Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**LOKAMASUT TIISTAINA**

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin, juttu ei kertonut sitä, että alkaako synnäri vihdoin toiminaan 24/7 vai jatkuuko tämä kiinni-auki-kiinni-auki-pelleily. Mutta siis kokonaan ei ainakaan suljeta synnäriä tammikuun alusta, niinkuin oli hallituksen ehdotus.

Heh, en kyllä tiedä, että kiinnostaako kys aihe ketään muuta kuin minua, mutta tulipahan kerrottua :) Eilen siis oli täällä se kauan kohuttu valtuuston kokous, jossa aiheesta päätettiin. Jo aiemmin on päätetty alarajaksi 200 synnytystä / vuosi ja viime vuonna syntyi yli sen, samoin syntynee tänäkin vuonna.

(.) Olo on nyt yön jälkeen parempi, mutta päätä särkee vieläkin. Pitää lähtee 7 jälkeen labraan ja sitten 8 on se lääkäri. Uskon kyllä, että kaikki on ok. Juuri mittasin kotimittarilla ja paineet oli 125/89. Yökin meni suht kivasti, muutama vessareissu ja vähän pyöriskelyä.

MIES saa täällä kerranki kehuja; se oli eilen tosi huolehtivainen, soitti töistä pärjäänkö ja touhusi koko illan lasten kans, huolehti ruuan laiton ja iltapalat + siivosi vielä lopuksi keittiönki.

Toivottavasti COEllakin on jo parempi olo! Kyllä tämä raskaana olo on loppupelistä aika peestä, mutta onneksi se palkinto on ihana :)

Jokohan HANNA muuten on käynnistyksessä?? Kyllä varmaan joku lokavauva päättää tälläkin viikolla syntyä :)

Terhakkaa Tiistaipäivää kaikille, minä palailen sitten lääkärin jälkeen kertomaan kuulumiset!

Mianni 35+3

Vierailija
2/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai Miannin kanssa sitten samoilla asioilla,ite meen kahdeksaksi enkä uskalla edes aamukahveja juoda ettei nouse nuo paineet.

Myöhästyn koulusta vähän mutta eiköhän nuo terveysjutut ole tärkeämpiä.

Kiva kun saatte pitää synnärin siellä :)

Voi kukahan saa seuraavan lokavaavin?Jollain tavalla toivon että minä mutta koulujutut pahasti kesken vielä joten pari viikkoa niin siten olis tosi hyvä " sauma" .

hauskaa päivää kaikille =)

Wades & Natika 36+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vasta iltapäivällä neuvola..

liitoskivut olleet ihan tuskaa, yöllä sattui niin himskatisti kun piti vessaan nousta ja jo pelkkä kyljen kääntökin sai kyyneleet silmiin, auu. nyt pikkaisen helpompi mutta kipeää tämä liikkuminen edelleen.

kiva kuulla mianni että olo jo parempi ja onnittelut synnärin jatkuvuuden puolesta! :)

wadesille myös hyviä lääkärikäyntejä!

väsyttää ja väsyttää:/

huomenna vauva sitten onkin täysiaikainen! ihanaa!!

vaikka tuntuu että raskaana on oltu jo ties kuinka kauan niin kuitenkin aika mennyt niin nopsaan, nyt jo ihan loppusuoralla!

hirmuinen ikävä jo vauvaa.

se on kyllä jotain niin uskomatonta kun se vauva sitten lopulta syntyy, että onko tämä ihan oikeasti se joka on masua kasvatellut, ja että näin ihana ja ihan meidän oma !!!

uih!

mutta tiedän että vaivoineen ja kaikkineen minulla kyllä tulee ikävä tätä raskauttakin!

nyt täytyy aloittaa teho nesteytys kun on taas tuota turvotusta vaikka muille jakaa, luulen että viikossa painoa taas tullut reippaasti yli kilo:(

vähemmän vaivaista tiistaita kaikille:)!

fiikuna ja mytty rv 36+6

Vierailija
4/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kerrankin aamusta... yleensä meikäläiselle uni maistuu, mutta päätin tulla aikaisin töihin ja lähden sitten myös aikaisin pois, jo heti lounasaikaan, että kerkee kaverin kanssa pitkälle lounaalle. Niin, vieläkin käyn töissä. En olis uskonut, että 40. viikolla työt vielä maistuu, mutta eipä ole mitään vaivoja. Mutta huomisen otan kyllä vapaaksi, käyn neuvolassa, shoppailemassa ja kasvohoidossa.

