Naiset hei! Tankkaatteko te itse auton millä yleensä ajatte?
Vai tekeekö esim. mies sen teidän puolesta.. Kävin tänään oman rakkaan peltilehmän ruokkimassa ja viereen ajoi nainen joka pyysi apua auton tankkauksessa. Ei koskaan ollut kuulemma tankannut autoa eikä osannut käyttää korttiautomaattia..
Kommentit (163)
nuorena ja sinkkuna tankkasin oman autoni ja tein muitakin pikkuhommia.. Meillä on nyt yksi auto, jolla ajan vain harvoin enkä ole sitä ikinä tankannut ja auto on ollut meillä reilu kaksi vuotta! Edellisen auton, joka oli meillä noin pari vuotta, tankkasin ehkä kerran tai kaksi enkä nyt uskaltaisi tankatakkaan, jollei olisi ihan ehdottoman pakko!
Siis nykyinen auto on miehelläni päivittäisessä käytössä ja tällä hetkellä en oikeastaan edes käytä sitä ollenkaan muuta kuin joskus istun lasten kanssa kyydissä!
vaihtaa renkaat, tulpat, öljyt jne pienemmät jutut. Osaan myös tapetoida, maalata, käyttää naulapyssyä, porakonetta, paineilmakompressoria, kiinnittää kattolamppuja sokeripaloihin jne. Ja ihan vaan siksi, koska minä tuntisin itseni tosi tyhmäksi, jos en osaisi. Osaahan mun mieskin niitä hommia ja lisäks laittaa ruokaa ja siivota. Kuten isänikin osasi, eikä ikinä meillä kotona edes oletettu, että miehet ja naiset olisivat jotenkin sukupuolensa takia avuttomia tekemään jotain.
Jopa 60-vuotias äitinikin vaihtaa autoonsa renkaat ja tulpat. Koska osaa. Ihan vaan siksi.
Jopa 60-vuotias äitinikin vaihtaa autoonsa renkaat ja tulpat. Koska osaa. Ihan vaan siksi.
Go teräsmummot!
Täytän myös pissapojan ja tarkistan öljyt. Pakko myöntää että siihen se sitten jääkin. Renkaat osaisin luultavasti vaihtaa, oon nähnyt sen niin monta kertaa miten se tehdään, en vaan ole varma riittäiskö mun voimat siihen.
perheen ja kodin toiminnasta (lasten kerhot, lääkärit, neuvolat, harrastukset, ruoan laitto, siivous, pyykit, kaupassa käynnit, kaikki hankinnat ym. ) on minun kuten haluankin, niin tuskin se on avuttomuutta jos autoon liittyvät asiat kuuluvat miehelleni. Muita hänelle kuuluvia asioita kotona kun ovat tarvittavat korjaushommat (isommat rempat tehdään yhdessä), talven puut, tulisijojen lämmitys sekä ruohonleikkuu.
Minusta järjestely on aivan loistava!
tankkaa molemmat, tosin joskus tankkaan miehen kortilla, kun hän tienaa enemmän. Talvirenkaatkin olen muutaman kerran vaihtanut.
hän asuu lähellä, mutta toisen kunnan puolella. Saan siis autoa välillä lainaksi. Mies maksaa minimi elatusmaksun, vaikka hän on töissä. On kuitenkin lapsen elämässä mukana, vaikka ei huoltaja olekaan. Minulla on lapsen huoltajuus, hoidamme kuitenkin yhdessä lapsen asiat.
perheen ja kodin toiminnasta (lasten kerhot, lääkärit, neuvolat, harrastukset, ruoan laitto, siivous, pyykit, kaupassa käynnit, kaikki hankinnat ym. ) on minun kuten haluankin, niin tuskin se on avuttomuutta jos autoon liittyvät asiat kuuluvat miehelleni. Muita hänelle kuuluvia asioita kotona kun ovat tarvittavat korjaushommat (isommat rempat tehdään yhdessä), talven puut, tulisijojen lämmitys sekä ruohonleikkuu. Minusta järjestely on aivan loistava!
Aika huono mies jos niin on. Mutta jos sun miehes myös välillä hoitaa lasten ja perheen asioita, niin kyllä sunkin pitäis sentään joskus tankata.
