Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISMURUT 2010 LOKAKUUSSA =)

01.10.2009 |

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä ollaan sit jo lokakuun puolella, iik kuinka aika menee nopiaan. Meidän pikkuneitikin täytti viime lauantaina jo 2v ja keskimmäinen täyttää 17pv. 15v, ja itsellenikin karttui taas syyskuun puolella vuosi lisää, alkaakohan tässä olee jo vanha, huoh.

Nyt tuntuu et se kultainen keskiraskaus alkaa mistä aina puhutaan, olen jaksanut olla jo 3päivää töissä putkeen eikä kipuilua, väsymystä tms. et katsotaan nyt, vielä olisi 5pvä ennenkuin tuo tiistai koittaa et olisi vapaat:) Pikkainen tuntuu päivittäin muistuttelevan itsestään, välillä hennommin hipaisuin, välillä hieman voimakkaimmin, on se niin ihanaa =)

Elo, hienoa että kaikki oli hyvin vauvalla et vuotosi harmitonta, varmasti säikäyttää. Mulla ei varsinaisesti ole hoitopaikkaa neidilleni kun ollut mun työkaverilla hoidossa eli nytkin kun olen ollut saikulla niin neiti kotona ja sit kun vauva syntyy jne. niin puhtaasti kotona :)

Santtunen, Tervetuloa joukkoommme :)

Tää on ollut aikasta hiljainen pino, näinkös suht kaikki siel kerhon puolella, itsekkin sinne rekisteröidyn ja kuvittelin et kerhoon hyväksymisestä ja salasanat tulee tieto sähköpostiin niin mitä vielä, eeipä ole tullut ja hukkasin sit koko salasanan kun en ylöskirjannut niin en edes ole päässyt kokeilee et olisko meikäläinen onnistunut saamaan hakemuksensa sinne läpi mut eipä haittane, tää riittää mulle ihan hyvin:)

Nyt mentävä valmistautumaan töihin, meillä pakkasen puolella et tuskin uskallan edes esikoista päästää skootterilla et taidetaan kaikki mennä samaa matkaa;)

Jaksuja teille kaikille, tulkaahan kertomaan kuulumisenne kun ehditte=)

Neljäs 16+4

Vierailija
2/44 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen neuvolassa kuului sydänäänet joita ehtikin kaipailla ultran jälkeen kaihoisasti... Siellä sytkytti supernopea ja vahva sydän, vakaana, tietämättömänä maailman huolista. Kyllä siinä äitikin huojentui!

Neljäs vm70, onnea taannoisesta lisävuodesta, mikäs tässä vanhetessa kun asiat on noin mukavasti! Hyvä jos kivut hellittää. Itsellä ei ole yhtään mitään kipuja, ihan ällistyttää tämän raskauden helppous. So far so good...

Elo, vaikka sua ehkä huolestuttaa jaksaminen isomman sisaruksen ja vauvan kanssa kotosalla, kannustan ainakin kokeilemaan. Sisarukselle on rikasta nähdä vauvaa paljon päivittäin ja oppia jakamaan äidin huomio :). Meillä ainakin rutiinit alkoi muodostua mukavasti alun takkuilujen sietämisen jälkeen. Nyt isommat sisarukset käykin jo koulua, joten tälle tulokkaalle tulee olemaan maailman kaikki aika päivisin...

Mutta jokainen harkitsee jaksamisensa itse.

Ilmat kylmenee, olen siitä onnellinen sillä ainoa "haitta" raskaudesta on kauhea hikoilu! Tyytyväisenä vedän villapaidan päälleni ja nautin höyryävästä teestä. Mukavaa, kuulasta syksyä teille ja lisää hentoja potkuja Maalismasut!

Berenike rv 15+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös vietetään hyvin seesteistä vaihetta raskaudessa. Huimaus ja heikotus ovat ainoat vaiva, johtuen alhaisesta verenpaineesta. Neuvolakäynnillä kuunneltiin sydänääniä. Oli tosi vaikea erottaa äänet toisistaan kun vauvelit olivat jotenkin niin päällekäin että vain päällimmäisen vauvan syke rekisteröityi doppleriin vaikka alemman syke kuului selvästi taustalta. Nooh, seuraavalla kerralla on jo kuulemma helpompaa erottaa. Maha on jo todella iso. SF-mitta oli rv 15+0 jo 18 cm eli huimaa käyrää piirtyy neuvolakortin ruudukkoon.

