***Huhtikuun helmet 2009 lokakuuhun***
Kommentit (251)
Meillä on sähkömies kateissa. Omakotirakentajan unelma oli se sähkömies kunnes katosi jonnekin. Neljä vuotta sitten mies hänelle soitti ja sanoi, ettei ole kiirettä, mutta neljä vuotta! Ei vastaa puhelimeen lainkaan. Laskukin vielä saamatta ja muutamia pikkujuttuja olisi alakerrassa tekemättä yläkertaankin tarvittaisiin jossain vaiheessa sähkömiestä. Tarvii varmaan laittaa siihen kadonneen jäljillä ohjelmaan yhteydenottopyyntö. Päkkänän mies ja Tsilin isä eivät tietenkään tähän meidän sähkömieheen liity. Tuli vaan sähkömiehistä puhuttaessa mieleen, mutta jos näette sitä miestä niin sanokaa, että kaivattu on.
Meillä oli nyt Tompan kanssa se puolikympin aamu. En oikeastaan välittäisi nukkua niin pitkään, koska tulee ihan tyhmä olo. Hiuksia pitäisi kammata ja päivävaatteet pukea. Tompalle laitoin tuttipulloon aamuvellin jonka juo nopeammin kuin mitä puuron syöttäminen kestäisi. Esikoinen yöpyi mummolassa siitäkin syystä, että hän on meillä se joka yöllä on valvottanut meitä. Tomppa kuitenkin nukahtaa kainaloon imettämisen jälkeen.
Päkkänän hoitolaukkusta tuli mieleen, että mitä teillä on hoitolaukussa kun lähdette vaikka kauppaan(siis isommalle ostosreissulle)? Muuta siis kuin likaisia vaatteita, eli mitä siellä pitäisi olla? Meillä: (pitäisi olla) 2bodya, vaihtohousut, sukat, 4kpl vaippoja, kosteuspyyhkeitä, harso, myssy ja lisäksi siellä on talkkia ja tarvittava ateria. On siellä ollut myös esikoisen eväänä ollut möyhähtänyt banaani, pillimehu ja nyt taitaa olla esikoisen likaiset pikkuhousut. Ja vaippoja yleensä kuitenkaan ei ole kuin ehkä yksi ja ne bodyt tietysti likaisia...
Tomppa karjuu hei vaan
Ai että mä tulen hyvälle mielelle tuosta pikkuäidin jutustelusta. Tulee ihan mieleen olikos se Markus Kajo vai mikä se mies oli kun takavuosin a telkassa hitaaseen , humoristiseen tyyliin kommentoi maailman menoa.. joka kerta kun luen tuota pikkuäidin tekstiä niin näen sen kajon naaman mielessäni.. ihanaa harmitonta arjen komiikkaa viljelee pikkuäiti:) Miedän hoitolaukussa ei ole mitään kun ei ole edes koko laukkua.. mutta mun kassin pohjalla on vaippa Sagalle ja vaippa kakkoselle (joo, ihmetelkää vain.. kaksi vuotta enkä ole saanut opetettua potalle.. Lue: en ole vielä tarpeeksi kypsä kahden vaippahulinaan enkä ole ollut tarpeeksi kovana vaan kun kiire on ja arjen tunnit ei riitä, olemme menneet siitä mistä aita matalin .. selitystä...) joo ja sagan ruokapurkki, ruokalappu, lusikka ja vesipullo. Ei muuta.
Toinen takuuvarma hymyntuoja täällä palstalla on kukapas muu kuin Urho! Aina kun Urhosta on kuva niin kutsun miehenkin katsomaan ja se aina kysyy että mitä se Urho nyt on tehnyt;) Uskon ettei Sandea aina läheskään naurata mutta meistä on tosi hauskaa ensinnäkin kun Urhon meno on kun eri vuosimallissa eli ei uskois että on Saga-neidin kanssa ikätoveri niin on eri sorttista tuo meno..
Me mennään Sagan kans huomenna sinne puheterapeutille, ei vieläkään jokeltelua, ei vokaaleja.. pelkkää kiljuntaa ja itkua ja naurua.. saa nähä mitä sieltä irtoaa..
Olen muuten ihan hurahtanut tuohon huutonettiin.. ostanu varsinkin Sagalle sieltä paljon vaatetta ja myynyt myös.. se jos mikä koukuttaa nopeasti.. Hyviä hankintoja saa sopuhintaan kun ei nää vauvanvaatteet mihinkään kulu.. isommille en niinkään enää osta kun kuluttavat niin perusteellisesti nuo vaatteensa..
Kaisa_kissa taitaa alotella työt.. onnea vaan täältäkin. Uteliaana kysyn että miten järkkäätte vauvanhoidon? Jääkä miehesi kotiin? Meillä kun tuota juuri pohditaan että lähdenkö tammikuussa töihin ja mies kotiin vai saisinko vedettyä 50% työajalla lähinnä viikonloppu/yövuoroina työni ja lapset vois jatkaa kotihoidossa vai jäänkö suosiolla hoitovapaalle.. vaikeita päätöksiä.
Taidan painua suihkuun ja sohvaperunaksi. Mukavaa iltaa ja alkanutta viikkoa.. ja Verticialle voimia pah.vointiin..