Tosin välttelen sitä viimeiseen asti, syystä että inhoan sitä ja toisekseen tilillä ei ole yleensä kauheasti rahaa :) Mutta osaan siis tankata ja tarvittaessa teen sen, mutta kyseinen homma ei nyt vaan ole mielipuuhaani, joten jätän sen mielelläni miehelleni vaikka auto on minun.
Meillä ainakin autokoulussa opetettiin tankkaamaan, ajettiin huoltoaseman pihalle ja itse tankattiin auto. Samalla täytettiin pissapoika ja opeteltiin katsomaan öljyt. Näin kuusi vuotta sitten kun kortin ajoin.
Käytän molemmat autot myös pesukoneessa.
Osaan täyttää pissapojan, muutoin en konepellin alla asioi.
Kerran olen talvirenkaat vaihtanut...
Nainen ei tankkaa, vaihda renkaita ja öljyjä itse jne -> Ihan normaalia, se on miesten töitä?
Mies ei pese vessaa, laita itselleen eväitä, ruokaa tms -> Ihan kamalaa, nainen on tossun alla kun laittaa, mies on hyödytön, mammantissi, pentu jne?
Nyt on ikää 36-vuotta ja edelleen tankkaan itse, en ruvennut avuttomaksi siinä vaiheessa kun miehen kanssa yksiin menin.
Minä, joka en yleensä tankkaa itse, en ole suinkaan heittäytynyt avuttomaksi naimisiin mentyäni. Kuule, olen erittäin aikaansaava ihminen :)
Ennen teit itse?
Nyt oli puhe tankkaamisesta ei siitä mitä kaikkea sä saat aikaan päivän aikana.
Mieheni on kiinnostunut autoista, kaikesta mikä liittyy autoihin (ei siis pelkästään tankkaamisesta), hän haluaa tankata autoni. Annan hänen sen tehdä, tekeekö se minusta avuttomaksi heittäytyvän naisen tai laiskan? Ei tee, siksi mainitsin myös sen, että teen paljon muita asioita.
Mutta kiitos sinulle (ja muillekin) kun huolehditte noin miehestäni ja hänen halustaan tankata minun autoni.
kun en itse tankkaa autoani, vaan mieheni tankkaa sen yleensä. Se on täysin minun ja mieheni välinen asia, eikä kukaan teistä voi tulla sanomaan että pitäisi tehdä toisin. Ette tiedä miksi näin tehdään, joten pitäkää se turpanne kiinni ja antakaa toisten elää valitsemallaan tavalla. Asia ei kuulu teille millään tavalla.
Mun mielestä olis koomista jos mä vaikka päättäisin lähteä johonkin autolla jossa olisi vähän bensaa. Odottaisin kotona että mies käy ensin tankkaamassa auton ja sitten vasta pääsisin lähtemään.
Helpommalla pääsee kun hyppää autoon ja käy itse tankkaamassa.
Meillä mies on myös se joka on autoista kiinnostunut. Meillä on 2 autoa jatkuvassa käytössä, 2 harraste autoa ja yksi kesäauto. Silti mä tankkaa sen auton itse millä ajan jos on siihen tarve, vaikka en autoista itse niin kiinnostunut olekaan.
Lisäksi hoidan öljynvaihdot, ja muut huollot.
Vaihdan pyyhkijän sulat ja renkaat ja huolehdin oikeista paineista.
Sen lisäksi siivona talouden molemmat autot, siis imuroin sisältä, pesen penkit tarvittaessa ja pesen auton ulkopuolelta ja vahaan päälle (tämä tosin noin 2krt/vuosi).
Mies ei ehdi ja ei sitä kiinnosta. Monesti pyysin siivoamaan ja pesemään autonsa, mutta en jaksanut odotella viikkoja ja sen jälkeen olen sen tehnyt itse.
Muuten en miehen autoon paljon koskisi, mutta kun sillä mennään pidemmille matkoille ja ei oel kiva istua roskien seassa.
2v sitten olisin voinut olla naisen sijassa, sillä sain tuolloin vasta ajokortin. Autokoulussa ei opeteta tankkausta, joten en yhtään ihmettele vaikka kortin juuri saaneet olisivat asemalla hoomoilasina.
Vai tekeekö esim. mies sen teidän puolesta.. Kävin tänään oman rakkaan peltilehmän ruokkimassa ja viereen ajoi nainen joka pyysi apua auton tankkauksessa. Ei koskaan ollut kuulemma tankannut autoa eikä osannut käyttää korttiautomaattia..