Mä yritän jo selvitellä noita hoitoasioita kun marraskuusta lähtien joudun käymään äitiyspolilla (60 km:n päässä) muutaman viikon välein ja myöhemmin useamminkin ja siksi aikaa pitäis löytää hoitaja noille 1- ja 5-vuotiaille. Esikoinen onneksi on jo koulussa. Meidän kunta ei pysty tällä hetkellä tarjoamaan asioimishoitoa päivähoidossa joten jotain muuta on keksittävä. Lisäksi lääkäri käski jo varautua siihen että joudun loppuraskaudessa vuodelepoon koska minulla on edellisissäkin raskauksissa ollut ennenaikaisia supistuksia. Kaksosraskauksissahan nuo kaikki vaivat ovat vielä todennäköisempiä. Olen miettinyt että pitäisikö hakea jo valmiiksi kunnallinen hoitopaikka että ei tulisi sitten paniikkia. Voisihan sen jättää sitten käyttämättä jos vointi säilyy hyvänä loppuun asti.

En vielä edes uskalla ajatella vauvojen syntymän jälkeistä aikaa ja minkälaista hulabaloota se sitten on kun on kolme vaippaikäistä talossa! Lisäksi meillä alkaa talonlaajennus keväällä eli joudumme ehkä muuttamaan hetkeksi muualle asumaan!

Täytyy siis nauttia tästä rauhallisesta ja mukavasta odotusajasta kun vielä on aikaa surffailla täällä netissäkin ;)

Onnellista odotusta kaikille!

Hepskukkuu rv 15+2

Vierailija
4/44 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut voi lisätä listaan. LA 12.3.2010 ja toinen tuloillaan. :)

Vierailija
5/44 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppoja kierrellessä. Itseasiassa inhoan koko puuhaa ja varsinkin sovittamista, mutta nyt meni onneksi todella kivuttomasti! Kaksi keskimmäistä lastani sai tarvitsemansa takit, vieläpä ihan kohtuuhinnoin, kun Seppälässä oli jotkut 30euron takkipäivät, kuopukselle lantsarit ja rukkaset, mutta paras...itselle mustat, pillit äitiysfarkut ja ihan yhdellä sovituksella! Mies oli lauantaina mukana ja käytiin aurinkoisella torilla kahvilla.

Eilen kävin sopivasti sateitten välissä naapurin rvan kaa tunnin kävelylenkillä. Tänään, en ole nenääni ulos pistänyt, lämpöäkin on. Kun kuopus nukkui puolentoista tunnin tirsat, makoilin itsekin sen ajan, ihmekyllä uni ei tullut. Hassua, kun en edes tunne itseäni sairaaksi, mitä nyt nenä vähän tuhisee ja oli aamulla ihan tukossa. Jospa se lämmönnousu tappaa pöpön ihan alkumetreille, toivon!

Mitäs tänne muille kuuluu?

Vierailija
6/44 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas tännekkin kirjoittelen.

sagas: Ostitko housut seppälästä? Myydäänkö sielläkin äitisyvaatteita? Mun pitäis ostaa parit housut töihin, farkut tai sitten jotkut kangashousut. hennesistä kävin ostamassa kahdet ns. lenkkihousut enkä löytänyt sieltä mitään muita kivoja noiden lisäksi.

Vissiin lindex myy kanssa? Pitää sieltä mennä kattomaan.

Täällä kovasti odotellaan, että liikkeet alkaisi tuntumaan. Rakennultraan vielä vähän yli kaks viikkoa!! Ei jaksais odottaa:)

Mitäs muille?

Titta 18+0

Vierailija
7/44 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvenpään ja Porvoon Lindexit ja Seppälät EI myy äitiysvaatteita, en tiedä onko koko ketjussa jo näin vai vain näiden kauppiaiden ratkaisu, sillä edellisen raskauden aikana (muksu nyt 14kk) ostin Itäkeskuksen Lindexiltä melkein kaikki äitiysvaatteeni. Nämä pillit farkut ostin Cinderellasta. Siellä olikin malleja ja värejä mistä valita.

Vierailija
8/44 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis uusi täällä. La ekan ultran mukaan 8.3,mutta tokassa ultrassa sanoivat että saattaa muuttua aikaisemmaksi eli jonnekin 27.2 tienoille.Näin myöskin menkkojen mukaan.

Toinen lapsi siis tulossa. Esikoinen täytti 1v. viime pe.Syntyi hieman pienipainoisena n. 1kk ennen. Siitä syystä olen tarkemmassa seurannassa nyt ja ultrataan varmasti vielä monta kertaa raskauden edetessä. Potkut tuntuneet päivittäin jo viikolta 15+0! Maha ei näy vielä yhtään ulospäin,mutta on todella kipeä,veri ei oikein kierrä ja heikottaa siitä syystä!Kamala on kyllä olo.

