Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko monet lapsiperheet näin hyvätuloisia?

Vierailija
28.09.2009 |

Av:lla saa usein sen kuvan että lapsille on varaa ostaa vaikka minkä hintaisia kenkiä ja haalareita. Tuntuu että useimmilla on jotkin Eccon talvikengät tai Reimatech puvut. Vai onko se vain niin, että niillä joilla ei ole tällaisiin varaa, eivät näihin ketjuihin vastaa..? Tai sitten osa suorastaan valehtelee.

Meillä kolme lasta ja kuulumme kai köyhiin lapsiperheisiin... Itse teen 6 h päivää ettei lasten tarvitsisi olla ip-kerhossa tai pitkiä päiviä hoidossa. Mies on tavallinen duunari. No, ei meillä ole lapsille varaa ostaa mitään kalliimpia kenkiä tai vaatteita. Yritän löytää alesta sopivia kenkiä, mitään Eccon kenkiä ei todellakaan ostella. Joskus olen raaskinut ostaa Vikingin talvikengät molemmille isommalle, eli n. 55-60 €*2. Reimatechia meillä ei ole koskaan ollutkaan, pelkillä esim. Lassien tai Seppälän haalareilla mennään!

Tulee vain mieleen, ettei taida Suomi mikään köyhä maa olla kuitenkaan...

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei edes osteta ns. kalliita lastenvaatteita, joten tää on turha keskustelu. Täällä ostetaan sään mukaan. Ks. Pariisin tai Tukhoman sunnuntaipuistot :)

Vierailija
22/94 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ikinä raaski ostaa mitään reimatecejä tai eccoja uutena/normaalihintaisina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika moni täälläkin tekee niin.

Vierailija
24/94 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita ne koskevat, eli reimatec-keskusteluihin vastaavat ne, joilla on varaa.

Ja onhan monilla. Ensinnäkin ikähaitari tällä palstalla on iso. Niitä reimateceja ei ehkä osta vähän päälle parikymppiset nuoret, mutta nelikymppiselle parille ne eivät ole mikään iso juttu.

Ja kyllähän palkkatasotkin vaihtelevat. Jos vain yksi perheessä on töissä, ja vielä pienellä palkalla, niin onhan se tiukkaa. Mutta jos on kaksi hyvätuloista, niin rahaa on ihan eri tavalla.

Vierailija
25/94 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteis tulot kuussas 1700€

kengät goret

satsaan laatuun

Vierailija
26/94 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole varaa yli 100 pukuihin tai kenkiin.

Lassieilla ja kuomilla mennään ja se kierrätetään minkä voi järkevästi tehdä

Isommille teineille siis 15 ja 17 olen ostanut jo kalliimpia mutta niitä ei tarvitsekkaan uusia joka vuosi kun kasvua ei enää ole juurikaan.

T: suurperheellinen

Vierailija
27/94 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta koko "köyhät lapsiperheet" mantra on oikeasti pelkkä suuri puhallus. Suomessa lapsiperheet eivät oikeasti ole köyhiä, vaikka niin annetaan monissa yhteiskunnallisissa puheissa ymmärtää. Mielestäni mopo on karannut käsistä jo aikoja sitten. Nykyään huudetaan köyhyysavustusta jos lapsiperheellä ei ole varaa asua 200 neliön omakotitalossa, ajaa kahdella autolla ja ostaa yli tonnilla ruokaa kuukaudessa. Ahneudelle ei näy loppua.

Vierailija
28/94 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostelisin jo jotain laatua kun kuitenkin sen ikäinen jo voi pitää jotain takkia tai kenkiä vähän kauemmin. Mutta ostaa nyt jotain kalliita kenkiä esim. 8-v pojalle?? Ensinnäkin hän rymyää joka paikassa niiden kanssa että likaantuvat niin ja hyvä jos koossa pysyvätkään yhden sesongin. Nimittäin viime talvena ostin pojalle Reiman kengät (alesta 30 €, norm. hinta jotain 60 €) ja jo parissa kuukaudessa olivat ihan kamalan näköiset eivätkä ne tarranauhat enää pitäneet ollenkaan.