Maha alkaa olla pikkuisen kyllä jo esteenä, tänäänkin mahaan sattui, kun yritin solmia kengät. Miten teillä muilla, miten onnistutte laittamaan kengät jalkaan? Itse käytin sandaaleja vielä viime viikolla, mutta nyt on joutunut jo turvautumaan ihan kunnon kävelykenkiin (jotka kaikki puristaa).

Vieläkin on vaikea tajuta, että lokakuisia on jo 2 kpl maailmassa!! Ihanaa... Näin tämä meidän odotus pikkuhiljaa palkitaan.

Tuntuuko teillä liikkeet vielä hyvin? Itselläni on ollut vähän huoli viime päivinä, kun liikkeet eivät ole enää kovin selkeä. Jonkinlaista möngerrystä siellä on, mutta jotenkin tosi hiljaista. No onneksi huomenna neuvola, joten eiköhän siellä varmistu, että kaikki ok.

Hui, 5 pv enää laskettuun aikaan...eihän tätä meinaa uskoa todeksi!

Hassua, kun koiralla näyttää olevan valeraskaus ja käyttäytyy ihan oudosti. Vaistoaakohan se jotain meikäläisestä? Ehkä sekin " synnyttää" samaan aikaan. Keskellä yötä herätti minut niin, että oli tullut nukkumaan sänkyyn jalkopäähän. Ja tämä hauva ei ole mikään pikkupuudeli, vaan 5v. schäferinarttu, joka ei ole KOSKAAN nukkunut sängyssä, eikä edes yrittänyt sellaista. Ajoin sängystä pois, kun heräsin ja lähti loukkaantuneena eteiseen nukkumaan, eikä omaan sänkyynsä. Muutenkin vikisi yöllä ja aamulla. Nyt täällä töissä raaputtaa lattiaa ja on ilmeisesti aika sekaisin. Kaikkea ne hormoonit teettää!!

Jenille tiedoksi, että meillä meni se koiran korvatulehdus ohi sillä apteekin aineella. Että oli hyvä sijoitus!

Iloista päivää, vaikka ainakin Helsingissä aika harmaalta aamusta näyttää...

Morena vko 39+2

Vierailija
5/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko te juotte, joilla on tullut turvotusta (onko täällä vielä joku, jolla ei ole yhtään???)?

Kun liikajuomisestakin sanotaan, että se aiheuttaa myös turvotusta. Eli mikä on sopiva määrä tälläiselle ei kuumalle säälle?

Itse olen juonut viime päivät ehkä 3 l vettä ja lisäksi vähän mehua ja teetä.

Vierailija
6/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrankin sain nukkua näinkin pitkään :)

Juomisesta: mä juon varmaan liian vähän päivässä... mut ei mul ainakaan mitään kovin pahaa turvotusta ole.

LIMATULPASTA: onko jollain kokemusta??? mulla kolmas raskaus enkä ole ikinä tuota limatulpaa huomannut millainen se on?

Eilen tuli mulla sellaista venyvää limaa onko lie tuota limatulppaa vai edellisen yön sänkyharrastus jäännöksiä mut eipä miehen systeemit ainakaan ennen ole noin PAKSUA ollut :D

Mulla on 14.30 tänään neuvola sinne pitäis jaksaa. Onneks esikoinen on silloin kerhossa ni ei tarvitse ottaa kun tuo nuorempi typy mukaan.

( . ) masu on tainnut laskea. ainakin kovin moni kyselee että sulla ei taida olla enää kovin pitkä aika laskettuun? kai sen sit huomaa :D

LIIKKEET: Tuntuu ennemmän tuossa navan kohdilla joten on tuo poju varmaan sit laskeutunut, vielä pari päivää sit tuntui oikein hyvin koko ajan kylkiluissa potkut.