Terkuin Orvokki
Tänään jurppii niin koko miehen perhe että... miestä myöten. Eilen anoppi ja appiukkoa tulivat kylään, ja tämä oli varta vasten sovittu tapaaminen... ajattelin että toki kun iltasella tulevat niin ovat siihen asti kun tyttö menee nukkumaan 20 pintaan. Mutta mitä vielä, olivat just hikiseen tunnin. Ja heille oli kerrottu että meillä on viikolla sen verran ohjelmaa, että saapi nähdä millon kerettäis taas näkemään. Asuvat siis meistä n. 100 m. Mutta aina pitää tapaamiset sopia viikkoa aikasemmin, niin että en ees viitti niitä vaivata jos haluisin käydä jossain sisustuskaupoissa ilman lasta, mieluummin soitan omalle äidilleni joka asuu ajomatkan päässä. Luulin että niistä tulis tytölle tosi läheisiä kun asuvat lähellä, mutta ovat niin kiireisiä ja illat täynnä ohjelmaa että... Pullantuoksusesta mummosta tietoakaan. Sit kuitenkin sanotaan ettei me haluta päästää tyttöä viikoks etelään kun tulee niin ikävä... no hitto miks sit ette oo kauemmin sillon kun saisitte nähdä. AAARGH! Okei suurin oli vaan se pettymys että he halusivat nähdä tyttöä vaan tunnin, ja oma tajuaminen että ei niistä voi millään tulla tytölle tosi läheisiä jos ne kerran viikossa näkee tunnin, saman verran tyttö näkee muskarinopettajaakin... :(
No sitten näiden poika, ei mitään tajua kun sanon kauniisti että jos ei oo pakko mennä niin ois kiva et jäisit kotiin, saisin vietyä lakanoita alas jne. No en mä mee jos te ette pärjää... eihän kyse ollu pärjäämisestä, kyllä me pärjätään... no heippa mä meen! Jep, en jaksais aikuista miestä kieltää menemästä jos omat harrastukset on niin tärkeät... mutta totesin että enpä taida jatkossa käyttää mitään kaunista pientä vihjailua... Vaan suora kielto jos meinaan jotain tehdä, kuten olin luvannu tehdä ruokaa, okei uunissa, joten ei vaadi kummosta. Eli isä oli tyttönsä kanssa tänään n. ehkä puoli tuntia, muuten jäi kaikki mulle... Onneks aina ei oo näin, ja välillä toivonkin sen lähtevän johonkin, mutta valmiiks jurppi jo anoppi ja appiukko, niin perään vielä toi, niin ehkä on parempi ettei niitten perheestä kukaan eksy mun näköpiiriin tänään.
Meillä taitaa loppua imetys kohta, maitoa ei taida vissiin tulla kun tyttö veti superraivarit aamulla ja kun kaiken pohdinnan jälkeen ajattelin kokeilla tuttelia, niin sinnehän hulahti kurkusta alas, vaikka aikasemmin ei syöny tuttelia jos tarjottiin. Itekin kyllä jo kattelin että ne dollyt on kadonnut ja tilalle tuntuu tulleen lärpäkkeet, iltasin syö vielä ahnaasti rinnat ja yöllä, mutta aamu ja päivä ei enää suju. Mutta oon tyytyväinen että edes näin pitkälle päästiin, mutta kun kiinteitä syö jo hyvin, niin eihän rinta oo niin tarpeellinen. Ja kun päivällä sit annoin korviketta niin söi hyvin,ja olipa iloinen lapsi. Todettiin siskonin kanssa että taitaa pitkästä aikaa olla maha täys kun niin naureskeli meille. Toki rinnat on on ollu lärpäkkeet vasta pari päivää, joten ei vissiin oo kuukaus tolkulla ollu ilman ruokaa, ja hyvinhän tuo on kasvanu.
Meijän uus taito on räkiminen, siis kieli pihalle suusta ja päristellään niin että sylki lentää... tulee mieleen joku sarjakuvahahmo joka näyttää kieltä toiselle.
Jaa, josko tää vaikka menis suihkuun ja kattois jos telkkarista tulis jotain... saattais mielikin rauhoittua. Mutta kiitos teille, että saa taas purettua tänne niin ei tarvi purkaa miehelle...
Äreä Satuilija ja Nukkuva Aamu huomenna 6 kk.
Kiitos Orvokille Kajoon vertaamisesta on mun suosikki, kirjat olen lukenut ja ohjelmat seurannut esim. se Japanista kertova sarja oli mielenkiintoinen. Tällä palstalla onkin kivaa kun voi nauraa ja vähän vaikka itkeä tai harmistuakin toisten kanssa ja puolesta. Onkohan kaikki muuten syyslomalla kun on niin hiljaista ollut? Päkkänä ja Tuuti? Meillehän syysloma ei merkitse mitään kun ei koululaisia ole paitsi esikoisen jumppakerhoakaan ei ole joten hän on syyslomalla. Siskon poika (8v) on lomalla ja olin poikien kanssa pitsalla. Tomppa oli mun vanhemmille karjumassa voi sitä huokailua kun äiti tuli. Hän nukkuu nyt sylissä vien sänkyynsä. Satuilijalle mukavampaa iltaa toivottavasti telkkarista tulee jotain kivaa.
Komppaan täysin orvokkia, pikkuäidin jutustelu on huippua. Sain minäkin paremman mielen kun luin hoitolaukun sisältöä... kuten myös aikasemmin päkkänän hoitolaukun sisältöä.