No on meillä Vikingejakin ollut kun lapset oli pienempiä ja hyvin kestivät, mutta toisaalta joku 3-4v ei kuluta eikä likaa kenkiä yhtä lailla kuin vähän vanhempi lapsi. Erityisesti poika siis kuluttaa kengät puhki. Tytöllä kyllä talvikengät säilyvät hienoina jopa koko sesongin!

Ap

Vierailija
29/94 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta koko "köyhät lapsiperheet" mantra on oikeasti pelkkä suuri puhallus. Suomessa lapsiperheet eivät oikeasti ole köyhiä, vaikka niin annetaan monissa yhteiskunnallisissa puheissa ymmärtää. Mielestäni mopo on karannut käsistä jo aikoja sitten. Nykyään huudetaan köyhyysavustusta jos lapsiperheellä ei ole varaa asua 200 neliön omakotitalossa, ajaa kahdella autolla ja ostaa yli tonnilla ruokaa kuukaudessa. Ahneudelle ei näy loppua.

Koska mielestäni emme mekään ole varsinaisesti köyhiä. Meillä on oma talo, joskaan ei mikään pramea. Kaksi autoa meillä on, mutta viime vuosikymmeneltä molemmat. Emme matkustele emmekä ostele viimeisintä tekniikkaa.

Silti en varsinaisesti pidä meitä köyhinäkään. En vaikka kaikkien mittapuiden ja palkkatulojen mukaan muka olemme köyhiä. En oikeasti, koska minulla on kutienkin useimmiten varaa ostaa lapsille UUDET vaatteet ja kengät, vaikkakaan eivät sitten ole kalleinta merkkiä.

Kuitenkin tuntuu että monilla on niin tuhottomasti rahaa ostaa KAIKKEA. Talo on sisustettu viimeisen päälle, autot ovat uusia, matkustelevat jne.

Ap

Vierailija
30/94 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä me vaan ostetaan lapsillemme Reimateciä ja Goretexiä vaikka ollaan opiskelijoita molemmat vanhemmat. Ostamme nämä tuotteet KÄYTETTYNÄ. Ei siinä sen kummempaa.. Köyhän kannattaa panostaa laatuun :)

Vierailija
31/94 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen niin kun hommaan lapselleni varusteita. Mitä järkeä ostaa jotain sekundalaatuista kamaa halvalla, kun Huuto.netistä ja alennusmyynneistä saa kunnon varusteet samaan hintaan... Mä vaan en halua säästää mun lapsen kenkien tai haalareiden laadussa. Säästän sitten jostain muusta. En ole mikään ökyilijä vaikka haluan satsata lapseni varusteiden toimivuuteen.

Vierailija
32/94 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei mitään kovin rikkaita olla mutta lapsella on yleensä laatuvaatteet päällä...Nytkin anoppi oli ostanut pojalle raiskin ulkoilupuvun. itse tykkään ostaa käytettynä.

Vierailija
33/94 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkkivaatteet on alesta tai sukulaisten kustantamia.esim.nyt sukulaiset kustantaa lapsille talvikengät.

Vierailija
34/94 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseksi en koskaan osta mitään osamaksulla, sitä köyhän nyt ainakin tulee välttää:).

Kolmanneksi meillä ei sukulaiset kustanna mitään vaatteita meidän lapsille. Hyvä jos villasukat saavat!

Tyhjästä on paha nyhjästä.

