***Huhtikuun helmet 2009 lokakuuhun***
Kommentit (251)
Isompi kääntelee tuolla pienempää. Ei siis vielä kiirettä pikkukakkosen nettisivuille, ei haittaa vaikka unohtuukin asia.
Luin vielä juttuja uudestaan ja nyt vasta älysin katsoa nuo Sakun mitat. Hienosti on tullut kokoa Sakulle. Katselin tuossa esikoisen neuvola korttia ja se oli hiukan yli puolivuotiaana näköjään 11300g ja 69,5cm eli pituudessa loppujen lopuksi Tompan kanssa samoissa mutta lihavahan tuo oli.
Saku yllätti puolivuotispäivänään eilen ja kääntyi mahaltaan selälleen. Tuo on meillä juhlistamisen arvoinen juttu sillä ei ole tuota tehnyt kuukausiin. Kyllä mä sitä kehuinkin! Niin ja tosiaankin tuo oli vasta vatsalta selälleen. Selältä vatsalleen kääntymistä ei ole koskaan tehnyt eikä ole edes yrittänytkään. Että aivan hurjalta näyttää ja kuulostaa nuo Urhon liikeet meihin verrattuna. Ei millään uskois, että lapset on samanikäisiä. No, me tullaan kyllä muutenkin vähän turhan jälkijunassa.
Tosiaan eilen oli ihan kummajainen koko päivä. Ei edes iltapesu ja yökkäri huutoa! Voi kun tuollaisia iltoja saisi useamman.
Lisäksi oli aika hyvä yö - 0120 syönti - 0350 - "tassuttelua" - 0420 syönti - 0610 viereen - kähinää ja tutitusta x kertaa - 0730 aamusyönti. Aika ok siis!
Meillä on aika huvittavaa kun tykkää tutkia esineitä ja yrittää tosiaan tarttua kaikkeen pieneenkin kiinni. Mutta ne maissinaksut. Ne on niin pitkiä ja ne menee aina suuhun poikittain ja voi sitä ahdistuksen määrää!!! Kädessä ois jotain hyvää mikä ei mene suuhun.
Kyllä se söpöliini on sitten kanssa niin ihana kun tulen töistä kotiin. Heti kun menen sanomaan sille moikka niin suu menee korviin ja välillä se nauraa ihan ääneen kun on kivaa kun äiti tuli kotiin. Se lämmittää niin kivasti sydäntä.
Esikoinen on ollut nyt myös erityisen reipas. Huoneen siisteystasossa ei ole huomattavaa muutosta, mutta kovasti ottaa muihinkotitöihin osaa ja eikä ole muutenkaan pahempia "missejä" tehnyt. Eli kännykkä on pysynyt tallessa ja kotiin on tultu silloin kun luvattu ja kaikki läksyt on ollut tehtyinä. Ekana kouluvuotena jouduttiin jo loppuvuodesta reissuvihkoon numero 2 kun kaikki asiat tuppas unohtumaan ja niistä tuli reissariin aina merkintä. Eli kenellä se nyt oli sen ekaluokkalaisen kanssa murhetta niin kyllä se siitä suttaantuu. Eilen oli tytöllä oikein superkiva ilta kun kummitäti toi sille kassillisen vaatteita ja se on niin onskuna että.
Viikonloppua odotellessa!
Päkkänä
3kk:
Kaarna@laiva 3kk 61cm 5950g
4kk:
Iza80 4kk 65cm 9000g
Jadeade 4,5kk 65cm 7190g
Magda83 4kk 63,3cm 5860g
Orvokki1 4kk 63cm 6420g
Paik 4kk 63cm 6295g
Pikku-Keiju 4kk 64cm 6005g
Sailori 4kk 66cm 7395g
Smoothie 4kk 62cm 5495g
Tiituska 4kk 68,5cm 8585g
5kk
Emminen 5kk 70cm 8430g
Juliaana 5kk 66cm 6910g
Kristiina75 5kk 69cm 7950g
Lyyti 5kk 65cm 8360g
Mikumamma 5kk 70,5cm 9500g
Pikkanen09 5kk 64,6cm 8255g
Pikku-Tiuhti 5kk 68cm 8055g
Satuilija 5kk 67,5cm 7340g
Shinon 5kk 69cm 8880g
Tuuti 5kk 67cm 7350g
Verticia 5kk 66,5cm 7100g
Vikasi 5kk 68cm 8190g
Äitsykkä3 5kk 68cm 7845g
6kk
Kaisa_kissa 6kk 73cm 8940g
Pikkuäiti 6kk 70cm 9810g
Prinsessa65 6kk 70cm 7500g
Päkkänä 6kk 66cm 10250g
Sande75 6kk 69cm 7575g
Sirppu83 6kk 70,5cm 9005g
Taapero82 6kk 70,7cm 10.80kg
Tsili 6kk 64cm 6830g
meille iski kamala kriisi nimittäin hammas. tuli vielä kaiken lisäksi SUUHUN. jupe on sille vähintään yhtä vihainen kuin sille nuhalle, joka elokuussa tuli NENÄÄN. yritä siinä syödä, kun suussa on HAMMAS. ja nälkäisenä ei voi nukkua. ja väsyneenä tekis mieli maitoa, mutta kun suussa on se HAMMAS. pitää huutaa tissille ja rattaille ja äidille. onneksi on perjantai.
joku olikin päivittänyt meidät listaan, kiitokset vaan. meilläkin on aina hyvät vaatteet pesussa. 74 cm vaatteita kun kaivelin esiin, niin sit ei enää ole ongelmaa, kun kaikki vaatteet on kuluneita. hyvät on vielä siellä kaupassa. liberon kuponki tuli, joten varmaan sitä huomenna hakemaan. nyt odotellaan isää kotiin, koska meillä on pizza-perjantai.
:-)
tuuti
Onkohan Urho ilmoittautunut jo osallistujaksi johonkin japanilaiseen kilpailuhenkisee tv-showhun? Banzai, ihana kuva.
Mä en ihan allekirjoita tota, et vauvat ois käyttäytyny miitissä paremmin kuin normisti ainakin Nausikaa kilju melkein Sanomatalon lasikaton alas. Kotona sit vilkaisin allakkaa ja silloin oli Hiljan päivä. Sellainen Hiljan-päivä sitten, muuten kyllä miitti oli mukava. Toivottavasti ens kerralla muitakin tulee mukaan.
En jaksanut mihkään srk-kerhoon tänään. Aika harvoin jaksan aamulla mihkään. Eiks kukaan muu nuku aamuisin kuin mä? siis herään yleensä puol kymppi, mut joskus vasta yhdeltätoista. Turha vissiin valittaa mitään päikkäreistä sitten.
Kirjoitin täällä viime viikolla, mut vissiin johkin bittiavaruuteen meni. Onnittelen nyt sitten uudestaan Verticiaa ja Neaa, josta tulee isosisko. Tämä tällainen todistaa sen en jos Espoo on Suomen toiseksi suurin kaupunki niin Turku on Suomen seksikaupunki. Mä en millään pystys tollaseen suoritukseen, ekaa lasta tehdessä meni vuosi. Ja Kaisa-Kissalle onnittelut työllistymisestä. Hienoa kun jollain on noin nuorena sekä ura, että perhe.
Nausikaa aina rullaa ittensä viltin sisälle. Mun soma Babywrappi.
Moi! Pikku-Tiuhti, et ole ainoa joka nukkuu aamuisin pitkään! Meillä myös nukutaan usein yhteentoista asti (mies tietysti lähtee aamulla töihin mutta me kotiin jäävät).
Semmoista teiltä kysyisin että tänä iltana kaurapuuron jälkeen poitsulla punoitti aivan selkeästi molemmat posket ja leuka. rupsuttelu on myös lisääntynyt kovasti ja esim. tänä päivänä on kakattu 6 kertaa. Kakka ei ole ripulia mutta useita pikku kakkoja tosiaan tulee. Tuo rupsuttelu on alkanut jo joitakin aikoja sitten ja jätin sen vuoksi neljän viljan tauolle, että jos syynä on ruis tai vehnä. Nyt tosiaan kaurapuuron jälkeen noin, onko teillä vastaavia kokemuksia?
