Auton tankkaus - mikä siinä on niin vaikeaa?
Tuossa toisessa keskustelussa kävi ilmi että moni ei osaa tai halua tankata. Mikä siinä on se vaikea juttu?
Itse tankkaan, inhoan tehdä sitä talvella kylmässä viimassa.
Kommentit (23)
eikä mitään ongelmaa!ja tankkaan aina meidän toisen auton,sen millä mä ajan. Mulla naksuu myös joskus bensapistooli mutta siihen auttaa se, että ei laita sitä pistoolia niin syvälle vaan ihan vähän sisään...ja kääntää ehkä vähän viistoon sitä. Ja tää on tosi...muutaman kerran tankkasin naksuen kans varmaan 15 min ku en tajunnu et mikä oli vikana. Tuona aikana "se viisas keski-ikäinen mies" tuli jo v****ilemaan siihen että "sulla taitaa olla pohjaton tankki!"...mut mitä siitä:) sitte kysyin mieheltä neuvoa ja se ties syyn eikä ole sen jälkeen naksunut.Kokeilkaa vaan rohkeasti tankkaamista!
kun ne aina tilttaa ne pelit ja vehkeet. Ja se, että aina takana on joku kaikentietävä keski-ikäinen ukko, joka naputtaa rattia hermostuneesti. Yksi juttu, mikä oon ihan helevetin vaikeeta on se, että se letku ei oikein tahdo yltää auton toiselle puolelle...Et kun joku aina vaihtaa bensatankin paikkaa, et välillä se on oikealla takana ja välillä se on vasemmalla takana. Ens viikolla se ehkä on vaikka etupuskurin yläpuolella :)
mutta juuri taannoin kävi niin että auton "bensalokerossa" oli jotain vikaa ja letku naksautti koko ajan poikki bensan tulon vaikka tankki oli tyhjä. kyllä ainakin itsellä oli sellainen olo että äijät nauraa partaansa ettei muija osaa edes tankata vaikka hyvin tiesin että tällä kertaa vika ei ole minussa. :)
Inhoan sitä, mieluummin kuorin vaikka perunoita kuin tankkaan. Ei sillä ettenkö osaisi mutta se nyt vaan on miesten hommaa. Varsinkin talven viimalla.
Siihen auttaa vain se, että hakee pistoolille oikean asennon, ottaa hiukan ulospäin tankin suulta ja kääntelee vaikka poikittain (siis myötä tai vastapäivään) jotta polttoaine pääsee esteettömästi virtaamaan. Tai painaa liipasimesta rauhallisesti vaikka vain puoleen väliin saakka.
ja lopulta tuntui että laitan väkipakolla menemään vaikka läpitte koko bensahommasta -hätäinen kun olen;)
no, onneksi kyseinen auto on myynnissä, vakkariautossa ei näitä ongelmia ole ikinä. vaikka kyllä tuohonkin tottuisi jos olisi pakko, mieheni oli vain unohtanut kertoa siitä;)
..kun valitat siitä ettei miehesi mielestäsi osallistu tarpeeksi kotitöihin sisällä (vessan pesu, siivous, pyykkäys, ruoka...) Ei sillä ettei miehesi niitä osaisi mutta ne nyt vaan ovat naisten hommaa.
Inhoan sitä, mieluummin kuorin vaikka perunoita kuin tankkaan. Ei sillä ettenkö osaisi mutta se nyt vaan on miesten hommaa. Varsinkin talven viimalla.
Sen lisäksi joissakin mittareissa on letkukelausjärjestelmä, joka vaatii hiukan tömäkämpää nykäisyä ennen kuin antaa lisää letkua.
Kyllä sen letkun pitäisi aina kevyesti riittää auton toiselle puolelle, nykäise vaan, tai laita autossa tarra tuulilasin sisäpuolelle sille puolen missä bensatankki on =)
kun on niin inhottavaa tahmaa. Ja kun ne pistoolit on aina likaisia.
kun ne aina tilttaa ne pelit ja vehkeet. Ja se, että aina takana on joku kaikentietävä keski-ikäinen ukko, joka naputtaa rattia hermostuneesti. Yksi juttu, mikä oon ihan helevetin vaikeeta on se, että se letku ei oikein tahdo yltää auton toiselle puolelle...Et kun joku aina vaihtaa bensatankin paikkaa, et välillä se on oikealla takana ja välillä se on vasemmalla takana. Ens viikolla se ehkä on vaikka etupuskurin yläpuolella :)
hyvä tuuri että se bensa ei tule sieltä vaikka kuinka vaihtaisin letkun paikkaa ja asentoa. eli katkeaa koko ajan, eli jos haluan tankin täyteen, menis siinä ehkä jotain 6 tuntia. olen sitten aina pari litraa tankannu ja sekin on kestänyt aina sikakauan, kerran myöhästyin töistä puoli tuntia että sain tankattua 3 litraa...
toinen on et en osaa parkkeerata just kohdalle ja yleensä kortti ja rahanmaksu ei myöskään toimi.
tuossa nyt muutama syy.
ja sisällä voi käydä vessassa ne pesemässä.
Tankkaamisessa ei ole mitään vaikeaa!
Siihen auttaa vain se, että hakee pistoolille oikean asennon, ottaa hiukan ulospäin tankin suulta ja kääntelee vaikka poikittain (siis myötä tai vastapäivään) jotta polttoaine pääsee esteettömästi virtaamaan. Tai painaa liipasimesta rauhallisesti vaikka vain puoleen väliin saakka.
on ollut tuo vika joka autossa, niin fordissa, bemarissa, volvossa kuin toyotassakin. mikään ei auta.
Kuka tahansa osaa, mutta ei tartte tykätä.
hyvä tuuri että se bensa ei tule sieltä vaikka kuinka vaihtaisin letkun paikkaa ja asentoa. eli katkeaa koko ajan, eli jos haluan tankin täyteen, menis siinä ehkä jotain 6 tuntia. olen sitten aina pari litraa tankannu ja sekin on kestänyt aina sikakauan, kerran myöhästyin töistä puoli tuntia että sain tankattua 3 litraa...
toinen on et en osaa parkkeerata just kohdalle ja yleensä kortti ja rahanmaksu ei myöskään toimi.
tuossa nyt muutama syy.
eli jätän tankkaaamisen mulle, jos se on mahdollista.
Ja miksikö:
NO KUN siinä tankilla on kylmä ta kuuma tai tuulinen ja haisee pahalle ja kädet sotkuu ja vaatteet sotkuu tai ainakin sitä sa akoko ajan pelätä.
Ei siinä siis mitään vaikeaa ole, mä en vaan tykkä siitä.
Ja silittää tarvittaessa. Samoin tekee mun isä ja veljet. Silittää, siivoaa ja tankkaa. Sitä samaa teen myös minä.
sen mielestä on niiiiin hienoa seistä siinä auton vieressä kaikkien näkyvillä kun ihmistet ajaa bensa-aseman ohi, että se ei vaan malta luopua tuosta ihanuudesta. Mulle taas on ihan sama, ja istun siksi mukavasti tuulensuojassa auton sisäpuolella kun mies tankkaa.
mitähän muutakin saisit höynätettyä sen tekemään =D