisi halunnut, mutta ei ollut vaihtoehtoakaan.
Toki siis tiedän, että tein ihan hyvän palveluksen jollekin. Ehkä se tulee joskus takaisin minulle =) siis hyvä asia.
siis meidän netto on hmm...n. 6000 e. Ja myötätuntoa vai häpeää...
joskus ihmettelen, miksi ihmisillä on paljon lapsia ja pienet tulot. Meillä on vain yksi, koska nimenomaan halusimme saada itsellemme ja omaan henkilökohtaiseen hyvinvointiin niin paljon rahaa kuin mahdollista. Olemme siis ITSEKKÄITÄ.
Ja lapsi, hän opiskelee jo, ja on motivoitunut, koska viestimme on aina ollut se, että ITSE, ITSE täytyy tehdä kaikki, jos elämässä aikoo pärjätä. Mulla ei koskaan ole ollut paljon mitään, ja olen ollut työssä 15 v. lähtien. Opiskelin sittemmin akateemisen loppututkinnon, joka tuo nyt mulle sen 4000 e brutto.
Niin...kärsi, kärsi, ja kirkkaamman kruunun saat! Vanhoissa sananlaskuissa on paljon viisautta. Lukekaa niitä!
silloin, kun juttelevat anonyymisti netissä ja haluavat leikkiä rikasta. Sellainen leikki tuntuu olevan monen aikuisen ihmisenkin mielestä äärettömän hienoa. Vähän kuin prinsessaleikit pienenä: "Tää olis nyt niinku rikas ja hieno ja niinku parempaa väkeä".
Perheen nettotulot 900 euroa. Mies joutui lopettamaan yrityksensä ja kun ei tullut konkurssia, niin sai päälle vielä 4 kuukautta karenssia. Minulla ei ole hajuakaan miten tässä se 4 kuukautta eletään. Itse opiskelen akateemista ammattia. Ei mene kauhean hyvin.
Ollaan oltu joskus köyhiä opiskelijoita, eikä tulla rikkaista perheistä. Eli tiedän kyllä miltä tuntuu kun ei ole rahaa.