Tuli se viimein taas, viikonloppu. Minäkin nukun pitkään aina kun mahdollista. Tomppa nukkuu mielellään äidin kainalossa myös jos siinä saa olla. Tällä viikolla vain maanantaina tuli nukuttua puolikymmeneen kun esikoinen oli silloin mummolassa ja mies lähti viideltä töihinsä. Esikoinen herättää normaalisti kahdeksan jälkeen. Huomenaamuna mies voikin sitten nousta isomman kanssa...suunnittelen tässä. Mies on muutenkin aamuvirkumpi ja minähän se yöllä imetän.
Posket ja leuka helottaa Tompallakin, mutta syy mielestäni kuolaaminen ja myös se kun ruokaa jostain syystä menee välistä muuallekin kuin suuhun ja sitten sitä pyyhitään, että vähemmästäkin punoittaa. Olen nyt laittanut reilusti bebanthenia yöksi ja aika hyvältä näyttää välillä, mutta se kuolaaminen on jotain käsittämätöntä.
Siitä tulikin mieleen, että onnea Jupelle hampaasta! Ja Pyryllä näytti olevan useampiakin. Vähän näyttää siltä kuin Tompallakin jotain valkoista ikenistä pilkottaisi. Pikku Nausilla näyttää lystiä olevan. Oli hauska lukea Pikku-tiuhtin, Tuutin ja Päkkänänkin tekstit. Mulle ei muuten enää tullut vauva-lehteä (nyyh pitää kai ostaa irtonumero tai käyn kirjastossa lukemassa). Kaksplussa tulee siinä oli vauvojen kokoeroista mielenkiintoinen juttu en saanut vielä luettua sitä kun luin kahdesta vauvansa synnytyksen jälkeen menettäneestä äidistä vedet silmissä tietysti.
Hyvää yötä ja mukavaa viikonloppua!
Tomppakin tekee pieniä aika kovia kakkakökköjä pitkin päivää. Monasti pungertaa ensin ihan pienen pienen (tulppa?) ja sitten tulee vielä pari vähän isompaa kun tietysti on vaippa vaihdettu sen hurjan pungertamisen vuoksi. Mietin pitäisikö poikaa nesteyttää enemmän? Tulee joinain päivinä iso lörökin. Mulla käsitys, että kakkaa voi tulla usein tai harvoin ja se ihan normaalia. Jopa joka ruuan jälkeen voi kakka tulla se kait olisi oikein hyvä asia. Vai onko tietoni jostain unestani?
Kokeileppa jättää se kaurapuuro viikoksi pois ja kokeilet sitten uudestaan. Jos sama toistuu niin johtuu siitä kaurasta. Meillä oli samat oireet meinaan banaanista. Jätin pois ja ku kokeilin uudestaan niin sitten se jo sopikin, kun elimistö oli siihen kait tottunut..
Ja sit kannattaa kokeilla eri kaurapuuro valmistajaa. Muksua jos käyttää niin siitä tulee sellasta hyytelömäistä puuroo ku piltist tulee taas ihan erilaista.
Mun siskolla ku on nuorin öö onkos se 4w nyt niin sille neuvolassa vielä sanottiin, että liha ennen viljaa, et vilja on viiminen mitä totutetaa. Ja näin sanottii itseasias kaverilleni jolla on reilu 2v tyttöki. Mut meille sit taas sanottii et vilja ennen lihaa.. ..meidän arvausneuvolasta.. Et oliskoha perää tuossa vilja viimitteeks..??
Nyt pitää men antaa aamupuuroo Neal..
Verticia
Hammaskeijo teki näemmä taikansa joten Jupelle onnittelut hampista. Tai onko se sitten onnittelemisen arvoinen juttu kun aiheuttaa kuitenkin aluksi aina harmia (?) Mutta toisaalta siitä se isoksi pojaksi kasvaminen alkaa.
Meillä on vaihteeksi takana risainen yö. Sitten mulla on jotain jumissa tuolla lapaluiden takana. Johtuu varmaan siitä, että roikuin pinniksen kaiteella. Risaisesta yöstä pitää varmaan syyttää itseään kun käytiin kaupassa ja kaveri oli kylässä ja Saku meni nukkumaan vasta kympiltä. Oli kyllä ihan reipasta poikaa ettei sinäänsä mitenkään valvotettu.
Meillä oli neljän viljan velli jäähyllä vähän aikaa kun aiheutti ilmavaivoja, mutta sitten seuraavalla kerralla olikin jo ihan ok. Kaipa noiden pikkuisten vatsat vaatii välillä totuttelua.
