Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana olevat: kumman valitsette, H1N1-rokotteen riskeineen vai sikainfluenssan riskeineen?

Vierailija
30.09.2009 |

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla rokottella on todettu jo tavalliselle ihimisille vakavia haittoja, halvaantumista yms. ja kukaan ei tiedä mitä se sikiölle aiheuttaa, tyngät kädet, aivottomuuden, aivosolujen kuoleman jne jne. en ikinä uskaltais ottaa tuota rokotetta!!!

No onneksi mun sikiöllä jo näkyi ultrassa kaikki raajat ja aivopuoliskot =D. Tai tietysti on se riski että rokote surkastuttaa ne pois =0

Vierailija
22/71 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla rokottella on todettu jo tavalliselle ihimisille vakavia haittoja, halvaantumista yms. ja kukaan ei tiedä mitä se sikiölle aiheuttaa, tyngät kädet, aivottomuuden, aivosolujen kuoleman jne jne.

en ikinä uskaltais ottaa tuota rokotetta!!!

Olen meinannut ottaa rokotteen.

Enemmän pelottaa itse tauti, ja kun on lapsia jo ennestäänkin, pidän pahempana riskinä sitä, että itse kuolen tautiin kuin että sikiölle olisi jotain haittaa rokotteesta. Enkä usko jälkimmäiseen, koska kausi-influenssarokotteista on varmaan opittu jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa jo hyvät ihmiset, että kyseessä on vain normaalia ärhäkämpi flunssa, joka toisilla jopa täysin oireetonkin!

on faktaa siitä, että raskaanaolevat ovat riskiryhmässä, toisin sanoen saavat moninkertaisesti helpommin komplikaatioita tai kuolevat, kuin ilman raskautta.

Vierailija
24/71 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä otan rokotteen, pääsee vähemmällä.

TOisaalta, nyt odotetaan vain viidenneksen sairastuvan joten ehkäpä se sikanuha ei meille edes yllä.

Vierailija
25/71 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä nuo oireet ja seuraukset naurata yhtään!

6% kaikista sikatautiin kuolleista on ollut odottavia äitejä?

ei liity odotukseen mitenkään.

Vierailija
26/71 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla rokottella on todettu jo tavalliselle ihimisille vakavia haittoja, halvaantumista yms. ja kukaan ei tiedä mitä se sikiölle aiheuttaa, tyngät kädet, aivottomuuden, aivosolujen kuoleman jne jne. en ikinä uskaltais ottaa tuota rokotetta!!!

No onneksi mun sikiöllä jo näkyi ultrassa kaikki raajat ja aivopuoliskot =D. Tai tietysti on se riski että rokote surkastuttaa ne pois =0

tätä itsekin mietin kun kävin et siellä oli kaikki raajat kyllä tallella mut varmaan ne sit häviää ku tuon rokotteen ottaa itelle ja ne aivotki surkastuu ku aivottomuutta epäillään :)

halvaannunkohan heti oton jälkeen että pitäskö se mies pyytää mukaan kantamaan minut kotiin?

tuskin laittasivat tuollasta rokotetta ihmisille jos tällaisia merkkejä on ilmassa :D

Vierailija
27/71 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influessassahan on aina pieni riski saada sikiövauroioita, olen kuvitellut että sen vuoksi raskaana olevat rokotetaan heti th-henkilökunnan jälkeen.

Eli että itse raskaanaolevalle se SI ei ole sen suurempi riski kuin muillekaan.

Vierailija
28/71 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kun tämä on tiedossa niin tuosta alla olevasta voi ehkä jotain päätellä.

Vierailija
29/71 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influessassahan on aina pieni riski saada sikiövauroioita, olen kuvitellut että sen vuoksi raskaana olevat rokotetaan heti th-henkilökunnan jälkeen.

ja erityisesti loppuraskaudessa. Myös alku- ja keskiraskaudessa on todettu komplikaatioista, mm. keskenmenoja. Eli sitä kautta riski kohdistuu myös vauvaan. Mutta äideille SI on aiheuttanut vakavia jälkitauteja, kuten keuhkokuumetta ja osa on tautiin kuollutkin.

