Olen aina luullut, että opettajat saavat hyvää palkkaa
Kuitenkin 3-luokkalaisen lapseni opettaja (nuori "tyttö") on viikonloppuisin ja loma-aikoina töissä lähikaupan kassalla, kesäloman aikana olen nähnyt hänet jopa siivoojana. Lisäksi tiedän lukiomaikan (keski-ikäinen "täti"), joka näyttää olevan töissä mamupizzeriassa iltaisin aina silloin kun siellä käyn. Siis ottaa vastaan tilaukset, vastaa puhelimeen ja pyyhkii pöytiä, ei sentään kai pizzaa leivo..
Eihän tämä minulle sinänsä kuulu, mutta ihmetyttää vain: onko opettajilla oikeasti niin huono palkkaus, että pitää tehdä kahta työtä??
Kommentit (89)
saa eläkettä molemmat himpun vajaa 3000 Euroa/kk. Samoin äitini jäi juuri eläkkeelle lukion lehtorin hommasta ja eläke 2960 Euroa/kk.
Aika hyvät ELÄKKEIKSI työstä, joka on virallisesti pikkupalkkainen.:)
siihen päälle pakollista koulun yhteistä suunnittelua 2 tuntia. Joten alle 26 tunnin ei kukaan koulusta lähde, vaikka pitäisi kaikki oppituntinsa suunnittelematta, eikä antaisi tukiopetusta, eikä pitäisi yhteyttä koteihin, eikä kirjoittelisi reissuvihkoihin, eikä hoitaisi pakollisia kirjallisia tehtäviään.
mukavasti aikasintaan klo 10 eli aika yleinen työaika on 10-13, kun hoitsu joutuu painaan kolmivuorotyötä. Ja lomaahan on sitten se kolmen viikon joululoma, syysloma, talviloma, pääsiäisloma ja tietty piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkä kesäloma.
Jepjep.
niin löysää. Laittaa oppilaat tekeen tehtäviä tai lukeen jotain kirjaa tunniksi ja ite surffailee netissä tai - jos on pakko - korjaa edelliset kokeet / aineet. Joskus voi horista jotain opeoppaasta. Ja kaffetuntejahan on aina se 45 minuutin välein. Sitten lööbataan opehuoneen sohvalla, juodaan kaffea, syödään pullaa ja jauhetaan paskaa kollegojen kanssa.
tällä palstalla päätyy hoitsu vs. ope meininkiin? vaikka alkaisi aiheesta kukkaruukku, niin lopuksi hoitsut valittaa kuinka paska palkka heillä on ja kuitenkin niin suuri vastuu.
voi vittu sanon mie. opettajien vastuu on kanssa aika suuri, ilman opettajia tästä kansasta ei tehtäis ees niitä hoitsuja.
Potilaat makaa horteisiksi lääkitettyinä vaipoissaan sängyissä ja ite surffailee netissä tai - jos on pakko - käy vastaamassa johonkin kellonsoittoon/mittaamassa kuumeen. Joskus voi käydä vähän näön vuoksi potilaan luona pikkujuttuja tekemässä. Ja kaffetunteja voi pitää aina kun kehtaa. Sitten lööbataan kanslian sohvalla, juodaan kaffea, syödään pullaa ja jauhetaan paskaa.
päätöksen, että opettajan eikä hoitajien koulutukseen ei pitäisi enää tuhlata yhtä ainutta euroa, koska saman homman voi hoitaa yhtä hyvin joku peruskoulun jälkeen välivuotta viettävä nuori tai Afrikasta tullut kieli(ja luku-)taidoton maahanmuuttaja puolta halvemmalla.
mä oon lukion lehtori ja palkkani on 2600. Mistä ihmeestä revitte noi yli 3000 palkat???? Taulukostahan näkeen, että palkka on n. 2600. Siis BRUTTO.
on kyllä lähes 3500. Ilmeisesti olet juuri aloittanut ja ilman ylitunteja.
palkkani bruttona n. 2400/kk, ei vielä ikälisiä (, jotka on kyllä naurettavan pienet ja harvoin anottvissa). Ylitunteja ei ollut tarjolla, niistä ois saanu 100--200 e lisää kuussa.
älä itke täällä
sun pitää tehdä 24 tuntia viikossa töissä ja sulla on pitkät lomat, kesällä, jouluna, syys ja kevätlomaa siihen nähden loistava palkka!!!
opettajia ei nykyään arvosteta. opettajat suunnittelee lomillaan tunteja. että se siitä pitkistä lomista... ettäää ettäää pitkistä lomistaa se siitäää.. etttää
Haluatko vaihtaa duunia mun kanssa vaikka kuukaudeksi? Haluaisin kokeilla sairaanhoitajan työtä ihan huvikseni. Sinuakin varmasti kiinnostaisi kurkistaa koulumaailmaan. En usko, että kenelläkään on asiasta mitään urputtamista, kun on kyse näinkin helpoista hommista, jotka osaa kuka tahansa, mennen tullen. -ope
TV-meteorologitkin on töissä vain 5 minuuttia päivässä. Mietipä sitä tuntipalkkaa!
ja uusien tuntien suunnitteluun. :( ettää ettää se siitä lomistaa
Haluatko vaihtaa duunia mun kanssa vaikka kuukaudeksi? Haluaisin kokeilla sairaanhoitajan työtä ihan huvikseni. Sinuakin varmasti kiinnostaisi kurkistaa koulumaailmaan. En usko, että kenelläkään on asiasta mitään urputtamista, kun on kyse näinkin helpoista hommista, jotka osaa kuka tahansa, mennen tullen. -ope
Onko opettajilla puolisoja enää myöhemmällä iällä?
Kun ei lomillakaan saa olla kahden..
kun työpäivät on ala-asteella 3-4 tuntia. Siihen voi ottaa kivasti päälle lisätunteja.
Hoitsu tekee 8 tunnin päivää. Ei siinä ole niin helppo tehdä ylitöitä.
Vähimmäistuntimäärä on ala-asteella 24/vko, ja kyse on OPETUStunneista, ja ne on ainoot, joista maksetaan. Niiden jälkeen menee sitten 1-4 h/päivä muihin hommiin, kuten tuntien suunnitteluun, kokeiden korjauksiin ja yhteydenpitoon vanhempien kanssa, jos tämmöinen itsestäänselvyys ei arvon hoitsulle ollut vielä selvää..?!
Tuletko pitämään huomiset tuntini? Olisi ihana jäädä kotiin nukkumaan. -aineenopettaja
Tänäänpä tuo palkkalappunen taas postista kolahti ja käteen jää verojen jälkeen se vähän vajaa 1900 euroa. Olen aamulla koululla 7.30 ja lähden yleensä n. klo 15.00. Sen päälle väsään kotona kokeita ja korjailen niitä jne. Tälläkin hetkellä teen huomista koetta oppilaille.
Ei ole paljoa palkka ei, mutta itsepä olen ammattini valinnut.