Nauskikaalla oli hauska kääryle, hih!
Juu, nyt pitää päästää mies koneelle.
Viikonloppuja!
Päkkänä
Tosiaan kiitos kommenteista tuohon naaman punoitukseen!
Verticia, siinä voi todellakin olla perää, että viljat pitäisi aloittaa viimeisenä. Viljat on kyllä ärhäkämpiä suolistolle kuin lihat mutta myös meidän neuvolassa ohjeistettiin selkeästi että ensin puurot, sitten lihat ja viimeisenä kalat..pöljänä tietysti tekee just niinku neuvolassa sanotaan vaikka ei kait se jumalan sanaa ole heidänkään ohjeistus. Mutta nyt pidän kaurapuuron tauolla ja katsotaan onko vika tosiaan siinä, ja vaikka olisikin niin voipi olla että ensi kerralla ei oireilekaan : O otappa näistä selvää. Pienten elimistöt on kyllä kovilla kaikkien uusien aineiden kanssa.
Hampaita ei meillä vielä ole, kuolaaminen on infernaalista.
No moi,
kyllä noi neuvoloiden ohjeet vaihtelee ihan tädistä riippuen. Meillä on tavallaan kaks neuvolantätiä, kun toinen tuuraa toista aika usein ja heiltä kahdelta saa ristiriitaisia ohjeita. Mutta onneksi oman järjen käyttö on sallittu. Tärkeintä varmaan aloittaa ruokia pikkuhiljaa, ettei kaikki tule samaan syssyyn.
Jupe kiittää hammasonnitteluista ja on suunnannut nyt tarmonsa liikkumiseen, 10 sentin pätkiä mennään jo eteenpäin. Varokaa, isoveljien pikkulegot! Kai se on uskottava, että meidän vauva kasvaa isoksi. Keitin jo pari perunaa, jos unien jälkeen maisteltaisiin...
tuuti
ei viitsitä murjottaa vauvat hei ei lauantai hukkaan kulua saa. Tomppa vähän ärisee ja on hiukan hapan kun ei saa leikkipuhelinta mahtumaan suuhun. Mulla jomottaa hammasta, sympatiat siis Jupelle ja muille hampaitaan poteville.
Mutta tuonne se vaan simahti parvekkeelle, on varmaan mukava nukkua välyissä kun on raitista ilmaa. Eilen tuli taas jonkin sortin enkat kun päikkärit kesti 3 tuntia, mutta mikä ihmeellisintä, ei yhtää välitutitusta tai heijausta. Tuli sitten eilen siivottua isomman neidin vaatekaappi.
Taas pistin Sakun pieniä vaattteita pois. Kyllä se aika vaan rientää. Lisäksi eilen ostin ensimmäiset housuvaipat. Mulle kävi vanhanaikaiset. Menin vaunuilla kauppaan ja jäbä päätti tehdä kakat matkalla. No, lastenhoitohuoneeseen vaihtaamaan ja tsadaa... hoitolaukun vaippapussissa oli vaan likasia vaatteita. Argh! Kotona on vaippoja vielä tarpeeksi mutta ajattelin, että ostanpa vaippapaketin ja sellaisia jotka sitten kestää, niin kokeilin muumin housuvaippoja. Oli nyt jo ihan ok, ja mukavampi laittaa tuollaiselle pullukalle päälle.
Syötiin eilen toista kertaa kalaa ja meni posket ihan punaseksi. Pidetään siis vähän taas taukoa siitä. Laitoin ihan perusrasvaa yöksi ja aamulla oli posket jo ok.
Eipä kummempia.
Palaillaan!
Päkkänä
Heippulis..
Mulla alkaa menee jo hermo itseeni.. Koko ajan oksettaa, pinna kireellä, huudan, raivoan, itken, parun.. Ja ihan kaikelle; miehelle, kissoille, Neallekin välillä.. Ja sitten suutun itselleni kun olen niin kamala.. En ymmärrä miten mieheni jaksaa minua.. Ei se kyl välil oikein jaksakaan, mut onneks ottaa suurimman huumorilla.. ..en kyl tajuu miten se siinäkin onnistuu..