Koulussa olen,viimeisiä työharjoitteluja suorittamassa ravintolapuolella. Esikoinen kotona kun teen iltavuoroja. Nyt odottelen ensiviikon ti ultraa ja ke neuvolaa ja katsotaan sitten jatkanko työharjoittelua vai palaanko koulun penkille tekemään muuta.Jouluun mennessä pitäisi valmistua jos kaikki menee hyvin.

Nuista vaatteista olitte keskustellu..Mulla onneksi esikoisen odotusajalta jäänyt vaatteita ja meillä kaveriporukassa kiertää yksi pussi:).Kaikki sinne jotain ostanut niin eipä tule sitten kalliiksi:) Takki on viime talvelta kun synnytyksen jälkeen ostin kun oli nuita kiloja vähän ja tissit piti suojata.

Tuli nyt omaa tilitystä,mutta kirjoitellaanpa nyt ahkerammin ja niitä ultra- ja neuvola juttuja ois kiva kuullu!Ja että onko muilla vatsa kireänä kipeänä,supistuksia yms..vaivoja?

Jaksamisia kaikille ja iloista mieltä!

rv 18+1(tarkentuu varmaan viikonpäästä ti)

Vierailija
9/44 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen illalla kun loikoilin sohvalla pikkunen potki mahassa niin että näkyi ihan päällepäinkin ja isäkin sai osansa:)-Ihania hetkiä

Vierailija
10/44 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oksentelu on viimein ohi. Nyt on viikko mennyt ilman oksentamista ja olo on paljon parempi. Mutta niinkuin hepskukkuu, myös minun mahani on todella iso jo. Ihmiset eivät meinaa millään uskoa että laskettu aika on maaliskuussa, kun minut näkevät. Tätä mahaa kun ei millään vaatteilla voi enää piilotella.

Seuraava neuvola on maanantaina ja katsotaan kuuluvatko kaksosten sydänäänet taas eri tahtiin. Viimeksi selvästi erotti lyönneistä että mahassa on kaksi asukkia.

T:Niinuli rv 17+2

Vierailija
11/44 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman erityisempiä uutisia.

Jos Hepskukkuuu mietit päivähoidon tarpeellisuutta niin hae sitä ajoissa. Tietysti kunnissa voi olla eri tilanne, mutta ainakin täällä etelän ruuhka-alueella ei hoitopaikkaan ole mahdollisuutta, jollei ole hakenut 4kk ennen toivottua aikaa.

Itselleni yksi syy myös harkita esikon kotiin ottoa on tieto siitä, että ainakin tänä talvena hänen (yksityisessä) päiväkodissaan jäi yli vapaita paikkoja. Eli kun töihin paluu osuu sitten ensi talvena keskelle kautta (palaan töihin varmaan tulokkaan ollessa n.11kk) niin toivon saavani molemmat lapset samaan päiväkotiin. Mikä olisi asuinalueellamme kunnallisella puolella utopiaa.

Muuten ei kuulu kummempaa. Maha vain kasvaa...vaikkei kakasosia olekaan. Enää 3vkoa rakenneultraan.

Mitenkäs noi rokotukset? Aiotteko ottaa sikainfluenssan? Jouduin itse tekemään päätöksen työpaikkani takia jo viime viikolla ja päätin ottaa. Ja vielä tavallisen influenssan kaupan päälle.

Hyviä vointeja!

t.Elo vko jotain 17-18

Vierailija
12/44 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mamma liittyisi myös joukkoonne!

Eli voipi pistää listalle :)

LA 9.3.10, Kinder, 2&3

Kaksoset tulossa, huomenna olisi rakenneultra, jännittää...

Jospa saisin tietää jo sukupuolet, olisi ihanaa.

Kinder & tiuhti+viuhti 18+6

Vierailija
13/44 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Kinder!

Täällä onkin aika hiljaista ollut,että nyt kaikki kirjoittelemaan niin saadaan sitten se viikkopino kiertoon!

Meillä kans huomenna rakenneultra ja jännittää myöskin ihan pirusti!!

Pelottaa onko kaikki hyvin ja onko lapsi kasvanut. Painoa itselle tullut veikkaukselta kilon verran. Vatsan ympärys navan kohdalta nyt 70cm, eli sen 2 senttiä kasvanu. Edellisessä raskaudessa tässä vaiheessa 10cm enemmän,mutta oli kyllä etu- istukka(en tiedä onko sillä vaikutusta),nyt luulen että on jossain muualla.

Mutta huomenna kaikki toivottavasti selviää ja kiva nähdä vauva(kolmas kerta)!Esikoisen keskoisuuden vuoksi nyt siis tarkempi seuranta ja tämäkin ultra siksi.

Huomenna tulee sitten taas lisää minä,minä..