Meijän hoitolaukku sisältää vaikka ja mitä, monesti kaiken mitä matkassa tarvitaan leluja myöten ja sit tietenkin jotain tarvitaan ni sitä ei oo siellä, kuten vaihtoalusta tai muuta. Onneks oon tähän asti muistanu lisäillä vaippoja jos meinaan ollu kauemmin jossain. Vaihtovaatteet siis body ja housut, joista en kyllä aina oo varma meneekö enää edes päälle. Joskus löytyy myös mun avaimet, kännykkä, lompakko ja videokamera, mutta lompakkokin on ollut matkasta kun oon menny kauppakärryä ottamaan, tajusin onneks tarkistaa siinä vaiheessa et olikohan se muuten mukana.
Meilläkin mietitään ollaanko todella Urhon kanssa samaa ikäluokkaa ollenkaan... kun kääntyminen antaa edelleen oottaa itteensä, se jalka kun ei mee toisen yli, vaikka muuten ollaan miten mutkalla.
Mutta ihania kuvia ja tekstejä täältä saa usein, kiitos siitä kaikille.
Ja onnea kaisa_kissalle työpaikasta ja verticialle jaksamista pahoinvointiin... kai se jossain vaiheessa helpottaa.
Mä oon ajatellu jäädä hoitovapaalle tammikuussa, mutta vielä vähän miehen kanssa mietitään miten kauan. Alustava suunnitelma ois et oisin 2010 loppuun ja sit vuodenvaihteen jälkeen töihin. Mutta täytyy vielä miettiä ennen kun ilmotan töihin.
Pikkusen paremman tuulinen Satuilija ja Onneks edelleen nukkuva Aamu 6 kk.
On tää kyl hurjaa miten pahasti voi päävärkki pätkiä. Mieskin tuumas aamulla et mä oon ihan pelottava kun mul on kaikki hukassa ja unohtuu joka ikinen asia. Hammaslääkärin onneksi muistin ja aamulla oli kadoksissa vaan hanskat. Itseasiassa jotain muutakin oli mutten enää tietty muista. Ikä ei tule yksin ja pätkä unet ei auta asiaa. Mä olen aina ollut tunnettu siitä et mun käsilaukku pitää sisällään kaikkea maan ja taivaan väliltä tilanteeseen kuin tilanteeseen olisittenkyse lapsista tai aikuisista. Nyt käsväska on täynnä kuitteja ja hoitolaukustakin löytyy pieniä vaatteita ja niitä likaisia sieltä vaippapussista. Kunnostautumisen paikka siis. Syysloma on meil to, pe ja ma. Yritän katsoa jos saisin itsekin oltua edes jonkun päivän kotona. Pikkumies nukkuu ja niin pitäis minunkin
mutta pyykit odottaa. Ja sitä paitsi tämäkirjoittaminem tänne ipodilla on hanurista jotenpalaan joskus kera paremman näppiksen. Kauniita unia, oman kullan kuvia,kiitos Samoin, nähdään aamulla! (näin kuuluu meidän perheen hyvän yön toivotukset)
Mä olen kyllä tehnyt muutamana päivänä ihan enkat. Olen ollut kirjastolla jo ennen puolta yhdeksää tekemässä työjuttuja. Tai oikeastaan muutama näyte pitäisi antaa, niin niitä olen väkertänyt. Saarnanäytettä pitäisi antaa sunnuntaina ja jotenkin päivän teksti ei sytytä sitten ollenkaan. Paljon on kaikkea työhön liittyvää järjesteltävää. Eilen tilasin viimein papinpaidat ja sokeripalat. Sain pidäteltyä itseäni tuohon asti. Olin melkein varma, että tilaan ne heti kun tieto valmistumisesta tulee, vaikkei työpaikasta tietoakaan :D.
Mä olen vain niin innoissani työn aloittamisesta. Vaikka toisaalta olisi kiva olla kotona Santerin kanssa, niin kyllä on huippua päästä viimein tekemään sitä, mitä varten on opiskellut. Ehkä vuoden tai parin päästä tuntuu jo ihan erilaiselle.
Tuosta Santerin hoitoasiasta sen verran, että mun mies jää kotiin. Se oli alusta asti ihan selvä ratkaisu. Sitä ei vielä tiedä, miten kauan on kotona, mutta ainakin vuoden verran varmaan. Katsoo sitten uudelleen. Kun papin työ on sellaista työajatonta työtä luulen, että perheen kannalta se on hyvä, ettei aina ole niitä 8 tunnin päiviä. Toisaalta sitten välillä voi olla 12 tunnin päiviä.
Sitten hoitolaukkuihin. Meillä on yleensä kaksi vaippaa, harso, pyyhe, body ja housut, sukat toisinaan, liian pieni pipa, rinnansuojia (joita en siis ole tarvinnut moneen kuukauteen), ruokaa tarpeen mukaan ja ehkä joskus jotain ekstra roskaa. Harvemmin kuitenkaan likaisia vaatteita tai vaippoja (onneksi) :D.
Santeri kasvaa villisti ja eilen hän oppi istumaan tuetta. Aluksi meni tosiaan sellaiseen merenneito-asentoon, mutta nyt istuu ihan suorilla. Välillä kyllä kupsahtelee, mutta onneksi mitään ei yleensä satu. On muuten tosi nopea menijä. Välillä pitäisi olla tuhat kättä, että pystyisi pelastamaan kaikki tarpeelliset tavarat. Koiran ruokakuppi on nyt tosi pop, samoin kuin sähköjohdot ja pistorasiat. Meidän koti ei todellakaan ole vielä turvallinen.