Mut tietteks, ei oo yhtään niin kiva kirjoitella tuonne toukokuisten pinoon odotus puolella mitä oli kirjoitella huhtikuisten pinoon (tässäki välis jo ehein huutaa miehel ku ei saa ees rauhas kirjoittaa prkl..).. Jotenkin siellä ei tuu tutuks niin äkkiä muiden kanssa.. Siellä ei kirjoitella niin aktiivisesti, aivan, siinähän se.. Kyllä tää huhtikuisten pino on niin pop täällä vauvapuolel!! Kiitos, että olette olemassa!
Sakullekin myöhästyneet puolivuotis onnittelu!! Iso jässikkä on!! Kyllä huomaa että on poika! Kyllä ne pojat vaan on isompia kuin tytöt pienestä pitäen..
Äitsykälle jaksuja arkeen! Toivottavasti korvat olisi jo helpottaneet!!
Mustasukkaisuudesta.. Kuinkahan nuorena, pienenä, sitä osataan olla mustasukkainen..? Eilen aloin miettimään, että tuleekohan Nea olemaan mustasukkainen pikkusisaruksestaan.. Kun se on kuitenkin jo 1v1kk sillon, et kyl niinku maailmast aikas paljon tajuaa, enemmän ainakin kuin mitä nyt..
Pitäis alkaa lattioit pesee ja perunasoset vääntää ja arvatkaa nappaako..? Mä voisin nukkua koko ajan.. Mulla meni koko eilinen päivä unessa.. Vaikka olin hereillä niin nukuin koko ajan tai siltä se tuntu.. Vaikka herättii puoli kasi aamul ja nukkuu mentii puolelt yölt ku pidettii leffailta möröt vs muukalaiset miehen kanssa.. Ja päiväl vedin vaan 15min torkut niin ihan ku ois nukkunu sinne iltaan saakka.. Ja mitään ei jaksanut tehä..
Ja tänään ku vois jotain ehkä tehäkki niin mitään suurempia ei voi tehä koska kyllähän jälleen kerran taas mulla on olkapäät tulehtunut! Prkl.. Johan ne oliki varmaa 2vko terveinä, Jes!!
Mulle tuli kans tuo meidän perhe lehti näytenumero.. Täytyy lukasta se joskus ku mies ei oo kotona niin saan rauhas pillittää sitten..
Ostaispa munki mies mulle auton.. Tosin eipä sillä siihen rahaa ja ku meillä minä olen se joka tajuaa autoista jotakin niin minä ostan autot.. Meil on niinku autoasiois niin et mie oon mies ja mies on nainen.. Ite oon pienest saakka ollu autojen kimpus ja korjaillu faijan kanssa jne.. Ja eilen mies juur kertoi kuinka hänen isä on pyytänyt apua autojen laitos ku mies ollut ya ikäinen niin sit sen isä on huutanut kun toinen ole mitään osannut tai tajunnut.. :D
Sain eilen myös kuulla mieheltä sellaisia asoita mitä en ennen ole kuullut hänen elämästään. Ja täytyy sanoa, että ymmärrän enemmän häntä nyt ja arvostan taas enemmän. Ja tajusin myös itse jättää joitain asioita tekemättä ja sanomatta ihan hänen kertomiensa takia..
Kaikenmoist juttua huolehtimisist ollut ja moneen samaistunut.. Meillä porukoilla on kyl kans niin, et jos faija kuolee ennen mutsii nii ei kyl mutsi osaa tehä yhtään mitään.. Kotirouvana ollut hmm.. 30 vuotta yli ja koko aikana poistunut tiluksilta mihinkään.. Pari kertaa käynyt kaupassa, yhtäkään laskua koskaan maksanut saati automaattikorttiaan käyttänyt.. Eli toivonmukaan se päivä ei oo ihan het tulos et toinen jää yksin :)
Odotan innolla, et koska Nea seisoo tukea vasten.. Sil on hirvee tarve nykyisin seisoo.. Jos yrittää laittaa lattial et leikihä ny hetki leluillas niin eiku äiti mä haluun seisoo nyt tässä puoli tuntii, pidä kii.. :D .. Ja sit ku se on lattial niin yrittää ylös sieltä.. Jei..
