Naiset hei! Tankkaatteko te itse auton millä yleensä ajatte?
Vai tekeekö esim. mies sen teidän puolesta.. Kävin tänään oman rakkaan peltilehmän ruokkimassa ja viereen ajoi nainen joka pyysi apua auton tankkauksessa. Ei koskaan ollut kuulemma tankannut autoa eikä osannut käyttää korttiautomaattia..
Kommentit (163)
noita avuttomia tosiaan on paljon. Olen itsekin neuvonut kerran yhtä viisikymppistä rouvaa miten tämä juttu tapahtuu. Hän yritti monta kertaa saada minut tekemään tankkauksen puolestaan, mutta sanoin , että ensi kerralla on helpompi sitten itse tankata kun on sen jo kerran itse tehnyt.
meillä on yksi auto joka on AINA miehen käytössä,hän siis huolehtikoon autosta. Mä pesen wc.t hän taas ei halua puuttua niihin :)
mies tankkaa omansa. Jos olemme samalla autolla liikkeellä (sitä tapahtuu kyllä harvoin) niin mies ajaa ja minä tankkaan.
Mun vaimo osaa tankata mutta ei juuri muuta. Moniko av-mamma vaihtaa itse talvirenkaansa?
Vaihdan renkaatkin itse. Aiemmin vaihdoin vanteillekin uudet renkaat ja tasapainotin ne. Öljyt olen vaihtanut aina ennen itse. Ja jarrupalat jne. Nykyään tutuillani ei ole enää entisenlaisia fasiliteetteja jossa työskennellä, joten olen taantunut ja käytän auton huollossa. Tosin talvi/kesärenkaat vaihdan edelleen itse, taivasalla.
Mutta se ei johdu siitä, ettenkö osaisi, vaan siitä, että olen hoitovapaalla ja käytännössä mies maksaa elämisen, myös bensat. Jos olen lähdössä autolla ja huomaan tankin olevan tyhjä, käyn tankkaamassa kyllä, mutta yleensä mies hoitaa homman.
Ennen miestä ja perhettä tankkasin aina autoni itse, tarkistin rengaspaineet, vaihdoin pyyhkijänsulat, tarkistin öljyt jne. pikkujutut. Mutta nyt mies tekee luonnostaan kaiken tuon. Ihmettelisi varmaan jos minä astuisin hänen varpailleen tässä asiassa=)
ja käytän katsastuksessa. Talvirenkaat osaan kyllä tarvittaessa vaihtaa, mutta yleensä mies ja teini-ikäinen poikamme vaihtavat ne samalla kuin perheen muihinkin autoihin.
Tunnen useita 30-40 -vuotiaita naisia, jotka eivät tankkaa, kun se on kuulemma miesten työ.
Ihan itse opettelin ja eipä toi vaikeeta ollut. Sen kun työntää pistoolin tankkiin ja lorottelee haluamansa määrän ja käy maksamassa.
Automaatti-asemilla käyn myös. Ei sen kortti/seteli-automaatin käyttö ole ollenkaan vaikeata, automaatti neuvoo kokoajan mitä tehdä.
lomareissut lasten kanssa pohjoiseen, kun en autoa pystyisi itse tankkaamaan välillä...
Mun vaimo osaa tankata mutta ei juuri muuta. Moniko av-mamma vaihtaa itse talvirenkaansa?
Vaimo vaihtoi kerran autostaan yhden renkaan, lähinnä sen takia että osaisi vaihtaa tarvittaessa vararenkaan.
Muutoin osaa vain ajaa ja tankata.
Tankkaan,vaihdan oljyt ja suodattimet katselen myos mita muuta "nesteytysta" auto tarvitsee. jos jotain menee rikki, kavelen ostamaan varaosat ja vaihdan itse jos suinkin pystyn ja jos en niin pyydan automekaanikko ystavaani opastamaan minua. ja mieheni kanssa vaihdettiin minun autooni pakoputki yhdessa
niin on itsestäänselvää, että hän tankkaa (minä käyn maksamassa). Tarvittaessa osaan kyllä tankata ihan itsekin ja automaattiakin olen käyttänyt :)
vaikka inhoan sitä. Haisee pahalta, hanskat alkaa myös haisemaan, bensapumppu on liian iso ja käsiin sattuu sen puristaminen, talvella sormet jäätyy.
Mun äiti ei ole koskaan tankannut itse, vaikka ajaa päivittäin yhteensä 60km työmatkaa!!
kasata ja koota rynnäkkökivääri, ampua singolla ja olla miehen varassa auton tankkauksen suhteen.
tai no mies on pakottanut mut kerran lisäämään itse tuulilasinpesunestettä, sen periaatteessa osaisin. Se säiliö on niin kaukana, etten yllä kaatamaan sinne muuten kuin makaamalla likaisten moottoreiden yms. päällä. Siksi yleensä ajan mieluummin paskaisella ikkunalla kuin lisään sitä nestettä itse.
Maksan ihan mielelläni siitä, että joku vaihtaa renkaat ja huoltaa auton. Jos mieheni sen haluaa tehdä, niin kiitän kauniisti. Itse en aio opetella.
mies kylläkin tarkistaa lopuksi että on pultit napakasti kiinni:)
Ja yleensä tankkaan myös kun mies on mukana samassa autossa :).
Tiedän että anoppini on tosi huono tankkaaja ja on ainakin kerran tankannut bensaa diesel-autoon...
reissussa koko perhe, niin silloin tankkaa mies.
mopolla alotellut, nykyään tietysti autoa ajan. Oiken suututtaa sellaset naiset jotka eivät "naisellisuuttaan" osaa /viitsi/halua tankata. Nää on yleensä sit kans niitä kuuluisia "naisia ratissa" eli muutenkin auton kanssa on vähän niin ja näin ajotaidossa ja muutenkin. Yleensä myös muuten vaan vähän päässä vikaa eli ei ihan pysty kaikkiin muihinkaan elämiseen kuuluviin normaalitoimiin itse. Tsiisus.
tankkaan.