Kovasti alkaa pyrkimään ylöspäin, että seuraavaksi varmaan seistään. Toivottavasti ei ihan pian, sillä en ole keksinyt mihin kaikki tavarat alahyllyiltä laittaisin :D.
Ihania kuvia tänne on tullut. On kyllä ihana katsella iloisia vauvoja :D.
Mä olen varmaan unohtanut nyt jotain tärkeää, mutta mun aivot ei ainakaan toimi näin aikaisin aamulla. Yritetään kuitenkin selvitä :D.
Hauskaa tiistaipäivää!
Terkuin
Kaisa_kissa ja Santeri 6kk ja viikko
Ei olla syyslomalla, mutta flunssassa. Esikoisen kerho on kyllä peruttu torstailta, eli jotenkin se meillekin vaikuttaa.
Orvokki suri, kun 2 v kulkee vaipoissa. Älä sure! Voit käyttää energiasi paljon paremmin kuin pottakoulussa, paitsi jos lapsi on itse innostunut pottailusta. Meidän kakkonen oppi viime maaliskuussa, kun alkoi olla viimeiset hetket opettaa, ettei ole taas kahta vaippaikäistä. Ikää oli silloin 2 v ja ööö 9 (?) kk. Joululomalla oli yritetty, mutta laihoin tuloksin, kun herralla ei paljoa puristanut, mikä tuli housuun. Kaikki ne oppii ennen kouluikää, jos ei ole mitään fyysistä estettä. Oikeesti ekat pari viikkoa (tai kuukautta) vaipattoman kanssa on paljon rankempia kuin vaippailu, koko ajan saa tarkkailla, onko pissahätä ja kuskata joka välissä varmuuden vuoksi vessaan.
Ihanat yön toivotukset päkkänällä. Meillä mies toivottaa vaan "yötä", mikä musta alkuun kuulosti lähinnä haistattelulta. Välillä sain sen sanomaan "hyvää yötä" mutta nyt on taas lipsuttu. Niillä kotona siis sanottiin vaan "yötä".
Hoitolaukku: 2 bodya, (potku)housut, sukat kolmelle kundille, liberon kertakäyttöalusta, harso ja/tai pyyhe, peppupyyhkeitä, nenäliinapaketti. Pitäis varmaan pakata kohta jotain ruokaakin ja ruokalappu ja lusikka...
Meillä on siis siirrytty täysimetyksestä pottu- ja kukkakaalikuurille. Hyvin maistuu ja ruokailija on innokas. Kakkakin haisee jo;-)
Nyt täytyy kiitää, vessassa kolisee uhkaavasti
tuuti
onpa reippaita vesseleitä kun menevät ympäri kämppää jne, monihan täällä onkin "jo" 6kk :) Urho ja Nea ainaskin vaikuttavat vilkkailta!
Perässä tullaan! kova on kyllä yritys päästä eteenpäin - takapuoli nousee ja jalat käy mut poika ei oo vielä hiffannut että miten ne kädet saisi siihen osalliseksi. Toistaiseksi nenä ajaa etupuolen ryömimisavitusvirkaa.. eli meidän sängyssä paras harjoitella ettei mee nassu ihan naarmuille!
täällä on sellanen fiilis että nukkumisessa ois taannuttu. Nukahtaa kyllä samaan aikaan mutta sitten tulee sellasia itkukohtauksia ja pitää sitten sylissä rauhoitella ja laittaa takas nukkumaan. Eilen tuo rumba alkoi klo 23 kun olin just nukahtanut.. viiden kerran jälkeen otin lopulta viereen sänkyyn ja sai sitten nukkua siinä
koko yön.. Muutamat yöt menny yhdellä herätyksellä tuossa joku viikko sitten mutta nyt taas monta herätystä ja kahdesti hörppii vaikka iltapuuroa mennyt hyvin. Taitaa olla vaan jokin vaihe ja tapa enemmänkin tuo yösyöppöily.
OIspa jaksuja tassutella tai jotain.. :) ARGH. Oisko sitten hampaat tai onko äitiä ikävä tai mistälie johtuu?? joku 5kk ikään sopiva vaihe?
täällä kärsitään myös ilmeisesti kuolaamisesta ja kuolan hieromisesta naamaan johtuvasta poskien kuivumisesta ja punoituksesta.. bepanthenia ja perusvoidetta ollaan ahkerasti laitettu mutta tuntuu että ne voiteet on samantien jossain muualla ku kaverin naamassa.
Noista viljoista vielä niin meidänkin neukkistäti meinas että viljat on tosi allergisoivia ja käski aloittaa puuroilu sellasilla riisipuuroilla tms.
Verticialle tsemppiä, on varmasti kova paikka kun raskaushormoonit jyllää ja sitten pitää jaksaa kuitenkin Nean kanssa touhuta jne pyörittää huushollia. Mä oon kyllä myös ollut aina välillä niin niin väsynyt että räksytän miehelle
minkä kerkeän ja sitten hetken päästä mnietin että oonpa varmasti tooosi yyberihana vaimo.. Mutta onneks se on ymmärtäny aika hyvin vaikka varmasti toivoi että nuo mielialajutskat ois loppunu siihen kun vauva syntyi haha.
Onnea istuvalle Santerille! täällä odotellaan kovasti milloin se opitaan että olisi kivempaa tuo vaunureissailu!