Rokotuksista kyseltiin: En kyllä itse ota mitään vapaa ehtoisia itselle. Olen piikkikammoinen ja sairaalakammoinen että ei kiitos ellei nyt sitten ole lapsi vaarassa!

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!Ihana syksy

Vierailija
14/44 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen:)

Vierailija
15/44 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ei ole vielä mitään liikkeitä ja ollaan 18+4 ... ultraa odotellessa. Vähän pelottaakin.

Vierailija
16/44 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rv 19+0

Vierailija
17/44 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseksi nuorin odottaa innolla talvea ja lunta: pulkkamäkiä ja luistelua. Täytyy vähän toppuutella, ettei ihan kamalasti pettyisi. Viime vuonna eivät koulun kanssa käyneet kuin pari kertaa luikkaamassa, tehtiin oma kenttä, niin pääsivät sisarukset keskenään aina halutessaan luistimille. Kynttilöitä ja tuikkuja olen poltellut joka ilta perjantaista lähtien. Osa perheestä on syyslomalla. Ensi viikolla loput, joten eipä mitään koko perheen rientoja kauheasti tehdä. Eilen leivottiin.

Kahvia tekee kauheasti mieli, mutta sitten, kun sitä saa kuppiin niin pari hörppyä riittää ja alkaa ällöttää.

Ultra aika siirtyi, oltiin saatu silloin viimeksi kalenterit kourassa sovittua aika, mikä sopi sekä minulle että miehelle, niin postista tulla tupsahti kirje ja uusi aika, mahdollisen epäsopivaan aikaan. Ei muuta kuin soittamaan ja vaihtamaan, no nyt se on sitten vasta neljän viikon päästä.

Neuvola on viikon päästä. En oikein saa viritettyä itseäni sen terveydenhoitajan taajuudelle...

- sagas 6. rv.18+3 -

Vierailija
18/44 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mua kun mä marisin tuota hikoilua ja toivoin viileyttä, nyt sitten paleltaa koko ajan! Kahdet villasukat päällekkäin ja muutama loimi niskassa.

Meillä "Keken" kanssa ultra kolmen viikon päästä. Jännittäähän se, koska ei vieläkään voi olla varma liikkeistä, vaikka kolmatta jo odottaa. Toisaalta vatsakumpu on kasvanut siihen tahtiin, että varmaan prosessi etenee ja vauva kasvaa.

Lapset on lähdössä syyslomamatkalle mummolaan, joten on reilusti aikaa itselle. Näinköhän sen sitten käyttää siivoamiseen ja loputtomaan lastenvaate-inventaarioon. Ainakin pitää kaivaa paksummat rukkaset ja ulkohousut naftaliinista.

Berenike rv 17+2

Vierailija
19/44 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh.. nyt se on sitten käyty,kyllä piru vie jännitin koko ultrauksen ajan(45min!) ja odotin että kohta se sanoo että kaikki ei ole hyvin. Kaikki kuitenkin oli hyvin eikä lääkärillä ollut kiireitä:) saatiinpahan kunnolla tutkia pienokaistaXD. Kuvaa vaan ei tajuttu ottaa mukaan,jäi pöydälle,mut ei haittaa. Kontrolli viikolle 28+1 eli 2kk päästä. Halusivat vielä seurata kasvua ja istukan toimintaa. 280g oli painoarvio ja muutkin mitat vastasi viikkoja.Huomenna neuvola ja sielä varmaan sitten enemmän omaa napaa sitten katsellaan,lisää.

On kyllä ihana syksy ja itse myös odotan jo lunta ja että tyttö oppis kävelemään niin pääsis aloittamaan potta harjoitukset:).Ja niitä talvi kamppeitakin täytyy nyt kyllä kaivaa loputkin esiin.Ja varmaan tyhjätä "vähän"omasta kaapista nuita pikku toppeja ja hepeneitä pois ja pestä mamma vaatteita valmiiks jospa mahakin pian alkais kasvamaan..

Huomiseen!!!Kirjoitelkaahan nyt muutkin,kiva käydä välillä lukemassa kuinka muilla menee..

rv19+1

Vierailija
20/44 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille :)

Tuli eilen käytyä siellä rakenneultrassa :)

Kaikki hyvin.

Tytöiksi veikkailivat mutta ei 100% varmana luvannut koska babyt oli enemmän jalat kiinni eivätkä halunneet paikkojaan näytellä :D

No seuraava käynti taas 3viikon päästä jotenka silloin sitten viimeistään varma tieto, jos vauvat ovat vaan paremmassa asennossa =)

Ainakin on tytöille jo nimet valmiina. Pieniä jo puhuttelen niillä nimillä :) :) :)