Miten mieheni voisi hoitaa lastemme kerhokuljetukset, lääkäri- ja neuvolareissut koska hän on PÄIVISIN TÖISSÄ? Kerroppa se, miten hän nyt sitten on mielestäsi huono mies?? Ja minä toki nuo lääkärit ja muut myös varaan, koska itsepä tiedän milloin minulle sopii lapsia sinne viedä...aika itsestäänselvää. Mieheni on töissä iltaan pitkään, miksi en laittaisi ruokaa kun kerran olen kotona koko päivän? Olisiko mieheni mielestäsi kunnon mies, jos hän tultuaan kotiin klo 18 maissa alkaisi laittaa koko perheelle ruokaa ja me lasten kanssa odottaisimme pöydässä ruoan valmistumista? Sama asia siivouksen ja pyykinpesun kanssa. Mieluummin annan mieheni käyttää aikansa lasten kanssa puuhailuun kuin vessanpesuun. Kauppalapun teko on tietysti minun asiani, kun kerran tiedän mitä ruokaa aion seuraavalla viikolla valmistaa. Kyllä mieheni sitten kaupassa välillä käy sen lapun kanssa. Lasten vaate- ym. hankinnat tiedän tietysti paremmin ja kun päivisin on aikaa ja kiinnostusta niin ne hoidan. Eihän tämä nyt hyvänen aika voi olla liian suurta ja vaikeatajuista tähtitiedettä edes av-palstalla!?
Ja antakaa hyvät ihmiset asian olla eri tavalla eri perheissä. Miestäni ei ollenkaan haittaa tankata omilla kauppa- tai työreissullaan (auto siis yhteinen), joten miksi se teitä niin kovin harmittaa? Aika naurettavaa.
Miten mieheni voisi hoitaa lastemme kerhokuljetukset, lääkäri- ja neuvolareissut koska hän on PÄIVISIN TÖISSÄ? Kerroppa se, miten hän nyt sitten on mielestäsi huono mies?? Ja minä toki nuo lääkärit ja muut myös varaan, koska itsepä tiedän milloin minulle sopii lapsia sinne viedä...aika itsestäänselvää. Mieheni on töissä iltaan pitkään, miksi en laittaisi ruokaa kun kerran olen kotona koko päivän? Olisiko mieheni mielestäsi kunnon mies, jos hän tultuaan kotiin klo 18 maissa alkaisi laittaa koko perheelle ruokaa ja me lasten kanssa odottaisimme pöydässä ruoan valmistumista? Sama asia siivouksen ja pyykinpesun kanssa. Mieluummin annan mieheni käyttää aikansa lasten kanssa puuhailuun kuin vessanpesuun. Kauppalapun teko on tietysti minun asiani, kun kerran tiedän mitä ruokaa aion seuraavalla viikolla valmistaa. Kyllä mieheni sitten kaupassa välillä käy sen lapun kanssa. Lasten vaate- ym. hankinnat tiedän tietysti paremmin ja kun päivisin on aikaa ja kiinnostusta niin ne hoidan. Eihän tämä nyt hyvänen aika voi olla liian suurta ja vaikeatajuista tähtitiedettä edes av-palstalla!? Ja antakaa hyvät ihmiset asian olla eri tavalla eri perheissä. Miestäni ei ollenkaan haittaa tankata omilla kauppa- tai työreissullaan (auto siis yhteinen), joten miksi se teitä niin kovin harmittaa? Aika naurettavaa.
Joka on aina töissä. Saahan niitä lääkäriaikoja aamuisinkin. Oma mies on yrittäjä ja kyllä vie lapsia harrastuksiin, lääkäriin jne. Kello-ajoista voi aina sopia. Ja joskus se on laitettava perhe edelle muiden, ei aina voi työ olla se tärkein asia.
No, ukkos pääsee helpolla. Sä hoidat kaikki ja otat kaiken vastuun, sun miehes vaan tankkaa :D
Ei autokouluilla ole aikaa opettaa jokaista oppilasta tankkaamaan. Itse pääsin kerran tankkamaan kun bensa oli lopussa, joten kävi tuuri. Kaveri kävi samaan aikaan samaa autokoulua ja se ei ikinä tankannut.
Et varmaan ole avuton, olet tyhmä. Helpolla pääsee mies. Tankkaa ja on eukko tyytyväine. Mielummin mä sinuna tankkaisin itse ja ottaisin miehen joka on perheestään kiinnostunut.