Tuutille ja muille flunssapotilaille pikaista paranemista.
Tekis mieli vähän kaupoille tänään, pitää katsoa mitä saa aikaseksi.
Heippa taas!
t.iza
alkaa Tompalla. Mun vanhemmat tulee kohta sen 8veen kanssa joka on mummolassa syyslomalla kun vanhempansa ovat töissä. Serkkupojat sitten vauhdissa.
Oli vaan pakko tulla sanoon noista yön toivotuksista meillä mies sanoo vaan, että unta palloon. Jep se vasta herttaselta kuulostaa. Sanoo hyvää yötäkin jos sanon ensin tai hymähtää jotain unissaan. 3veen kanssa käyn koko litanian läpi. Yksi ilta kun oikein väsytti ja Tomppa vaan riekkui hereillä rupesin hokemaan nuku, nuku, nuku.. tulos oli riemullinen naurun kikatus.
Heippa taasen..
Paljon on taas tullut tekstejä tänne ja niin monta mielenkiintosta kommentoitavaa mielessä, mutta tuskinpa mä niitä nyt enää sit muistan..
Ihan mielettömästi tullut tänään mielihaluja :D, odotus puolel ku kirjottelin niin alko tekee maksamakkaraa mieli ku joku siel siit kirjoitti ja nyt alko sit tekee ketsuppia ja makaroonia mieli ku tuuti niistä puhu.. Ja minä en ees tykkää ketsupista yhtää.. :D
Ostaispa munki mies hajuvesiä mulle :D, se tuskin ees löytäis niitä kaupasta.. Ja tuskinpa löytäis sellaista mitä voisin käyttää migreenin takia.. Haluisin niin et veskin hyllyl ois kauniit hajuvesii koristelemas hyllyä, mut ku ei ihan koristelun vuoksi viitsi ostaa. Oon tähän mennes löytänyt yhden hajuveden mitä pystyn käyttää, yves rocherin jotain bambu hajuvettä, niin ihanan tuoksust :)
Voi ku itekki sais juoda yhen sidukan tai no lonkeron. En oo ikin sidukast tykänny.. Olin jo tuossa heinäkuus et jes pian voi varmaan ilalla juoda yhen tai kaks ku nea kuitenki vetää noit 10h unia aina.. Niin ei.. Noo joskos sitten vuoden päästä! Jeiiii!
Mahtavalta kuulostaa Tsilin unikoulu tai siis tuo kuinka on edistytty!! Kyllä ne pikkukitinätki viel joskus loppuu!
Nea nukkuu joo omassa huoneessa.. Ja siitä saakka nukkunut tooosi hyvin öitänsä.. Harmi vaan et seuraavalle ei oo omaa huonet, et se on sit kait pakko pitää mein makkaris tai sit olkkariin rakentaa joku oma soppi sille..
Puoli kymppiin nukkuminen kävis tänneki.. Nea kyl nukkuis aamulla vaikka kuinka pitkään, mut jos en pidä kiinni siitä et 8 noustaan ja 9 syödään niin koko päivä on yhtä helv.. Olis niiiiin ihana joskus nukkua pitkääään.. Toiveajattelua..
Peloista.. Meillä pelätää imuria.. Tai ainaki jossain vaihees Nea pelkäs.. Nyt ei oo oltu kotona sillai ku mies on imuroinu.. Ja sit sähkövatkain on ihan pop.. Sille nauretaa ja jos on huutovaihe niin sit hiljennytää ku sähkövatkain pörrää..
Hoitolaukku.. Meillä on se mukana vaan neuvolassa ja sit jos ollaan kotoota pois joku 3h eli Nea syö jossain.. Ja siel on öö.. hoitoalusta ja kerta-alusta, kosteuspyyhkeet, pyyhe ja 4 vaippaa. Nii ja varavaatteet mitkä on varmaan pienii siel jo eli body ja terälliset housut. Ja kerttis ruokalaput. Tarpeen mukaan lisään sinne sit pullon ja maidon tms.. Nii ja harso siel on..
Markus Kajo oli kyl hyvä tyyppi telkus!!
Satuilijal vähä samaa valitusvirttä ku miul ois.. Mun vanhemmat tuli yllätysvierailulle tuossa viikonloppuna ja oli ehkä tunnin, veikkaisin et 50min ois tarkempi aika.. Käyvät niinku kaks kertaa vuodes ehkä meillä ja sit on tunnin. Jee.. Ja matkaa tästä on hmm.. 120km pihasta pihaan.. Mut joo, en mä niitä niin tänne kaipaakkaan.. Eipä täällä kukaa muukaa sukulainen pahemmin käy. Mun broidi käy kyllä usein ja se on ihan kiva odotettava vierailukin!
Nea ei kans päivisi enää pahemmi tissistä perusta.. Aamu 9 menee viel joinkuin mut 15 ja 18 tissittelyt on kyl aika turhii.. ne kestää ehkä 2min jos sitää.. ja 21 menee taas ihan normisti..
Nea päristelee myös niin et sylki lentää.. Se oppi sen ihan yhtäkkiä joskus pari kk sitten.. Kuvasin videopätkänki sillon ku se vaan makas raukeena olohuoneen lattialla mahallaan ja vaan pärisytteli ja pärisytteli.. Ja se teki sitä kauan.. Söpöili ja pärisytteli..