Vierailija
30/71 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein todella ärhäkkä, vastustuskyky on raskaana olevilla alempi. Ja tosiaan, influenssassa on aina pieni riski saada sikiövaurio. Eli varmaan rokotetaan sekä äidin että sikiön takia.

Vierailija
31/71 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ketkä eivät halua, olkoon ottamatta. Olen kurkkuani myöten täynnä hysterisointia kyseisestä taudista.

Vierailija
32/71 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kuinka suuri osa sikatautiin sairastuneista on ollut odottaviä äitejä? Vasta kun tämä on tiedossa niin tuosta alla olevasta voi ehkä jotain päätellä.

Jotain voi kuitenkin laskea siitä, että raskaana on kerrallaan 1% väestöstä. Ja nyt kuolleista siis 6% on ollut raskaana olevia.

Kaikista kuolleista 60%:lla on ollut jokin riskiä lisäävä tekijä (raskaus, perussairaus tms) ja 40% on ollut perusterveitä.

Tuosta on helppo laskea, että raskaus lisää jonkin verran kuolemanriskiä. Jos sillä tai muilla riskitekijöillä ei olisi mitään merkitystä, niin silloin raskaana olleita kuolleita olisi saman verran kuin raskaana olevia muutenkin, eli 1%.

Vierailija
33/71 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ketkä eivät halua, olkoon ottamatta. Olen kurkkuani myöten täynnä hysterisointia kyseisestä taudista.

Minusta on varsin aiheellista keskustella tästä, sillä monilla on asiasta todella puutteelliset tiedot ja silloin päätös rokotteesta perustuu enemmän mutuun kuin faktoihin.

Vierailija
34/71 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuolleista on 6% ollut raskaana olevia, kun koko väestöstä raskaana on vain 1%. Tästä voi ihan jokainen päätellä, että kuolleisuus on selvästi kohonnut sikaifluenssaan sairastuneilla raskaanaolevilla. Itse raskaana ja astmaatikko, joten olen ajatellut ottaa rokotteen.

Vierailija
35/71 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauksia on satoja viikossa, niitä ei vaan enää mainostella..ite oon hoitoalalla ja tiiän jotain.Otan rokotteen, jos niitä joku päivä ruvetaan antamaan.

Vierailija
36/71 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan rokotekokeilusta, eikä todellakaan ole varmaa että tuo rokote tepsii tuohon tautiin. Itse ajattelen että paras suoja tulee kun sen sairastaa, vaikka kuulun itekin riskiryhmään ja toinen lapsista astman takia.

Vierailija
37/71 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen runsaat annokset (yli 50 mcg) ehkäisevät influenssassa syntyvää tulehdusreaktioita.

Nykyinen suositus on 10 mcg, joka ei riitä mihinkään.

Googlettakaa.

Vierailija
38/71 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan ole kuullut. Miksei suositella?

Vierailija
39/71 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän tavallista influenssarokotetta suositella raskaana oleville? En ainakaan ole kuullut. Miksei suositella?

Ja kyllä Suomessakin, jos on muitakin riskitekijöitä kuten astma raskauden lisäksi.

Vierailija
40/71 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kai siihen joku syy on miksei raskaana oleville suositella rokotuksia. Miksei rokotusten vaikutuksista sikiöön puhuta mitään? Siksi koska ei ole tietoa niistä? Kukapa suostuisi testikaniiniksi raskaana ollessaan, paitsi sikainfluenssaa hysterisoivat mammat...

Rokotusjärjestysjutuissa sanotaan, että kun riskiryhmät on rokotettu, harkitaan koko loppuväestön rokottamista. Silloin myös tiedetään enemmän rokotuksen sivuvaikutuksista ja tehosta. Eli ME ollaan ne testipuput tällä kertaa. :( Ja meidän syntymättömät vauvat...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi