Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana olevat: kumman valitsette, H1N1-rokotteen riskeineen vai sikainfluenssan riskeineen?

Vierailija
30.09.2009 |

Kommentit (71)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tuttu terkkari kertoi ettei itse aio ottaa rokotetta,joten siinä äideille miettimistä, en itse odota mutta en tiedä ottaisinko tai en?

Vierailija
44/71 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea johonkin USAhan. Siellähän nyt lapsetkin huumataan Ritalinilla, kun vanhemmat eivät saa niitä kuriin.

Jenkeissä syödään masennuslääkeitäkin kun leipää.

Yhtenkään jenkki-tutkimukseen ei ole syytä luottaa sokeasti = lääkefirmat maksaa ne testit.

Mä luulen, etten tule ottamaan rokotusta. Epidemia on todennäköisesti erittäin heikkolaatuinen ja tauti lievä.

Sikainfluenssa ei sinänsä tapa, vaan ne jälkitaudit ja niitä voi ehkäistä varsin helposti ja ilman liiallisia rokotteita.

Vierailija
45/71 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mielestä mun pitää se rokote ehdottomasti ottaa. Olen raskaana viikolla 34+ ja rokotukset alkaa meillä kahden viikon päästä. Mä taas pelkään sitä rokotetta, en tajua, että jos normaalisti menee 10 vuotta kehittää turvallisia lääkkeitä, niin se nyt olisi tehty viidessä kuukaudessa niin, että se on turvallinen vauvallekin!? Miehen mielestä on suurempi riski perheen kannalta, että minulle käy jotakin (meillä on siis kaksi lasta ennestäänkin) kuin se, että vauvalle kävisi rokotteen yhteydessä jotenkin huonosti... En siis osaa sanoa, toivoisin enemmän faktoja, mutta neuvolassakaan eivät osaa sanoa sen enempää. Olen ollut aistivinani, että neuvolan terkka ei kauheasti puolla rokotetta, vaikka joutuu sitä virkansa puolesta kaikille tarjoamaan...

Vierailija
46/71 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes jotain faktatietoa on riittävästi, en aio ottaa rokotetta ainakaan ensimmäisten joukossa.

Olen tutkinut asiaa todella paljon eri lähteistä eikä vielä kukaan ole saanut vakuutettua rokotteen turvallisuudesta. Kaiken huippu oli eilinen uutislähetys, jossa kerrottiin, että Saksassa maan johtoporras on varannut itselleen toisen rokotteen kuin on varattu rahvaalle. Ja tätä samaa rahvaan rokotetta on meillä jaossa 5,3miljoonaa. Minusta jotenkin tuntuu, että ilmassa kytee katastrofin ainekset.

Tässä jenkki-infektiolääkäri kertoo miksi rokote on vaarallinen ja kertoo mm. miksi ei rokottaisi omia lapsiaan ko. rokotteella:

http://www.foodmatters.tv/_webapp_262149/Warning_-_Swine_Flu_H1N1_Vacci…

Itse soitin eilen sikainfluenssapuhelimeen kysyäkseni lapseni flunssaoireista ja samalla käytin tilaisuuden hyväkseni kysyä rokotteesta. Neuvoja vastasi, että "heitä kolikkoa". Tämä kertoo minusta totuuden koko tilanteesta. Kukaan ei tiedä tästä yhtään mitään.

Olen ollut aiemminkin raskaana eikä silloin puhuttu influenssoista mitään. Tämä koko tauti on tässä tilanteessa saanut käsittämättömät mittasuhteet - sitä on vielä toistaiseksi ollut suomessa VÄHEMMÄN kun vuosittaista kausi-influenssaa, jota vastaan ei aiemminkaan ole raskaanaolevia automaattisesti rokotettu.

Itse aion nyt katsoa miten tilanne kehittyy. Jos epidemia todella puhkeaa, sitten punnitsen asian uudelleen.

Valtaosa terveydenhuollon ammattilaisista, joita tunnen ei aio ottaa rokotetta. Se minusta kertoo jo jotakin.

Vierailija
47/71 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana, kaksoset vatsassa, puolivälissä raskautta. Olen tähän asti ollut sitä mieltä että en ota rokotetta, juurikin mahdollisten rokotteen aiheuttamien riskien takia. Nyt taas juttelin ystäväni kanssa joka työskentelee Tukholmassa sairaanhoidossa, on ottamassa tänään rokotteen itselleen. Hänen raskaana oleva työkaverinsa oli ottanut eilen rokotteen, heti kun se vaan oli mahdollista. Ystävä taas puhui niin tuon rokotteen puolesta, että olenpas taas pää pyörällä mitä tehdä. Kuulemma kaikki työkaverit sairaalassa ovat ottamassa rokotteen.

Suomessahan yleisesti on puhuttu että ne on ne jälkitaudit mitkä ovat vaarallisia, ystävä puhui että virus menisikin suoraan keuhkoihin, mikä olisi heti vaarallista, eikä vaan jälkitaudit. Ja että eräässä Tukholmalaisessa sairaalassa makaisi kaksi raskana ollutta naista keuhkokoneissa, toinen menetti vauvansa, toinen on ok. Ei kuulemma ole lehdistöön vuotanut tieto, tiedä sitten miten totta tuo on.

Vaikeaa, niin pirun vaikeaa.

Vierailija
48/71 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuolleista on 6% ollut raskaana olevia, kun koko väestöstä raskaana on vain 1%. Tästä voi ihan jokainen päätellä, että kuolleisuus on selvästi kohonnut sikaifluenssaan sairastuneilla raskaanaolevilla. Itse raskaana ja astmaatikko, joten olen ajatellut ottaa rokotteen.

Kuinka monta prosenttia raskaanaolevista tuolla Valloissa sitten sairastui kyseiseen sairauteen? Nuo kaksi lukua eivät vielä ainakaan minulle kerro merkittävästi kohonneesta riskistä.

Vierailija
49/71 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi luku 6%, oli joku USA:n antama arvio, haha.

Väitetty on, että Euroopassa(lähinnä Saksa ja Iso-Brit.) on tapahtunut 79 sikiökuolemaa vuorokauden sisällä piikin ottamisesta.

Mahdollisuus saada myös Guillan-Barren syndrooma.

Sisältää elohopeaa ja adjuvanttia, mitä ei missään nimessä suositella raskaanaoleville.

Että tältä pohjalta en aio riskeerata.

Uhkarohkeat vaan jonoon käsi ojossa :D

Vierailija
50/71 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli kaksi viikkoa sitten rokotukset täällä ja en mennyt.

Itselläni on paniikkihäiriö ja en pysty olemaan paikoissa joissa kauheana ihmisiä joten ei ole minulta mitenkään pois vaikka neljän seinän sisällä aikaani eniten vietänkin.

Pesen käsiä säännöllisesti ja lenkkeillessä vältän ihmisiä.. meillä ei pahemmin käy vieraita ja en halaa tai ole muutenkaan lähikontakteissa ihmisten kanssa kuin oman mieheni.

Tokihan häneltä tämä voi tulla kun hän käy töissä ja kaupassa, mutta itsekin on pyrkinyt ihan kotiin tultaessa menemään ensin suihkuun tai pesemään käsiä ennenkuin tulee minua lääppimään.

Hysteerinen en itse ole taudin suhteen enemmänkin tämän piikin.

Vierailija
51/71 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on miljoonia lapsia, jotka tarvitsisivat rokotteita, jotta ylipäätään eläisivät. Täällä länsimaalaiset vaahtoavat päivät pitkät keskustelupalstoilla, että mitä tehdä. Täällä on valinnanvapaus toisin kuin Afrikan lapsilla, lisäksi yhteiskunta maksaa rokotteen (joo, verorahoilla hankittu). Voisko jokainen tehdä päätöksen ihan itse ja lopettaa tämän todella rasittavan vaahtoamisen aiheesta.

Vierailija
52/71 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin siihen tulokseen että rokotteen riskit suhteessa sikainfluenssan riskeihin on pienemmät.

Oletin että sikainfluenssan sairastaisin ilman rokotetta. Toki voisin olla onnekas, mutta jos en olisi, SI olisi todennäköisemmin kohtalokkaampi kuin rokote.

Vierailija
53/71 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan sulle, olen neljättä kertaa raskaana. Viimesin odotus viime vuonna ja olisin työpaikalla saanut ilmasen kausi-influenssarokotteen, joten kysyin neuvolasta kannattaako raskaana ottaa se. Neuvolantäti sanoi ettei KUKAAN ole kysynyt sitä ennen (iäkkäämpi täti) mutta tarkistaa rokotenumerosta, josta suositus oli ettei raskaana oleva rokota PERUSinfluenssaan jos ei ole mitään syytä, just vaikka astmaatikko, sokeritauti jne.