Äippäloma loppuu täällä kans tammikuun loppupuolella. Hoitopaikkaa on haettu mistä mitään ei oo kuulunut ja nyt oon sit miettinyt, et jos jään hoitovapaalle siihen saakka ku äitiysloma taasen alkaa huhtikuussa.. Ku Neaaki odottaes olin sieltä joulukuust saakka melkein vallan pois töistä selän ja mahan takia niin jos menee samanlain nyt niin se olis sit tammikuust eteenpäin.. Ja eipä noi hoitoalan työt niin paljoa nappaa et töihin haluisin mennä ees, et aikas pakkopullaa se ois.. Tulee kyl suuria ongelmia raha-asioiden kanssa sillon, mut jos sais vanhemmilta rahat lapsen ruokiin niin ehkä sitä sit pärjäis.. Ite söis makaronia..
Kuulostaa niin ihanalta ku kaisa_kissa on niin innoissaan töihin pääsystä.
Nea yrittää kans kovasti päästä jo itse istumaan ja seisomisen tarve on kova. Mut vielä ei onnistu.. Mut kyl se sohvalla ja lattilalla istuu jo hyvin tuetta ku laittaa sen istumaan..
Joo ja siis noi sähköjohot ja muut.. Tietokoneen johto on ihan pop! Se pitää saalistaa lattialta ja koneesta kymmenen kertaa päivässä.. Ja sitten ku mie viimesilläni ollessain laitoin kaik johot menee listojen päälle ku yritin saaha kotia vähän turvallisemmaksi lapselle niin se on hirveen mukavaa repiä ne johot sieltä listojen päältä!! Etenki kaiuttimien johot ku ne on niin kivan väriset.. Että jee.. Eipä me paljoa muuta kyl ollakka tehty lapsiturvallisen kodin eteen.. Jos kaikki on turvallista niin ei sitä opi olemaan varovainen..
Ens viikolla pitäis aloittaa sit yks soseilukerta lisää ku tulee 6kk täyteen.. Vihannessose lisää ja sit kait vois alkaa lihaa laittaa ruokaan. Ei kyl yhtään niinku nappaa ajatus keittää lihaa ja soseuttaa sitä.. Hyii, en haluu ees ajatella sitä.. Hyrrr..
Tulipa huono olo tuosta..
Äh kello on jo 10.30, pitää men herättää nea ja antaa ruokaa et päästään lähtee äitiysneuvolaanki joskus..
Verticia
Serkukset leikkivät ja tuloksena kaaos. Täytyy koettaa saada isompikin päiväunille. Meillä ei syödä sähköjohtoa vaan Tompan suosikki purulelu on ainun pehmeä pururengas keltainen kala. Hintakin siinä ihan kohdallaan jotain alle 3€. Mutta se on nyt jossain hukassa. Pitää ehkä ostaa uusi. Mulla kanssa kaikki aina hukassa kännykkä, lompakko, avaimmet ja hanskoja en ole vielä edes yrittänyt etsiä. Ollaankohan me Päkkänän kanssa sukua? Onko suvussasi Virtasia? (äitini os.Virtanen ja kaikki Virtaset tietysti sukua kait?)Nyt myö mennään pötköttelemään. Vertician pahoinvointiin toivon helpotusta. (ei käy kateeksi)
pikkuäiti ja sekainen huusholli
Tuutille kiitos tuosta vaippatsemppauksesta. Juu, ei haittaa tätäkään kundia vaikka ois housuissa mitä.. sanoo vain että nyt et saa äiti häiritä kun olen kakalla .. ja kyykkii leikkihuoneen nurkassa kakalla.. mutta potalle ei saada ei sitten millään, ei hyvällä eikä pahalla..
Verticialle lihasta. Itse en ole kokskaan keittänyt lihoja vaan paistopussiin ja uuniin lihat tai broilerit ja sitten soseeksi. Hyvää tulee!
Orvokki
Pakko pari riviä pistää, että ei ihan unohdu koko touhu.
Kiitokset tosiaan Tsilille ja Tiuhtille lapsineen tapaamisesta viime viikolla. Oli kivaa! Ensi kerralla sitten isommalla porukalla. Eikä ne Nausikaan kiljahtelut minustakaan niin isoja olleet. Kyllähän ääntä maailmaan mahtuu.
Onneksi en kuolannut lastenne päälle, mulle nimittäin iski flunssa ihan just tapaamisen jälkeen. Torstai-iltana alkoi kurkku kipeytyä ja sitä on nyt kehitelty tässä siitä lähtien. Nyt vaiheessa "alkava yskä ja nuha, mutta nostaisinko kuumeen?".
Ja siitä johtuen hiljaiselo täälläkin. En vain jaksa mitään. Ja Inka heräilee edelleen sen satamiljoonaa kertaa yössä. Argh. Izan jutut kuulosti tutuilta. Valitettavasti.
Hoitolaukussa meillä on samoja mitä teilläkin, paitsi että ei lapselle ruokaa, mutta äidille karkkia satunnaisesti.
Kaisa-kissan työinto kuulosti todella kadehdittavalta. Mun pitäs käydä työnhakuun ja intoa ei vain ole. Ei sillä, että en muka töihin haluaisi, mutta se työnhaku.. Meillä varmaan mies jäisi hoitovapaalle sitten.
No, nyt ei juur innosta mikään, kun tää tauti jyllää. Kun ei vain lapseen tarttuis.