Aamu kaffelle :)

Hexu ja poju rv 38+1

Vierailija
7/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän on töttöröö olo...mut iha jees muute. yöllä taas luulin, että lähtö tuli...rupes pikku peittotouhuilun jälkeen supisteleen niin vietävästi, selän puolella kylläkin. ei mulla esikoisen aikana tuntunu supparit samalta. kyllä oli kumma tunne, tuo, että nytkö sitä lähetää...reilun tunnin tuli suppareita n.kymppi minsan välein ja sit mää simahin...aamuyöstä pisulla käyessä tuntu painetta alapäässä...saapa nähä kuis meiä käy...vähä on semmone kumma olo ja junnu tooooosi levoton.

juups, vaa pitää lähtä raivaa köökkiä, että saa jotain aamupalaa taiottua. sitten aateltiin suunnistaa jannun kans kavereitten luo leikkii ja siellä päin ois kuulemmma srk:n perhekerhoki tänään. mukavaa, ku on tekemistä.

tiistaiterkuin -rual, jannu 1v8kk ja junnu rv35+5-........huhhuh.....

Vierailija
8/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä erittäin huonosti nukuttu yö takana. Sain kyllä unen heti 10 aikaan illalla, mutta puoli yhdeltä heräsin nuoremman pojan itkuun. Sitten en enään saanutkaan heti unta. Närästi ja supisteli ja oli kuuma. Pyöriskelin varmaan tunnin-pari ja just kun nukahdin niin vanhempi poika alkoi huutaa huoneestaan että ÄITII! Ihan hädissään ajattelin, että mitä ihmettä siellä on keskellä yötä tapahtunut. No untahan se poika tietysti oli nähnyt. :) Sitten jo kohta miehen kello soi ja heräsin taas siihen. :( Muutaman kerran heräsin vielä näiden välissä kipeään supistukseen. Oikeastaan aina kun käännän kylkeä yöllä, niin kohta tulee tosi kova supistus.

Tilasin eilen ajan vyöhyketerapiaan. Katsoin netistä ja löysin sellaisen ihmisen joka on erikoistunut raskaana olevien hoitoon. Puhelimessa kyllä lupaili, että vyöhyketerapia auttaisi liitoskipuihin ym. kremppoihin.

Tänään illalla olen menossa sinne. Odotukset on kyllä korkealla, joten saapas nähdä tuleeko pettymys. Kallista lystiä se kyllä on 46e/1 h 20 min. Varmaan pitää useamman kerran käydä, joten rahaa palaa.

LIMATULPASTA: Mulla tuli ekalta lapselta limatulppa sellaisena TOSI isona könttinä, jossa oli veriviiruja. Sen jälkeen meni pari minuuttia niin lapsivedet tuli. Muilta lapsilta limatulppa on alkanut tulemaan verisempänä limavuotona edellisenä päivänä kuin synnytys on alkanut. Muilta ei siis ole selkeää " tulppaa" tullut.

Miksikähän mulla on jatkuvia menkkakipumaisia kipuja aina öisin? Pystyasennossa niitä en huomaa, kun liitoskivut on niin kamalat, mutta öisin aina pakottaa selkää ja mahaa tosi paljon. Eilen alkoi lisäksi taas se painatus tuonne peräsuoleen päin. Koko illan tuntui, että kakattaa, mutta ei sieltä mitään tullut, vaikka useamman kerran kävin kokeilemassa. Aamulla kyllä vatsa toimi taas ihan normaalisti.

Haluaisin osallistua siihen synnytyspäivä veikkaukseen. Mutta en uskalla veikata mitään, koska itse olen niin pessimistinen, että olen varma että viikolla menee vähintään yli, (la.17.10) enkä toisaalta jaksa edes tässä tilanteessa ajatella että niin kävisi. MIES on veikannut jo pari viikkoa sitten, että meidän vauva syntyy jo 25.9. (mikä on todella epätodennäköistä) mutta jos se kelpaa, että mun kohdalle laitettais miehen veikkaus, niin sen sais laittaa. :)

Lähden nyt laittamaan lapsille aamupalaa.

Hyviä vointeja!

Pixelina rv 36, taas yks viikko rikki!!!

