Raskaana olevat: kumman valitsette, H1N1-rokotteen riskeineen vai sikainfluenssan riskeineen?
Kommentit (71)
joka on aikaisemminkin yrittänyt hillitä omaa sikapelkoaan täällä heittämällä asialliset rokotekeskustelut läskiksi.
:D, sinut on tunnistettu. Hyvä yritys, huono lopputulos.
Toi luku 6%, oli joku USA:n antama arvio, haha. Väitetty on, että Euroopassa(lähinnä Saksa ja Iso-Brit.) on tapahtunut 79 sikiökuolemaa vuorokauden sisällä piikin ottamisesta.
Väitetty on - eli uskot huhupuheita mutten virallista arviota kun sen on antanut ilmeisesti väärän maaan viranomaiset
Mahdollisuus saada myös Guillan-Barren syndrooma.
- mahdollisuus on myös saada tämä syndrooma sikainfluenssan seurauksena
Sisältää elohopeaa ja adjuvanttia, mitä ei missään nimessä suositella raskaanaoleville. Että tältä pohjalta en aio riskeerata. Uhkarohkeat vaan jonoon käsi ojossa :D
- Rokotteen sisältämä elohopea on elimistöstä poistuvaa muotoa ja sitä on vähemmän kuin yhdessä kala-ateriassa.
Itse otin rokotteen koska en uskaltanut jättää ottamatta...
toisessa ketjussa juuri tästä puhuttiin ja yksi pikkupoika kuollut vaikka rokotteen on saanutkin ja tästä EI olla uutisoitukaan! .
Mitenhän varmaa tietoa tuo on? Villi veikkaus: joku tutuntutunnaapurinsiskonveli kertoi? Oletko kuullut ilmiöstä nimeltä rikkinäinen puhelin?
Eli uutisointia tulee asiasta! Onko ylen-radiouutisissa ollut? Viimetään illan uutisissa telkka näyttää, jos on noin käynyt!
Ei kaikkea nettikeskustelua saa uskoa! Katsele vaikka uutisia, ne tulee varsinkin Suomalaiset tapaukset ihan samana päivänä uutisiin. Jos ei, niin ei semmoista ole tapahtunut.
64
Tsemppiä kaikille sikainfluenssa rokotteen vastustajille! Uskon vakaasti, että vauva ennemmin saa vaurioita rokotteesta, mitä itse taudista, joka vielä toistaiseksi on ollut Suomessa sitä lievempää muotoa eli hyvin samanlainen kuin kausi-influenssakin. Toisekseen, kun ei voi edes taata auttaako rokote koko tautiin. Saati nämä suuret rokotteen aiheuttamat vaivat useimmalla. Mitä tää hysterisointi oikein on? Hyvin harvat ovat joutuneet ottamaan tehohoitoa ja tehoyksiköt pahimmillakaan tautialueilla ei ole ruuhkautuneet!
ihmeellistä ihmeellistä.. ihmiset pelkää sikainfluenssaa vissiin ihan tosissaan?
siihenhän suomessa kuollut se 6 ja kausi-influenssaan kuolee vuosittain 100-300.
Tätähän lietsotaan kun uusi tauti toki mutta turhaa hullunmyllyä tuo rokotus asia! Minkä takia lie sitä edes annetaan...
Entäpä jos sikainfluenssa olisi jokavuotinen ja kausi-influenssa nyt esiintyisi ensimmäistä kertaa. veikkaisin että vielä suurempi paniikki tuosta 100-300 kuolleesta olisi
Nimenomaan. Kausi-influenssaankin kuolee vuosittain satoja, niin mitä tässä nyt keuhkotaan. Jos nyt uutisoitaisiin, että SI:n on kuollut esim. sata henkee, niin mitähän sitte tapahtus. Lääkefirmat vaan rikastuu ihmisten panikoidessa. Luultavasti rokotteen keksijöiden käsistä lähtenyt tämä viruskin liikkeelle.
Itse kun olen raskaana, en uskalla vaarantaa sikiön terveyttä kesken testausten markkinoille otetulla rokotteella. Ja jos tavallista kausi-influenssa-rokotettakaan paksuna oleville ei suositella niin tääkö sitte ehottomasti kannattaa, hohhoh. Ai niin ja sittenhän tästä on tulossa se toinenkin aalto vielä! Muistakaa, ettei siihen välttämättä tehoo tämä nykyinen rokote, koska viruksella on taipumus muuttaa muotoaan, ja taas kilkattaa lääkefirmojen kassakoneet.
Tätä rokotetta on ehditty tutkia ihan saman verran kuin kaikkia joka vuosi uusittavia influenssarokotteita. Ja myös ne jokavuotiset rokotteet saattavat aiheuttaa noita halvauksia ja muita sivuvaikutuksia, mistä niin paljon nyt näillä keskustelupalstoilla meuhkataan. Miksi samanlaista hysteriaa ei tule joka vuosi annettavista influenssarokotteista?
Ja on se kumma kun jotkut ajattelevat, että yhteiskunnassa on joku salaliitto jonka mukaan me raskaana olevat olemme koekaniineja. Ensimmäisenähän rokotetaan terveydenhuoltohenkilökunta!
Otan rokotteen koska olen raskaana ja minulla on krooninen hengitystiesairaus. Se on harvinaisen selvää. Samoin olen joka ikinen talvi ottanut ne halvausvaaralliset tavalliset influenssarokotteet. Ei ole yhteiskunta kuitenkaan saanut minua vielä hengiltä eikä halvaantuneeksi, vaikka joidenkin mielestä sitä onkin kovasti yrittänyt.
Otan rokotteen koska olen raskaana ja minulla on krooninen hengitystiesairaus. Se on harvinaisen selvää. Samoin olen joka ikinen talvi ottanut ne halvausvaaralliset tavalliset influenssarokotteet. Ei ole yhteiskunta kuitenkaan saanut minua vielä hengiltä eikä halvaantuneeksi, vaikka joidenkin mielestä sitä onkin kovasti yrittänyt.
Oletko siis aikaisemminkin ottanut influenssarokotteen vaikka olet ollut raskaana? Annetaanko raskaanaoleville normi-influenssarokote ihan yhtä lailla kuin muillekin?
Sen runsaat annokset (yli 50 mcg) ehkäisevät influenssassa syntyvää tulehdusreaktioita.
Nykyinen suositus on 10 mcg, joka ei riitä mihinkään.
Googlettakaa.
Raskaana olevia ei turhaan laitettu rokotusjärjestyksen kärkeen. H1N1 on kiertänyt maailmaa puolisen vuotta ja kokemuksia sen vaikutuksesta eri ihmisryhmiin on saatu aika kattavasti.
Epidemia jylläsi mm. USA:ssa ja Kanadassa kesällä, ja ikävä kyllä siellä useita kymmeniä odottavia äitejä kuoli ja paljon joutui tehohoitoon.
Jokainen toki tekee omat ratkaisunsa, mutta oudoltahan se tuntuu, että valitsee mieluummin taudin, jonka riskit ovat faktaa, toisin kuin rokotteen, jota on pelätty lähinnä mututuntuman perusteella.