Kävin tänään ostamassa meille Tripp Trappin. Mies oli kotona päivällä, joten pääsin ilman lasta, eli pakko oli mennä vaikka olo on kurja. Kylläpä helpotti tuoli syömistä! Meilläkin kun nyt kovasti opetellaan sitä. Nyt ei oo enää puurot äitin paidassa. Sylissä kun syötti, niin tyttö kovasti tykkäs naamaa hinkata mun rinnukseen. Pehmeähän se.
Lyyti
Toissa yö meni YHDELLÄ (!!!) syötöllä ja olin iki onnellinen. Eilen sitten rohkenin treffata entiset työkaverini kaupungilla ja käytiin syömässä.
Poika päätti pistää kotona ranttaliksi kun iskä ei ilmeisesti jaksanut viihdyttää enään niin kovin kun äiti töiden jälkeen. Lähtivät autolenkille ja tulivat hakemaan minut kotiin. Kyyti kyllä kepasi kun oli niin kylmäkin. (Ehdin kyllä siis alas istumaan ja syömääkin.)
Yö meni sitten taas täysin usvassa, varmaan heräsin miljoona tsiljoona kertaa ainaskin.
Poikakin oli yöllä itekin niin väsynyt, että tuntui hermostuvan kun ei saanut nukuttua. Normaalisti nukkuu aika rauhassa, mutta nyt kun tuo vatsalta selälle kääntyminen alkaa onnistumaan niin sängyssäkin alkaa poika olemaan jo eri asennoissa.
Pikkuäiti kyllä tuntuu sukulaissielulta vaikka en yhtään Virtasta taida meidän sukupuusta löytää. Kerran kun olin illalla viestit lukenut, niin näin jopa unta missä oli pikkuäiti....
Päkkänä ja sekavat unet
taas oli niin paljon luettavaa etten muista puoliakaan lukemastani:)
Meillä oli 5kk neuvola ja mitat 8100g pituutta 69cm.Kiitos sille joka nämä viitsii listaan kirjoittaa.
Meillä on ollut kakkan joukossa pari kertaa veriviiruja ja olen kyllä vähän huolissani.
Neuvolassa vaan sanottiin että seurataan ja ilmoita jos vielä tulee.
Olavilla on nyt ollut flunssaa niin kuinka kauan? Hmm.. varmaan kohta kuukauden,välillä on kyllä parempi.
Meillä pyöritään ja eteenpäin mennään jotenkin, en tiedä voiko tuota kohellusta sanoa ryömimiseksi?
Hammaslääkäri kutsunkin Olavi sai, ensi kuussa eka hammaslääkäri, heh tuntuu ihan tyhmältä kun ei vielä hampaita edes omista.
Nannia ollaan ruvettu antamaan Olaville joka ei siitä niin kauheesti pidä mutta minä olen ensi viikolla lähdössä mökille ilman lapsia ja ilman miestäni siis ihan vaan ämmäporukassa! Odotan reissua tosi paljon ja samalla olen kyllä vähän kauhuissani.
Pilttipurkeista oli jossain vaiheessa juttua että mitä niillä tyhjillä purkeilla tekee. Minä olen jo sopinut päiväkodin kanssa että vien sinne kunhan Olavi alkaa ruokaa syömään. Ovat tosi iloisia jos sinne vie kun lapset askartelevat niistä sitten kaikkee kivaa.
Kauhulla luen että monet joutuvat kohta töihin lähtemään! Ja nyt olen onnellinen että olen ruotsissa kirjoilla, mulla loppuu äitiysloma elokuussa.
Taisin olla eka äitiyslomalainen ja myös viimeinen!?
Nyt kaveri lattialla taitaa haluta tissiä joten taas jäi paljon kirjoittamatta.
Kaunista päivää kaikille:)
Sailori
Äitiysloma loppuu kohta joten nyt pitäisi päättää lähteekö töihin vai alkaako nauttia kelan kotihoidontukea. Meillä lastenhoitajana toimii mummo eli anoppini, mutta hänellä on myös oma iäkäs isänsä hoidettavana eikä mikään nuori nainen ole enää itsekään ja eihän se ikä, mutta kun ne vaivat joita iän myötä tulee.
Me pärjätään taloudellisesti miehenkin palkalla ja sillä kotihoidontuella, mutta olenko laiska jos jään "vaan kotiin"? Mitään uraa en ole luomassa joten sen puoleenkin voin olla kotona. Haluaisin oikeastaan tehdä ihan toisenlaista työtä, mutta ehkä olisi pitänyt nuorempana opiskella innokkaammin. Voi kun jää harmittamaan tekemättömät asiat enemmän kuin tehdyt. Meillä oli lapsen hankintaankin aikanaan yksi peruste se, ettei tarvitse sitten harmitella kun ei enää lapsia voisi saada miksei tullut hankittua edes yhtä. Tämän olen monelta vanhalta ihmiseltä kuullut vanhainkodissa tapasin myös mummon joka suri sitä kun ei ollut koskaan "huntua kantanut" eli mennyt vihille.
Pojat leikkii... unista piti vielä äkkiä, että olen nähnyt unta vauvalehden järjestämästä tilaisuudesta missä palstalla kirjoitelleet tapasivat nimimerkkilaput rinnassa. Isoveli oli auttanut Tompan istumaan leikkimatolla..sellasta äkkiä ja Tuutin perheelle pikaista paranemista.