Vierailija
9/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti voimia kaikille näistä loppuraskauden vaivoista kärsiville ja toivottavasti Mianni pääsee nopeasti lääkäristä kotiin ja kaikki kunnossa.

Tämä ei nyt varmaan ole hehkuttamisen aihe, mutta itse voin tällä hetkellä todella hyvin. Iltapäiväväsymystä vain ilmassa ja siinä se... Kaikki supistukset ja jomotukset loppuivat kuin seinään, kun jäin töistä pois. Mies eilen sanoikin, että ei uskoisi sun olevan pian matkalla synnyttämään. Eilenkin käväisin vesijuoksemassa illansuussa ja yöunta tuli lähes 8 h putkeen. Viikonloppuna tehtiin suursiivousta kotoa ja laitettiin mm. vaatehuone uuteen uskoon, jotta saadaan kaikki mahtumaan. Eli kaikki on näköjään mahdollista, ainakin tällä hetkellä...

Käyn lukemassa päivittäin pinot, mutta tulee itse kirjoitettua aika harvoin. En vaan jotenkin VOI tajuta, että vauva on periaatteessa kahden viikon päästä ihan valmis syntymään, menee varmaan vähintään sen 2 viikkoa yli... Jotain kuitenkin ne keskiraskauden supistukset ovat saaneet jo aikaan ,sillä kohdunsuu oli lääkärissä vähän lyhentynyt ja pehmentynyt. Syntymäpainoarvio meidän poitsulle on noin 2,8-2,9 kg, pieni tyyppi siis tulossa masusta maailmaan. Liikkeitä tunnen nykyään enemmän kuin esim. keskiraskaudessa, vauva on selvästi vilkastunut.

Jaahas, nyt tuo puolitoistavuotias neito koittaa tulla syöttötuolista ulos.. täytyy mennä pelastamaan.

Jolla 35 tasan

ps. Lillis, kiitos siitä joogalinkistä viime viikolla.Harmi vain, kun tunti kestää 20 asti. En saa tänään ketään hoitamaan tyttöä, joka osaisi hänet laittaa nukkumaan :-( (= vai olenko vain liian varovainen äiti, joka ei luota muiden kykyihin ;-) )mies on nimittäin työmatkalla.

Vierailija
10/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin herätty suht pirteänä hyvin nukutun yön jälkeen.

Eilen olikin " kiireinen" päivä. Oltiin liikenteessä koko päivän. Ajattelinkin jossain välissä että tämä varmaan kostautuu hirveinä liitos/lonkka kipuina, mutta taisikin tehdä ihan hyvää, sillä olo on loistava!

Ai että. Tiiättekö, hennesille on tullu sellainen IIIIhana valkokarvainen nalle kevyttoppapuku... Syötävän suloinen. Tekis mieli. Onko joku jo ostanu sellaisen?

Hexu: Mä bongasin limatulpan tokassa raskaudessa. Eli jonkun aikaa (ehkä viikon verra) irtos just sellasta paksua limaa. Oli semmoista " seittimäistä" . Ja kun synnytys käynistyi tuli loput ulos. Vähän sellaista verensekaista limaa. Yöks...

Kiva kuulla että Miannin perherintamalla menee taas paremmin!

Niin ja kovasti onnea Aleksanterille pikkuisen prinsessan johdosta!!! Montakohan vauvaa lokamasut saakaan tällä viikolla??

Omaan mahaan ei suurempia muutoksia. Vauva liikkuu kovasti ja todella voimakkaasti. Kyllä vaan meijän tytöt oli huomattavasti rauhallisempia masukkeja... Maha on kasvanu valtavasti muutaman viikon aikana ja tuntuu että tökin sitä vahingossa joka paikkaan. On niin isona ulokkeena :)

Seuraava neuvola ois perjantaina. Kiva. nyt niitä sitten viikon välein alkaa olemaan.

Niin ja supisteluja on ollut paljon. Ja sellaista tässä mietinkin että mitenköhän tuota autoa uskaltaa ajella???? Ajatteko muut autolliset ihan loppuun saakka??? Mulla eilen ajaessa muutama aika tiukka supistus ja mietinkin että pitäisköhän pysäyttää tien sivuun ja odottaa että masu rauhoittuu...

