MAALISMURUT 2010 LOKAKUUSSA =)
Kommentit (44)
Neljäs: Mulla saa edelleenkin vaihtaa lasketunajan 3.3 :) Vissiin reipäs kuukausi sitten siitä kirjoitin :) :)
Tääl on melko aktiivinen asukki masussa ku joka ilta tuntuu että tulee navasta just ja melkeen lävitte :) Typytkin on nauranut ku masu paljaana ollut sohvalla ja koko maha heiluu ku kaveri pääsee oikeen vauhtiin :)
Painoa on nyt tullut 6kg lisää alkupainoon, on tullut vähän syötyä herkku ruokia :)
Mulla piti käydä ylimääräsellä lääkäri käynnilläkin ku meinaa jatkuvasti pakottaa ja jomottaa ja sit tulee vielä menkkakipuja, ihan aavistuksen verran pehmentynyt ja ulkosuu sormelle auki ja on kuulemma ihan normaali ku on jo ennestään kaks lasta synnyttänyt..
Meillä tääl oulussa ku muutama neuvola on mukana siinä tukeva projaktissa kokeilu mielessä ja sehän tulee pakolliseksi 2011 eli siinä neuvolasta ja perhetyöntekijä käyvät koti käynillä ja kartottavat perheen avun tarvetta ja sattumalta meidän neuvola on siinä mukana ja tulevat käymään koti käynillä ja siinä samalla voidaan tehä normit neuvola tarkistukset ja kuunnella sydänääniä, kiva ku pääsee lapsetkin taas kuunteleen vauvan sydänääniä :) Tänään ku käytiin miehen kans neuvolassa niin sovittiin koti käynti parin viikon päähän ja seuraava lääkäri käynti on sit 1.12.
Meil on aivan ihan neuvola täti niin se tuumas vaan tänään että me ollaan pitkäaikaisimmat asiakkaat hänelle ja tosi hyvin muistaa niin vanhojakin asioita mitä kaikkea meil on ollut tässä vuosien mittaa.. Ollaan käyty hänellä vuojesta 2003 lähtien.. Jos nyt en ois tullut raskaaksi niin ens kesänä ois loppunut meil käynit siel ku nuorimmainenkin täyttää jo 6.v.
Mulla ois maanantaina possupiikille meno ja nyt viel puntaroin että meenkö vai en.. Saan viikonlopun ylin miettiä.. Sokerirasitustakin yritti tarjota mut kieltäydyin siitä nyt.
Tulipahan taas stoori :) Varmaan jotain jäi kirjoittamattakin mut pitä sit toisella kertaa kirjoittaa lisää kuulumisia :)
-Heli 22+1
Aamulla ultrassa. Kaikki hyvin. Terve poika. Halusin tietää sukupuolen ja se oli hyvä, koska olen aavistuksen pettynyt, mutta tiedän että ennätän hyvin synnytykseen mennessä tottua ajatukseen. Olin yhden ihanan mekon ennättänyt jo ostaa...
Istukka oli edessä, ja kätilö taas varoitteli, ettei mieheni ehkä tule tuntemaan liikkeitä mikä huvitti meitä, koska juuri eilen illalla makoilin sohvalla ja potkut tuntuivat mainiosti meidän kummankin käsiin :-).
Sain eilen sikaflunssa piikin. Vähän käsi on kipeä ja väsyttää, mutta sen kummemapaa ei minulle ole tullut.
Onnellista odotusta teille!
t.Elo 20+4
Heippa!
Elo, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! No, jospa sit seuraava olisikin tyttö et säästät sen mekon sille =) Onko sulla entuudestaan poika, et siksi tyttöä toivoit? Ja muista kuten meille ainakin aina sanottu et tytöt tuo aikanaan Poikia kotiin niin pojat tuo vastaavasti aikanaan tyttöjä kotiin =) vaikka aikaahan siihen menee melkeen 20v.
Täällä aamulla saatu "possupiikki" Sitä ennen anoppi jo ehti soittaa mulle et olinko illalla katsonut telkaa jne. Totesinkin et het kun täältä kaupasta pääsen niiin olen menossa hakee et kyllähän noista höyrytään mutta kukaan ei puhu et mitkä vaikutukset on sit jos sen possutaudin saa ja joudut siihen lääkitykseen, mitkä on sit seuraamukset :o Oli sit ihan hiljaa ;)
Mä olen edelleen tosi nuhanen mikä ei ollut este saada piikkiä mutta terkka kuitenkin kirjoitti mulle saikun kun sanoi et tää piikki voi nostaa sen kuumeen illalla ja käsi tulee kipeeks et parempi et menen vasta maanantaina töihin kokeilemaan :ashamed:
Pikkuneitikin rokotettiin sit samalla vaikka olisi vasta saanut sen 18pv mut kun olivat aamulla sekoittaneet sen yhden pullollisen niin sano et jos ei sit tulekkaan montaa rokottamaan ihteään niin menee hukkaan sit koko aine. Hänen mielestäään parempi et molemmat saa sit samaiseen aikaan :)
Gallup: Teillä, joilla myös näitä pieniä (2-3v)niin mulle puhuttiin siitä kausi-influenssarokotteesta et sen voisi antaa myös mut sanoi et jos otan sen pikkuneidille niin antaisi sen ensviikon perjantaina kun mulla neuvola, oletteko ajatelleet sen ottamista. Itselleni ei ole tullut edes mieleeni koko asia ja sanoinkin miettiväni asiaa :/ Onko tuosta kausiflunssasta nyt haittoja tän ikäisille?
Mukavaa tulevaa pyhäinpäivää kaikille ja Jaksuhalit
Neljäs 20+6
Tänään siis rakenneultra ja siellähän pikkanen temmelsi minkä ehti =) Milloin heiluteltiin jalkoja, milloin käsiä kun vauhtiin pääsi, alussa oli niin oudossa asennossa et kätilökin totes et mites tästä nyt mittoja otetaan :) Halus se näytellä mamulle kieltäkin et aikasta "riiviö" taitaapi tulla =)
Kätilö ultras tarkkaan ja pitkään eli vauvelia ehti kyllä ruudulta ihastelemaan, kaikki mitat vastas viikkoja eli 20+5 :D
Istukka takana ja ylhäällä. Liikkeetkin tuntuneet päivä päivältä selkeemmin:)
Lisäks kätilö kysy et haluanko tietää sukupuolen ennen kuin alko ultrata niin halusin jättää sen arvoitukseksi, mulle oli pääasia et kaikki oli hyvin=)
Huomenna haen jo possurokotteen eli ainoo mikä mietityttää et jos nostattaa kuumeen mitä tuolta kaksplussan puolelta lukenut niin miten sit pystyn olee illan ja viikonlopun töissä mut sehän sit selkiää huomenna.
Nappula, siut on nyt päivitetty listaan =)
Toivottavasti ketään muuta ei puutu!
Jaksuja kaikille, palaillaan!
Neljäs 20+5