Ap

Vierailija
35/94 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin viimeviikolla reimatec haalarit 4 lapselle.

ovh puvulla oli yli 100e/kpl mutta ostin ne alesta 40e/kpl.joten säästöä tuli sen noin 270e.samalla hintaa oisin sanut toki lassie puvut mutta kannattaa katsoa alesta nuo puvut ja ostaa ennemmin laadukasta.

mekään emme ole mitään rikkaita.toki oma talo on ja autoja 2 kpl mutta haluan lapselle kestävää vaatetta ja siksi satsaan niihen.mutta ostan puvut tosissaan alesta ja aina edellisen vuoden mallistot on meillä käytössä.ei siis uutta mallistoa.mut huutonetistä saa edullisesti reimatec pukuja ja

kengät meillä on kaikilla aina ollut gore tec

kengät ja ne ostamme kyllä ihan normaalihinnoilla ja joskus sattuu alesta löytää juuri noita kenkiä.halvoista en perusta kun hajoavat kuukaudessa.

Av:lla saa usein sen kuvan että lapsille on varaa ostaa vaikka minkä hintaisia kenkiä ja haalareita. Tuntuu että useimmilla on jotkin Eccon talvikengät tai Reimatech puvut. Vai onko se vain niin, että niillä joilla ei ole tällaisiin varaa, eivät näihin ketjuihin vastaa..? Tai sitten osa suorastaan valehtelee.

Meillä kolme lasta ja kuulumme kai köyhiin lapsiperheisiin... Itse teen 6 h päivää ettei lasten tarvitsisi olla ip-kerhossa tai pitkiä päiviä hoidossa. Mies on tavallinen duunari. No, ei meillä ole lapsille varaa ostaa mitään kalliimpia kenkiä tai vaatteita. Yritän löytää alesta sopivia kenkiä, mitään Eccon kenkiä ei todellakaan ostella. Joskus olen raaskinut ostaa Vikingin talvikengät molemmille isommalle, eli n. 55-60 €*2. Reimatechia meillä ei ole koskaan ollutkaan, pelkillä esim. Lassien tai Seppälän haalareilla mennään!

Vierailija
36/94 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukausitulot on mulla ja miehellä 3700e ja tietty lapsilisät päälle mut ne menee 5 lapsesta säästöön:)

ostin viimeviikolla reimatec haalarit 4 lapselle.

ovh puvulla oli yli 100e/kpl mutta ostin ne alesta 40e/kpl.joten säästöä tuli sen noin 270e.samalla hintaa oisin sanut toki lassie puvut mutta kannattaa katsoa alesta nuo puvut ja ostaa ennemmin laadukasta.

mekään emme ole mitään rikkaita.toki oma talo on ja autoja 2 kpl mutta haluan lapselle kestävää vaatetta ja siksi satsaan niihen.mutta ostan puvut tosissaan alesta ja aina edellisen vuoden mallistot on meillä käytössä.ei siis uutta mallistoa.mut huutonetistä saa edullisesti reimatec pukuja ja

kengät meillä on kaikilla aina ollut gore tec

kengät ja ne ostamme kyllä ihan normaalihinnoilla ja joskus sattuu alesta löytää juuri noita kenkiä.halvoista en perusta kun hajoavat kuukaudessa.

Vierailija
37/94 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo pitkään miettinyt, että millä ihmeen kaavalla alle 3500 euroa tienaava on pienituloinen, tai alle 1500 euroa tienaava köyhä?

Meidän perhe tienaa melkein juuri 1500 euroa kuussa, lapsia on 1 ja 1 tulossa.

Minulla ei ole mitään ongelmia raha-asioiden kanssa, ei tarvitse pihistää mistään, ja ostan aina laatumerkkejä. Tai siis laatua lapsille, omat rytkyt kannan H&M:lta. Jälleenmyyntiarvo on aika tärkeä asia!

Asumme kerrostalokolmiossa 10 km päässä Tampereen keskustasta.

Eihän sitä tietenkään näillä tuloilla joka päivä juhlita, mutta en minä koe että olisin näillä tuloilla mitenkään köyhä!