Mutta nyt aamuraivauksen pariin! Jaksuja kaikille tiistaihin!

Mamseli rv. 36+2

Vierailija
11/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä huomaa että viimeisillä viikoilla mennään kun kaikilla alkaa olla jos jonkinmoista vaivaa ja kremppaa:/

mutta on se palkinto vaan niin ihana!!!

mamseli, me ostettiin vauvalle tuollainen kevyt nallepuku henkkamaukalta, on kyllä söpö! ostettiin kokoa 56, vaikka varmaan ensin onkin ihan jätti,mutta voi sitten pitää vaikka semmoisena autohaalarina tai kauppahaalarinakin vähän pidempään vaikka muuten joutuisikin siirtymään jo toppikseen. aattelin tuon ottaa sairaalaan mukaan kotiintulopuvuksi:)

jaa nyt taas poika tekee tuhoja.kääk.

fii ja mytty rv 36+6

Vierailija
12/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin ostettin se nallepuku kokoa 50, kun on pienikokoinen tyttö luvassa. Ajattelin, että sillä hän sitten kotiutuu sairaalasta, koska paksu toppapuku on varmaan näille säille liian paksu eli piti saada jotain varalle. Juuri pesin sen puvun ja eilen juuri miehen kanssa ihasteltiin pukua narulla ja mietittiin, että pian puetaan siihen meidän esikoinen. Ei varmaan ole hirveän pitkäaikainen puku kokonsa ja lämpönsä puolesta, mutta piti nyt saada yksi tuollainen syötävän suloinen vaate!

Minä ajan ainakin autoa, vaikka jo 40. vko menossa. Ei ole ollut supistuksia, eikä muutenkaan tunnu siltä, ettei vois ajaa. Mutta jos mies on mukana, niin hän kyllä on ruennut enimmäkseen ajamaan. Mutta usein mennään eri kyydeillä.

Vierailija
13/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhn munkin sitten se nallepuku kipaista ostamassa? Ei muistaakseni ollu mikaään kallis ollenkaan... Meillä vaan on semmoinen ihan kiva kokoa 56 kevyttopuku jonka ostin kun tuota keskimmäistä tyttöä odottelin... Eli siis tarvetta ei ois... Mutkun tekis niiin mieli :)))

Vierailija
14/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoi 16,90 euroa se puku eli ei kallis jos vaan käyttöä tulee. Miten te muut, mitä kokoa otatte sairaalavaatteet, siis kotiutumisvaatteet vauvalle? Onko 56 yleensä liian suuri? Meillä ei ole kokoa 50, kuin ihan muutama vaatekappale ja jos vauva pian syntyy, hän varmaan hukkuu vaatteisiinsa. Viime vkolla arvio neuvolassa oli 2,6-2,8 kg eli tuskin kerkee kasvaa kovin suureksi...

Vierailija
15/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaalta näyttää, muttei onneksi sada. Päästään siis kohta ulkoilemaan. Onkin ollut ihana olla ulkona kun monen kuukauden jälkeen on ollut jo vähän helpompi hengittää:) Siis kun ei ole enää niin kuuma ja hengästyttävä ilma.

Viime yö...joopa joo. Alkuyö ok, mutta aamuyöstä piti hakea elävä " kaurapussi" kylkeä lämmittämään, kun tytteli olisi halunnut herätä jo viideltä:/ 1,5 tuntia vielä " nukuttiin" vierekkäin, mutta iskias äityi jo edellisenä yönä niin pahaksi ettei mun nukkumisesta oikein enää mitään tullut:( Ja kun ei tuota puhuvaa kaurapussia oikein viitsinyt kietaista alaselkää lämmittämään;) Onneksi olo on -vähän niin kuin Jollallakin- ollut viime aikoina niin hämmästyttävän hyvä, että huonosti nukuttu yökään ei onnistu päivää pilaamaan. Ja kun saa päivällä nukkuakin vähän, niin eihän tässä ole mitään hätää.