Isoveli katsoo uteliasta viliä. Sakuhan oli hienosti nukkunut jos yksi syöttö oli riittänyt. Luinkohan oikein? Triptrappeja kaikilla aloin tässä tuumimaan pitäiskö viedä tuo vanha syöttötuoli mummolaan ja ostaa meillekin triptrap. (mä en oikeestaan edes tiedä millainen se on) Jos töihin lähden niin ostan ehkä. Meidän syöttötuoli onkin jonkun mummolasta tullut eli vähän käytetty ennen kuin tuli meille. Tomppa tahtoo jo päiväunille vaikka itse juon vasta aamukahvia.
Mies lähti ohuella takillaan töihin vaikka vieläkin on pakkasta neljä astetta! Huh! Tomppa mallaa keitettyä tuttiaan suuhun ja ärisee.
Tattista alkaa olla tämä äitee. Pakko tulla vielä vetää vähän suklaatia ja jumittaa hetki konneella ennen nukkumaan menoa. Huomenna ois taas hammaslääkärin vuoro. Eli puhe siis sammaltaa töissä puoli päivää ja pyyhin kokoajan suupieltä kun tuntuu, että kuola valuu kuin Sakulta. No, se jos mikä saa taas mielialan kohoamaan töissä kun tulen sinne sössöttämään....
Mies on ollut tänään ekstra super laiskimus. Vaihto yhdet vaipat ja piti kerran herraa sylissään 5 minsaa jotta sain puettua ulkovaatteet. No kaipa sekin tarttee omaa aikaa aina välillä, mutta ärsyttää kun pitää mennä sitten aina äärimmäisyyksiin. Se sai jo eilen olla itekseen paljon ja tänään sitten koisinut pitkii päivää. Juu ja minä pikkusieluinen heti valittamassa. Ei mua ehkä muuten mutta kun just vielä viime hetkillä ennen iltapesua niin jätti tuon vielä mun jalkoihin väittämällä ei sitä voi nyt vielä iltapesulle kun se muuten puklaa ja siinä tietysti kaatui loputkin korttipakasta kun jäähdytin puuroa vesihauteesta ja väistelin esteitä ja viihdytin pikkuherraa niin meni tietty vedet puuron sekaan ja tulipahan siis löysää puuroa. No, eipä kai tuo nyt nii iso juttu ollut, mutta arvaatte varmaan kuka teki sitten vielä ne iltapesutkin. Mur! No, tulipahan taas turhat murheet valitettua.
Saku on syönnyt tänään huonosti. Ainoa mikä upposi hyvin oli ilta päärynä puuro. Muuten ollaan syöty suu ammollaan huudosta mikä on joo vähän hankalaa. Kaipa se niitä hampaita tekee tai sitten toinen arvaus on se, että ainakin iltaruuan aikaan taisi olla vielä aika väsynytkin. Tuolla nyt kyllä on sitä vararavintoa, jotta en minä sillä. Ajattelin vaan, että josko ne hampaat voisi jo vihdoin sieltä tulla.
Ai kun tuo puoli kymppiin nukkuminen kuulostaisi hyvältä. Jos Saku on herännyt tuhkatiheään yöllä se saattaa joskus sen tempun tehdä. Ei tietysti koskaan viikonloppuna vaan aina arkisin kun olen töissä. Tosin meiskin on nyt huomannut, että päivärytmi menee heti sekaisin jos sen antaa niin myöhään nukkumaan joten aika tarkaan kasilta on nykyään meidän normi aika herätä. Sitten päikyt onkin ohjelmassa heti tasan 10. Niitä menee silloin 2-3 tuntia.
Meillä saattaa hyvinkin olla kakattomia päiviä. Ei onneksi enää niitä 9 päivää kestäviä kakattomia. Eilen tuli kakkaa 2 kertaa, tänään kerran. Välillä kovaa, välillä löysempää. Sanoisin, että noin kerta päivässä vakio, mutta viikossa ehkä 6 kakkaa.
Saku pitää yleensä mua sormesta kiinni että nukahtaa. Annan sen touhuta aluksi siellä itse ja sitten se ottaa mua sormesta kun haluaa ruveta nukkumaan.
Meillä sähkömiehen poika pelkäsi poraa, muttei sähkövatkainta. Yksi parhaimmista leluista on sellainen käsi vispilä. No, meillä iso sähkömieskin tekee ruokaa joten en sitten tiedä tuleeko isän poika.
Parhain hampaita helpottava juttu on meillä ensi hammasharja sellainen jossa on hassu reijällinen kahva. Voi että kun on kivaa kun äiti harjaa. Sen päälle on kiva kertoa kaikki jutut. Tänään muutenkin on tullut juttua, illalla oltiin raakkuva varis....
Mulla on ahdistus kun Sakulla ei ole omaa huonetta mihin sitä laittaa. Esikoinen nukkui omassa huoneess 2 viikkosesta alkaen ja hyvin nukkuikin. Nyt tuntuu että kaikki sängyn narinat heikentää Sakun unta ja lisäksi mä herään liian aikaisin sen ähellyksiin yöllä. Ekan äänimerkin jälkeen se saataa kuitenkin nukkua pitkästikkin.
Juu mutta nyt lähden nukkumaan. Johan mä tässä ihan raamatun kirjoitin. Tiistaina ois treffit vanhojen työkavereiden kanssa. En ole kyllä edes iltalomaa vielä anonut. Vähän mietin vielä. Firman pikkujoulut on ulkomailla, 1 yö poissa kotoa ja siitä on varmaan turha edes haaveilla.
Päkkänä