Ovatko monet lapsiperheet näin hyvätuloisia?
Av:lla saa usein sen kuvan että lapsille on varaa ostaa vaikka minkä hintaisia kenkiä ja haalareita. Tuntuu että useimmilla on jotkin Eccon talvikengät tai Reimatech puvut. Vai onko se vain niin, että niillä joilla ei ole tällaisiin varaa, eivät näihin ketjuihin vastaa..? Tai sitten osa suorastaan valehtelee.
Meillä kolme lasta ja kuulumme kai köyhiin lapsiperheisiin... Itse teen 6 h päivää ettei lasten tarvitsisi olla ip-kerhossa tai pitkiä päiviä hoidossa. Mies on tavallinen duunari. No, ei meillä ole lapsille varaa ostaa mitään kalliimpia kenkiä tai vaatteita. Yritän löytää alesta sopivia kenkiä, mitään Eccon kenkiä ei todellakaan ostella. Joskus olen raaskinut ostaa Vikingin talvikengät molemmille isommalle, eli n. 55-60 €*2. Reimatechia meillä ei ole koskaan ollutkaan, pelkillä esim. Lassien tai Seppälän haalareilla mennään!
Tulee vain mieleen, ettei taida Suomi mikään köyhä maa olla kuitenkaan...
Kommentit (94)
Minä olen aina panostanut aikaan lasten kanssa, en niinkään varusteisiin:)..
No haloo, onko se pois lapselta, että hommaa laadukkaat varusteet halpojen sijasta? :D Eiköhän siihen mene ihan yhtä kauan aikaa hankkiiko sitten halpaa tai hyvää...
En kai mä nyt tuota tarkoittanut, hyvä ihminen:DD. Mä tarkoitin sitä, että olen panostanut siihen että olen pitkään hoitovapaalla sen sijaan että olisin mennyt nopeasti töihin ja saanut lisää rahaa! Sitähän minä tässä tarkoitin:DDD. Eiköhän yleensä hoitovapaalaisella ole vähemmän rahaa käytettävissä kuin työelämässä olevalla. Mutta aikaa lapsille on varmasti enemmän!
mutta ne tulevat jo yhden talven aikana todella rumiksi! Todellako kelpuutatte sellaiset kengät sitten esim. kuopuksellekin? En minä ainakaan, joten pakko on yleensä ostaa jokaiselle lapselle aina uudet.
Tässä kyse on nyt vähän isommasta lapsesta. Joku 5-v ei vielä kuluta kenkiä, mutta joku 9-v kyllä.... Ja Suomen talvet kun ovat mitä ovat, joskus loskaa, joskus lunta!
No haloo, onko se pois lapselta, että hommaa laadukkaat varusteet halpojen sijasta? :D Eiköhän siihen mene ihan yhtä kauan aikaa hankkiiko sitten halpaa tai hyvää...
En kai mä nyt tuota tarkoittanut, hyvä ihminen:DD. Mä tarkoitin sitä, että olen panostanut siihen että olen pitkään hoitovapaalla sen sijaan että olisin mennyt nopeasti töihin ja saanut lisää rahaa! Sitähän minä tässä tarkoitin:DDD. Eiköhän yleensä hoitovapaalaisella ole vähemmän rahaa käytettävissä kuin työelämässä olevalla. Mutta aikaa lapsille on varmasti enemmän!
Ookke nyt tajusin, sorry! :) Joo siis mitkään varusteet ei korvaa lapsen kanssa vietettyä aikaa. Mä tajusin eka niin että ikäänkuin varusteiden hankinta olisi pois lapselta.
Peace! :)
yks lapsi, toinen tulossa. Haalareissa olen panostanut laatuun, yhdellä lapsella ei juurikaan edes kulumajälkiä ole syntynyt. Samat puvut menevät myös seuraavalla lapsella. Alesta esim. juhannuksen jälkeen vk-puvut ja tammikuussa toppapuvut hankkimalla säästää... joku viisas on joskus todennut että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa...
ostin lapselle ulkovarusteiksi Reimatecit ja goretex-kengät.
Tingin sitten omissa menoissa, mutta koska lapsi on niin paljon ulkona päivästä halusin siinä panostaa laatuun.
Eli kyllä niihin on varaa jos haluaa, tinkii sitten muussa.
Jalat on esimerkiksi erittäin helppo pilata huonoilla kengillä.
En yksinkertaisesti käsitä miksi joku ostaa Kuomat lapsen ainoiksi talvi kengiksi. Sitten lapsi monta kuukautta käyttää pelkästään kenkiä jotka eivät täytä hyvin kenkien ominaisuuksia.
Aika "ihme" kun sitten katsoo kun joka toinen teini astuu kengät linttaan...
Ja hinnoista vielä, juuri selailin mainoksia, Kuomat 39,90
Viking Goretex kengät (jotka siis yleensä erittäin hyviä laadultaa, tukevat jalkaa) 50€
Kannattaako siis todella tinkiä 10,10€
vaatteita lapsella, mutta kaikki ostettu käytettyinä halvalla tai saatuja. Ei olisi varaa muuten.