Eilen joku kyseli osaako muut odottajat hillitä menojaan näin loppua kohden ja mun kohdalla vastaus on ehdottomasti KYLLÄ. Esikoisen aikana oli juuri päinvastoin, ihan loppumetreille saakka sovin jos jonkinlaisia menoja ja tekemistä, mutta nyt teen kaikkeni ettei olisi mitään ylimääräistä sovittuna:p Kotihommissa ja esikoisen hoidossa on ihan riittämiin puuhaa, mieluummin jaksan ne hyvin (ja hyvällä tuulella) kuin että mennä viuhdon pitkin kyliä. Toki meilläkin on aina silloin tällöin muutakin kuin ihan arkijuttuja, tavataan kavereita, käydään esim nukketeatterissa tms mutta ehdoton maximi on yksi sovittu meno/päivä eikä mielellään peräkkäisinä päivinä. Ihan hyvä, että ymmärrän oman jaksamiseni rajat, kohta niitä voimia tarvitaan vähintään tuplamäärä ja yöheräämiset sen kun lisääntyvät...Mutta jokainen tekee ja menee toki omien resurssiensa mukaan, ymmärrän hyvin että jos ei ennestään ole lapsia tai muuten paljon hommia kotona, niin päivät käy pitkiksi jos vaan kotona makoilee. Ja hyvähän se vaan on jos jaksaa:)

Nyt naama ojennukseen, päivävaatteet päälle ja sitten menoksi.

-L-

16/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meki pitkästä aikaa noustiin ajoissa ylös. Tyttö heräs siis puol 8 niin en jaksanu itekää enää nukkua, oli jo niin nälkäki. Oon muutenki ruvennu aamusin heräämään hirrrrveeseen nälän tunteeseen, eikä sitä pysty huijaamaan mitenkää!

Ilma on ihan harmaa, ja näyttää siltä ku vettä satas mutta ei silti sada. Aateltiinki tänään tehä tytön kans kierrokset kirppareille ja käydä vähän liikkeissä työntelemässä tuplarattaita, että kummatko on kätevämmät, 3 vai 4 rattaiset. Käytettynä silti ostetaan, mutta pitää käydä vähän vertailemassa.

En oo ehtiny eilistä pinoa lukea kokonaan, enkä siis tiiä mikä Miannilla vaivana mutta toivottavasti ei mitään vakavaa!

Kävinpä sitte illalla PIIIITKÄSTÄ aikaa yksinäni illanvietossa. En oo ollu moneen kk yksinäni, ilman tyttöä, niin oli se vähän illalla itkeskelly miun perää. Vähän tuli sellanen orpo olo, että miten se äitin " vauva" selviää ku äiti on laitoksella :) Oli ensiksi kiertäny vessat ja joka huoneen läpi ja tullu sitte isin luo ja puistellu päätä että ei näy äitiä.

(.) vauva liikkuu ihan tosi paljo vähemmän ku ennen, pitääki ruveta sitä liikelaskentaa tekemään ettei tarvi huolehtia. Ku vaan löytäs ne paperit jostaki, missä oli ne ohjeet...

Onkohan mulla vaivoja? Jos suppareita ei lasketa niin ei kait sitte ;) Väsymystä on mutta sitä nyt on ollu ihan alusta asti ja tuskin loppuu synnytykseen.

Kateltiin tuossa tytön kanssa hänen vauvakuvia, niin kyllä oli minulla itkussa pitelemistä! Kun se on ollu niiiin ihana ja pieni, miten ihmeessä maltan oottaa vielä mooonta viikkoa tätä toista ihanaa pikkusta?? Ääk!

Toivon NIIN kovasti, että synnytys menis edes sillä tavalla putkeen, että saisin vauvan heti masun päälle ja viereen. Esikoinen kun vietiin multa pois enkä saanu vastaku seur. pvänä pitää sylissäkää :(

No, mutta minäpä lopetan nämä jaarittelut kun ei tässä kerran oo mitään ihmeempiä. Lähtään tuonne ulos vähän käppäileen..

Jääsydän rv 34!! :)

17/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja VAIKKA meijän tyttö oli vaan 2,5kg ku synty, niin ei ne 50cm vaatteet kovin pitkään menny hällä. Että minun mielestä ei ainakaa etukäteen kannata ostaa niitä 50cm kovin paljoa, koska ne ei tosiaankaa mee ku sen pari vko korkeintaan. Voihan niitä sitte hakea kaupasta myöh. lisää jos tuntuu että 56cm on ihan liian isoja- vaikka moni vauvahan ei voi pitää edes 56cm vaatteita ku pari päivää jos sitäkää, kun ovat jo pieniä. Mutta niin.. se riippuu ihan siitä vauvan koosta.

Meillä ei tosiaan oo ku tuollanen vaaleenpunanen 56cm fleecepuku, ja sillä aion vauvan kotiuttaa olipa hän kumpi tahansa. En nimittäin viiti vielä muuta pukua ostaa, JOS sattuu että vauva on tyttö, koska sitte on ihan turhaan monta pukua.. ja ku tuoki on lähes käyttämätön. Ehtiihän tuota :)

Vierailija
18/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaata on täälläkin, kohta suunnataan ulos että ehditään ennen sadetta :)

Viime yöstä en viitsi edes puhua :/

Minä huomasin myös tuon ihanan valkoisen haalarin Henkalla. Sormet syyhyten sitä tuijotin ja ihastelin mutten sitten viitsinyt ostaa kun olen jo ostanut sellaisen Name it:n ruskean karvahaalarin jolla olis tarkoitus kotiin tulla :)

Ne haalarit on ihan syötävän suloisia <3

Meillä oli kotiintulovaatteina esikoisella 50cm body, joka näyttää nyt NIIN pieneltä ettei tosikaan. Poika oli syntyessään 53,4cm pitkä ja siltikin se body oli iso. Mutta niin nopsaan kasvaa vauvat ettei niitä ihan välttämättä tarvitsisi ollenkaan mutta minä olen sen verran turhamainen että halusin vauvalle sopivia vaatteita ja kun ne vaatteet oli vielä niin syötävän suloisiakin ;)

Myös tälle tulevalle toukalle olen ostanut 50cm bodyn. Nuo kotiintulovaatteet aion laittaa molemmille muksuille jemmaan ja saavat ne sitten kun ovat aikuisia :) Voi kun olisin onnellinen jos mullekin olis aikoinaan säästetty edes jotain mutta kun ei ole edes vauvakirjaa tehty :/ Minulla 3 vanhempaa sisarusta ja kahdelle meistä vauvakirjat täytetty ja mulle ja toiselle siskolle ei...Perhana!

nimim.katkera =P

Toivottavasti Miannilla ja Wadesilla kaikki kunnossa!

Päätä särkee nyt niin kovasti että pakko käydä ottamassa särkylääke vaikkeipa niistä kovin hyötyä ole...

Mukavaa tiistaipäivää!

Camelot 35+5

Vierailija
19/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tosiaan MENKKAKIPUJA oli koko hiivatin illan. Hidastahtinen lyhyt kävelylenkki koiran kanssa helpotti jonkun verran, mutta pari supparia tuli kyllä sen aikana. Lopulta meni menkkakivut ohi vast sitten kun menin nukkumaan.

Odotan nyt kyllä sitä huomista lääkäriä kuin uutta kuuta nousevaa, niin että tietää sitten miten suhtautua näihin menkkakipuihin ja suppareihin. Jos eivät oo mitään saaneet kohdunsuulla aikaan niin sitten on pakko vaan alkaa ajatella että loppukuukausi tässä näitä kestetään... :/ Jos taas jotain on tapahtunut niin sitten pitänee ruveta vähän vauvan tuloa valmistamaan. Naisen vaistoni kyllä sanoo, että ei voi olla enää ihan nollatilanne!!!

MORENA: Teidän koiralla valeraskaus - kuulostaa siltä että kohta on sinulla meno :) Meidän koira nimittäin alkoi pari-kolme päivää ennen esikoisen synnytyksen käynnistymistä kannella sukkia ja vinkua " pennun" perään. Kyllä nuo eläimet on nokkelia! Nyt meidän koira tosin vaan nukkuu masentuneena... en tiedä miksi.