Toi on kyl tosi et pitäs maalaisjärkee käyttää nois neuvoloitten ohjeistuksissa! Mä kyl annan suurimmaks osaks neuvoloitten jutut mennä toisest korvast sisään ja toisest ulos, ikävä myöntää. Mut siis ei kukaan osaa kuvitellakka millanen arvausneuvola toi meidän neuvola on ja siis ne niiden ihme ohjeistukset.. Siis viimeks just tää, et ei puuroi mitään totutel tarvii et siitä vaa puuroja naamaa vaikka joka päivä jotain uutta.. Niin mites sit 7vpä pääst ku tulee allergia reaktioita ja oot 7 eri puuroa syöttäny mist joku on viel jotain 4 viljan puuroo niin selvitäppä siinä sitten et milles tässä ollaan allergisia.. Ja muutenka neuvolan mielest mitää totuttaa tarvii..
Kyllä mä totutan jokasen ruuan niin et viikko uutta ruokalajia ja sit se otetaa käyttöö ellei mitää aiheuta.. Nyt on persikka totuttelussa..
Joo ny on niin huono olo et äkkii tää viesti ny vaan palstal.. Heippa
Verticia
Joo, tää on kyllä ihan ykkösryhmä täällä huhtikuisissa. jatketaan samaan malliin.
Eilen kehuin keittäneeni Jupelle pottuja, mutta ne meni parempiin suihin, kun pasta ei kelvannut kakkoselle. Mulla on jotenkin outoja lapsia, kun eivät syö makaronia/spagettia/pastaa eivätkä ketsuppia. Tänään ehkä uusi yritys.
Mä olen isompien kohdalla hoitanut tuon uusiin ruokiin totutuksen silleen, että pari kertaa maistellaan jotain ja sit jos ei tuu oireita purkillisesta, niin sit saa syödä. Ja sit kun on isompi määrä ruokia jo listalla niin kaikkee vaan sekaisin. Meille ei ole koskaan tullut mitään, eli varmaan menisin huolellisemmin, jos olis jotain oireita. Tietty just eka liha ja vilja otetaan varovammin käyttöön.
Kaivoin talvivaatteita esille ja saldo näyttää aika hyvältä. Pipot pitää vielä etsiä ja yhdet hanskat ostaa. Ja itselle toppatakki, mutta se saa odottaa joulupukkia. Mä en ikinä keksi mitä mä haluun joululahjaksi ja mun mies ostaa just jotain hajuvettä jos en itse keksi toivoa jotain. Ei sillä etteikö hajuvesi olis romanttista, mutta kun mulla on ehkä sata erilaista tai jotain. Ja kotona tulee aika harvoin laitettua :-)
tuuti
Meilläkin makaroonimies joka ei makaronia syö. Nimi tulee kiemurtelusta kun vaatteita puetaan. Nyt on ihme kyllä mennyt parina kertana makaronilaatikkoa kun olen tehnyt sen lihaliemeen. Mut ketsupit ja tomaatit muutenkin on yök. Tomppa syäö kaiken mitä suuhun työnnetään ja työntää sinne loput itse kuten sukkansa ja kaiken mistä kiinni saa.
Käytiin eilen vähän ostoksilla ja Tompalla nyt sellainen Eemeli paita. Metkuja tehnyt kun pesin ikkunoita kääntyi mahalleen mitä en nähnyt. Mutta muistelin jättäneeni selälleen.
Palstailusta olen ajatellut jos olisin vaikka viikon kirjottamatta niinkyllä te varmaaan miettisitte mikähän sille on tullut.Samoin täälllä huolestuisin jos ei jostakusta kuulu mitään.
Ompas kiva viik.loppu ollut. Sää on ollut mitä hienoin ja muutenkin on ollut kivaa hommaa ja lapsetkin on ollut ok tuulella.
Eilen kävin kahden vanhimman muksun kans kaupungilla shoppailemassa. Isompi sai synttärirahaa, sai sit valita jonkun lelun ja loput meneekin talvikenkiin yms...
Käytiin syömässä ja oli kiva päivä.
Illalla oli saunaa ja kynttilänvalossa sit miehen kans ilta istuttiin ja minäkin siiderin join!!
Isäntä on ens viikon isyyslomalla!!Aika touhukas viikko on vain tiedos.
Pikkumies on jo parempi, kuuri on tehonnut.
Nyt nukkuu päikkäreitä ulkona, unetkin on alkanut maistumaan!!Yökin oli jo suht normaali.