Mutta kyllä minulla rahaa olisi ostaa reimatecit. Kun ei nääs ole lainaa, vaan talo on jo maksettu.
Kertokaa nyt!
Tuskin mulla itsellä on lapsena mitään huippuhyviä kenkiä ollut, silti ei mulla kai ole jaloissa mitään vikaa..?
Eri asia jos on asentovirhettä tms, niin silloin ei ole hyvä vaihtoehto.
Millä tavoin jalat menee pilalle huonoista kengistä? Kertokaa nyt!
Tuskin mulla itsellä on lapsena mitään huippuhyviä kenkiä ollut, silti ei mulla kai ole jaloissa mitään vikaa..?
Lue vaikka täältä:
Ja ostan aina ALE hinnoin...myyn sitten pienksi jääneet pois heti.Mulla tosin ei ole kun yksi lapsi.
Noissa artikkeleissa puhuttiin enimmäkseen SOPIVASTA kengästä.
Sopiva Kuoma on ihan hyvä kenkä lapselle. Parempi kuin se liian pieni Ecco...
Noissa artikkeleissa puhuttiin enimmäkseen SOPIVASTA kengästä.
Sopiva Kuoma on ihan hyvä kenkä lapselle. Parempi kuin se liian pieni Ecco...
Niissä artikkeleissa puhutaan siitä, että tukeva kantakuppi on tärkeä lapsen kengässä. Rehellisesti... kuka voi väittää että Kuomassa on tukeva kantakuppi?
Me emme ole hyvätuloisia varsinkaan nyt kotihoidontuella, mutta minusta lapsilla pitää olla parhaat mahdolliset ulkoiluvaatteet, koska ollaan ulkoilmaihmisiä ja ulkoillaan säällä kuin säällä - paljon. Eli meillä on kaikilla lapsilla kosteussuojahaalarit ja gore-tex-kengät. Me emme sitten esim. juurikaan matkustele. Kyse on kuitenkin usein valinnoista.
mitään ovh hintaan. Käytännössä aina joku ale.
Nytkin on Sokoksen 3+1 päivät, koht Hullut Päivät, Mammutti markkinat meni jne.
Tohon viel muut alet. Niin ei tarvi kyllä täyttä hintaa maksaa.
Viikonloppuna kävin kirppiksellä ja ostin tytölle uudet luistimet 7 euroo.
Että halvalla saa hyvää tavaraa.
laatu ja hinta ei aina kulje käsi kädessä! vrt. vaikka lassien g-tech-pukua reimatec+. Vedenpitävyydessä eroa, mutta niin on hinnassakin.
ei juuri ole, mutta asia josta ei tahdota kumpikaan tinkiä, on lasten kunnon ulkoiluvaatteet. Kengät on alennuksesta ja haalarit tähän saakka täysin huutiksesta hankittuja reimatec, remu ja lassie g-tech haalareita. Kaikki ovat pitäneet lapset kuivina vaikka vähän "huonompaakin" ostaisi tosi halvalla. Itse en kyllä maksaisi 100euroa jostain haalarista. Käytettynä hankittuinakin nuo vielä asiansa ajavat loistavasti!
Mä ainakin olen kova vastailemaan noihin kenkäjuttuihin. Meillä mies tekee 6-tuntista päivää nyt toista puolivuotista, sitä ennen oli puoli vuotta hoitovapaalla ja sitä ennen mä vähän hoitovapaalla ja äitiyslomalla. Asutaan aika vaatimattomasti (neukkukuutiossa kolmiossa), joten ehkä siksi rahaa on, vaikka tulot on aika keskiverrot, ehkä hiukka paremmat.
Meillä pojilla on aina hirmu hyvät kengät, haalarit voi sitten ollakin Seppälä ja Lassie linjaa. Kenkälistoja kun katsoo meiltä, niin voi köyhiä oikeasti hirvittää, mutta toisalta voin sanoa, että meiltä lähtee ihan hirmuisen hyväkuntoista kenkää sitten kiertoon jollekin, joten taatusti kengät tulee nautittua koko rahan edestä.
Vaatteissa ostan mielellään reimaa kuitenkin vasta sitten kun ovat koulussa eli kulutus on erilaista kuin päiväkodissa. Ja kengät samoin gore-tex oli merkki sitten mikä tahansa. Kestävät vettä ettei tarvii olla kenkiä kokoajan kuivattelemassa. Nuo kengät mielellään tarjouksesta jos löytyy.
Meillä on reiman peuharit jotka ovat olleet kolmella lapsella käytössä ja ainoastaan heijastimet ovat kuluneet. Toki lämpöarvo on muuttunut vuosien varrella mutta sitä varten on sitten villavaatteet sun muut jos ei puku itsessään riitä.
Se on totta ettei köyhän halpaa pitäisi ostaa. Kesällä ostin tytölle kävelykengät jotka maksoi n.20€ mutta eipä niistä sitten enää nuoremmalle kengiksi olekaan. Eivätkä olleet tytön ainoat kengät etteivät sen takia olisi kestäneet.