PIXELINA: Pisti silmään kun mulla meni esikoisen kanssa ihan samalla tavalla tuo limatulppa: ensin tuli se karmea köntti (olin antamassa pissanäytettä osastolla) ja jokunen minuutti myöhemmin lapsivedet poksahti (käyrää otettiin). Siinä vaiheessa olin jo auki muutaman sentin, muistelen että kätilö puhui että " reilusti parille sormelle" olin ollut auki sisätutkimuksessa hetkeä aiemmin... siitä kai se limatulppakin sitten lähti irtoamaan :)

NAZU: Eilen kyselit sitä potkimista kylkiluihin, sama juttu täällä. En tiedä seilaako muksu vielä ylös-alas, mulle ei ole vielä puhuttu kiinnittymisestä kun en ole neukkarissa vähään aikaan käynytkään. Mutta tosiaan välillä kyllä paine tuntuu selvästi jo alhaalla ja välillä sitten muksii kylkiluihin. Useimmiten kyllä potkii tuonne lantioluihin, en sitten tiedä mistä nuo kylkiluupotkut tulee...

50-56 CM VAATTEISTA: Meillä oli niitä jonkin verran käytössä ja onneksi oli, koska ne meni tytölle monta kuukautta. Nyt ei ole ostettu vissiinkään uusia vaan samat on, mutta jonkin verran niitä on. By the way, taidan olla ainoa joka edelleen odottaa ÄITIYSPAKKAUSTA saapuvaksi? :) Katotaan nyt tuleeko sitten ennen vauvaa :D

SYNNYTYSVEIKKAUS: Tässä listassa nyt on tietääkseni kaikki eiliseltäkin, sanokaa jos meni ohi silmien :) Ja vielä voi antaa uusia... :) TIKRU, laitoin sun veikkauksen kanssa listaan kun et tiedä tarkkaa päivää kuitenkaan.

sasku 8.9.

nazu 19.9.

Je_Ni 24.9.

myttynen75 29.9.

Signorina-Iiris 29.9.

ketsup 1.10./12.10.

Niina 1.10.

vimati78 5.10.

Peggy75 8.10.

bernuski 9.10.

iris73 9.10.

levila 9.10.

Tuittuli-77 9.10.

päivänsäde79 10.10.

Wades 10.10.

Zimpura 10.10.

merileijona 11.10.

MaryJ 13.10.

rual 15.10.

lillis06 16.10.

tikru-77 16.10.

Katsura 18.10.

art 20.10./22.10.

Santsu-75 22.10.

Bluewish 10.10./24.10.

coecahill 25.10.

Mianni 26.10.

jääsydän 28.10.

Camelot 29.10.

Minea_78 3.11.

Huomatkaa listassa kuinka veikkaukset painottuvat tuonne alkukuulle... toiveikkaasti kenties? :)

Nyt me taidetaan pukea muksun kanssa päälle ja lähteä käymään kaupassa. Ihmeen sumuinen ilma täällä Helsingissä.

Hyvää tiistaita koko poppoolle!

Coe rv 35+2

Vierailija
20/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiskohan oikeesti olla niin, että koira vaistoaa sen, että meille on tulossa vauva? Kyllä itsekin sitä mietin, mutta ajattelin, että on varmaan jo ihan sekopäistä ajattelua! Eli päädyin siihen lopputulokseen, että mun la ja koiran valeraskaus vain sattuivat samaan aikaan. Mutta mistäs sitä tietää, ne vaistoaa niin monia asioita.

Tuo koira on oikeasti ihan sekaisin. Täällä töissä suostuu olemaan vain minun työpöydän alla. Koko ajan täytyy varoa, etten aja päälle työtuolilla. Välillä se raaputtaa lattiaa eli tekee pesää.

Jos tuo pitäisi paikkansa, että parin päivän päästä tulee meikäläisellä lähtö, niin johan tässä tulee paniikki!! Ittellä ei ole mitään tuntemuksia alkavasta synnytyksestä, jonka takia olen koko ajan ollut varma, että yliajalle mennään. Mun arvaus on 2.10. (lasketun ajan 24.9 sijaan). Oonkohan ainoa, jonka arvaus menee lasketun ajan jälkeen:))