Vierailija
38/94 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin viimeviikolla reimatec haalarit 4 lapselle. ovh puvulla oli yli 100e/kpl mutta ostin ne alesta 40e/kpl.joten säästöä tuli sen noin 270e.samalla hintaa oisin sanut toki lassie puvut mutta kannattaa katsoa alesta nuo puvut ja ostaa ennemmin laadukasta. mekään emme ole mitään rikkaita.toki oma talo on ja autoja 2 kpl mutta haluan lapselle kestävää vaatetta ja siksi satsaan niihen.mutta ostan puvut tosissaan alesta ja aina edellisen vuoden mallistot on meillä käytössä.ei siis uutta mallistoa.mut huutonetistä saa edullisesti reimatec pukuja ja kengät meillä on kaikilla aina ollut gore tec kengät ja ne ostamme kyllä ihan normaalihinnoilla ja joskus sattuu alesta löytää juuri noita kenkiä.halvoista en perusta kun hajoavat kuukaudessa.

Av:lla saa usein sen kuvan että lapsille on varaa ostaa vaikka minkä hintaisia kenkiä ja haalareita. Tuntuu että useimmilla on jotkin Eccon talvikengät tai Reimatech puvut. Vai onko se vain niin, että niillä joilla ei ole tällaisiin varaa, eivät näihin ketjuihin vastaa..? Tai sitten osa suorastaan valehtelee. Meillä kolme lasta ja kuulumme kai köyhiin lapsiperheisiin... Itse teen 6 h päivää ettei lasten tarvitsisi olla ip-kerhossa tai pitkiä päiviä hoidossa. Mies on tavallinen duunari. No, ei meillä ole lapsille varaa ostaa mitään kalliimpia kenkiä tai vaatteita. Yritän löytää alesta sopivia kenkiä, mitään Eccon kenkiä ei todellakaan ostella. Joskus olen raaskinut ostaa Vikingin talvikengät molemmille isommalle, eli n. 55-60 €*2. Reimatechia meillä ei ole koskaan ollutkaan, pelkillä esim. Lassien tai Seppälän haalareilla mennään! Tulee vain mieleen, ettei taida Suomi mikään köyhä maa olla kuitenkaan...

Asumme aika pienen kaupungin lähettyvillä eivätkä valikoimat tietenkään ole täällä yhtä isot kuin jossain isossa kaupungissa. Joskus ollaan käyty jossain isommassa kaupungissa ja sieltä olen jotain löytöjä tehnyt. Harmi vaan että niin harvoin on nykyään aikaa lähteä tai etsiä esim. netistä halpoja kenkiä tai haalareita.

ap

Vierailija
39/94 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vielä kahdelle lapselle meillä oli varaa ostaa esim. kalliit kengät jne. Mutta kolmannen lapsen äitiysloman ja hoitovapaan myötä meidän tulot tippuivat kyllä roimasti:(. Lisäksi olin aloitteleva yrittäjä ja nyt lama on vaikuttanut tuloihin, joten enää ei kolmelle yhtä lailla ostellakaan kuin kahdelle aikoinaan!

Yleensä kun saa ekan tai tokan lapsen niin säästöjä on jo ehkä aika lailla ja on varaa ostellakin laatua. Eri asia on sitten kun sitä lapsiperhe-elämää on jo elellyt 10 vuotta. Siinä välissä ehkä useita hoitovapaakausia. Eivät ne hoitovapaat ainakaan niitä säästöjä lisää, päinvastoin.

Minä olen aina panostanut aikaan lasten kanssa, en niinkään varusteisiin:)..

Vierailija
40/94 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina panostanut aikaan lasten kanssa, en niinkään varusteisiin:)..

No haloo, onko se pois lapselta, että hommaa laadukkaat varusteet halpojen sijasta? :D Eiköhän siihen mene ihan yhtä kauan aikaa hankkiiko sitten halpaa tai hyvää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme