Auttakaa, miten saisin vauvan kanssa nukuttua tarpeeksi?
Vauva on puoli vuotias ja nukun vauvan kanssa kahdestaan, koska olen herkkäuninen ja heräilen jatkuvasti miehen kuorsaukseen. Mies siis nukkuu viereisessä huoneessa. Nyt vauva on alkanut heräilemään 4-6 yöheräämisen lisäksi aamulla n. 5.30. Aiemmin meillä oli tapana, että mies ottaa vauvan aamulla niin saan nukuttua vielä vähän, mutta nyt kun herätys on aikaistunut, mies ei kertakaikkiaan herää vauvan ääniin ja siinä vaiheessa kun herää, olen itse jo täysin valpastunut.
Päivällä vauva ei nuku kuin max puoli tuntia kerralaan, joten en oikein ehdi unille hänen kanssaan. Miten saisin lisää unta yöhön, mikä auttaisi. Miten teillä asia hoidettiin? Alan olla jo epätoivoinen kun en jaksa päivisin tehdä mitään, en edes syödä...
Kommentit (8)
Lähinnä mietin, olisiko joku nukkumajärjestys ratkaisu asiaan? Tai mitä kaikkea teillä on kokeiltu?
t.ap
Lisäksi sen jälkeen kun lopetin yöimetyksen ja vauva siirrettiin omaan huoneeseen niin yöt ovat olleet parempia.
isä enemmän mukaan noihin heräilyihin. Miksi joku yö isä ei voisi nukkua vauvan kanssa toisessa huoneessa ja sinä saisit nukkua rauhassa?
Miksi vauva nukkuu päivällä noin lyhyitä jaksoja? Jos menette yhdessä nukkumaan, nukkuisiko pitempään? Meillä lapsi nukkui aina isän tai äidin vieressä huomattavasti pitemmän päiväunet kuin yksinään. Näin sinäkin saisit päiväunet.
niin oisko hyvä jos hän vois hoitaa yövuoron viikonloppuna että sinä saisit nukkua? Jo yksi yö tekee ihmeitä.
hyvät edellytykset nukkumiselle? Pimeys, miellyttävä lämpötila.
Onko lapsi kasvanut hyvin vai onko hänellä nälkä? Iltatankkaus voi auttaa.
ulkona vai sisällä? Meillä lapsi tykkää nukkua mieluummin päiväunet ulkona, sisällä se on tuota puolta tuntia jos joskus sattuu sisällä nukkumaan. Tosin jos vauva nukkuu ulkona, silloin ei itse voi nukkua, mutta levätä kuitenkin voi. Tuossa iässä nukkumisvaikeudet kai ovat yleisiä, vauva pitää vaan opettaa nukahtamaan silloin ilman syöttämistä. Muuten öistä tulee kauheaa härdelliä.
kun lapsi siirtyi omaan huoneeseen nukkumaan, samoihin aikoihin loppui myös rintamaidon syöminen öisin. Päivärutiinit, viisi soseateriaa, ulkoilu ja yhdet päikkärit päivällä vähemmän niin lapsi on ruvennut nukkumaan kunnon yöunet heräilemättä. (Lapsi 7,5kk)
Ikävä kyllä vain aika auttaa tuohon. Joko vauva sa kiinteitä?