Mun äippäloma loppuu joulukuun lopussa ja sit jään vuosilomalle, jonka jälkeen aloitan hoitovapaan!!Mies on vuoden alusta isyyskuukaudella!!Ollaan mietitty että mitä silloin tehtäis, olis kiva joku reissu tehdä lasten kera.
Mustasukkaisuudesta...Meillä isompien muksujen ikäero on 1,3kk, poika oli 1v 3kk kun seuraava syntyi, ei minkäänlaista mustasukkaisuutta ollut. Sen puoleen meni hyvin toki touhua riitti. Mutta sitten vähän isompana leikkivät jo kovasti kaksin ja sai hommia äitsykkä tehtyä rauhas. Voi sanoa et eka vuosi on jollain tavalla raskaskin, mutta eipä tuota niin oikein muista enää...
Enempi nyt ollaan mustasukkaisia vauvalle kun ovat isompia...
Keväällä olis tarkoitus tyttökavereiden kanssa lähtä "yksin" laivareissulle!!Ototan sitä kovasti...
Kaikille jaksuja ja kiva on täällä käydä lukemassa kuulumisia ja kirjoittelemassa!!
Mahtisfotoja: Urhosta tulee aina hyvälle mielelle! Aivan ihana kääryle tuo Nausikaa!
Tiuhtille: ei se Nausikaan kiljunta musta mitään hurjan kovaa ollut! Tai sitten se menee niin, että muiden lasten kiljunta ei haittaa yhtään, oman sitäkin enemmän. Ja kun on tuommoinen pikkulasten äitien suosima kahvila, niin kaikki tietävät että lapset eivät aina ole hiljaa eikä se meteli häiritse. Jos häiritsee, niin sitten voi mennä johonkin hissukkahiljojen suosimaan kahvipaikkaan. =) Käydään siis kahvilatreffeillä jatkossakin silläkin uhalla, että joskus tulee itku, jookos? Toivoo nimimerkki: välttelin meidän vakikauppaa monta viikkoa sen jälkeen kun en päässyt kassasta läpi muuten kuin huutavan Sylverön kanssa, matkarattaat kaatuivat kassin painosta kun otin tytön syliin, eikä todellakaan löytynyt plussakorttia, mut muutama kirosana kylläkin. Ja sama kiljuntameininki siis joka ikinen kerta!
Nyt ollaan siirrytty takaisin vaunuihin, selkänoja pienessä kulmassa, neiti valjaissa ja pehmeä koppa nykyään jalkapussina. Tänään olin ahkera ja askartelin äitiyspakkauksen makuupussiin reiät valjaita varten, ihan kanttinauhalla viimeistellen.
Ääh mäkin haluisin nukkua puol kymppiin, mut neiti herättää nykyään kasilta. Välillä aikaisemminkin, mut höpöttää onneksi itsekseen pinniksessä ja simahtaa sit vielä hetkeksi.
Unikoulu on tuottanut tulosta: about 10 illan jälkeen Sylvi nukahtaa noin 10 minuutissa, jos tytön jättää yksin pinnikseen kitisemään itsensä uneen. Semmoista pientä nukahtamisitkua, isommat huudot tulee jos yrittää olla vieressä jotenkin rauhoittelemassa ja silittämässä, häiritsee vaan enemmän. Toivottavasti noista pikkukitinöistäkin päästään vielä.Tämä siis entisten 1-2 tunnin nukuttamishuutojen, tissitainnutusten ja tunnin kanteluheijausten jälkeen! Yötkin ovat menneet nyt paljon paremmin! Välillä olen ollut evakossa viereisessä huoneessa ja Sylvi on heti heräillyt vähemmän!
Neiti pääsee muutaman viikon päästä omaan huoneeseen, kunhan saamme siirrettyä sieltä ison kirjahyllyn meidän makkariin, tapetoitua yhden seinän ja hommattua ja pysytettyä Lundian kirjahyllykaappipöytäsysteemin. Ei siis ihan heti...
Kukas täällä nukkukaan omassa huoneessa, Nea ainakin? Mä uskon et me kaikki nukutaan Sylvin omaan huoneeseen siirron jälkeen paljon paremmin kuin muinoin perhepedissä.
Syömisistä: oon antanut uusia makuja aika hövelisti, eihän niitä kaikkia edes saa eri purkeissa. Sama juttu mitä Tuuti sanoi, et jos tulis jostain oireita niin varmasti olisi tarkempi. Sylvi tykkää kovasti lohimössöstä (sekä mun kokkauksesta että kaupan eineksestä), lihaa ei ole vielä kokeiltu kun se vähän sotii mun periaatteita vastaan eikä olla keksitty ratkaisua (tarvis kyllä kohta keksiä). Kaurapuuroa olen maistattanut muutaman kerran, ei uppoa lainkaan. Pitää kai kokeilla jotain valmispuuroa, jossa on jotain muuta joukossa.
Ööh kakkajuttua vielä: Sylvillä oli välillä vatsa tosi kovalla, kakkakikkareet itketti. Vihdoin ollaan annettu mallasuutetta (menee hyvin hedelmäsoseen joukossa) ja nyt on parempi.
Vikasi: kai niitä kakkoja voi tulla usemminkin ja löysänä, pahempihan se on jos ei tule pitkään aikaan. Helpottiko tauko kaurapuurossa?
Ai niin, Sylvilläkin punoittaa posket aina silloin tällöin. En keksi yhteyttä mihinkään ruokaan, jostain luin että hampaiden tulo voi saada sen aikaiseksi. Ja täällä kans kuolataan hurjasti! Jääkaappikylmä kurkunpala (tai porkkana) näköjään auttaa ienten kutinaan.
Sylvin vaari kävi kylässä ja korjasi pari repsottavaa pistorasiaa ennen kuin neiti liikkuu kuin Urho. Tuomitsi samalla sen Sylvin oman johdon: ei kuulemma ole elintarvikemuovia... Eli tämä sähkömiehen tytär ei enää suosittele kenenkään vauvalle omaa johtoa. Olen kyllä ihan varma et olen itse niitä syönyt, ei kai 70-luvulla eroteltu mitään elintarvikemuoveja...? =)
Sunnuntai-illan erikoistsempit Jupelle hampaiden kanssa ja Verticialle raskausväsymykseen! Ja kaikille muillekin kaikkiin ongelmiin!
t. Tsili ja Sylvi viikon päästä jo 7kk
Meillä vaan pötkötellään ja äristään kun varpaita ei saa sukista suuhun. Vaatteista miten aina kaikki Tompan hyvät menokamppeet on likapyykkikasassa kun jonnekin olisi menoa?
Ja osio älä elämää pelkää, Päkkänän äiti onkohan sukua minun äidille? Saman ikäluokan ihmisiä luultavasti.(täyttää 70v vuoden lopussa)Mun äiti on ihan uskomaton pelkääjä ja huolehtija. Monta kivaa juttua jäi lapsena tekemättä syystä, että äiti pelkäsi erilaisia vaaroja. Toki terve pelko eli se ettei ole valtavan uhkarohkea on viisastakin, mutta liika on liikaa. Olen tuon isomman poikani takia yrittänyt omaa oloani keventää. Ajoin ajokortin 18vuotiaana jolloin asuin vielä kotona ja koska äiti ja myös isä pelkäsivät että ruttaan auton ja siinä sivussa ehkä itsenikin en saanut ajaa juri autoa lainkaan. Vasta naimisiin mennessäni opettelin taitoa uudestaan. Mieheni luottaa siihen, että ajan varovasti ja koska hän myös sitten opetti minua tietää, että jotain osaankin.
Olen nyt ajatellut myös, että mieheni on iso mies ja koetan luottaa siihen, että hän ajaa varovasti ja autourheilua harrastaneena tietää miten tullaan perille saakka, vaikkas mua aina siltä huolettaa kun tulee liukkaat kelit ja sohjot. Tomppa otti rennosti puolivuotispäivänsä. Nukkui yönkin kohtalaisesti. Mikäs siinä kun ei vielä liikelle lähtöä mielessä ole. Eilen vähän paini päivän kunniaksi isoveljen kanssa ja nauraa hekotteli. Mites Saku? 3v9kk vanha poikani haluaa tulla pelaamaan tietokoneella. Pikkukakkosen sivuilla siis käydään. (pikkukakkosemme nukkuu vielä) Hauska oli kuulla tapaamisestanne. Vähän kuin oltais itsekin mukana kun kerrotte.
pikkuäiti aamukahvilla