En ottanut viime vuonna sitten rokotetta.

Tämä ei sitten estä ketään Suomessa ottamasta! Mutta ei suositeltu Kausirokotetta.

Nyt olen raskaana ja otin jo rokotteeni. Käsi oli 4 päivää kipeä. Siinä minun oireeni.

Jos ehditään otetaan rokote lapsille. Ahdistaa odottaa, vaikka mielelläni annan kaikkien riski-ihmisten se ottaa ensin.

En ole paneutunut sen enempi mitä tarkoittaa: rokote on kokeiluasteella.

Koska meillä on lapset osallistuu rokotetutkimuksiin. Näissä siis otetaan rokote, joka on viimesimmässä vaiheessa (laaja testausjoukko) jonka jälkeen lääke saa myyntiluvan. Ollaan mm. oltu osallisia uudistuneeseen Rota-rokotteeseen! Tämähän pöpö tappaa myös ja lääke on parannus vanhaan.

Minulla ei riitä usko/toivo että tämä olisi joku "lääke" jonka joku harmaa parta on kehittänyt kyöpelinvuorella ja ehkä banaanikärpäsiin testannut rokotetta. Siis tarkoitan, että vaikka ei rokotteella olisi myyntilupaa, niin ehkä testattu oloissa joissa on antanut todella hyvää palautetta?

Omille lapsille olen ihan valmis antamaan rokotteen, en ole alkuraskaudessa joten keskenmenon riskikin meni. Vauva liikkuu mahassa ja pistokohtaa lukuunottamatta olen voinut hyvin. Tuudittaudun oloon että lapsikin voi hyvin, niinkuin minäkin.

Se on raskaana olevalla riski LUULTAVAMMIN että JOS sairastut keuhkuumeeseen, niin miten lääkintäsi onnistuu kun vatsassa kasvaa pieni joka saa aineet itseensä?

Vauvoja ei rokoteta, koska tämä ei ole pienten lasten tauti. Mutta sinä olet tautiin kuluva..

Kyllähän joku 8 kk ikänen saattaa tarttua, mutta häntä voidaan jälleen hoitaa.

Niin minä tämän näen.

Mitä enempi ihmiset ottaa rokotuksia, polioo, tuhkarokkoa, kurkkumätää, tuberkuloosia.. Jos ihmiset huolehtiirokotteista niin ei itse sairastu, plus leviäminen ei jatku!

Ihan yleisesti ollaan annettu tietoa, että rokotteen antojärjestys on ihmisen odotettu elinikä. Siksi raskaana olevat ja lapset tulee ennen aikuisia. Ja ihan luonnollista että ne joilla on vaara elimistössä kuuluu kärkiluokkaan.

Vierailija
54/71 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se on raskaana olevalla riski LUULTAVAMMIN että JOS sairastut keuhkuumeeseen, niin miten lääkintäsi onnistuu kun vatsassa kasvaa pieni joka saa aineet itseensä?"

Vierailija
55/71 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä vaahdotaan?

Kai te kalaa syötte? Se kerääntyy kroppaan, silti kalaa suositellaan raskaanakin.. ;)

Vierailija
56/71 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä vaahdotaan?

Kai te kalaa syötte? Se kerääntyy kroppaan, silti kalaa suositellaan raskaanakin.. ;)

Vierailija
57/71 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ja suojan kehittänyt parin viikon aikana) on sairastunut sika-influenssaan?

En ole kuullut, että kukaan rokotettu on sairastunut siihen.

Tosin, jos rokotteen on saanut viikko sitten, ei suojaa ole vielä kehittynytkään.

Vierailija
58/71 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja? Sulla on puutteellinen ravinto. Älä syö suosittelujen mukaan. :D

Vierailija
59/71 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja? Sulla on puutteellinen ravinto. Älä syö suosittelujen mukaan. :D

Vierailija
60/71 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisessa ketjussa juuri tästä puhuttiin ja yksi pikkupoika kuollut vaikka rokotteen on saanutkin ja tästä EI olla uutisoitukaan!

(ja suojan kehittänyt parin viikon aikana) on sairastunut sika-influenssaan?

En ole kuullut, että kukaan rokotettu on sairastunut siihen.

Tosin, jos rokotteen on saanut viikko sitten, ei suojaa ole vielä kehittynytkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän